100 uitzinnig blije paarden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: 100 uitzinnig blije paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 06:00

Jeetje Cassidy, wat draaf je ontzettend door in dit topic. Je weet toch waar de pb knop zit? Ga daar niet het topic van een ander mee verpesten zeg := Jammer dit. Valt me een beetje van je tegen.

TS, jammer dat de paarden idd niet het hele jaar naar buiten kunnen. Hier hebben we ook veengrond en dan is het idd lastig. Met 100 paarden wordt het idd een ander verhaal en dan moet je als eigenaar keuzes maken. Er zijn kleinere stallen in de buurt waarbij het wel mogelijk is.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 06:08

Meeste paarden staan 's winters in de paddock, meeste omdat iedereen dat zelf moet doen of onderling moet regelen.
Ik heb even verderop al een keer gezien hoe het land er uit ziet bij iemand als 2 b-pony's in de herfst op het land staan. Die stonden met mok tot hun oksels... En het gras was verdwenen in de plaats was het een modderpoel geworden. Dat land moeten ze helemaal opnieuw inzaaien, ik snap heel goed dat de meeste stallen hier niet elk jaar alle landen kunnen inzaaien.

Gelukkig heb je hier keuzevrijheid qua stalling en ik heb hier bewust voor gekozen. En ik vind dat je je mening mag uiten maar wel ieder hun keuzes moet respecteren

Goed en nu graag ontopic weer.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 06:39

Als we gaan zeiken over al dan niet beenbescherming om, te veel / te weinig op de wei dan kunnen we beter helemaal niet meer op onze paarden gaan zitten want dat is ook niet natuurlijk! Kunstjes leren, onderwerpen aan ons gezag bla bla. Laat de paarden dan heel de dag in een natuurgebied lopen en bemoei je er verder niet mee. Wie bepaalt wat goed is??Laat dit meisje en de rest genieten van haar foto's en probeer je mening niet op te dringen, zoek daarvoor even een discussie topic.

Leuke foto's hoor, de paardjes zien er goed uit. Die van mij staan op een paddock met loopstal en als ik ze in het voorjaar in de wei laat scheuren ze ook de hele wei door :)

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 07:27

Kuggur schreef:
Cassidy schreef:
Een ander het privilege van het hebben van een paard ontzeggen omdat ze daar nu net niet aan kunnen voldoen, vind ik dan weer niet eerlijk.

Want paarden houden is tenslotte een mensenrecht... 8)7

Ik vind het altijd een beetje raar in dit soort discussies. Als je een hond hebt snapt iedereen dat je hem meerdere keren per dag moet uitlaten en hem niet 12 uur per dag alleen moet laten zitten. En als je dat niet kunt bieden moet je geen hond nemen, simpel.
Maar als het dan om een paard gaat is het ineens ieders vrij keus? :?

Ik vind trouwens niet dat je paarden maar koste wat kost buiten moet hebben staan in de blubber. Maar om ze dan op deze manier in het land te gooien als dat weer kan vind ik dom en onverantwoord. Dit is vragen om ongelukken en ik begrijp uit reacties van mensen die de stal kennen dat die ongelukken ook gebeuren.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 07:35

MarisdB schreef:
Ik vind het altijd een beetje raar in dit soort discussies. Als je een hond hebt snapt iedereen dat je hem meerdere keren per dag moet uitlaten en hem niet 12 uur per dag alleen moet laten zitten. En als je dat niet kunt bieden moet je geen hond nemen, simpel.

Ik vind trouwens niet dat je paarden maar koste wat kost buiten moet hebben staan in de blubber. Maar om ze dan op deze manier in het land te gooien als dat weer kan vind ik dom en onverantwoord. Dit is vragen om ongelukken en ik begrijp uit reacties van mensen die de stal kennen dat die ongelukken ook gebeuren.

