En dan staan er 2 vreemde paarden op de wei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 22:00

Ja gelukkig is mijn buurmeisje een goede vriendin van mij, ze houden alles wel in de gaten :) . Jammer genoeg hebben ze wel niet gezien dat de politie er was, maar niet iedereen kijkt 24/7 in zijn tuin uiteraard. 'S nachts zal lawaai hen wel wakker maken normaal gezien :j

Ik hoop voor de merrie dat ze niet drachtig is of toch nu niet moet bevallen, arm ding helemaal in deze situatie :(:) . Maar mocht het gebeuren zit het wel goed, ze staat alleszins niet slecht daar in de bak.

bello2005

Re: En dan staan er 2 vreemde paarden op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:03

ik vind het ook maar een raar verhaal, hopelijk komen de paardjes terug anders sta je aardig te kijken met nog eens 2 ponys erbij
maar je kunt blij zijn dat ze niet in ruil jou paarden hebben meegenomen, vind het altijd maar een eng gevoel dat ze op mijn terrein kunnen komen.

succes ermee

rebecca1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:05

Dat is wat zeg, voor jou, maar ook voor de arme pony's- hopelijk krijgt die verhaal een happy ending :)

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:07

Bizar verhaal maar weer... En wat een rare en bizarre actie van de politie. Daar zou je toch wel iets beters van verwachten...

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:08

Ik begrijp uit jou verhaal dat jij zelf een soort gelijke combi aan paarden hebt. Er is ws vast iemand geweest die tegen de politie heeft gezegd , dat er daar bij jou zulke pony's lopen en dat ze ze daarom naar jou gebracht hebben. Ik heb ooit een groepje schapen "gekregen" die liepen in het dorp op straat en een dorpsgenoot had aan de politie gezegd dat ik zo'n groepje had. Het was idd een zelfde soort groepje van 6 zwarten en witten. Ik heb er 5 en het waren de mijne dus niet.

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:11

Ik ben benieuwd wat er morgen uit komt!

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:13

Opzich kan ik me wel voorstellen dat ze pony's/paarden die los rondlopen even tijdelijk in iemands wei of bak zetten. MAAR ze dienen wel te controleren of daar niet al iets rondloopt, te zorgen voor water, voer en eventueel onderdak en sowieso proberen te achterhalen van wie desbetreffende grond is. Zodat ze alle gemaakte onkosten/schade kunnen uitbetalen.
Hoop voor de 2 pony's dat alles zsm goed wordt opgelost :j

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:15

Jeetje wat een verhaal..!
Hopelijk word dit snel opgelost. Zou er trouwens wel een vergoeding om vragen hoor (ookal is het niet veel) je hebt er toch voor gezorgd. Lijkt me stug dat de politie ZOMAAR in jou weide en bak mag 'inbreken' om daar wat paarden te dumpen, en al helemaal als ze niets laten weten. Daar heb je tegenwoordig ook weer instanties en opvangen voor om die diertjes op te vangen.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:20

Wat een soap! succes met je logee's

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:22

arme beesjes ...
ik hoop dat ze een goede eigenaar hebben die vannacht geen oog dicht doet .

ik ben ook erg benieuwd hoe dit gaat lopen .

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 22:25

Pillow, ik heb een haflinger, een KWPN'er en een palomino ('wit') welshxAV op mijn wei staan inderdaad. Een bont gezelschap :D . Dus dat kan het inderdaad wel zijn, al zijn er dichterbij die weg waar ze gevonden zijn nog wel wat weilanden met dit soort mengelingen én een huis ernaast. Ik heb de enige wei zonder huis in de omgeving, beetje raar dus.

Van mij mochten ze die wel droppen op de wei, maar dan wel met een briefje rond de poort :j . Dan had ik die paardjes heel graag gewoon opgevangen totdat een opvang ze kwam halen later op de dag, maar ik mag ze nu dus zelfs niet laten ophalen.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:26

Hier moet ik toch even op reageren...

