Het bewijs en gevaar van bruikleen (Precious)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:34

tamaramt schreef:
en hoe verklaar jij de rest dan?
Elk verhaal heeft 2 kanten maar jou kant is tot nu toe erg onduidelijk.
Paard is gewoon zwaar ondervoed... anders komt het niet in korte tijd zoveel weer aan.

Ze was toen ze bij mij wegging ook al weer een heel eind aangekomen. Naomi laat haar hier op haar slechtst zien. Ik ben bokt geen uitleg verschuldigd over het hoe en wat. Ik vind dit gewoon niet chique van Naomi om dit op deze manier te doen.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:35

tamaramt schreef:
crazycactus schreef:
Ik ben erg verdrietig door dit topic... Pres heeft is bij ons niet verwaarloosd of iets dergelijks ze is ziek geweest en dat heb ik laten nakijken door de dierenarts, ze was toen ze met Naomi meeging al weer behoorlijk opgeknapt. Sorry hoor maar ik vind dit geen stijl.

Daarbij heb ik naderhand nog een telefoontje gehad van iemand waar Prescious ook nog gestaan heeft nadat ze bij mij weggegaan is, die had ook weinig goeds te melden over Naomi.

dus jij was de bruikleenster??
Een paard kan niet in korte tijd zoveel afvallen en luis hebben en weet ik veel wat door alleen ziekte.
Zeker niet als jij er zogenaamd een da bij hebt gehad.
Als dat zo zou zijn waarom is het paard nu dan weer in zo'n korte tijd opgeknapt!?
Daarna komt dan ook nog het feit dat de dierenbescherming hier volop mee bezig is geweest en dat doen ze ook niet zomaar!

Ik wil het hier voor niemand opnemen hoor, maar waarom wordt de een op haar woord geloofd en de ander niet? In het profiel van de mevrouw die hier wordt beschuldigd van verwaarlozing zien alle paarden er zonder uitzondering prima uit. Laat ze het lekker samen oplossen, de waarheid zal waarschijnlijk ergens in het midden liggen.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:36

crazycactus schreef:
Ik ben erg verdrietig door dit topic... Pres heeft is bij ons niet verwaarloosd of iets dergelijks ze is ziek geweest en dat heb ik laten nakijken door de dierenarts, ze was toen ze met Naomi meeging al weer behoorlijk opgeknapt.

Waarom is de eigenaar niet ingelicht? En hoe kan het zo uit de hand lopen dat een paard er zo uit gaat zien. Dit is niet van maandag op dinsdag gebeurt.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:38

Ik lees ook dat Naomi haar spullen kwijt is, maar dat is zeker niet waar. Ik heb haar zelfs nog een mooie bucas winterdeken meegegeven, extra hoofdstellen enz enz. Daarbij heeft zij ook nog een rekening openstaan bij een vrouw die haar opgevangen heeft (die mij later nog gebeld heeft dus).

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:39

Nou ik ken pres. En toen ze bij ons op stal stond zag ze er anders toch heel wat beter uit!!

Jezus Naomi. Ik zit hier echt met open mond te kijken.
Krijg er gewoon kippenvel van. Jakkes.
Arme arme pres.. Ik ben blij dat ze nu een goed tehuis heeft.

Wijze les voor als je je pony in bruikleen wil doen. NIET doen dus..

Sterkte meis!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo ken ik precious toen Naomi haar nog verzorgde.
Groot contrast lijkt me zo.

Naomi. Ik kan mobiel geen pb's beantwoorden.
Maar ga morgen op zoek naar de foto's :)
Heb alleen deze nu maar.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:44

crazycactus schreef:
Ik lees ook dat Naomi haar spullen kwijt is, maar dat is zeker niet waar. Ik heb haar zelfs nog een mooie bucas winterdeken meegegeven, extra hoofdstellen enz enz. Daarbij heeft zij ook nog een rekening openstaan bij een vrouw die haar opgevangen heeft (die mij later nog gebeld heeft dus).

