Na een aangetekende brief ben ik Pres gaan halen op de gok. Zonder pardon heb ik mijn spullen gepakt en Pres ingeladen met de man van de bruiklener.
Mijn paspoort kon ze zogenaamd niet vinden. ik vond het spoed, dus ben zo weggereden. Er wachtte namelijk een dierenarts op Pres.
Met veel moeite heb ik een stal kunnen vinden. Niemand wilde een zieke pony en niemand wist wat ze allemaal had.
Toen kwam ik terecht bij een stichting die les geeft en therapie aan kinderen met een beperking.
Zo kwam ze aan (op verzoek van de dierenpolitie is Pres wel behandeld):
[
Afbeelding ]
Pres had zware luis, was te mager, had veel te lange hoeven en had veel gebroken voortanden en kiezen.
Eindelijk kon Pres bijkomen. Nu het paspoort nog.
Na ongeveer 2 weken kreeg ik bericht dat de stichting ermee ging stoppen. De eigenaren lagen in een scheiding. Pres kwam bij de nieuwe bruiklener aan huis, maar was niet gelukkig.
De bruiklener had een idee. Een van haar lesklantjes woonde in de buurt en had al een ander paard overgenomen. Ze had een klik met Pres en wilde haar wel in bruikleen. Het was in Utrecht en onder de afgesproken voorwaarde zag ik dat wel als een oplossing.
Toen Pres in Utrecht aankwam werd ik gebeld. Ik schrokm, het was de stem van een vrouw die ik kende. Ik wist dat zij geen ervaring had en bang was. Haar dochter van 10 neemt de gehele zorg opzich. Dat voelde niet goed. Ik vroeg om langs te mogen komen, maar ze gingen op vakantie. Ze sloot af: 'Geen zorgen, de nieuwe eigenaar -ik noem hem maar even Piet- Piet zorgde goed voor haar.
'DE NIEUWE EIGENAAR???????????'.
De nieuwe bruiklener had geen stallen zoals ik dacht, maar stond op een pensionstal. Ze kon Pres helemaal niet onderhouden en zo had ze Pres weggeven of verkocht(?) aan Piet.
Ik ben meteen naar Piet gegaan en die beste man vertelde dat Pres van hem is en dat hij een paspoort wilde.
We kregen een gesprek en ik kon kiezen: 'Óf Pres was van hem en ik doe 100% afstand of binnen 24 uur moest ik zijn verdwenen met Pres'.
Ik werd bedreigd en moest een hoop gaan regelen.
Met spoed een nieuw adres gevonden, een auto geregeld en een trailer enPres meegenomen. Mijn spullen zijn allemaal weg, behalve mijn zadels en alles was ik kwijt. Het was een drama!!