Stefan RIJDT weer!!!! verslag van ruim 2 jaar geduld...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Re: Stefan RIJDT weer!!!! verslag van ruim 2 jaar geduld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:27

Stefan en Jippe. Ja, leuk! Fijn dat ze elkaar weer gevonden hebben en weer lekker samen aan de slag aan. Erop is toch eigenlijk ook wel erg cool.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:32

Wow, dat is nog eens lef hebben, over je angsten heen stappen _/-\o_

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:37

Dit echt knap zeg. Top dat ie er weer op geklommen is. En nu wil hij er vast niet meer als ie op zo'n heerlijk lamsvelzadel heeft gezeten. Jippe is toch ook maar een braverd he.

Fu_QiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:41

Knap hoor ! +:)+
Ga zo door !

MirandaSt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:55

Super stoer van je Stefan! Veel rijplezier in de toekomst!

gothicpizza6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:55

echt knap dat je weer rijd. ik rij vrijdag avond bij VPG opmeer dat is een paardrij vereniging voor mensen met een beperking. eerst reden we met deze vereniging bij manege nibbixwoud we hebben namelijk geen eigen manege. daar ben ik (en ook andere) veel van het paard gevallen omdat de paarden vaak schrokken. daar door ben ik ook angstig geworden. in 2011 zijn we met deze vereniging naar manege warnaar verhuisd en sins we daar rijden ga ik ook wat meer durven. alleen galop vind ik nog erg eng maar als het warmer word gaan we daar weer mee aan de slag. soms spring ik ook dat vind ik ook spannend maar ook wel leuk en dat gaat ook steeds een beetje beter. bij manege warnaar rij ik op coby. coby is toevallig ook een fries en een van de braafste paarden. ik werk ook op een zorgboerderij met paarden dat is CSI stables. er zijn daar 2 paarden voor het rijden dat zijn KWPN ruin flip en haflinger merrie jo. jo kan bij andere een beetje eigenwijs en snel zijn maar er kunnen wel beginners op. jo is bij mijn vaak wel voorzichtig en braaf. met jo durf ik wel al in galop n om dat minder spannend te maken heb ik jo aan geleerd om aan te gallopperen als ik een kus geluidje maakt dan hoef ik het woord galop niet te zeggen. ik vind galop ook erg leuk maar niet als het paard te hard gaat. het duurde wel een paar maanden voor dat ik echt in galop durfde met jo. ik heb het vaak geprobeerd aan de longeerlijn en die persoon die mijn hielp en jo hielpen mijn daar goed bij maar toch werd ik weer bang als jo sneller ging draven. jo voelde dat en ging daarom niet in galop. maar een keer was ik zomaar opeens helemaal niet bang meer en voor ik het wist sprong ze aan in galop. ik had zo iets van he ik zit in galop het is gelukt. daarna was ik zo blij dat ik moest huilen. zins die dag gaat de galop met je steeds een beetje beter. laatst ben ik van jo gevallen en een paar dagen later zat ik weer in galop bitloos zelfs terwijl ik dat nog nooit met jo heb gedaan (wel met andere paarden) ik zat wel aan de longeerlijn. ik durfde dat aan omdat jo heel goed op stem comandos reageerd.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:03

Wow knap hoor. Ga zo door lekker rustig aan. Ik weet helaas alles van angst.
Vind het echt super om te lezen.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:19

Knap hoor!! Gewoon lekker rustig aan doen, dan komt het vertrouwen weer helemaal terug! En Jippe is een braaf paard zeg zo!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:23

Jahoe Zilfstar, dat is geweldig !! Lang leve Stefan en ook Jippe, en jullie, dat jullie Stefan gewoon op zijn eigen tempo hebben laten beslissen dat ie het toch wel weer wou proberen.

(Stefan, zit fijn hé, dat schaapje onder je billen ? :D )

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:34

wat supergaaf stoer van stefan dat hij na 2 jaar er toch weer op is geklommen.
ik weet zeker dat het helemaal goed komt met hem en jippe en de bixie wedstrijd.

en knap van jullie als ouders dat jullie hem niet gepusht hebben er weer op te rijden, hjij heeft de tijd gekrege die hij nodig had om er weer op te durven

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:12

Hartstikke goed Stefan, stapje voor stapje, dan kom je er vanzelf.
Je ziet er wel gaaf uit op zo'n groot paard als Jippe!
Een filmpje zou inderdaad leuk zijn, ik weet het filmpje nog waarop jouw zusje bij een pony ging kijken, ik vond jouw commentaar daarbij hartstikke leuk!
Veel plezier met rijden nog!!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:46

Wat een overwinning dat hij weer rijdt! Jippe is ook goud waard, wat een fijne fries dat hij zo voorzichtig is en hij is nog knap ook!

twisietos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 08:27

Super Stefan
Wat geduld toch allemaal niet kan en ze zelf laten beslissen komt meestal wel weer goed

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 19:26

Iedereen namens Stefan (en ook mijzelf) super bedankt voor alle leuke reacties. Hij is nu echt trots op zichzelf en groeit met elk compliment ;)

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:22

Geweldig Stefan!
Wat leuk om de 'cameraman' nu zelf in actie te zien :D

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 08:33

commentaar op houding? Denkt dat hij er netter op zit dan ik op die leeftijd! Maar wat supergaaf dat het paardengevoel toch zo diep zit dat dat groter was dan zijn angst. We weten allemaal dat dat zoveel energie kan geven en een bijzonder gevoel. Hopelijk gebeuren er geen nare dingen meer en kan Stefan heel hard genieten.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 08:38

Wauw! Wat gaaf dat hij zelf weer de motivatie heeft gevonden om boven op jullie prachtige fries te klimmen. En mooi hoe je het gehele verhaal beschrijft! Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat uitpakken :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 08:43

Super hoe Stefan zijn angst zelf heeft kunnen winnen, zonder druk en stres.
En dat hij toch uiteindelijk uit zichzelf die grens heeft verlegd.
Ik vind hem super stoer en hoop dat hij nog vele rondjes mee gaat liften op Jippe.
Veel succes en plezier.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 08:46

Zilfstar schreef:
Iedereen namens Stefan (en ook mijzelf) super bedankt voor alle leuke reacties. Hij is nu echt trots op zichzelf en groeit met elk compliment ;)

Wat fijn!
Hopelijk groeit zijn zelfvertrouwen ook mee! :)

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 08:53

Super stefan!!!!! Wat goed dat je weer bent opgestapt!!!

Maar Mama ook jij, geweldig hoe je het hebt aan gepakt zonder pushen en gewoon lekker laten kriebelen dan komt het vanzelf weer!!!!! *\o/*

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:04

Super, Stefan! Heel erg goed van je dat je weer op Jippes rug bent geklommen! Hij is wel groot, maar jullie zien er samen geweldig uit :)