chelle_dora schreef:Ziet er vrolijk uit zeg, lekker dat ze nu de wei op kunnen!
Wat betreft de discussie rondom stallen; wat een kinderachtig gezeik zeg. Staan ze 24 uur per dag, 7 dagen per week, het hele jaar door buiten is het ongetwijfeld niet goed want dan zijn ze sielugh en hebben ze het koud. Over dingen zoals mok wordt dan niet nagedacht en het feit dat je land gewoon vertrapt wordt (tenzij je natuurlijk de halve provincie ter beschikking hebt als stal zijnde), maar als je ze in de winter paddock geeft en in de zomer weiland geeft is het ook niet goed, want dan is het sielugh en moet je geen paard houden. Conclusie; volgens sommige mensen is het gewoon nooit goed. Denk dat we maar allemaal richting die zwerfkei moeten verhuizen met de paarden waar sommige dodo's hierzo wonen blijkbaar met hun paarden, want daar schijnt het zonnetje altijd en is de wei altijd goed, ongeacht hoeveel paarden erop rondlopen klaarblijkelijk. Dus ik zeg, met z'n allen onder hun hunebed gaan wonen met de paarden, alleen dan zijn de paarden niet sielugh.
Tuurlijk heeft iedereen een ander mening erover, de een vind dit beter en de ander vind dat beter.
Maar ik kan denk ik wel met zekerheid zeggen dat je paard 23 uur in een stal met stro, en 1 uur per dag in de paddock niet diervriendelijk is.