Naldo gaat over de grens

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 19:40

Gaaf zeg! :D

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 19:42

Wat een prachtpaard!

Leuk om te zien, een ren paard op bokt :))

Zephyr

Re: Naldo gaat over de grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 19:47

haha, grappige foto, lijkt een klein mannetje zo idd! Ook al zal ik geen geschikte jockey zijn, het lijkt me best gaaf om het een keer te ervaren!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 19:51

Leuk om te zien en te lezen dit! Je ziet hier veel takken van de paardensport maar de rensport kwam ik tot nu eigenlijk niet tegen. Leuk om te zien. Heb je nog meer beeld materiaal, uitleg ed? :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 19:56

Zephyr schreef:
haha, grappige foto, lijkt een klein mannetje zo idd! Ook al zal ik geen geschikte jockey zijn, het lijkt me best gaaf om het een keer te ervaren!

Als het goed is organiseren renbanen 1 à 2 keer per jaar een opendag waarbij je zelf ook een ronde over de baan mag, in galop uiteraard!
Weet alleen niet hie dit precies zit.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 20:22

ik wou ook altijd jockey worden
Combi is super,
Snelle pony, 1.30
Ik ben 1.52 en weeg 42 kg,
Maar vaak mag je niet meer tussen de pony's als je boven de 18 bent :p

@ Ts, heb ik jou toen niet gefilmt bij ripseruiters? :p
Of heb ik nu weer verkeerde voor me? :o

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 20:34

sharon_quiz schreef:
Interessant hoor! Kan me ook voorstellen dat je trots bent om je paard zo te zien gaan! Heb veel reacties gelezen, maar niet alles, dus sorry als ik een vraag stel die misschien al gevraagd is..
Hoe hard gaat je paard op zo'n koers?
En is zo een race onder controle, of slaan die paarden met z'n allen op hol zodra die hekjes open gaan?

Succes als je straks zelf koers gaat rijden!

Zeg dat ze gemiddeld een 60km/h gaan op het einde gaan ze natuurlijk harder maar 60 is toch wel het gemiddelde.
En in zo'n race is er zeker controle, sterker nog het gaat alleen maar over controle, je hebt er niks aan in een koers bijvoorbeeld van 2100m als je paard vanaf de start vol patrol gaat hollen. Dan heb je dus aan het eind helemaal niets meer over en haalt de rest je allemaal in!

@_lautje_ Ik train hem heel afwisselend van duurtraining op de baan tot duurtraining lekker in de bossen of juist weer op mulle paden.
Andere dagen doe ik juist weer interval training of juist weer snelwerk. Ook wat dressuurwerk tussendoor en zwemmen doe ik ook wel eens pogingen toe.
Zwemmen is afgelopen jaar nog niet gelukt want zodra hij de bodem niet meer ziet wordt hij bang, maaaar we kunnen steeds een stukje verder!
Longeren doe ik ook tussendoor oftewel mijn training is best uitgebreid, wat ik doe ligt aan wanneer hij koers heeft hoe ver we in de training zijn , wat voor weer het is, wat voor mogelijkheden ik die dag heb etc etc..

@ maritje Het gewicht van een jockey is rond de 50 kilo eerder meer als minder. En ondanks dat ik klein ben haal ik die 50 kilo ook echt niet hoor, maar je hebt ook nog amateurjockeys daarbij ligt het gewicht een stuk hoger!

@Ketaki. Hoe ik in de rensport gekomen ben. Nou misschien heb je een poosje terug wel de nieuwsberichten en foto's gezien van de metworstrennen in Boxmeer. Dat is de plaats waar ik woon. Al van oudsher uit is er dus hier in het dorp interesse naar de rensport. Zo zitten er hier meerdere amateurjockeys/trainers/eigenaren liefhebbers etc etc. Ik rolde er dus heel makkelijk in.

@ angelique nee ik ben nog nooit op de ripse ruiterdagen geweest.

Hier nog een filmpje van linksom daar vroeg iemand naar

Ik hoop dat ik alle vragen heb beantwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 20:44

wauw wat onwijs gaaf!

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 20:53

Super gaaf paard! Vind het altijd mooi om te zien die renpaarden!
Ik heb ook een klein vraagje; Wat voor bit heeft hij, die onder zijn kin doorloopt waar dient die voor?

140509

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 20:59

super leuke topic
ik wil dat ook ooit een keer gaan doen lekker over de renbaan
alleen met mijn paard kom ik niet ver hahaha :+ :+

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 21:01

LauraM schreef:
Ik heb ook een klein vraagje; Wat voor bit heeft hij, die onder zijn kin doorloopt waar dient die voor?

