45,7 km per uur!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: 45,7 km per uur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:04

Die eerste 20 seconden ofzo dacht ik 'nou, zo hard gaat dat toch helemaal niet' en toen begon het pas! haha! gaaf hoor!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:07

niet geflitst onderweg, haah?

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:43

Gaaf zeg :) Ik vind zo'n helmcam ook super gaaf!!

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:21

Wat een geweldig filmpje! Ik heb ook al zo'n filmpjes gemaakt, maar met zo'n helmcamera is dat toch makkelijker zo te zien :D
Ik heb de gps ooit ook eens meegenomen, wij hebben hier een zandweg van ongeveer 1km en dat is ruimschoots genoeg om topspeed te halen :D Maar ik ben dan misschien ook wel 'verwend' met mijn volbloed x draver :')
De gps stond ingesteld op voetganger, en opeens zagen we in het midden van de weg voetgangers, dus paardlief is braaf vertraagd, maar op het snelste stuk haalden we gemakkelijk 55km/u, dus volgens mij kan ze nog harder :P
Ooit hoop ik toch ook nog eens zo snel te kunnen gaan (aangezien we nu eigenlijk vooral aan het rechtrichten zijn).

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:23

Vet!! :D

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:26

Haha, geweldig. Steeds mooi de oortjes erop.
Lekker zo'n lang pad om je paard even flink de benen te laten strekken.

Arme fietsers, worden bijna van hun stalen ros geblazen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:27

Zoo, wat een gaaf filmpje! Krijg er ook helemaal zin in! :D

Hoe lang gaat je batterij van je camera mee als ik vragen mag? :)

_SimoneSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:33

Supervet!!
En die oortjes!! <3

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:17

Heerlijk!!!! voel al de tranen over mn wangen en adrenalinekick alsof ik er zelf op zat haha..gaaf!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 21:51

LOLLYYwood schreef:
Geweldig! :)
Hoop je hiermee iets te bereiken, of is het gewoon puur voor het plezier?

Voornamelijk voor de lol :) Ik ben wel bezig met endurance-gericht trainen, maar daarbij wil ik dat mijn paard ook gewoon een beetje ervaring op doet met allerlei zaken. Ik hoop wel minimaal de 50 aan te gaan tikken qua snelheid, en ik heb denk ik al een ander geschikt pad gevonden :D

Hitime, de batterij van de camera gaat drie uur mee. Je kan er zelf een geheugenkaartje in doen, ik heb er een van 16GB. Hij maakt filmpjes van 20 minuten en schakelt dan automatisch over naar een nieuw bestand. Ik kan dus bijvoorbeeld bij het vertrekken de camera aan zetten, twee uur rijden en bij terugkomst uitzetten. Dan heeft hij de hele rit opgenomen.

Leuk, al die reacties! En wat grappig dat het bij veel mensen echt voor een soort van "beleving" zorgt, echt heel leuk!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:53

En ik maar denken dat eclair hard ging :oo

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:12

Snadrem schreef:
LOLLYYwood schreef:

Voornamelijk voor de lol :) Ik ben wel bezig met endurance-gericht trainen, maar daarbij wil ik dat mijn paard ook gewoon een beetje ervaring op doet met allerlei zaken. Ik hoop wel minimaal de 50 aan te gaan tikken qua snelheid, en ik heb denk ik al een ander geschikt pad gevonden :D

Leuk! :) succes met je doel! Open je dan ook een topic? :o

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:16

Hahahaha dat is gaaf zeg, op naar de 50 KM.

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:25

Na je vorige topic en en dit filmpje gezien te hebben, ben ik nu echt fan :D
Wat genieten, doet me verlangen naar oude tijden. Geweldig!!!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 20:35

Supergaaf en wat een heerlijk pad!!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 20:47

Carien87 schreef:
Na je vorige topic en en dit filmpje gezien te hebben, ben ik nu echt fan :D
Wat genieten, doet me verlangen naar oude tijden. Geweldig!!!

Haha, leuk! :) Bedankt!!

LOLLYYwood, dat is natuurlijk wel mijn bedoeling :P Ik moet alleen wel het moment goed timen op dat pad heb ik al gemerkt. Er komen behoorlijk wat wandelaars met of zonder hond, en toen ik er gisteravond reed kwam ik een hoop reeën tegen. Daar moet ik dus wel even rekening mee houden voordat ik er overheen blaas :P Ik kan natuurlijk ook de gemeente aanschrijven dat ze wat extra zand moeten storten op de Roovert _O- dan kan het daar gewoon.

Bedankt voor de leuke reacties!! +:)+

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 07:55

Snadrem schreef:
LOLLYYwood schreef:

Hitime, de batterij van de camera gaat drie uur mee. Je kan er zelf een geheugenkaartje in doen, ik heb er een van 16GB. Hij maakt filmpjes van 20 minuten en schakelt dan automatisch over naar een nieuw bestand. Ik kan dus bijvoorbeeld bij het vertrekken de camera aan zetten, twee uur rijden en bij terugkomst uitzetten. Dan heeft hij de hele rit opgenomen.