Knap en dapper dat je je hier durft te melden. Vervelend dat dit allemaal gecommuniceerd moet worden via bokt. Aan beide kanten zullen waarschijnlijk fouten zijn gemaakt, maar als ik in je profiel kijk, ziet het er niet uit alsof de paarden het slecht hebben.
Jammer dat dit zo heeft moeten lopen, de eigenaar had bij ziekte meteen ingelicht moeten worden. Het blijft raar dat het paard er zo verschrikkelijk uit zag. Hoe heeft dit kunnen gebeuren? Dat gebeurd niet in 1 nachtje, en neem aan dat als de DA er bij geweest is deze hier meteen op gehandeld had, en het nooit zo ver had laten komen.

Overigens zegt ze volgens mij in haar verhaal dat bij de 2e/3e plek waar ze heeft gestaan, al haar spullen zijn weg gehaald. Niet bij jullie. (als ik het goed begrijp.)

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 18:45

crazycactus schreef:
tamaramt schreef:
en hoe verklaar jij de rest dan?
Elk verhaal heeft 2 kanten maar jou kant is tot nu toe erg onduidelijk.
Paard is gewoon zwaar ondervoed... anders komt het niet in korte tijd zoveel weer aan.

Ze was toen ze bij mij wegging ook al weer een heel eind aangekomen. Naomi laat haar hier op haar slechtst zien. Ik ben bokt geen uitleg verschuldigd over het hoe en wat. Ik vind dit gewoon niet chique van Naomi om dit op deze manier te doen.

Klopt..die foto staat daaronder ook! Hoe ze aankwam bij haar tweede bruikleenadres.
Citaat:

Klopt, ik heb alles bij jou terug mogen pakken. Mijn spullen zijn kwijt geraakt bij het volgende adres.
Bij de volgende bruiklener heb ik de dierenarts betaald zodat ze beter kon worden en ik een gezonde pony zou afleveren.
Zodra de pony gezond zou zijn, zou zij de zorg overnemen. Echter na 2 weken ging deze mevrouw scheiden en bleef Pres bij haar thuis.
Toen kwam dit verhaal (wat in het topic ook staat):
Citaat:
Na een aangetekende brief ben ik Pres gaan halen op de gok. Zonder pardon heb ik mijn spullen gepakt en Pres ingeladen met de man van de bruiklener.
Mijn paspoort kon ze zogenaamd niet vinden. ik vond het spoed, dus ben zo weggereden. Er wachtte namelijk een dierenarts op Pres.
Met veel moeite heb ik een stal kunnen vinden. Niemand wilde een zieke pony en niemand wist wat ze allemaal had.
Toen kwam ik terecht bij een stichting die les geeft en therapie aan kinderen met een beperking.
Zo kwam ze aan (op verzoek van de dierenpolitie is Pres wel behandeld):
[ Afbeelding ]
Pres had zware luis, was te mager, had veel te lange hoeven en had veel gebroken voortanden en kiezen.
Eindelijk kon Pres bijkomen. Nu het paspoort nog.
Na ongeveer 2 weken kreeg ik bericht dat de stichting ermee ging stoppen. De eigenaren lagen in een scheiding. Pres kwam bij de nieuwe bruiklener aan huis, maar was niet gelukkig.
De bruiklener had een idee. Een van haar lesklantjes woonde in de buurt en had al een ander paard overgenomen. Ze had een klik met Pres en wilde haar wel in bruikleen. Het was in Utrecht en onder de afgesproken voorwaarde zag ik dat wel als een oplossing.
Toen Pres in Utrecht aankwam werd ik gebeld. Ik schrokm, het was de stem van een vrouw die ik kende. Ik wist dat zij geen ervaring had en bang was. Haar dochter van 10 neemt de gehele zorg opzich. Dat voelde niet goed. Ik vroeg om langs te mogen komen, maar ze gingen op vakantie. Ze sloot af: 'Geen zorgen, de nieuwe eigenaar -ik noem hem maar even Piet- Piet zorgde goed voor haar.
'DE NIEUWE EIGENAAR???????????'.
De nieuwe bruiklener had geen stallen zoals ik dacht, maar stond op een pensionstal. Ze kon Pres helemaal niet onderhouden en zo had ze Pres weggeven of verkocht(?) aan Piet.
Ik ben meteen naar Piet gegaan en die beste man vertelde dat Pres van hem is en dat hij een paspoort wilde.
We kregen een gesprek en ik kon kiezen: 'Óf Pres was van hem en ik doe 100% afstand of binnen 24 uur moest ik zijn verdwenen met Pres'.
Ik werd bedreigd en moest een hoop gaan regelen.
Met spoed een nieuw adres gevonden, een auto geregeld en een trailer enPres meegenomen. Mijn spullen zijn allemaal weg, behalve mijn zadels en alles was ik kwijt. Het was een drama!!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:45

