Grote verandering, hoogbejaarde pony (33)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eboyjunior

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 11:10

wat leuk dat jullie haar opgevangen hebben .
uper voor de pony dit verdiend ie zeker

NoiRaM

Re: Grote verandering, hoogbejaarde pony (33)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:18

Heel goed van je TS , de pony ziet er echt een heel stuk gelukkiger uit !

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 15:06

Douraque schreef:
Wat een geweldige leeftiijd en wat ziet ze er nog goed uit

set_elkol schreef:
Klopt bedankt voor je antwoord, Cynthia :) ze heeft Cushing, maar krijgt geen medicijnen.

staat nu onder een heerlijke deken in de regen :+

Mag ik vragen waarom geen medicijnen (niet als commentaar bedoeld)? Mijn paard heeft ook cushing, zit net boven de grenswaarde en sinds hij op medicijnen staat is hij echt veranderd cq. verbeterd.

Edit: al is je paard 33 jaar, dan nog wil je hem/haar nog een goede kwaliteit van leven bieden. En als je paard met medicijnen nog 2/3 jaar nog beter is, vind ik dat het waard.

Je hebt gelijk hoor, de dierenarts op de manege nog heeft gezegd dat het niet nodig is bij haar (moet wel bij gezegd worden dat ze nog niet heel lang Cushing heeft). Ik weet daar verder niet de details van..

geerke

Re: Grote verandering, hoogbejaarde pony (33)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:11

ik denk dat je er goed aan doet om haar wel op pergolide te zetten....anders heb je zo weer een broodmagere pony na de winter.
Ze was namelijk mager van de cushing.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 15:13

Helaas niet alleen de Cushing, ze heeft een jaar lang slecht voer gehad/ te weinig.

Andere pony van die manege:

Afbeelding

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:22

Wat super dat je deze pony opvangt en dat ze al zo vooruit is gegaan met liefde en goede verzorging.

Helaas is het echt zo dat een paard dat al zo lang in de haren zit en met korter (nat) haar ook duidelijk krullen vertoond al minstens 3 jaar cushings onder de leden heeft.
Je zou er heel goed aan doen om haar toch op medicijnen te zetten of in ieder geval om haar ACTH waarde via haar bloed te laten bepalen. Het zou doodzonde zijn als ze bevangen wordt en door de cushing zal ze verder interen op haar spieren zonder medicijnen of supplement dat dit op orde brengt. Dat is nu eenmaal de (bij)werking van de overproductie van het stresshormoon Cortisol bij een cushing paard.

Super knap dat ze er al zo uit ziet, maar ik nodig je van harte uit in het cushings topic om kennis en ervaringen uit te wisselen.