Ons officiele concours debuut!! Koudbloedwedstrijd in Heeze

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chicota1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:16

Waaauw ;D!

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:17

o wauw ! Wat een hunk!

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:17

wauaw wat een gave tinker zeg! ziet er super sjiek uit :)

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:25

wow wat een fantastisch mooi paard! En die vlecht ook, ik wou dat ik die bij mijn haf kon maken!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:29

FriesWytske schreef:
Ook met een tinker kun je lang en laag rijden. Dat is niet rasgebonden. Tja, en jou commentaar over dat ze met een korte hal snel achter de loodlijn gaan lopen, vind ik ook nergens op slaan. Dat ligt bijna altijd aan degene die er op rijd. Je kunt wel allerlei smoesjes gaan bedenken. Maar daar kom je er echt niet mee.
En zoals je bij mij hebt gelezen, ben ik ts helemaal niet aan het afzeiken.

Ik rijd zelf op een fries wedstrijden. En doe dit al heel lang. Er zullen altijd enkele zijn die alleen maar denken dat WPN'ers sportpaarden zijn. Maar de meeste juryleden jureren wat ze voor hun ogen zien gebeuren.

1) Waar zeg ik dat jij de TS afzeikt?
2) Waar staat letterlijk dat tinkers niet laag en rond kunnen lopen?

Als jij het nodig vindt om mijn persoonlijke ervaringen met zowel paarden met een korte hals, als tinkers af te doen als smoesjes en het niet kunnen rijden dan mag je eens aan je achterhoofd gaan krabben. Ik heb ook heel wat wedstrijden geschreven, en wed maar dat er o.a. in kring Eindhoven een heeeele hoop vooroordelen zijn.

Korte paarden die gemaakt zijn om te trekken zijn fysiek beperkt in de mogelijkheden in draaien/buigen en strekken, maar vaak wel sterk genoeg om het achterbeen goed onder te zetten. De kunst is om daar zo goed mogelijk mee om te gaan. Het achter de LL gaan komt voort uit een gebrek aan impuls, daarom zet ik daarboven ook dat ze dan eer naar de hand toe moet rijden. Wil niet zeggen dat ze niet gemakkelijk achter de LL gaan, als die impuls noet voldoende is is dat de eerste reactie die je vaak krijgt.
Laatst bijgewerkt door Dioxide op 24-03-13 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:35

jst_lyske schreef:
Dit waren de opmerkingen van de jury. Ik zie het al je hebt zelf alleen maar warmbloedjes en waarschijnlijk betaald pappa alles. Ik heb zelf ook een kwpn'er, maar tinkers en friezen zijn de mooiste paarden die hier op de aardbol rondlopen. En als jij kan beoordelen via een paar foto's wat voor score zij zou moeten krijgen? Meld je aan als analiticus bij de OS zou ik zeggen! Ik ga off, nutteloze discussie die je toch niet wint.

Zo hé, tijd om je excuses even aan te bieden, denk je niet? >;)

Meld je eens aan als schrijver bij een paar verenigingen, zullen ze vast heel blij mee zijn en zal voor jou heel erg leerzaam zijn als ik het zo lees.
Je weet neem ik aan dat impuls een apart punt is dat wordt beoordeeld? Dat er niet voor elke oefening een punt vanaf wordt getrokken, zeker niet in de B. En eerder uit galop vallen, tsjah... Zal ook wel naar gepunt zijn denk ik dan. Die bruine kwpn'er heeft blijkbaar gewoon gemakkelijk kunnen compenseren. Wie weet liep het bonte paard al z'n oefeningen voor een 6.

En als je na een dagje schrijven nog van mening bent dat je het beter weet, meld je dan maar eens aan voor een jurycursus.

Nynke1

Re: Ons officiele concours debuut!! Koudbloedwedstrijd in Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:37

Heeft ze gedaan via PB Janine.. Maar gut... Over vooroordelen gesproken he...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:38

Nynke1 schreef:
Heeft ze gedaan via PB Janine.. Maar gut... Over vooroordelen gesproken he...