Hond/paardvoorbeeld: +1

TessaGoldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 07:47

GamblersCup schreef:
Leuke foto's. Vind alleen het verhaal erachter een beetje jammer. Maandenlang dus niet op de wei geweest, hoe sneu voor die dieren. Vind het niet gek dat ze uit hun dak gaan. Ik ben blij dat het hier heel gewoon is om de dieren elke dag op de wei te hebben, het hele jaar door. Zoals het hoort.

Bij ons gaan in de winter wel de paarden naar buiten maar mogen ze in paddocks (gewone zandvlalktes) en zijn er stukjes afgezet om gras op te laten groeien en dat gaat deze maand
waarschijnlijk los.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 07:53

Cassidy schreef:
O, helemaal mee eens. Iedere keer je standpunt herhalen helpt, omdat het anders niet doordringt, en mensen lezen echt niet alles door. Maar als er teveel mensen de indruk krijgen dat jij een kras in je plaat hebt zitten, denk je dan niet dat het toch tijd wordt om te stoppen met herhalen?

Je krast zelf ook over de basisopvoeding ;-)
Niet alle paarden zijn overal zo perfect opgevoed als bij jullie misschien?

Mooi gezicht hoor :j

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 07:56

Mensen, verpest ajb TS haar topic niet meer ! Ze staan niet het hele jaar buiten, maar TS weet ondertussen wat wij ervan denken en het blijft uiteindelijk haar keuze.

Leuke foto's, wat ontzettend veel paarden ! ;)

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 08:12

Jee Cassisidy, was dat nou nodig? Wat vind je er nu zelf van als je je posts nog eens terugleest?
Ik zeg altijd maar: de grootste monden hebben het minst te zeggen.

ApplePappleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 08:25

Jonge jonge wat een gedoe!
Wauw dat gaat hard!!! Zitten hele leuke foto's tussen!! Fijn dat jou paardje appart mag. Ik duim voor je dat ie volgend jaar weer met de rest mee kan!!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 08:27

Cassidy wat ben jij strontirritant zeg.

Cassidy schreef:
Ik sta in de Randstad en dat is kleigrond. Ik heb aan het einde van het weideseizoen heel vaak mijn paarden tot over hun kogels in de prut staan, met mok als gevolg. En dan maakt het me echt niet uit hoeveel Bokkers er vanuit hun theorie lopen te proclameren dat weidegang in de winter mogelijk moet zijn, als we een kwakkelwinter hebben en mijn paarden mok hebben tot in hun oksels, dan trek ik ze uit dat land vandaan en zet ze op stal.

Hersenloos gekakel dat paarden ook in de winter op het land moeten en kunnen...blabalabla..... Als je geen ervaring hebt met de situaties zelf is al je redenering puur hypothetisch, en ja, hoezeer ik mijn paarden weidegang in de winter gun, het is helaas niet overal mogelijk. Dus voordat mijn paarden met naar binnen geslagen mok en Einschuss staan, en me een mega dierenartsrekening bezorgen (en dan heb ik er drie) haal ik ze naar binnen. En dat kan het me echt aan mijn bips oxideren wat een ander daarvan vindt :r, en of degene vindt dat ik geen paard waard ben....:r :r :r

En dan zou ik voor een stal met iig grote paddocks gaan, maar dat is hier ook niet het geval. Bij wijze van spreken 24/7 op stal vind ik niet kunnen. Dan maar geen paard voor mij :) Het is maar net in hoeverre je voor het paard kiest, of voor jezelf. En iedereen maakt een andere keuze. Je zou namelijk ook op een andere stal kunnen gaan staan. Is maar net waar je voor kiest ;)

MarisdB schreef:
Kuggur schreef:
Want paarden houden is tenslotte een mensenrecht... 8)7

Helemaal mee eens!

