Fortune Cookie (v. Valeron) zadelmak!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:08

heee margootje *\o/*
heerlijk paard heb je hoor! ziet er super fijn uit :j
wbt de zeikerds all over the place op bokt, liever zo zadelmak maken en heerlijk een paar maanden op de wei dan met 4 zadelmak maken en meteen hard doorrijden, want dat word nog vaker gedaan maar dan is het niet zielig want hij is AL 4... uhu...

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 20:25

MirandaFuego schreef:
Marjoow schreef:
En dan nog, magootie kent haar paard, jij ziet het van fotos. Nee ik heb geen rontgenogen, wel kennis van paarden. Welke feiten moet je onder ogen zien? Dat dit een paard is en met 3 jaar al zadelmak is? hooguit 2x per week gereden word met soms 2 weken daartussen?

Het is zó makkelijk om mensen af te rekenen van achter je computer...

Als je echt kennis hebt van paarden weet je dat een paard nooit is uitgegroeid op z'n 3e, dat zijn de feiten waar ik het over heb die je onder ogen moet zien.
Jij beweerd dit:
Marjoow schreef:
Het ene paard is uitgegroeid met 3 jaar, het andere niet, deze ziet er aardig "af" uit.

Dat klopt dus helemaal niet. :D

Paarden groeien door tot hun 6e, dus dan kun je ook tegen mensen zeuren die op een 5 jarige zitten ;) Zo is er altijd wel wat ;)

Ik ga niet verder in op deze discussie, ik weet waar ik mee bezig ben en sta op een professionele stal die meer dan genoeg ervaring hebben!! ;)

Verder iedereen bedankt voor de leuke reacties! Ik ben zuinig op Cookie en luister naar mijn paard! Van de zomer lekker een tijdje de wei op en ik zie wel hoe het gaat lopen ;) Ik heb geen haast! ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:28

essiesilly schreef:
heee margootje *\o/*
heerlijk paard heb je hoor! ziet er super fijn uit :j
wbt de zeikerds all over the place op bokt, liever zo zadelmak maken en heerlijk een paar maanden op de wei dan met 4 zadelmak maken en meteen hard doorrijden, want dat word nog vaker gedaan maar dan is het niet zielig want hij is AL 4... uhu...

En er is geen normale tussenweg? :')
Van het ene uiterste naar het andere :=

Daenerys

Re: Fortune Cookie (v. Valeron) zadelmak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:49

Ik heb met een glimlach je foto's bekeken, het ziet er zo fijn en vriendelijk uit, echt super +:)+

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 21:14

Daenerys schreef:
Ik heb met een glimlach je foto's bekeken, het ziet er zo fijn en vriendelijk uit, echt super +:)+

Bedankt voor je leuke reactie!! Dit vind ik erg fijn te horen! :D

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:37

Wat is Cookie mooi opgedroogd! *\o/* Ik zou er niet aan moeten denken om nu al op mijn F'je te stappen.. :o Maar jij kent Cookie het beste.

Garina97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:10

Wat een gaaf paard zeg, leuk! Succes met je merrie! :D

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:18

ten eerste heb je een mooi paard.

maar ook ik ben hier de zeikerd , want hoe het paard zijn hoofd houding houdt denk ik duidelijk te zien dat je gewerkt heb met slofteugel /bijzet teugel tijdens longeren. rijden.
ik heb op dit moment genoeg ervaring om dit eigenlijk wel zeker te weten.
als je zo weinig rij als dat je aangeeft hoor dit paard met deze leeftijd nog hoog te lopen met zijn hoofd in plaats van standaard achter de loodlijn. je ziet duidelijk een nek.

en als je paard 3 is en na het rijden er zo bijloop duidelijk bezweet en vermoeid denk ik dat je te veel vraagt gezien haar leeftijd

ik heb zelf een 3,5 jarige en die word gereden op dezelfde manier maar die loopt niet zo als de jouwe heeft niet de duidelijk aanwezige spieren die ik bij jou zie en draag zich niet zo in de gangen.
ik twijfel aan je training

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:24

Cookie is echt onwijs gaaf! Dat te diep lopen gaat er wel uit, gewoon km's maken strakjes, als ze wat ouder is. :j Nu gewoon lekker rustig 4 a 6x per maand er 20 minuutjes op rond hobbelen, en dan over een paar maanden lekker aan de slag, komt helemaal goed.