Oké, dan heb ik niets gezegd.

Maar inderdaad, het is in deze toch vaak een gevalletje de pot verwijt de ketel dattie zwart ziet...

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:19

@ Dioxide Ik heb er genoeg gezien die vroeger voor het trekwerk bedoeld waren, die wel met hun korte hals netjes op lengte gereden kunnen worden. En ik maak nergens een commentaar over dat je dan niet kunt rijden. Maar meer over dat er dan beter gelesd zou moeten worden.
Wat dacht je van een fries. Daar wordt ook nog regelmatig van beweerd dat ze alleen maar geschikt zijn om een kar te trekken. Help er nu zelfs eentje met een fries die een vrij korte hals heeft. En reken maar dat zij hem ook op lengte kan rijden.
Vind het toch wel wat zeggen van jou, dat je je dit zo aantrekt.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:23

Volgens mij gaat deze discussie nergens over, en moeten jullie bij de jury zijn die volgens jullie op koudbloedwedstrijden met punten gooien.
TS heeft dit topic niet geopent voor deze haat en nijd hoor.
Tips zijn altijd welkom bij iedere rijder maar iemand aanvallen op iets wat een jury doet vind ik wel heel raar
Ik mag aannemen dat een jury daar naar eer en geweten de boel beoordeelt, daarom zijn ze toch opgeleid om jury te mogen zijn
Laatst bijgewerkt door Whis_Serada op 24-03-13 16:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:30

Ziet er goed uit voor je debuut! En wat heb je zijn sokken onwijs mooi schoon gekregen, respect!!

Ik zou wel proberen om soms net wat meer zijn neus er uit te rijden, probeer iets meer lengte te krijgen in zijn hals zonder dat je hem "uit elkaar laat vallen".

Over de punten is denk ik al meer dan genoeg gezegd, super voor je dat je bij je debuut zo'n score kan noteren! Of dat het dan gestrooid of verdiend is, dat is niet aan mij. Ik ben blij dat je in ieder geval van je eerste wedstrijd hebt genoten! Ga zo door!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:38

@FriesWytske: ik heb je gepb't. Laten we het hier vooral gezellig houden voor de TS.

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:50

Wauw! Wat een prachtpaard om te zien!
Paard loopt mooi hoor, jij ziet er ook netjes uit!;)

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:28

He, dit is bij Meulendijks in Geldrop/Heeze toch?! Grappig! :)
Mooi beest heb je hoor, lekker schoon haha.
En gefeliciteerd met je punten!

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 18:39

LhinnOlijf schreef:
Sachet schreef:
Poeh ik vind jullie wel erg streng zeg....
Die laatste foto is denk ik teugels op maat maken na het halsstrekken op de volte daar..
Ik vind het er keurig uit zien. :D

Daar had ik nog niet aan gedacht, maar wel lastig om dat te bedenken zonder commentaar bij de foto's :+

De foto's zijn moment opnamen, als je wil kan je daar je verbeter punten uithalen. Sommige bokkers benoemen ze ipv lyrisch te zijn over de combi ;)

Niks lastigs aan als je een beetje nadenkt zou je wel op dat idee kunnen komen.
Overal heeft deze dame haar handen keurig netjes en alleen daar niet nou dan moet er toch iets gaan branden. :)* ooi

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 18:39

LhinnOlijf schreef:
Sachet schreef:
Poeh ik vind jullie wel erg streng zeg....
Die laatste foto is denk ik teugels op maat maken na het halsstrekken op de volte daar..
Ik vind het er keurig uit zien. :D

Daar had ik nog niet aan gedacht, maar wel lastig om dat te bedenken zonder commentaar bij de foto's :+

De foto's zijn moment opnamen, als je wil kan je daar je verbeter punten uithalen. Sommige bokkers benoemen ze ipv lyrisch te zijn over de combi ;)

Niks lastigs aan als je een beetje nadenkt zou je wel op dat idee kunnen komen.
Overal heeft deze dame haar handen keurig netjes en alleen daar niet nou dan moet er toch iets gaan branden. :)*

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 18:43

Janine1990 schreef:
Sachet schreef:
Heel herkenbaar.... Ik rij met een Fries en ik moet zo ongelofelijk goed rijden voor een prijs dat het bijna niet leuk meer is....
Mijn andere paard kwpn win ik heel erg veel zelfs als ze niet goed loopt..
Jammer dat je met een Fries niet mee mag doen aan koudbloed wedstrijden.