SaskiaKa schreef:
Ik wil het hier voor niemand opnemen hoor, maar waarom wordt de een op haar woord geloofd en de ander niet? In het profiel van de mevrouw die hier wordt beschuldigd van verwaarlozing zien alle paarden er zonder uitzondering prima uit. Laat ze het lekker samen oplossen, de waarheid zal waarschijnlijk ergens in het midden liggen.

Natuurlijk staan daar enkel gezonde paarden.
Zou jij je pony op internet durven zetten in die conditie?

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 18:46

Tyrcanol schreef:
Naomi. Ik kan mobiel geen pb's beantwoorden.
Maar ga morgen op zoek naar de foto's :)
Heb alleen deze nu maar.

Tnxxx..ben zeer benieuwd!

BobbieLover

Re: Het bewijs en gevaar van bruikleen (Precious)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:47

@Naomi staat alles op papier over bruikleen?
Misschien kan je de kosten die je heb, gehad hieraan laten vergoeden etc..

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:49

Ik ken beide partyen niet maar ik vind het wel vreemd dat het alleen precious er slecht uit zag.

Naar dat het via bokt uitgevochten moet worden.
Laatst bijgewerkt door moyra op 12-09-13 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:50

Naomi je hebt het wel goed gedaan en sterkt mij in mijn overtuiging om nooit een paard van mij als het moet te verkopen maar in bruikleen te geven zodat ik baas kan blijven. Stel je had haar verkocht dat zou toch vreselijk zijn geweest. Dan was het allemaal veel moeilijker geweest om ander tehuis voor haar te zoeken.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:55

Tyrcanol schreef:
SaskiaKa schreef:

Natuurlijk staan daar enkel gezonde paarden.
Zou jij je pony op internet durven zetten in die conditie?

Goddank heb ik nooit een paard in deze conditie op stal gehad.
Wat ik wel heel vreemd vind is dat dit verhaal op een openbaar forum moet worden uitgevochten. Ik zie een hele magere pony met op de achtergrond een paard dat prima op gewicht lijkt. Naomi zegt verwaarlozing, Crazycactus zegt ziekte. Wat ik hierboven dus al aangaf: waarom wordt de een op haar woord geloofd en de ander direct afgebrand?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:56

1 ding ben ik nog wel benieuwd naar TS: Koop jij paarden om ze vervolgens te verleasen/uitlenen? Zo te lezen heb jij Pres meer uitgeleend dan dat je hem voor jezelf had. Waarom zou je anders een paard kopen, als je er zelf geen tijd voor hebt?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:58

SaskiaKa schreef:

Ik sluit me hierbij aan....
Er zal ongetwijfeld meer gebeurd zijn.

De bruiklener had de eigenaar beter op de hoogte moeten houden van de gezondheid van het paard...
Anderzijds begrijp ik niet waarom het zo ingewikkeld is om van Rotterdam naar Groningen te reizen; alleen door het verbreken van een relatie en andere rompslomp... Heel vervelend natuurlijk, maar dergelijke zaken houden mij niet tegen wanneer het gaat om het welzijn van mijn paard.

Bovendien zie je op die winterfoto's met die deken toch erg goed hoe het paard eraan toe is. Dat ts eerst naar huis reist alvorens zich dit te realiseren, en dan 5 maanden nodig heeft om iets voor elkaar te krijgen verbaasd me ook...
Wellicht is er een goede uitleg die ik gemist heb in dit verhaal?
Je kunt zo'n paard toch terughalen wanneer het je belieft lijkt me?

