Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nachtlampje schreef:10.38 (hij hangt met zijn hele gewicht in de teugels. Normaal heel bokt over zo iemand heen " ga eens op je eigen kont zitten, niet hangen!")
Nynke1 schreef:2005 schreef:Paard is toch drie maanden in jullie bezit? Wat erg voor de oude eigenaar om hem zo verkloot dan al terug te zien. Dat is echt het enige wat ik denk bij het zien van zo'n filmpje met een happy eigenaar er bij. Hij laat hem zelfs springen... Jeej, lekker met slof, dat is goed voor het paard! We rukken hem eerst ff goed in de krul en dan doet hij het het weer.
Oi ben jij werkelijk 25 jaar oud?
. Wat dacht je van je reactie onderbouwen? Het lijkt mij serieus erg als je je paard braaf verkoopt hem al zo snel bij Gert terug te zien. Dan is er toch iets ernstig misgegaan in een korte tijd. Als je hem slecht had gekocht, ok, dan heb ik niks gezegd.
2005 schreef:Nynke1 schreef:
Oi ben jij werkelijk 25 jaar oud?
Ja. Wat dacht je van je reactie onderbouwen? Het lijkt mij serieus erg als je je paard braaf verkoopt hem al zo snel bij Gert terug te zien. Dan is er toch iets ernstig misgegaan in een korte tijd. Als je hem slecht had gekocht, ok, dan heb ik niks gezegd.
Daarnaast weet iedereen dat springen met slof NIET goed is voor het paard, zou ik zeker niet doen met een paard wat een ontsteking in de nek heeft gehad.
. Amaris schreef:Op 4.42 is hij al 12 seconden bezig met het dier uberhaubt in zijn vooruit te krijgen. Hoe had jij het aangepakt nachtlampje? Een hengel met een wortel voor zijn neus gehangen?

Nynke1 schreef:Geerke het gaat hier wel om een jong talentvol sportpaard wat niet aangekocht is om 7 dagen in de week 24 uur per dag in het land te laten lopen en hem er af en toe eens uit te trekken voor een bosrit. Dus in zekere zin is het dat inderdaad belangrijk.
geerke schreef:er loopt iemand rond met een longeerzweep.Als dit soort verzet te lang duurt of het paard dreigt omhoog te gaan is die persoon erbij om hem voorwaats te 'slaan'.
Ik heb ook z'on paard getrained,die liep gewoon een hele lange zijde in zijn achteruit.
Op een gegeven moment stopt dat wel.Of wenden.Dat wil ook weleens helpen.
Wat deze man doet daar zijn dressuurruiters meestal niet toe instaat.Wel zijn ze instaat om tot het paard tot dit stadium te brengen

Amaris schreef:geerke schreef:er loopt iemand rond met een longeerzweep.Als dit soort verzet te lang duurt of het paard dreigt omhoog te gaan is die persoon erbij om hem voorwaats te 'slaan'.
Ik heb ook z'on paard getrained,die liep gewoon een hele lange zijde in zijn achteruit.
Op een gegeven moment stopt dat wel.Of wenden.Dat wil ook weleens helpen.
Wat deze man doet daar zijn dressuurruiters meestal niet toe instaat.Wel zijn ze instaat om tot het paard tot dit stadium te brengen
Dit dier zou geen hele lange zijde in zijn achteruit gaan, die zou omhoog komen en omklappen. Zo diep zit het bij het dier, dat zie je toch.
De 'man met de zweep' komt ook nergens heel dicht in de buurt, en ik zie hem ook nergens het dier vooruit slaan. Ik snap volledig dat Gert zo iemand achter de hand heeft. Zo'n dier moet gewoon voorwaarts voorwaarts voorwaarts. Die moet vooruit, omdat hij niet de kans mag krijgen om op de plaats op twee benen te gaan staan huppelen.
Nynke1 schreef:[De ontsteking in de nek is de oorzaak van dit gedrag. Heeft niks met kapot rijden te maken, want het komt over alsof je dat bedoelt? Lijkt mij nergens voor nodig. Had jou net zo goed kunnen overkomen.
little_king schreef:Soms zal een paard door gepakt moeten worden.
Ik ben zelf iemand die echt van de zachte manier is, maar die heeft bij dit paard niet gewerkt, daarom is hij zo ver in de staak geraakt.
Dan is er even 10 minuten nodig om even wat grover te rijden, om daarna een paard te hebben die begrijpt dat het geen pijn meer doet, dat zijn staak gedrag geen effect heeft.
Beter 10 minuten even het paard op de plek zetten dan een paard bij de slager, want dat is waar hij anders eindigt als niemand hem nog durft te rijden.
Je ziet hem op dat 2e filmpje ook fijn ontspannen lopen, duidelijk dus dat het paard geen nare ervaring heeft gehad van die eerdere 10 minuten.
En even een huppel als sprongetje is juist geest verfrissend. Als hij nu naar 1.20 meter op zou trekken niet, dit is een gewoon een huppeltje wat elk paard kan en wat elke ruiter ook eens zou moeten doen
Hulpteugel is geen probleem als een paard van achter maar moet werken. En Gert zet hem aan het werk.
Meestal is het met de slofrijders zo dat ze alleen maar aan de voorkant denken, dus het paard voor in de krul trekken en niet meer rijden, dat is fout hulpteugel gebruik. Het paard hier wordt achter goed geactiveerd dus niets aan de hand.
En ook zo voelt dit paard met zijn verleden dat braaf rechtsom in die houding geen pijn meer doet.
je kunt ze het niet woordelijk uitleggen, dus even zo door laten dringen is niet erg, gezien de ontspanning die het paard ook laat zien later.
Zou hij die ontspanning niet laten zien zou ik er ook anders over denken.