Military Boekelo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: Military Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:47

Gaaf ThinkAgain!

Ik heb er ook zin in. Jammer van de voorspelde weersomslag. Warme kleren en regenjas mee!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:49

Er bestaat geen slecht weer, alleen slechte kleding :D

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:25

MamaMiesje schreef:
Er bestaat geen slecht weer, alleen slechte kleding :D

_/-\o_ amen.

T zou wel fijn zijn als het niet giet though, ook voor fotografen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:32

Ik ga ook. Mijn moeder heeft 2 kaarten gekregen via haar werk, dus word ik weer uit stal gehaald en mag ik mee :D. Ben erg benieuwd, weet niet zo goed wat k kan verwachten.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:51

Een hele hoop kouwe kak die meestal nog nooit een paard van dichtbij gezien hebben, een overkill aan Burberry en Dubarry, veel honden, lekker (rare :P ) mensen kijken, een mooie wandeling met hier en daar wat modderworstelen, langsstampende paarden, kluiten aarde die je om de oren vliegen en een heleboel vertier in het strodorp.
Kortom: Boekelo is top +:)+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:54

MamaMiesje schreef:
Een hele hoop kouwe kak die meestal nog nooit een paard van dichtbij gezien hebben, een overkill aan Burberry en Dubarry, veel honden, lekker (rare :P ) mensen kijken, een mooie wandeling met hier en daar wat modderworstelen, langsstampende paarden, kluiten aarde die je om de oren vliegen en een heleboel vertier in het strodorp.

Dus ik val op in een spijkerbroek met een simpel truitje en gympen?

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:58

Vjestagirl schreef:

Op zich loopt er ook genoeg 'normaal' volk rond. ;) Maar gympen, dat is (afhankelijk van het weer) niet perse een goed idee. Tenzij je modderdichte gympen hebt. :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:58

Maik79 schreef:
Vjestagirl schreef:

Op zich loopt er ook genoeg 'normaal' volk rond. ;) Maar gympen, dat is (afhankelijk van het weer) niet perse een goed idee. Tenzij je modderdichte gympen hebt. :D

Ze doen het tot nu toe ook prima op festivals ed. Ik zou eigenlijk niet weten wat ik anders aan mijn voeten moet doen :P

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:59

Die kouwe kak lopt meestal in kokerrok, panty's en naaldhakken, dat is pas lachen.
En wij hebben ook Dubarrys aan, alleen die zijn verweerd en intussen zowat afgedragen, die zijn niet voor de mooi.
Maar het ziet er inderdaad wel zo uit, mooie sport en veel mensen.....

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 23:10

Vjestagirl schreef:
MamaMiesje schreef:

Nee hoor, alleen die gympen zijn geen aanrader. Jodphurs of laarzen zijn beter.
Wij hebben op zaterdag altijd heerlijk 'aso' onze Mondoni's aan.
Een inderdaad die vrouwen op naaldhakken zijn geniaal! Vooral als ze denken de cross door te kunnen. Hihi

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:10

Oke, dat word dus grinniken om mensen die te deftig zijn om te besluiten dat het misschien toch erg handig is om oude kleding aan te doen...

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:44

Weet iemand hoe het met die pendelbussen zit?
Hoe laat ze vertrekken enzo? Ik ben rond 9.45 op station Enschede, dan gaan ze toch ook nog?

En wat moet ik me voorstellen bij die fair? Allerlei kraampjes met van alles en nog wat? En kan je daar dan ook met pin betalen?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:02

De pendelbussen gaan bijna ieder kwartier de hele dag door.
Klopt! Allemaal kraampjes en vorig jaar kon je er wel pinnen.

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:06

Ik ga ook. Op zaterdag, samen met mijn moeder. Ik ben er nog nooit geweest dus ik ben benieuwd. :)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:11

Dankje Tendance!

Ik ben er ook nog nooit geweest, maar ik ben ook nog eens in mijn eentje.
Niemand wou heen, en ik wou dit jaar toch echt heen omdat het nu (relatief) dichtbij is. Normaal moet ik uit Groningen komen, en nu uit Deventer, dus dat is wel makkelijker ;)

Hopelijk ontmoet ik nog een paar bokkers.
Heeft iemand al de hindernissen gezien? En wat zijn de leukste/beste sprongen om te staan? Watersprongen sowieso...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:22

Het leukst is om gewoon het hele parcours rond te lopen. Dan zie je echt alles, qua spectakel is idd de waterbak een hele mooie.