In onze omgeving komt het régelmatig voor dat er paarden los lopen. Als er dan net agenten aan het werk zijn, die totaal geen verstand hebben van paarden, zijn ze allang blij deze diertjes veilig achter een hek kunnen zetten.
Natuurlijk is het dan niet leuk dat het nu bij jou is, maar wat moeten ze dan ? Het is wel is voor gekomen dat ze hier een hengst tussen de andere paarden hadden gezet. Want ja, zo'n paard blijft vast wel rustig bij andere paarden.

Ik ben het met je eens, dat het daarna niet netjes afgehandeld is met jouw. Alleen op zo'n moment moet er gewoon gehandeld worden. De Noodhulp, zoals dat heet, word op zo'n melding afgestuurd en moet het zo snel mogelijk en veilig oplossen. Als ze daarna nog een spoedmelding krijgen, kunnen ze niet veel. (*Natuurlijk moet het dan wel zo danig vast gelegd worden, dat iedere agent erop terug kan zoeken als jij als eigenaar van het land belt!)

Helaas hebben wij vaak boze mensen, als er weer een extra paard staat. Jammer genoeg kunnen wij niet altijd het begrip krijgen dat we die paarden achter een hek willen. 'Dat moet dan ergens anders'!! Ja, maar soms gaat dat niet... Het is ook al wel voorgekomen, dat er een bestuurder is overleden aan een ongeval met een paard. Dat wens je niemand toe. Bestuurder, familie en eigenaar van het paard niet.

Ik hoop voor je dat het snel opgelost word !

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:30

fijn dat de eigenaar bekend is, hopelijk komt er schot in de zaak.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:35

Jeetje wat een verhaal.. Ben je mooi klaar mee dan.. Zou er niet lekker op slapen..
Raar ook dat ze zeggen de eigenaar te hebben gevonden en dat dan vervolgens niet waar blijkt..
En als ze wel met trailer gekomen zijn is het al helemaal belachelijk dat die arme diertjes niet naar een opvang of desnoods stallen van de politie zelf zijn gebracht! Gelukkig dat alles goed is gegaan ook met je eigen paardjes.. Sterkte met je logees!

Ben benieuwd hoe dit afloopt..

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:40

Volg dit even.
Bizar dit!!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:41

Ik ben ook wel benieuwd...
Rare zaak!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 22:42

Amber, ik vind de manier waarop ik behandeld ben niet juist, niet het feit dat de paarden er staan. De manier waarop is compleet onprofessioneel en heeft me enorm veel kostbare tijd en energie gekost. Mijn schoonvader werkt bij de politie en ik heb enorm veel respect voor de politie, maar niet vandaag over de manier waarop ze mij de hele tijd over en weer hebben gestuurd, niet hebben willen bellen met hun collega's en mij eigenlijk vlakaf hebben gezegd dat ik me niet moest aanstellen en maar moest wachten tot morgen. En net dát gaat er bij mij niet in. Verantwoordelijkheid bij mij leggen en mij verplichten deze dieren te onderhouden nadat ik zelf contact met hen opnam. Want nee, er hing zelfs geen briefje. Dat is wel het minste dat had kunnen gebeuren. Tussen die ochtend en 15u is er veel tijd verstreken waarin er ook maar een poging van contact opnemen had kunnen gebeuren.

Dat de paarden van de weg moesten is overduidelijk, maar hoe dit gebeurd is en hoe men tegenstrijdige berichten bleef verkondigen is niet correct. Ik was absoluut niet boos de eerste keren dat ik belde, maar wanneer eigenlijk blijkt dat niemand weet wie ze daar heeft gezet van hun collega's en waarom en welke stappen er zijn ondernomen om dit af te handelen, raak ik toch wel lichtelijk geërgerd.
Laatst bijgewerkt door Ine23 op 06-06-13 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:42

Amber_ ik denk niet dat het perse gaat dat ze de paarden achter het hek hebben gezet, maar meer dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd en niemand dus wat weet. Niet eens dat de paarden daar gedumpt zijn.