Vervoer kun je huren, een weide of stal is altijd wel te regelen..... raar verhaal....

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:58

Waarom wordt de eigenaar niet direct gebeld?

En Naomi heeft pres wel voor d'r zelf gehad. Ik geloof niet dat ze gekocht is om weer in bruikleen te doen ...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:59

Sorry TS maar ik vind het ook een beetje slecht van jezelf. Ik vind dat je wel wat beter een vinger aan de pols had moeten houden.

Maar erg fijn dat ze zo is opgeknapt, ze ziet er weer keurig uit! Ik hoop dat ze nog lang plezier zal hebben en dat jij weer de rust
en het vertrouwen terug gaat vinden om te genieten van de paarden. Ik heb zelf een bruikleen paardje gehad voor mijn kinderen,
die is het NIETS tekort gekomen. Het kan dus ook anders gelukkig.

Ik wens jullie het allerbeste!!

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:00

antje_vip schreef:
1 ding ben ik nog wel benieuwd naar TS: Koop jij paarden om ze vervolgens te verleasen/uitlenen? Zo te lezen heb jij Pres meer uitgeleend dan dat je hem voor jezelf had. Waarom zou je anders een paard kopen, als je er zelf geen tijd voor hebt?

Als je het verhaal van Flame gelezen hebt die ook in de link staat in de OP.. dan kan je lezen waarom ze Pres gekocht heeft en het verhaal erachter. ( achterin het boek )

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:01

@saskiaka; wie zegt dat ik de ts op haar woord geloof?
Maar ik vraag de bruikleenster om een aantal antwoorden op vragen die ze vervolgens niet geeft en ze geeft alleen aan dat ze geen uitleg verschuldigd is.
Dat laatste vind ik wel raar gezien dit topic en de fotos daarbij.

De waarheid zal heus wel ergens in het midden liggen maar hoe dan ook er is geen enkel excuus voor dat dit paard er zo schandalig uit zag.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:04

Bruiklener mag inderdaad wel iets meer woorden gebruiken..... uiteraard sterkt zo'n summiere bijdrage het vertrouwen niet....

Toch blijft het me ook verbazen dat je er als eigenaar in een heel jaar tijd niet toe kunt komen om 1x naar je paard te gaan kijken.
Een heel (!!!!) jaar..... -O-

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:05

Tyrcanol schreef:
Wijze les voor als je je pony in bruikleen wil doen. NIET doen dus..

Dat is dus absolute onzin! Er zijn genoeg mensen die een dier veel liefde, tijd en aandacht kunnen schenken.
Je moet echter selectief zijn en zorgen dat je goed op de hoogte blijft en regelmatig gaat kijken.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:07

Zoals ik al eerder zeg ben ik bokt geen verantwoording schuldig of jullie dat nu verdacht vinden of niet. Ik weet dat ik mijn best gedaan heb voor haar. Ik heb zelf een hele slechte winter gehad (geestelijk) dus ik had even andere dingen aan mijn hoofd dan iedereen achterna zitten.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:09

Sorry. Maar dat vind ik een slap excuus.
Iedereen heeft z'n rugzakje.

En juist op dat moment had je ipv dingen wegstoppen gewoon Naomi moeten bellen.
Geen enkel dier mag de dupe worden door de rugzak die menig mens mee draagt ..

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:11

Dat paard was niet de dupe van mijn rugzak om het even duidelijker te maken, aangezien de rest er goed bij stond.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 19:12

BobbieLover schreef:
@Naomi staat alles op papier over bruikleen?
Misschien kan je de kosten die je heb, gehad hieraan laten vergoeden etc..

Ja, getekend door beide partijen.
moyra schreef:
Ik ken beide partyen niet maar ik vind het wel vreemd dat het alleen precious er slecht uit zag.
Dit zegt TS zelf namelijk ook.

Naar dat het via bokt uitgevochten moet worden.