Dit is een pantysok, iig bij onze drafpaarden maar je kunt er ook professionele dingen voor krijgen.
Dit is om te voorkomen dat het paard zijn tong over het bit legt.

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 21:07

liespower94 schreef:
LauraM schreef:

Dit is een pantysok, iig bij onze drafpaarden maar je kunt er ook professionele dingen voor krijgen.
Dit is om te voorkomen dat het paard zijn tong over het bit legt.

Ah oke, dankjewel. Paard waar ik op rijd doet dat ook wel eens maar ik heb het nog nooit in de dressuursport gezien vandaar.
Laatst bijgewerkt door LauraM op 01-03-13 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 21:08

Wat een gave foto's!!! Doe je ook mee aan halfvasten volgende week? ;) Heb je deze ergens gestald of ook bij je andere paardjes? Heel veel succes aankomend seizoen in ieder geval!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 21:21

Dat is mooi afwisselend trainen ja. Ik seem niet hoor. Maar wij gaan tot de buik het water in en dan draven een x aantal minute. Dan water uit en x aantal minuten stappen. Dan weer draven weer eruit enz. En dan moet de hartslag tot een bepaalde hoogte komen. En tijdens het stappen moet het binnen een minuut onder de 100 zitten. Echt interval training en als je dit om de vier dagen doe krijg je super compensatie.

geezzzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 22:25

Prachtige filmpjes, prachtig paard, respect hoor!
Ik ben altijd nog eens van plan te gaan kijken, helaas komt het er nooit van.... Ooit...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 23:17

Leuk dit alles, gaan we meer over jullie te lezen krijgen?

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 23:51

Bedankt voor je antwoord. Klinkt heel logisch, zo had ik het nog niet bekeken :) Ben dan ook een leek voor wat betreft de rensport.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 23:51

Wat interessant!

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 00:41

Yeah Naldo *\o/*
Winterfell en ik duimen voor jullie in maart. Als ik nu een keer op zondag vrij ben als er een koers is, zou ik het best heel leuk vinden om eens een keer te komen kijken in Duindigt, ben er nooit geweest, behalve toen ik Winterfell kwam halen natuurlijk, maar heb nog nooit een renbaan in het echt gezien. Zal het in de gaten houden.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 01:15

Grappig; deze kant op gallopeert hij beter al zat ie ook een stuk overkruis achterop de baan.
In hoeverre ben je met een renpaard bezig met rechtrichten en hoe train je dat dan?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 01:23

@ Anne ik ga je even een pb sturen.
Ik probeer er zeker aan te werken door middel van wat dressuurwerk.
Het verschilt per trainer of hier aandacht aan besteeds wordt.
Ik weet dat er trainers zijn die er echt helemaal niets mee doen, terwijl andere er juist wel op letten.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 01:39

OOh.. Ik vindt dit net zo interessant als Anne.. Hihihi

Ik zou zo graag eens een keer zo willen gaan over een baan.
Lijkt mij echt stoer.
Ik ben niet zo zwaar, maar mijn lengte zit denk ik niet mee.
55 kilo en 172cm..

Maar echt.. zo stoer!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 02:22

Daantjuhhh, als jij op station Zwolle geraakt kan ik je daar zo oppikken, gaan we een keertje naar de renbaan. Lijkt me leuk en leerzaam. :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 02:24

annutjuuh schreef:
Wat een gave foto's!!! Doe je ook mee aan halfvasten volgende week? ;) Heb je deze ergens gestald of ook bij je andere paardjes? Heel veel succes aankomend seizoen in ieder geval!

Naldo staat gewoon bij mijn andere paarden, samen met Risky in de wei.

Ik zie overigens dat er meerdere mensen een keer een dagje Duindigt overwegen.
Er zijn enkele dagen in het jaar dat er net wat meer te doen is op de baan is dan wellicht ook leuker om te komen.
Zo weet ik dat er 28 april (indien deze door gaat) draverijen, rennen, een ponyren een minidraverij en een snuffelmarkt is!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 02:25

Nou dan ga ik ook mee :')

Met paard het liefst haha, wat lijkt me dat gaaf, voor de grap eens over de renbaan.

Nou ja, sowieso een keertje kijken bij een renbaan lijkt me gaaf.

edit; Kyrkelover, dat onthou ik :D
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 02-03-13 02:30, in het totaal 1 keer bewerkt