Misschien kan je met wat Bokkers een mini-meet opzetten voor de Military?

Ik heb VIP kaarten en zit dus in een VIP tent dus meeten is dan niet echt handig.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:23

Onder het motto durf te vragen: wat houdt deze tak van de sport in?

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:26

Vjestagirl schreef:

Waarom reageer je überhaupt in dit topic als je niet weet waarover het gaat? Ik ga toch ook geen vragen stellen op een forum over bv. de snaartheorie?
Beetje paardrijdend Nederland en omstreken weet toch wat een Eventingwedstrijd is, en anders is google dit keer je allerbeste vriend!
Laatst bijgewerkt door MargreetW op 08-10-13 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:27

MargreetW schreef:
Vjestagirl schreef:

Waarom reageer je überhaupt in dit topic als je niet weet waarover het gaat? Ik ga toch ook geen vragen stellen op een forum over bv. de snaartheorie?

Omdat ik er naartoe ga...
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 08-10-13 15:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:28

MarliesV schreef:
Het leukst is om gewoon het hele parcours rond te lopen. Dan zie je echt alles, qua spectakel is idd de waterbak een hele mooie.

Ik heb VIP kaarten en zit dus in een VIP tent dus meeten is dan niet echt handig.

Ook als je VIP kaarten hebt loop je toch rond? Wij komen eigenlijk alleen om te eten en drinken in de VIP tent en op de zondag om het springparcours te kijken.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:28

Vjestagirl schreef:
MargreetW schreef:

Sorry hoor, ik had mijn vorig bericht even ge-edit, maar ik weet niet of ik de vraag of het antwoord nu dommer vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:30

Vriendelijke reactie zeg MagreetW..

Ik heb ook begod geen idee wat ik kan verwachten. Volgens mij is het over natuurlijke hindernissen heen springen, zeker weten doe ik het ook niet. Als je dressuur rijdt weet je toch ook niet alle takken en termen van de westernsport?

Maar als iemand me op een wat vriendelijkere toon op weg wil helpen over de military en wat de moeite waard is om te zien, zonder me uit te kafferen, dan houd ik me graag aanbevolen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:31

Dit deel van paardrijdend Nederland heeft geen flauw idee wat een evening wedstrijd is. Dit paardrijdend deel van Nederland heeft een boshobbelknol en weet nog net dat Anky een zwart paard heeft, en daar stopt het dan ook helemaal mee.

Maar dat is het voordeel van een forum, je mag je liefde voor- en kennis van een sport delen met domme mensen die alleen een boshobbelknol hebben en die gratis kaartjes hebben gekregen! *\o/*

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:31

Vjestagirl schreef:

Op donderdag en vrijdag wordt de dressuur gereden. Al deze onderdelen samen vormen de Military.
Op zaterdag is er een crossparcours met vaste hindernissen en waterbakken etc.
Op zondag is er een gewoon springparcours.

Je kunt het dus ook gewoon SGW noemen. Op de bokt wiki is hier heel veel over te vinden.

Bij de cross is het aan te bevelen om gewoon de tijd te nemen om het parcours te lopen en bij iedere hindernis een deelnemer, of bij hindernissen, die je leuk vindt langer te kijken. De waterbak trekt altijd veel bekijks, mede omdat er nogal eens een ruiter hier een nat pak haalt.
Het is een lange route, dus goede schoenen aandoen, die vies mogen worden. Het gaat hier dan over de cross van zaterdag.
Let op! Een fluitje betekent: PAS OP er komt een ruiter met paard aan!

Ik neem aan, dat jullie weten hoe een dressuurproef en een springparcours werkt, dus dat hoef ik niet uit te leggen.
De combinatie met de minste strafpunten in de dressuur, de minste strafpunten in het springen en in de cross en de minste tijdfouten, die wint.

Verder kun je filmpjes bekijken op Youtube. Toets dan Militery Boekelo in en je vind er heel veel over.
Laatst bijgewerkt door Tendance op 08-10-13 15:38, in het totaal 2 keer bewerkt

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:35

MarliesV schreef:

Ik heb op het meetingforum een topic geopend ;)