Dat snap ik dus ook niet..maar de bruiklener vertelde net dat ze ziek was. Ik wist dat niet.
Kwam ik achter toen ik ging kijken en daarna heb ik actie ondernomen.
Dit verhaal heb ik hier niet geplaatst om het uit te vechten, al heb ik nu wel een antwoord dan. Maar ik heb 2 keer met Pres iets vervelends meegemaakt en het is een waarschuwing dat men moet uitkijken met bruikleen. Dit kunnen de gevolgen dus zijn! Ik wil gewoon de realiteit laten zien en daarbij is het een stukje verwerking van een zeer grote klap wat ernstige grote gevolgen heeft gehad. (voor mijn relatie, mijn werk, mijn psychische gesteldheid, mijn gezondheid, mijn financiën en natuurlijk het belangrijkste Pres)
Het is voorbij en daar ben ik blij om. Het 'oudje' Pres leert nu kindjes met een beperking rustig worden. Zo mooi..kids die niet slapen en als ze paardrijden gewoon 2 uur langer slapen. Pres doet de ouders ook een groot plezier, ze geniet en is gezond. Ik ben blij dat ik vele kindjes blij kan maken die wel de klik hebben met haar die ik altijd gemist heb. Dat maakt mij gelukkig en daarom ging ze weg in bruikleen.

Citaat:

ehm??
Ik heb Pres ongeveer 8 jaar gehad met veel plezier. Pres is mijn tweede pony in mijn hele leven. Ik was 18 toen ik Pres kocht, scholier, thuiswonend en alle tijd van de wereld. Als je volwassen wordt veranderd dat. Maar dat was niet de reden dat ik een bruiklener zocht. Ik woonde een paar jaar geleden in een andere omgeving met veel mogelijkheden. Deze mogelijkheden kon ik niet meer vinden en dat maakte haar en mij ook ongelukkig. Verkopen vond ik te moeilijk, want heb een ijzersterke band met haar. Ik wilde ook niet egoïstisch zijn om haar te houden, terwijl ik niet genoeg kon bieden. Dus kwam ik op deze oplossing. Zoals je kunt zien op de foto's ging het daar niet goed. Bij de volgende kon ze niet blijven, die zocht een adres. Dat adres beviel mij niet, dus heb zelf een ander adres gezocht.
Dus ja, in 2 maanden tijd is ze 4 keer verhuisd uit noodzaak.

Citaat:
e kunt zo'n paard toch terughalen wanneer het je belieft lijkt me?

Moet je plek hebben of vinden en dat lukte niet.
Want men durfde het niet aan omdat ze niet wisten hoe ziek ze was. Daarom heb ik een dierenarts gebeld die haar na wilde kijken, maar kreeg geen contact met de bruiklener. Ik kan en mag niet zomaar op een onbevoegd terrein komen met een dierenarts zonder toestemming.
Ik durfde op bokt geen hulp te vragen..bang voor meer ellende. Uiteindelijk vond ik wel iemand die bereidt was om Pres te ontvangen ongeacht wat ze mankeerde.

Citaat:
Toch blijft het me ook verbazen dat je er als eigenaar in een heel jaar tijd niet toe kunt komen om 1x naar je paard te gaan kijken.
Een heel (!!!!) jaar.....

Het eerste 3/4 jaar kreeg ik hele goede en mooie foto's. Eindelijk na een jaar kwam het uit dat ik mocht kijken na veel vragen en zeuren. Daarna duurde het regelen 5 maanden en het contact maken.
Ik was niet welkom en ben 2 keer zelf geweest. Er was niemand aanwezig en zag Pres niet.
Ik heb aangifte gedaan en de rest is gegaan op verzoek van de politie. Als de tegenpartij wilde stonden er veel aanklachten bijna in mijn schoenen: ik belde heel vaak..aanklacht lastig vallen..Op de stoep staan: Hoppa aanklacht voor betreden van een onbevoegd terrein hing bijna aan mijn broek. Ze hadden het mij moeilijker kunnen maken, dus heb me rustig gehouden en gehandeld op advies.