Wat TS ook al zegt, doe dan tenminste een briefje aan het hek. En had dan tenminste als politie zijnde, dezelfde dag nog wat geregeld qua opvang. Ook al weet je dan niet wat je collega heeft uitgevreten, je kan toch ook niet zomaar iemand er mee opschepen lijkt mij... Dan zoek je het uit of je regelt zelf wat. Dat vecht je de volgende dag dan maar weer uit met je collega en laat niet zomaar een burger de dupe worden.

Zou makkelijk zijn, dan zet ik ze de volgende keer gewoon in het politiebureau, maar ze mogen ze niet verplaatsen hoor, want het is nu hun verantwoordelijkheid...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:46

Amber_ schreef:
Hier moet ik toch even op reageren...

In onze omgeving komt het régelmatig voor dat er paarden los lopen. Als er dan net agenten aan het werk zijn, die totaal geen verstand hebben van paarden, zijn ze allang blij deze diertjes veilig achter een hek kunnen zetten.
Natuurlijk is het dan niet leuk dat het nu bij jou is, maar wat moeten ze dan ? Het is wel is voor gekomen dat ze hier een hengst tussen de andere paarden hadden gezet. Want ja, zo'n paard blijft vast wel rustig bij andere paarden.

Ik ben het met je eens, dat het daarna niet netjes afgehandeld is met jouw. Alleen op zo'n moment moet er gewoon gehandeld worden. De Noodhulp, zoals dat heet, word op zo'n melding afgestuurd en moet het zo snel mogelijk en veilig oplossen. Als ze daarna nog een spoedmelding krijgen, kunnen ze niet veel. (*Natuurlijk moet het dan wel zo danig vast gelegd worden, dat iedere agent erop terug kan zoeken als jij als eigenaar van het land belt!)

Helaas hebben wij vaak boze mensen, als er weer een extra paard staat. Jammer genoeg kunnen wij niet altijd het begrip krijgen dat we die paarden achter een hek willen. 'Dat moet dan ergens anders'!! Ja, maar soms gaat dat niet... Het is ook al wel voorgekomen, dat er een bestuurder is overleden aan een ongeval met een paard. Dat wens je niemand toe. Bestuurder, familie en eigenaar van het paard niet.

Ik hoop voor je dat het snel opgelost word !

dan kun je toch altijd naar een stal/manege rijden. ook agenten zonde verstand van paarden moeten weten dat vrouwtjes en mannetjes babys maken. en vind het dus onprofessioneel hoe ze gehandeld hebben en dan erbij dat er geen eens iemand van kantoor hiervan op de hoogte is?
ts schrijf je alle onkosten op. voer/belminuten etc

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:49

Wat een verhaal! Ik volg dit even, ben benieuwd hoe dit afloopt.

IrisVal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:50

Nou!! Wat een bizar verhaal, ik lees mee!! Succes morgen! En succes met je examens!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:06

:oo Wat een ongelooflijk bizar verhaal zeg, politie denkt dat zij zich niet aan de regels hoeven houden?

Maar ik denk toch echt dat ze gedropt zijn, de eigenaren zullen ze wel niet kwijt hebben gekund (niet raar als ze exceem hebben) en er zat van zijn. Verklaart ook dat niemand in de omgeving ze kent, droppen in je eigen omgeving heeft geen zin natuurlijk.
Dat appaloosa'tje lijkt idd drachtig, zeker als ze ook een gevulde uier heeft moet je daar wel vanuit gaan.

Ik hoop dat de eigenaren snel gevonden worden en dat jij er niet te lang mee blijft zitten.
Ben benieuwd of je verder nog stappen wilt ondernemen tegen de politie?

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 23:10

Wij zijn er inderdaad wel over aan het nadenken wat we kunnen verhalen tegen de politie qua kosten en lasten. We zullen zien wat er gebeurt, eerst even goed praten met mensen die weten hoe je dit het beste aanpakt en niet zomaar klacht neerleggen zonder er verder over na te denken.

Ik hoop dat ze goed de nacht doorkomen maar daar ga ik eigenlijk wel van uit.

stalbluemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:11

Ben benieuwd hoe dit afloopt. Succes in ieder geval.

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:12

ik volg even wat een story