hutch84 schreef:ten eerste heb je een mooi paard.
maar ook ik ben hier de zeikerd , want hoe het paard zijn hoofd houding houdt denk ik duidelijk te zien dat je gewerkt heb met slofteugel /bijzet teugel tijdens longeren. rijden.
ik heb op dit moment genoeg ervaring om dit eigenlijk wel zeker te weten.
als je zo weinig rij als dat je aangeeft hoor dit paard met deze leeftijd nog hoog te lopen met zijn hoofd in plaats van standaard achter de loodlijn. je ziet duidelijk een nek.
en als je paard 3 is en na het rijden er zo bijloop duidelijk bezweet en vermoeid denk ik dat je te veel vraagt gezien haar leeftijd
ik heb zelf een 3,5 jarige en die word gereden op dezelfde manier maar die loopt niet zo als de jouwe heeft niet de duidelijk aanwezige spieren die ik bij jou zie en draag zich niet zo in de gangen.
ik twijfel aan je training
Ik longeer haar af en toe met een bijzetje idd
Hij hangt altijd in een boogje
Kwa training doe ik zo'n 3 keer per week wat 'werk' met haar. Ik rijd 1 of 2 keer (soms 2 weken niet ) of longeer een keer of ik gooi haar lekker los
Longeren doe ik niet zo vaak
en verder krijgt ze elke dag een lekkere poetsbeurt en ga ik met haar wandelen. We hebben een stuk bos aan stal en daar ga ik dan lekker wandelen en dat vind ze heerlijk!
Wat betreft het zweten, dat doet ze altijd erg snel!! Als ik haar rijd is dat 15/20 minuutjes en dan gewoon simpel rechtuit stap, draf en op allebei de kanten een rondje galop 
smeetjoew schreef:Sympathiek dier geworden! En zo met zadeltje erop, mooi modelletje! Leuke combinatie ook samen!
En ach over het inrijden... zoveel mensen, zoveel meningen. Je moet het gewoon per paard bekijken en je kent je eigen paard het beste. Ik zie zelfs het nut van van de zomer het land weer opgooien niet zo in... zonde van het werk wat je er nu in hebt gestoken. Had je 'm net zo goed pas van het najaar zadelmak kunnen maken. Ze gaan echt niet dood van drie keer per week 20 minuutjes lopen... Maargoed, ook daar verschillende meningen weer over.
Dankjewel! 
Ollie1 schreef:Ik zeg, gewoon lekker je eigen gevoel blijven volgen en doen wat jij het beste vindt voor knappe Cookie...pfff wat is het toch een lekker ding

Bedankt voor je leuke reactie!!
Marijke_Dub schreef:wauw wat een mooi dier! Daar ga je nog zo veel plezier van hebben.
Ik vind dat hij al een mooie houding uit zichzelf aanbied, ben erg benieuwd hoe het er
over een half jaar uitziet!
Dankje!
Ik ben ook erg benieuwd hoe het er dan uit ziet!!
Chaos schreef:Hemel wat een gezeur zeg. Onvoorstelbaar.
Ik vind het er hartstikke fijn uit zien hoor!
Bedankt voor je leuke reactie!! 
mandymarrit schreef:hey, ik ben ook 23 maart geboren, maar dan effe een paar jaartjes ouder!

He wat leuk!! Mijn zus is ook jarig op 23 Maart!