_O-

Ga toch weg!!! Ik heb vorig jaar ook een fries gestart, regelmatig prijzen gehad en altijd goede punten!
Start nu een warmbloed, waarmee het nog niet elke keer even lekker gaat, maar dat ligt zéker niet aan de jury.
Ik zou ook niet deze twee paarden met elkaar durven vergelijken.

Maargoed, het is altijd makkelijker om te zeggen dat je punten aan de jury liggen, dan je eigen rijstijl en hoever het paard voor elkaar is te bekijken. Je zal toch eens iets negatiefs over je eigen rijden moeten benoemen.

Nou mooi voor je dat jij het anders ervaart. Helaas merk ik te veel verschil tussen mijn Fries en mijn kwpner

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 18:48

Sachet schreef:
Nou mooi voor je dat jij het anders ervaart. Helaas merk ik te veel verschil tussen mijn Fries en mijn kwpner

Dan zou ik jou ook willen aanraden eens te gaan schrijven bij een jury. Erg leerzaam.
En verder gewoon heel goed naar jezelf kijken.

Een fries is ook gewoon een paard.

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 18:54

Janine1990 schreef:
Sachet schreef:

Dan zou ik jou ook willen aanraden eens te gaan schrijven bij een jury. Erg leerzaam.
En verder gewoon heel goed naar jezelf kijken.

Een fries is ook gewoon een paard.

Dat zou misschien wel een goed idee zijn!

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 19:14

Ooh wat stoer! :D

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 19:57

Gave Tinker! Ik vind het er netjes uit zien :)

En tsjaaa, wat die vooroordelen betreft... Er zijn ook jury's die liever koudbloeden zien dan warmbloeden hoor en die daar dan weer de warmbloeden op afrekenen. :) Verder lijkt het mij ook heel logisch dat een warmbloed met hele goede gangen meer punten krijgt op stap, draf, galop dan een koudbloed met zijn vlakke gangetjes. Maar dat geeft toch niet?

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 19:59

Hele toffe tinker zeg en je hebt hem goed aan het lopen zo voor je eerste wedstrijd en daarom zou
ik juist als ik jou was ook op andere locaties starten, ik denk dat het, zo aan je foto's te zien, echt wel goed komt !

Btw kom ik uit Zuid Holland waar ik met mijn tinker, die niet eens nageeflijk of iets liep in de L1 door meerdere jury's vaak hoger gezet terwijl ik in dezelfde klasse met m'n kwpner en zelfs een andere pony die al hoger had liep, lager werd geplaatst dit juist omdat tinker relaxter zijn waardoor je je oefeningen geruster af kan maken. Tevens start een stalgenoot van mij met haar tinker ook prima tussen de kwpners en haalt de prijzen ook aardig weg ! En dan heb ik het over echte lekkere Irish cob tinkers !!
Maaarrrrr... dat is hoe ik het ervaren heb met tinkers op knhs wedstrijden :)
Ik zeg gewoon... gaan met die banaan !

hungryxlisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 20:27

mooi!!! :wow:

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 21:37

De discussie over het strooien met punten laat ik maar even voor wat die is, maarre, wow, mooi dier zeg!
Respect voor het wit krijgen ook, moet een beste klus zijn geweest!

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:05

Super!
Gefeliciteerd met je punten!
Leuk paard heb je!
Waar was de wedstrijd?
Vind t jammer dat de koudbloedwedstrijden zo ver bij mij vandaan gehouden worden,
had graag ook wel eens mee gedaan.