Mijn gouden palomino vriendje Luca S op het strand!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:07

De eerste is echt heel gaaf!!! En verder blijft Luca sowieso heel gaaf!! Geweldige foto's waar er wel een paar van aan de muur kunnen schitteren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:11

Marit schreef:
Ik ben ook helemaal niet op rellen uit, vandaar dat ik dat nog even benadrukte in mijn post. De manier waarop jij je uitdrukte "Maar om alles zo grijzig te krijgen moet je een verkeerde witbalans instelling hebben gebruikt '..'. Vandaar aan Nyckle de vraag wat er met de foto's gebeurd is." had voor mij een negatieve ondertoon. Het feit dat je het hier al in het topic neerzette en niet via pb bevestigde dat gevoel nog eens. Want juist jij hamert altijd zo op professionaliteit, en die actie vind ik toch weinig professioneel. Als je had gezegd 'Nyckle heeft andere instellingen gebruikt' geeft dat al een heel ander gevoel.

Dáárom vroeg ik je mijn post nóg een keer te lezen...

Citaat:
Maar om alles zo grijzig te krijgen moet je een verkeerde witbalans instelling hebben gebruikt, of wat anders waardoor de verzadiging enorm omlaag gaat dan hoe het in werkelijkheid was.

Ik doe daar niets, maar dan ook absoluut niets meer dan een vraag beantwoorden van Chaos.
Omdat er maar 2 mogelijke oorzaken zijn.

In mijn eerste vraag, had ik dat namelijk helemaal niet eens staan, pas toen Chaos me om wat meer uitleg vroeg, gaf ik dat argument.
En het is ook absoluut niet de bedoeling om naar 1 van die mogelijke oorzaken te isoleren en 't in een slecht daglicht te zetten. Want dat is wat er nu gebeurd.

Feit is dat je maar op 2 manieren een grijze lucht kunt krijgen als de lucht blauw was.
En dat is door een witbalans te kiezen die niet bij de situatie past óf door nabewerking. Welke het was heb ik in het midden gelaten omdat ik dát nou juist vroeg aan Nyckle.

En of ik dat nou per pb vraag of in een topic maakt niet uit.
Het is geen vraag om je voor te schamen. Het is niets ergs, niets fouts, niet iets moois of lelijks...
Ik geef er geen enkel oordeel over. Ik wil alleen weten hoe het verschil ontstaan is.
En in mijn ogen is dat niet perse iets voor pb. Het is niet iets wat stiekem achter gesloten deuren besproken hoeft te worden. Anderen kunnen er ook nog wat van leren, het gaat over de foto's, het werd al besproken door anderen. Dus er is geen enkele reden om zo'n vraag niet in het topic te stellen.

Ik zet ook niemand in een bepaald daglicht, dus nu zeuren over professionaliteit vind ik ook raar.

Je kunt zeggen dat je geen rel wil starten, maar waarom doe je 't dan toch? Je lokt reacties uit, vult dingen voor me in, stelt dingen in een vervelender daglicht dan ze bedoeld waren.
Dat is rellen. Je kunt er omheen draaien, maar 't komt er wel op neer.

Neem van me aan dat ik niets anders wilde of bedoelde dan puur van fotografie liefhebber aan een andere fotografie liefhebber vragen hoe er een bepaald iets tot stand is gekomen.
Dat is de normaalste zaak op de wereld in fotografie wereld. Daar zijn hele fotografie forums voor gemaakt zelfs, vol met fotografie liefhebbers die dat openbaar in topics aan elkaar vragen.
Dat doen Nyckle en ik ook in de andere topics waar we samen in zitten, en dat doe ik nu hier ook.
Niets geks, niets vreemds, en zéker niet iets met een vervelende toon (tenzij je dat zélf zo wil lezen, maar dat betekend niet dat het ook zo is.).

Dus laat dit nou lekker rusten. En zoek er niet meer achter dan er is. Want dat is de definitie van rellen.

F_Orumster

Re: Mijn gouden palomino vriendje Luca S op het strand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:14

Ik denk dat het vooral een andere witbalans instelling was.

