sfeer impressie kortebaan draverij egmond aan de hoef

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 23:51

Maartje1990 schreef:
En verder geen enkel paard zoekt steun aan het bit, dat vind ik klink klare onzin, als een paard een bit nodig had om er steun aan te hebben als ze dus bijv. hard moeten rennen, was die er wel met eentje in z'n mond geboren.

Toch is het zo, ik neem altijd graag mensen mee op de sulky, pas als je het zelf voelt snap je het :) .
Jouw laatste zin is een beetje apart, paarden worden ook niet met dekens, wormenspuiten of ijzers geboren en ook dat hebben sommige nodig... ;) .

Woon je in de buurt? Kom een keertje rijden, is leuk!

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 23:52

Mijn God mens. Wat ben jij verschrikkelijk betweterig. Als je dan al een discussie wilt voeten, kom dan met feiten en niet met je eigen mening. Maar jij zult het allemaal wel heel goed weten, dus have fun. Ik hoop dat je nog eens een keer gigantisch op je smoel gaat.
Gelukkig weet de rest wel waar ze het over hebben.

Ik zou inderdaad zeggen; ga een keertje met ruitje mee op de sulky. Kan je zelf ervaren hoe het is. Kijken of je er dan nog zo over praat. Laat ons wel even weten hoe het je vergaan is!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 23:53

ruitje schreef:
Maartje1990 schreef:
En verder geen enkel paard zoekt steun aan het bit, dat vind ik klink klare onzin, als een paard een bit nodig had om er steun aan te hebben als ze dus bijv. hard moeten rennen, was die er wel met eentje in z'n mond geboren.

Toch is het zo, ik neem altijd graag mensen mee op de sulky, pas als je het zelf voelt snap je het :) .
Jouw laatste zin is een beetje apart, paarden worden ook niet met dekens, wormenspuiten of ijzers geboren en ook dat hebben sommige nodig... ;) .

OEH! Mag ik ook een keertje komen rijden? :D Is ontzettend leuk!
Heb al een keer het genoegen gehad om met Hot van Peet te mogen rijden, ECHT heel erg gaaf! :D

ruitje

Re: sfeer impressie kortebaan draverij egmond aan de hoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 23:57

Ja hoor, iedereen is welkom :+ :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 00:00

Quattro sulky :D

Lijkt mij gaaf om te doen, maar ben een ongelooflijke angsthaas (ze gaan zo hard :') ). Maar o wat een mooi sport!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 00:07

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 00:07

Oew! Dan kom ik ook een keertje bij je op bezoek haha

Vuurneon; het valt best mee hoor, ik vond mijn eerste keer ook heel spannend, maar kan nu alleen maar glimlachen op de sulky haha. Word er echt vrolijk van!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 00:09

Ik ben al bang op een gewone koets bij een simpel staprondje :') gewoon het idee dat ik erachter hang ipv erop zit haha. Zit tussen de oren :+
Kijken vind ik leuk :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 00:13

ruitje schreef:
Maartje1990 schreef:

Komt vast niet als een verrasing als ik zeg dat ik ook niet zo van hoefijzers en dekens ben? :')

Ik heb trouwens een hele tijd een engelse volbloed gereden, was een ex-racepaard ook dus qua renpaarden heb ik wel een beetje ervaring. Maargoed let's agree to disagree :)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 00:15

Maartje1990 schreef:
ruitje schreef:

Komt vast niet als een verrasing als ik zeg dat ik ook niet zo van hoefijzers en dekens ben? :')

Ik heb trouwens een hele tijd een engelse volbloed gereden, was een ex-racepaard ook dus qua renpaarden heb ik wel een beetje ervaring. Maargoed let's agree to disagree :)

Waarschijnlijk niet op de baan dan? Dat is echt een hele andere slag van sport.

Let's agree to disagree, maar verkondig je mening alsjeblieft niet als een feit, als meerdere mensen (die notabene midden in het vak zitten) je erop wijzen dat het niet klopt.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 00:30

vuurneon schreef:

Lijkt mij gaaf om te doen, maar ben een ongelooflijke angsthaas (ze gaan zo hard :') ). Maar o wat een mooi sport!

De meeste dravers kunnen thuis lekker rustig kwikkelen hoor ;) als je de kans krijgt om eens mee te rijden zou ik dat zeker doen! Al is het misschien interessanter om een paar keer mee te lopen op stal om een goed beeld te krijgen.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 07:09

Maartje, heb je wel eens IJslanders zien racen, waarbij de ruiters hun handen extreem hoog houden? Dat is (als ik het goed heb) ook om het paard in die houding te ondersteunen. Zodat ie net dat beetje harder kan. Ik neem aan dat ze zónder ook wel kunnen racen, maar het gaat bij wedstrijden nou eenmaal om het maximale resultaat.
Lijkt me dat dit vergelijkbaar is... Er werd al gezegd dat een draver anders zelfs over de kop zou kunnen slaan?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:46

No_No schreef:
vuurneon schreef:

De meeste dravers kunnen thuis lekker rustig kwikkelen hoor ;) als je de kans krijgt om eens mee te rijden zou ik dat zeker doen! Al is het misschien interessanter om een paar keer mee te lopen op stal om een goed beeld te krijgen.

Weet ik, ben best bekend met de sport :)
Maar in stap vind ik het al eng :')

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:43

Ook hier leuke foto's van de drafsport. Prachtig gedaan! Leuk ook om Chubby op de foto's te zien. Dat is dat paard met dat kolletje. Ik zie overigens maar 1 foto waar lijkt of het bit door de mond getrokken wordt, en dat is de foto met het paard met de blauwe orenkap. Dat paard heeft echter een zogenaamd 'scheeflopersbit' in, en dat steekt altijd een stuk uit, dus dat lijkt maar zo alsof het er doorheen getrokken wordt. Ik kan me voorstellen dat het er niet altijd even vriendelijk uitziet, maar het ziet er heftiger uit dan het is. Misschien dat je een keertje op het stalterrein kan rondlopen en kijken hoe de mensen met de paarden omgaan. Dan zie je wel dat het allemaal heel vriendelijk eraan toe gaat. :)