M1 startgerechtigd met dressuurshetlander Bonfire!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:39

Veulen84 schreef:
marilouise schreef:
Gevalletje jaloers of weinig werk?

Misschien kan je als gedragstherapeut eens een bezoekje brengen, beestje ziet er doodongelukkig uit :P

Stel de pony weegt nu 265 kilo wat aannemelijk is, misschien nog wel wat meer, dan moet je eens goed naar ts kijken die haalt de 15% misschien maar net. Super combi

Ik heb genoeg werk, dankje :) (En denk je er om dat persoonlijke aanvallen niet mogen?)
Ik zeg niks over of het paard er doodongelukkig uit ziet. Dat ziet ie op de foto's en filmpje niet. Ik zie een ruiter die dolgelukkig is met z'n paard. Dat is tof echt wel. Ik vind het ook super leuk om zo'n paardje aan het werk te zien, en hij doet het ook leuk. Ik heb ook niet anders gezegd dan dat ze kwa gewicht eng op het randje schommelt en dat ik haar iets te lang vind voor hem. Dat is een observatie die ik maak.

Stel dat ie 265 weegt. Dan is de rekensom nog steeds bij 15% 40 kg en bij 20 is dat 53 kg.
Het is simpel op te zoeken dat iemand met ts d'r lengte onder de 45 kg ondergewicht heeft. Het normaal gewicht ligt tussen de 45 en 65 kg.

Het is gewoon zo dat we het allemaal zo leuk vinden dat ie het kan dat het lastig is om dan eerlijk te zeggen dat het allemaal wel erg op de grens zit. Blijkbaar mag dit soort dingen op bokt ook niet gezegd worden. Dan zijn we te overdadig kritisch en moeten we heel hard roepen dat het onzin is. Ik vond de opmerking van floor niet zo slecht en vond dat ook een reactie waard. Verder laat ik jullie genieten van een mooi paard. Want dat is ie wel gewoon.

Is zo'n rekensommetje ook van toepassing voor 2beners?
Dan zullen er denk ik heel veel mensen werkloos raken...

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:44

Heel erg gaaf, gefeliciteerd!

Heb je ook fotos van jullie tijdens het inrijden tussen de grote paarden?
Daar ben ik wel benieuwd na :D

mellen95

Re: M1 startgerechtigd met dressuurshetlander Bonfire!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:49

Applausje waard hoor!!
En ik vind jullie een hele mooie combinatie!
Ik ga mee met hierboven, een foto van het losrijden zou erg leuk zijn ;)

Niekje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 14:10

Haha dank jullie!! Er heeft wel iemand een foto gemaakt, misschien kan ik die even roggelen via via! Is een comisch gezicht haha!

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 14:14

Zeer knap. Ik ken welgeteld 1 dressuurshetlander, maar deze loopt nog half zo goed niet als deze. Ik ben het ermee eens dat vele ruiters eigenlijk wel te zwaar zijn voor hun paard. Persoonlijk vind ik dat het op bokt vaak voorbijkomt, al zal je mij daar niks over horen zeggen, want het blijft vrij subjectief.
Het rekensommetje is daarbij een goede handregel, echter denk ik wel dat dit eerder geldt voor de fijner gebouwde paarden, waarmee een shetlander absoluut niet te vergelijken is. Sowieso hebben shetlander in verhouding een sterkere rug (niet alleen zwaarder gebeenderd maar over het algemeen ook gespierder van nature) dan het gemiddelde warmbloedpaard (kissing spines komt denk ik ook maar bar weinig voor bij shetlanders). Dat gezegd zijnde denk ik dat TS zonder problemen op deze bink kan rijden, zonder dat de pony hier last van hoeft te hebben. Of het een mooie combinatie is, is natuurlijk zeer persoonlijk (al vind ik het niet dusdanig storend) Veel succes nog in het M, TS!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 14:16

Knap dat je dit kunt met een shet, ik heb bewondering voor je en snap heel goed dat je de grote paarden eruit loopt. Natuurlijk houd het een keer op wat betreft niveau maar voor nu, lekker doorgaan.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 14:23

Eliine schreef:
En ik kan me niet voorstellen dat wanneer TS veel te groot/zwaar zou zijn de jury's het met zulke punten waarderen. Als het ECHT niet zou gaan red je het niet tot het M1 :n

Ehm, waar staan deze punten dan op een protocol? Iemand met een dikke kont op een paard wordt toch niet anders beoordeeld dan een slanke den? Mag het in ieder geval niet hopen!

Vind overigens niet dat TS niet op de pony past hoor! Heb verder erg veel bewondering voor het bereikte niveau met zo'n dinkie tussen de paarden. +:)+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 14:24

Pas op hoor ts, straks krijg jij commentaar dat je te dun ben :P

Netjes hoor! Je wéét dat je een grensgevalletje ben w.b rijden en gewicht, lengte enz.
Maar dit hou je zelf in de gaten, ben je volwassen genoeg voor!

Petje af :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 14:56

Loetie84 schreef:
Eliine schreef:
En ik kan me niet voorstellen dat wanneer TS veel te groot/zwaar zou zijn de jury's het met zulke punten waarderen. Als het ECHT niet zou gaan red je het niet tot het M1 :n

Ehm, waar staan deze punten dan op een protocol? Iemand met een dikke kont op een paard wordt toch niet anders beoordeeld dan een slanke den? Mag het in ieder geval niet hopen!