Prachtige serie, foto 1 of de galopfoto van Hypofocus zou ik op canvas zetten denk ik... Moeilijk kiezen inderdaad. Prachtig paardje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:16

ik vind dat je nu het laat lijken of marit begint met rellen, maar doordat jij met zo'n negatieve ondertoon al die vraag stelde vind ik eigenlijk dat jij best wel degene bent die de rel heeft gestart, vrij onterecht om daar marit de schuld van te geven ;)

gertrud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:20

Hoe dan ook, het zijn prachtige foto's van een schitterende pony/paard. Echt een droompaard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:25

Frederieke_ schreef:
ik vind dat je nu het laat lijken of marit begint met rellen, maar doordat jij met zo'n negatieve ondertoon al die vraag stelde vind ik eigenlijk dat jij best wel degene bent die de rel heeft gestart, vrij onterecht om daar marit de schuld van te geven ;)

Dat is dus het probleem met internet.
Ik heb absoluut geen enkele negatieve toon gegeven en ook niet willen geven.
De lezer kan er zelf een positieve of negatieve toon aan geven.

Maar je kunt onmogelijk mijn intensie voor mij invullen.
Neem maar van me aan: er IS geen negatieve ondertoon.
Maak je dat er wel van, dan kan ik daar niets aan doen. Dat doen mensen zelf. Het is je éigen visie als je er iets negatiefs van maakt, want IK heb er NOOIT op welke manier dan ook een negatieve toon aan gegeven.

Bovendien al zou het wel zo zijn (voor de duidelijkheid: het is dus niet zo!), dan nog zou het m'n recht zijn om mijn mening te uiten.
Net zoals het voor jou nu je vrijheid is om deze bovenstaande post redelijk negatief over MIJ uit te spreken. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:32

http://hypofocus.com/bokt/blauw.jpg

Kijk, want dit is de reden dat ik benieuwd was...
Links een foto hier uit 't topic van Nyckle (en niet eens de meest grijze).
Midden een foto van mij met bewolking, recht uit de camera. Helemaal niets op bewerkt (en zoals je ziet, lijkt dit inderdaad op 't filmpje qua kleuren). Ik moet -70 (van de 100) blauw er uit halen om dezelfde hoeveelheid grijs te krijgen als op de linker foto.
Ter indicatie, als je iets meer kleur wil hebben, zet je er + 4 of 5 op. Dus -70 is echt extreem.
Rechts een foto van mij met zonneschijn. Ook weer recht uit de camera, absoluut niets aan bewerkt.

Mensen verwijten mij vaak dat ik m'n foto's extreem nabewerk.
Maar zoals je hier duidelijk kunt zien, is er in deze serie bij mij vrijwel niets mee gedaan qua nabewerking.

Ik hoop dat dit duidelijk laat zien, hoe de vraag in me op kwam. En waarom ik nieuwsgierig was hoe de kleur tot stand was gekomen.
Zonder verdere bijbedoelingen of negatieve toon.

Want (ik zal dan nu toch maar m'n mening geven), ja ik vind het ook mooi.
Ik vind 't allebei wat hebben. <3

Als ik het waardeloos zou vinden, zou ik ook niet willen weten hoe 't gedaan is :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:36

Ach, ik snap wel dat het negatief werd opgevat. Sommige dingen komen wat minder vriendelijk over. Was een prima vraag geweest voor een pb lijkt me :)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:38

Van wat ik weet vanuit mijn stage periode schiet Nikon met veel meer kleur standaard als een canon. + je zit met verschil waar bewerk je het in, via wat voor scherm en waar upload je het in.
En achja misschien ben daar heel nuchter in je maakt prachtige foto's dat weet iedereen maar laat lekker gaan :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:39

Er is altijd verschil tussen fotografen, dat kan niet anders. Dat maakt het ook juist leuk, vind om die reden meetingtopics ook zo leuk om te zien. Iedereen heeft z'n eigen stijl.

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 10:41

Ohh wauwww wat een gave reacties allemaal weer, word er helemaal verlegen van :o ! Dankjulliewel! Dit is wel heel leuk je dag beginnen hihi :D

@ Lucia: Jaaa daar is ie dan :D ! Dankjewel! Zag net ook al een topic over Hank voorbij komen, die knappe man! Kom zo ook even bij jou kijken hoor hihi! Maar was zeker een leuke dag! Jij komt ook naar de meeting in de kennemerduinen toch?

