ZusJacobs schreef:Rose21 schreef:Allereerst complimenten voor de mooie foto's. Ten tweede zie ik prachtige paarden met bijzonder veel talent. Wat mij echter betreurt is het algemene beeld dat men tegenwoordig heeft van hoe een paard mooi zou lopen en in balans zou zijn.... Zo jammer dat de juiste kennis ontbreekt of niet juist doorgegeven en dat dit beeld van de bovenstaande paarden in stand gehouden wordt.
Met name foto 11 en 14 vind ik echt schrijnend!! Over het algemeen genomen kun je stellen dat veel een valse knik in de hals hebben, (zwaar) onderntwikkelde bovenlijn en met name in de hals, dikke onderhals, geen billen, billen die als een zwarte piste naar beneden aflopen bij de staart en de strakke gestrekte voorbenen bij de uitgestrekte draf.
Deze paarden lopen absoluut niet in balans al lijkt het er zo mooi uit te zien... Het zijn paarden met enorme capaciteiten en kwaliteiten maar ze zijn gewoon niet los in hun lijf en staan strak aan alle kanten met verkeerde of geen bespiering.
Het is niet negatief bedoeld naar de ruiters of de paarden alleen is het zo jammer dat deze paarden zoveel beter zouden kunnen als ze in balans zouden zijn... En dan zou het pas echt mooi zijn om deze prachtdieren te zien lopen!!!
Mee eens, hele mooie foto's. Je hebt de paarden echt precies goed op de foto staan, en precies zoals ze in de piste/op wedstrijd lopen. Maar of ik de paarden mooi vind lopen is een ander verhaal.
Toch is dit wat het publiek op zo'n hengstenshow in de hand werkt.
Op alle filmpjes hoor je de mensen uit hun dak gaan als ze een keer zwaaien met de voorbenen.
Hoe mee hoe beter en dat er gee lichaamsgebruik is geeft niemand wa om, als die benen maar zwaaien!
Prachtige foto's Fem!
Je hebt er weer een meesterwerk van gemaakt.