Gaaf dier is het, sowieso! +:)+
Laatst bijgewerkt door Joscaa op 28-03-13 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:29

hutch84 schreef:

maar ook ik ben hier de zeikerd , want hoe het paard zijn hoofd houding houdt denk ik duidelijk te zien dat je gewerkt heb met slofteugel /bijzet teugel tijdens longeren. rijden.
als je zo weinig rij als dat je aangeeft hoor dit paard met deze leeftijd nog hoog te lopen met zijn hoofd in plaats van standaard achter de loodlijn. je ziet duidelijk een nek.

en als je paard 3 is en na het rijden er zo bijloop duidelijk bezweet en vermoeid denk ik dat je te veel vraagt gezien haar leeftijd

ik heb zelf een 3,5 jarige en die word gereden op dezelfde manier maar die loopt niet zo als de jouwe heeft niet de duidelijk aanwezige spieren die ik bij jou zie en draag zich niet zo in de gangen.

Misschien heeft ts ook een ander voerschema?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:33

Sympathiek dier geworden! En zo met zadeltje erop, mooi modelletje! Leuke combinatie ook samen!

En ach over het inrijden... zoveel mensen, zoveel meningen. Je moet het gewoon per paard bekijken en je kent je eigen paard het beste. Ik zie zelfs het nut van van de zomer het land weer opgooien niet zo in... zonde van het werk wat je er nu in hebt gestoken. Had je 'm net zo goed pas van het najaar zadelmak kunnen maken. Ze gaan echt niet dood van drie keer per week 20 minuutjes lopen... Maargoed, ook daar verschillende meningen weer over.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:37

knetterhard kan je dat meer uitleggen? dan zo een gil te geven? voor mij is het te onduidelijk
aangezien mijn 3,5 dan wel verwaarloosd was maar nu zeker erg mooi op gedroogt is

jammer genoeg zijn er inderdaad meerder manieren.
ik heb mijn nu bijna 5 jarige met 3 ingereden meer ook niet en vervolgens terug de wei ingegooid om bij te komen want juist het zadelmak maken vreet erg veel aan ze en ik heb meerder paarden aan/ door gereden en je zag ze allemaal interen na het zadelmak maken
Laatst bijgewerkt door hutch84 op 28-03-13 19:41, in het totaal 3 keer bewerkt

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:37

Ik zeg, gewoon lekker je eigen gevoel blijven volgen en doen wat jij het beste vindt voor knappe Cookie...pfff wat is het toch een lekker ding <3

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:38

hutch84 schreef:
knetterhard kan je dat meer uitleggen? dan zo een gil te geven.
aangezien mijn 3,5 dan wel verwaarloosd was maar nu zeker erg mooi op gedroogt is

Hoeft toch niet zoveel aan uitgelegd te worden, ze zegt toch ook helemaal niet dat die van jou er niet uit gezond uitziet? Ze zegt alleen dat het kan liggen aan het verschil in voer :Y)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:42

En dat verschil kun je misschien zien qua spieren en bouw! :j
Het ene paard loopt nu eenmaal verder dan het andere paard, dat geldt ook voor mensen! :)
Verder moet je ook rekening houden, dat jou paard en het paard van ts 2 verschillende rassen zijn en dat is appela met peren vergelijken!
Ik wil mijn paard ook liever in een ontspannen houding qua ruggebruik, dan dat ik een paard heb die zijn rug wegdrukt en waar ik zelf ook nog eens op ga zitten. Ik weet natuurlijk niet wat ts doet qua trainingen.

Hutch: Ik denk dat het er aan ligt hoe je de training oppakt met je paard :j en wat je er verder bij geeft aan je paard qua voeding en supplementen!
Laatst bijgewerkt door knetterhard op 28-03-13 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

jeanetJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:47

Wauwie wat een gave merrie zeg! Mooie bouw ook voor zo'n 3 jarige, ziet er al volwassen uit! Heeft een fijne zelfhouding zo te zien. En die galop! <3 mooi van achter gesprongen! Ik hoop dat je er lang plezier van gaat hebben en je maakt een goede keus om haar de wei in te doen van de zomer :j Hebben wij met onze merrie ook gedaan. Kan ze nog mooi even uitgroeien en alles in het koppie verwerken. Top! :D

Marijke_Dub

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 20:22

wauw wat een mooi dier! Daar ga je nog zo veel plezier van hebben.
Ik vind dat hij al een mooie houding uit zichzelf aanbied, ben erg benieuwd hoe het er
over een half jaar uitziet!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 22:49

Hemel wat een gezeur zeg. Onvoorstelbaar.