@ Merel en Lisa: Klinkt goed dat dibond! Alleen zoals jullie al zeggen, het is nog niet zo bekend, heb het eerlijk gezegd ook nooit ergens gezien (bewust).. Ik zou het eigenlijk eerst wel even in het echt willen aanschouwen, weten jullie of dit gewoon in de meeste fotowinkels bijv. te zien is?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:43

SaraJoyce schreef:
Ohh wauwww wat een gave reacties allemaal weer, word er helemaal verlegen van :o ! Dankjulliewel! Dit is wel heel leuk je dag beginnen hihi :D

@ Lucia: Jaaa daar is ie dan :D ! Dankjewel! Zag net ook al een topic over Hank voorbij komen, die knappe man! Kom zo ook even bij jou kijken hoor hihi! Maar was zeker een leuke dag! Jij komt ook naar de meeting in de kennemerduinen toch?

@ Merel en Lisa: Klinkt goed dat dibond! Alleen zoals jullie al zeggen, het is nog niet zo bekend, heb het eerlijk gezegd ook nooit ergens gezien (bewust).. Ik zou het eigenlijk eerst wel even in het echt willen aanschouwen, weten jullie of dit gewoon in de meeste fotowinkels bijv. te zien is?

Ik heb nu een Canvas van special maar zit idd ook aan te denken om een een dibond te proberen :)

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 10:45

Oh ik vergeet nog de helft, sorry!

@ cybrdynk: Wat leuk om te horen! Heb je zelf ook een Le Matsjo nakomeling? Ben er nog niet zoveel tegen gekomen, dus ben wel benieuwd?
@ lailapri: Hmm, de hoop dat Luca schoner gaat worden van zichzelf had ik al opgegeven, maar zou het dan toch nog kunnen? Wel fijn dat dat bij jou toch gebeurde haha, beter dan andersom!
@ponyloveee: Haha sorry, ik wilde even wachten tot ik alle foto's had, maar dat redde ik zelf ook niet :D

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 10:46

Nicole schreef:
SaraJoyce schreef:

Ik heb nu een Canvas van special maar zit idd ook aan te denken om een een dibond te proberen :)

Ja als ik het zo hoor lijkt het mij ook heel mooi, maar ik zou het dus wel even willen zien.. Jij enig idee?

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:51

haha dat lijkt me echt een dier met humor!

Knappertje hoor

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:55

SaraJoyce schreef:
Oh ik vergeet nog de helft, sorry!

@ cybrdynk: Wat leuk om te horen! Heb je zelf ook een Le Matsjo nakomeling? Ben er nog niet zoveel tegen gekomen, dus ben wel benieuwd?
@ lailapri: Hmm, de hoop dat Luca schoner gaat worden van zichzelf had ik al opgegeven, maar zou het dan toch nog kunnen? Wel fijn dat dat bij jou toch gebeurde haha, beter dan andersom!
@ponyloveee: Haha sorry, ik wilde even wachten tot ik alle foto's had, maar dat redde ik zelf ook niet :D

Laat die hoop maar gaan want zo master in zich vies maken was ie hier ook al :')

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:57

SaraJoyce schreef:

Je mag het hier altijd een keer komen bekijken mocht je in de buurt van a'dam zijn. Heb hier een voorbeeld afdruk op dibond liggen :)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:02

Super foto's. _/-\o_

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 11:06

@ sidera: Haha humor heeft hij zeker! En daar heeft hij dan ook nog het prethoofdje bij, waar hij graag gebruikt van maakt haha!
@ Nicole: Ja zoals ik al zei, die hoop heb ik al een tijdje terug opgegeven :') Ik moet zeggen, hij heeft z'n goede dagen soms, maar dat zijn echt vergissingen, duidelijk :D
@ Lisa: Ahh super, dankjewel! Ik studeer in A'dam, dus ben er vaak genoeg. Zal binnenkort even berichtje sturen over wanneer het uitkomt voor beiden dan!

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:25

Ik heb Luca S wel eens op een ander forum voorbij zien komen geloof ik en wat is het toch een plaatje <3 *smelt smelt* <3

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:46

prachtig beestje blijft het! Ben er jaloers op :o

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 12:36

Wauw! Wat een mooi paardje, en de foto's zijn echt super mooi!

anoukk32

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 12:43

wat een knap paard!!!

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:12

Woow... Pracht beest! En super foto's... <3

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 13:18

Dankjulliewel :o !