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 08:56

Wat een kinderachtig gedrag Cassidy.... Echt heel kinderachtig. Iemand's topic verpesten, omdat jij zonodig een antwoord wilt op je vraag. :roll:

Lijkt me een hele spektakel om te zien! Gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurt. Het is niet mijn manier van buitenzetten, maargoed, ik weet niet hoe de situatie was.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 09:35

Volgens mij voelt cassidy zich gewoon aangevallen omdat haar eigen paarden ook slechts een dagdeel buitenstal... Begint dat dan toch ergens te knagen?
Wel vreemd dat het op veengrond niet kan en bij mij op de kleigrond wel... Maar mischien is dat wel omdat ik zelf geen nieuwe hippe kleren heb, mijn paard geen hippe dekjes en beenbescherming, maar ik dat geld aan zand heb uitgegeven...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 09:52

Wat een leuke plaatsjes. Ik zou het zelf wel een beetje eng vinden maar al die blije koppies maken je dag goed toch? :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 10:04

Cass.. wat laat jij je kennen zeg.
En wat is er mis mee dat ze het paardenvlees opeten? Ik wilde dat we dat in Nl ook deden. Al die paarden die een veel beter leven hebben gehad dan een varken... Ja hoor, op het bord ermee.

Dan het gezeur over beenbeschermibg... ik vind dat logisch. Kleine moeite toch, en zoveel last heeft t paard er niet van en als het evt ongelukjes kan voorkomen zou ik het eerder laks vinden om het niet te doen. Als al die bommetjes tegelijk het daglicht mogeb aanschouwen en over een pad moeten racen dan schampen ze elkaar zo aan.

De manier van naar de weides laten rennen is overigens wel een beetke vragen om problemen kaar ik begrijp dat de pensionhouder geen tijd heeft ze allen individueel naar buiten te brengen.

Over geen weidegang... Ik stel me zo voor de de eigenaars dit liever ook anders zagen.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 10:11

Nu wil ik wat recht zetten alle pension paarden worden gewoon door de eigenaar/verzorger of als ze niet durven een medewerker van de manege aan een touwtje naar het land gebracht. Maar de regel is als je hem niet meer houd laat los het touw mag niet vastgeklikt zitten dus touw houd je vast paard laten gaan. Als de achterste los raakt moeten de voorste vaak ook los laten omdat er anders kans is dat je ertussen komt en eronder ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 10:24

Ziet er vrolijk uit zeg, lekker dat ze nu de wei op kunnen!

Wat betreft de discussie rondom stallen; wat een kinderachtig gezeik zeg. Staan ze 24 uur per dag, 7 dagen per week, het hele jaar door buiten is het ongetwijfeld niet goed want dan zijn ze sielugh en hebben ze het koud. Over dingen zoals mok wordt dan niet nagedacht en het feit dat je land gewoon vertrapt wordt (tenzij je natuurlijk de halve provincie ter beschikking hebt als stal zijnde), maar als je ze in de winter paddock geeft en in de zomer weiland geeft is het ook niet goed, want dan is het sielugh en moet je geen paard houden. Conclusie; volgens sommige mensen is het gewoon nooit goed. Denk dat we maar allemaal richting die zwerfkei moeten verhuizen met de paarden waar sommige dodo's hierzo wonen blijkbaar met hun paarden, want daar schijnt het zonnetje altijd en is de wei altijd goed, ongeacht hoeveel paarden erop rondlopen klaarblijkelijk. Dus ik zeg, met z'n allen onder hun hunebed gaan wonen met de paarden, alleen dan zijn de paarden niet sielugh.

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 10:33

Volgens mij gaat het de meesten (mij in elk geval) niet eens zoveel om het niet in de wei hebben staan 's winters maar om de manier van buiten zetten.

Maar Cassidy voelt zich wel érg aangesproken }:0

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:00

chelle_dora schreef:
Ziet er vrolijk uit zeg, lekker dat ze nu de wei op kunnen!