Ik vind het er hartstikke fijn uit zien hoor!

mandymarrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 22:57

hey, ik ben ook 23 maart geboren, maar dan effe een paar jaartjes ouder! :)

Scarlatt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 23:51

Wat een plaatje van een merrie heb jij, prachtig!

Wat betreft de discussie ben ik het compleet eens met de bewering dat het te vroeg is om te rijden. Mensen die stellen dat je moet kijken naar het individueel paard of het klaar is om op gereden te worden is natuurlijk volkomen onzin. Zoek een keer een wetenschappelijk stuk over het gestel van een paard en het zal uitsluitend concluderen dat het niet gewenst is om op zo'n jong paard te rijden. Wacht tot het paard er fysiek, emotioneel en mentaal klaar voor is.

Persoonlijk zie ik het absoluut niet als een vorm van mishandeling en geloof ook volledig dat deze dame top voor deze beauty van een merrie zorgt! Wens je dan ook een gelukkige toekomst met je Fortune cookie toe! ;)

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 20:57

hutch84 schreef:

Ik longeer haar af en toe met een bijzetje idd ;) Hij hangt altijd in een boogje ;)
Kwa training doe ik zo'n 3 keer per week wat 'werk' met haar. Ik rijd 1 of 2 keer (soms 2 weken niet ) of longeer een keer of ik gooi haar lekker los ;) Longeren doe ik niet zo vaak ;) en verder krijgt ze elke dag een lekkere poetsbeurt en ga ik met haar wandelen. We hebben een stuk bos aan stal en daar ga ik dan lekker wandelen en dat vind ze heerlijk!
Wat betreft het zweten, dat doet ze altijd erg snel!! Als ik haar rijd is dat 15/20 minuutjes en dan gewoon simpel rechtuit stap, draf en op allebei de kanten een rondje galop ;)

smeetjoew schreef:
Sympathiek dier geworden! En zo met zadeltje erop, mooi modelletje! Leuke combinatie ook samen!

En ach over het inrijden... zoveel mensen, zoveel meningen. Je moet het gewoon per paard bekijken en je kent je eigen paard het beste. Ik zie zelfs het nut van van de zomer het land weer opgooien niet zo in... zonde van het werk wat je er nu in hebt gestoken. Had je 'm net zo goed pas van het najaar zadelmak kunnen maken. Ze gaan echt niet dood van drie keer per week 20 minuutjes lopen... Maargoed, ook daar verschillende meningen weer over.

Dankjewel! :D

Ollie1 schreef:
Ik zeg, gewoon lekker je eigen gevoel blijven volgen en doen wat jij het beste vindt voor knappe Cookie...pfff wat is het toch een lekker ding <3

Bedankt voor je leuke reactie!! :D

Marijke_Dub schreef:
wauw wat een mooi dier! Daar ga je nog zo veel plezier van hebben.
Ik vind dat hij al een mooie houding uit zichzelf aanbied, ben erg benieuwd hoe het er
over een half jaar uitziet!

Dankje! :D Ik ben ook erg benieuwd hoe het er dan uit ziet!!

Chaos schreef:
Hemel wat een gezeur zeg. Onvoorstelbaar.

Ik vind het er hartstikke fijn uit zien hoor!

Bedankt voor je leuke reactie!! :D

mandymarrit schreef:
hey, ik ben ook 23 maart geboren, maar dan effe een paar jaartjes ouder! :)

He wat leuk!! Mijn zus is ook jarig op 23 Maart!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 10:11

Wat jammer dat je je zó moet verdedigen. En ook héél jammer dat mensen met "ervaring" conclusies trekken uit een paar fotos.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 12:38

Wat een gezeur hier. Een van mijn paarden is in 2007 geboren en die hebben we afgericht in 2010, ook heel rustig mee doorgewerkt, en raad is : hij leeft nog steeds hoor! :)

Ziet er hartstikke fijn uit, en wat een heerlijk paard!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 12:49

Gaaf dier om te zien, wordt vast een heel fijn paard 'later als ze groot is' :D Heel veel plezier en succes samen!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 12:54

Vind het echt een super paard.. exacte evenbeeld van eentje bij mij in de straat.
Vraag me alleen af of ik nu ook een beul ben die op haar 3 jarige haflinger ging rijden :)
Moet het nou altijd zo gaan... gaap zucht...
Ik ivnd het er goed uitzien :)