Vind overigens niet dat TS niet op de pony past hoor! Heb verder erg veel bewondering voor het bereikte niveau met zo'n dinkie tussen de paarden. +:)+

Natuurlijk zijn er geen aparte punten voor je gewicht :+ Daar doelde ik ook niet op. Ik bedoel dat als TS echt veel te groot/te zwaar zou zijn, dat ze niet elke wedstrijd met 1 of 2 winstpunten thuis zou komen. Wanneer je je pony dusdanig in de weg zit door je lengte en/of gewicht red je het in de L2 echt niet meer omdat je de oefeningen dan niet netjes meer uit kunt voeren.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 15:03

Ja zo... Maar dat heeft in feite dan meer met rijkunst te maken dan met gewicht. ;)
Al heb je als dikkerd natuurlijk iets minder bewegingsvrijheid, maar TS is niet dik, alleen misschien aan de grote kan voor de pony. Dat zit goed en netjes rijden niet in de weg!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 15:08

Loetie84 schreef:
Ja zo... Maar dat heeft in feite dan meer met rijkunst te maken dan met gewicht. ;)
Al heb je als dikkerd natuurlijk iets minder bewegingsvrijheid, maar TS is niet dik, alleen misschien aan de grote kan voor de pony. Dat zit goed en netjes rijden niet in de weg!

Eens. Echter ben ik het ook wel met veulen84 eens voor wat betreft de zit van TS. Ze zit toch behoorlijk in stoelzit, dit hoeft natuurlijk geen belemmering te zijn, ik bedoel, kijk naar Edward Gal, maar ik vraag me wel af of je met deze lengte en dus met de benen naar voren niet met je voeten tegen de benen van de pony aan klappert :).

Dit idee krijg ik namelijk wel bij een aantal foto's :). Verder natuurlijk niks dan respect voor je verder keurige manier van rijden, TS!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 15:12

Ja zeker een "grensgeval", maar TS is volgens eigen opgave 1.59 en 46 kg ( en 22 jaar..?!?).
Die zit deze pony qua gewicht en lengte net niet in de weg, en heeft ook een mooi gebalanceerde onafhankelijke zit, waardoor zij de pony (die in het Shetboek staat ingeschreven, maar dat zegt niet alles over de afkomst, ik neem echter vanaf de foto's in de topics wel aan dat het hier een Shetlander betreft) nog net niet stoort.

Vind het dan ook een buitengewoon knappe prestatie om dit dressuurmatig neer te zetten (en ik ben altijd de eerste die roept TE GROOT!).

Gefeliciteerd, een erg knap staaltje rijvaardigheid, zeker tussen die grote paarden... heel apart.

Nou niet uit vreugde uit eten gaan, TS... want je zit echt op de limiet, maar dat weet je zelf ook.

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 16:19

Geweldig combi zijn jullie.
Heel veel succes in de M1

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 16:56

Ik pas waarschijnlijk niet meer op een shet helaas haha.
Wat geweldig dat het zo goed gaat! Op naar de OS :D

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 17:18

Superleuk! :D
En wat betreft die discussie te lang / te zwaar: grote kans dat zo'n fanatieke pony helemaal niet zit te wachten op een klein kindje die rondjes met hem gaat hobbelen, daar is geen uitdaging aan. Dus volgens mij heeft ie het prima voor elkaar zo :j

Niekje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 18:05

Super bedankt weer allemaal!! :D *\o/* Word er weer helemaal enthousiast van!!

Jolliegirl schreef:
Pas op hoor ts, straks krijg jij commentaar dat je te dun ben :P

Netjes hoor! Je wéét dat je een grensgevalletje ben w.b rijden en gewicht, lengte enz.
Maar dit hou je zelf in de gaten, ben je volwassen genoeg voor!

Petje af :)

Geniale opmerking! Hahaha! :+ ;)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:16

Super! Heel erg gefeliciteerd, dat puntje in het M1 haal je zéker weten!
En voor het plaatje is je bovenlichaam misschien wat lang, maar te zwaar ben je niet + je overvraagt haar ook niet :) In kijk uit naar je topic: Winst in het M1 :D

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:18

Knap hoor! Op naar de eerste winstpunten in de M1!

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:22

Niekje1991 schreef:
Haha dank jullie!! Er heeft wel iemand een foto gemaakt, misschien kan ik die even roggelen via via! Is een comisch gezicht haha!

Ik denk dat ik die foto voorbij heb zien komen op FB, je hebt zaterdagavond een foto laten maken samen met een stalgenoot van mij op haar zwarte paard (een reuze bonfire...) bedoel je die toevallig?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:39

Ziet er keurig uit ts! Complimenten.

Verder vraag ik mij af waar mensen het lef vandaan halen om hier vrolijk over iemand z'n gewicht te gaan discuzeuren. Leef en laat leven.

Amorosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:41

Oke, Danique weet nu wel dat ze een grensgeval is. Maar te zwaar is ze niet en misschien een wat lang bovenlichaam, dat 'lijkt' dan minder passend.

Maar dit is toch een leuke combi? Gaan we ook zeuren als een lange ruiter op een D-pony rijdt, maar qua gewicht het wel kan?

romyyxv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:42

Ik wist niet dat je ook M1 kan lopen met een shetlander?

Ziet er in ieder geval leuk uit!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:44

Waarom zou je geen M1 mogen? Bij de paarden mag je tot het ZZ-licht, alles in de basis sport dus.
Bij de pony's mag je maar tot het L2.

romyyxv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:47

Omdat je met een A inderdaad niet hoger dan L2 kan, dus ik dacht misschien is dat met een shet hetzelfde?

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:47

Ik vind het echt super tof dat jullie dit zover schoppen! Niet alleen heel gaaf om te zien dat een shet zo te zien lopen maar ook jullie als combi! Geweldig :)
Op naar het Z ;)