Wat betreft de discussie rondom stallen; wat een kinderachtig gezeik zeg. Staan ze 24 uur per dag, 7 dagen per week, het hele jaar door buiten is het ongetwijfeld niet goed want dan zijn ze sielugh en hebben ze het koud. Over dingen zoals mok wordt dan niet nagedacht en het feit dat je land gewoon vertrapt wordt (tenzij je natuurlijk de halve provincie ter beschikking hebt als stal zijnde), maar als je ze in de winter paddock geeft en in de zomer weiland geeft is het ook niet goed, want dan is het sielugh en moet je geen paard houden. Conclusie; volgens sommige mensen is het gewoon nooit goed. Denk dat we maar allemaal richting die zwerfkei moeten verhuizen met de paarden waar sommige dodo's hierzo wonen blijkbaar met hun paarden, want daar schijnt het zonnetje altijd en is de wei altijd goed, ongeacht hoeveel paarden erop rondlopen klaarblijkelijk. Dus ik zeg, met z'n allen onder hun hunebed gaan wonen met de paarden, alleen dan zijn de paarden niet sielugh.

Tuurlijk heeft iedereen een ander mening erover, de een vind dit beter en de ander vind dat beter.
Maar ik kan denk ik wel met zekerheid zeggen dat je paard 23 uur in een stal met stro, en 1 uur per dag in de paddock niet diervriendelijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:06

Maar het is gelukkig niet zo zwart wit als je het nu omschrijft, scheelt ook een hoop.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:07

Zo Cassidy, mijn opmerking verschrikkelijk dom noemen en vervolgens het topic van TS verpesten, dat vind ik echt banketstaaf :( je voelt je net iets teveel aangesproken

Ts dan zou ik mn paard met ketting of hoofdstel buitenzetten. Vind het voor de paarden ook belangrijk dat ze leren niet door te duwen, ook niet als ze het gras op gaan ;)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:14

chelle_dora schreef:
Maar het is gelukkig niet zo zwart wit als je het nu omschrijft, scheelt ook een hoop.

Hoebedoel je dat ik het zwart-wit beschrijf? is het volgends jou meer kleurig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:17

SteffiiY schreef:
chelle_dora schreef:

Hoebedoel je dat ik het zwart-wit beschrijf? is het volgends jou meer kleurig?

Dat de paarden over het algemeen in de winter echt niet 23 uur per dag op stal staan en 1 uur in de paddock vertoeven en dat het dan einde van de dag is. En ik zou ook een paar uur per dag paddock prefereren boven de hele dag in een natte wei maar goed. Tis hier een ITP en geen discussiesubforum voor :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:18

Als je 120 paarden en maar 3 paddocks oid hebt, dan is het volgens mijn rekenkunsten al snel zo dat je paard 23 uur per dag op stal staat hoor. Dus ik denk dat het helaas wel zo zwart wit is.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:19

MxP schreef:
GamblersCup schreef:
plientjedres, als dat "steeds" is, zal er wel een kern van waarheid in zitten he!

En er mag gewoon commentaar gegeven worden in in the picture, dus dat doe ik als ik dat nodig vindt. En als ik medelijden heb met dieren, vind ik dat nodig.

Mee eens, en paarden die dag en nacht buiten staan of veel weidegang krijgen, gaan niet zo extreem uit hun dak als ze dan een keertje buiten komen.
Dus minder kans op nare dingen zoals blessures etc.
Op deze manier zou ik ook niet graag paarden willen houden, maar ieder zijn eigen manier toch.

Daar wil ik even op in haken. De beestjes hier staan 24/7 buiten. Met schutstal helaas was het deze winter niet mogelijk om ze op het land te doen, dus ze kregen de bal en een stukje land. Maar ik weet zeker, dat wanneer ze morgen op het land mogen, ze ook knetter gek gaan doen. Puur uit blijheid. En dat terwijl ze elke dag buiten staan en normaal op het land ook.

Ze doen ook knetter gek, als ze van de winter wei naar de zomer wei mogen.