Leuk, al die reacties! En wat grappig dat het bij veel mensen echt voor een soort van "beleving" zorgt, echt heel leuk!

Toffe filmpjes! Heb na aanleiding van dit topic zelf ook een rollei action 100 aangeschaft. Maar ben nog even aan het stoeien met de grootte van de geheugenkaart. Heeft een 16 GB nog ruimte over na een rit van drie uur of zit hij dan aan z'n max? Las op een andere site dat de bestanden die de camera wegzet vrij groot zijn.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 09:09

Charlot_te schreef:
Toffe filmpjes! Heb na aanleiding van dit topic zelf ook een rollei action 100 aangeschaft. Maar ben nog even aan het stoeien met de grootte van de geheugenkaart. Heeft een 16 GB nog ruimte over na een rit van drie uur of zit hij dan aan z'n max? Las op een andere site dat de bestanden die de camera wegzet vrij groot zijn.

Hee, wat leuk!! Als je nog tips zoekt om hem vast te maken op je cap, ik heb dat ergens in dit topic gezet geloof ik. Het is even stoeien, maar de resultaten zijn superleuk!

Ik heb even gekeken en de bestandsgrootte van de opgeslagen filmpjes zit zo rond de 2,5GB. Je zou dan rond de 6,4 filmpjes kwijt kunnen op een 16GB kaartje, dat is dan (6 x 20 minuten) 120 minuten (2 uur) wat je opneemt.

Ik heb hier tot op heden meer dan genoeg aan. Ik heb nog maar één keer gehad dat het kaartje tijdens de rit vol zat. Ik zet nu de camera vaak ook pas aan als ik klaar ben met instappen bijvoorbeeld. En ik zet hem uit bij stukjes bos die ik al tig keer op film heb :')

Voor het opnemen trouwens: ik doe het waterafsluitende kapje er alleen maar op als het regent, de microfoon zit namelijk achter dat kapje en het is wel leuk om bij droog weer gewoon de hoeven te kunnen horen :) Ik ben benieuwd naar je filmpjes, ik ga even volgen! :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:13

Heerlijk om je paard zo in actie te zien.

Moet helaas wel zeggen dat de topsnelheid van de Endomondo app bij mij regelmatig niet klopt. Ik heb bijna altijd een hoge piek die incorrect is.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 09:31

Katja schreef:
Heerlijk om je paard zo in actie te zien.

Moet helaas wel zeggen dat de topsnelheid van de Endomondo app bij mij regelmatig niet klopt. Ik heb bijna altijd een hoge piek die incorrect is.

Ik heb hem pas gecheckt met mijn auto, en daar kwam het aardig overeen met wat mijn kilometerteller aan gaf. Ook de piek klopte toen, want ik had niet harder gereden dan 80 en dat werd ook aan gegeven.

Ow, leuk nieuws, de gemeente Hilvarenbeek zal wel even in het topic gespiekt hebben, want er is een mooie, nieuwe laag zand gestort op de Roovert! _O- De kuilen en oneffenheden zijn er nu uit, alleen is het wel nog steeds een stevige ondergrond en geen los zand. Langs de Belgische grens heb ik ook nog een goed pad gevonden waarop we kunnen gaan oefenen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:55

Ik heb ook regelmatig dat hij super correct is maar ook dat er een rare piek in zit. Heeft met het gps ontvangst te maken.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 10:13

Ik zal er eens op letten. Er zijn stukken in het bos waar de GPS ontvangst minder sterk is, maar op dat stuk is hij nou juist heel goed, dus ik hou hem nog even aan als zijnde kloppend.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:57

Ik zeg ook niet dat het niet klopt, geef alleen aan dat hij soms rare dingen kan zeggen :)

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:04

vet hoor dat je zo hard durft te gaan.. ik rijdt mijn hele leven al paard maar zou echt niet voluit durven.. ik weet dat mijn paard echt snoeihard kan gaan.. en waarschijnlijk een keer opzij zal springen als er ineens een takje ligt die hij aanziet voor konijn of zo..
als je een keer zin hebt mag je mijn paard wel testen op snelheid hahaha..
ik film het wel hihi

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 11:20

Snap ik Katja, zo interpreteerde ik het ook niet ;) ik vind het ook fijn dat je me er op wijst, want ik vind het wel iets om in de gaten te houden. Ik zal op de paden waar ik mijn nieuwe record wil gaan proberen ook eens op het GPS signaal letten, ik kom namelijk niet graag aanzetten met een nep-record :D

my_precious, dat deed mijn vorige paard ook altijd, haha! Alanda is tot op heden nog niet opzij gedoken. Als ze iets ziet wat ze spannend vindt gaat eerst haar hoofd omhoog en neemt ze zelf al behoorlijk de snelheid er uit, dus dat is best uit te zitten. Verder lijkt ze niet zo onder de indruk van de bermen :P Als ik jouw paard ga testen bel ik wel even met mijn verzekering :P _O-