KNHS zomerinstructieweek 7!! allround ponys 8t/m 12 juli 13

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

welshfan97

Re: KNHS zomerinstructieweek 7!! allround ponys 8t/m 12 juli 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 13:33

Wow wel super punten! Ik heb nu weinig last van de sneeuw, alles is gestrooid dus ik kan gewoon door fietsen.
Ben sinds deze week weer vol aan het paardrijden gegaan! En ze (vooral Raspoetin) gaan echt super! Dit weekend op wedstrijd met Raspoetin. Heb ook woensdag heerlijk gesprongen met Ollie bij de paarden had ik echt gewoon 100% controle en dat voelde echt
Super! Met raspoetin in de ponyles ging het ook al goed!

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:19

YAY de sneeuw verdwijnt!
Hier is nu bijna alles al weg.
Ik heb vandaag heel fijn gereden!
Alleen verwacht ik voor komende week niet dat ik veel ga rijden aangezien ik dinsdag, woensdag en vrijdag weg ben.. Maarja, als ik het weerbericht zo eens bekijk, dan vind ik dat niet erg :o

Claaaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:54

Eindelijk is de sneeuw weer weg, nu nog even wachten tot de bak niet zo hard meer is.
Nette punten carmen!
Voor mij wordt het voorlopig even iets minder serieus met de dressuur. ik had afgelopen weekend wedstrijd en ik kreeg van ponylief een flinke rodeo en ben eraf gevallen. ik viel niet heel hard maar ze ging op mijn been staan en dat deed wel nogal pijn. Daarna was ze helemaal de weg kwijt. Ik ben er weer opgeklommen en het leek goed te gaan maar toen kwam mijn zus met haar pony en Zensie werd serieus helemaal gek. En maar protesteren, steigeren en bokken. Zo ging het 10 minuten lang door. Elke keer kwam ze weer omhoog. Ik ben gewoon de ing in gegaan en moest persee van dr winnen. De proef was een ramp, middendraf sprong ze aan , overgangen kreeg ik haar niet terug, wijken zal ik niet over beginnen en ze kwam steeds heel erg tegen de hand. Ik heb haar wel gewoon de proef doorgekregen en hem uitgereden zonder dat ze maar 1 keer omhoog kwam. Ik verwachtte eigenlijk een verliespunt maar vond het niet erg aangezien ik toch van haar heb kunnen winnen terwijl ze in een rotbui was. Bleek dat ik 182 had. Nou.. die jury neem ik ook niet meer serieus.
Komende tijd gaan we rustig aan doen en wat meer allround bezig. Lekker springen, het bos in en miss ook crossen.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 16:32

balen dat het zo slecht ging! misschien is idd een beetje afleiding wel fijn, een keer lekker de bos in kan nooit kwaad. zal misschien ook wel wat komen door het koude weer van afgelopen tijd.
ik zou juist blij zijn met die jury! misschien heeft hij het juist goed gevonden dat je het zo hebt opgelost en gewoon bent door gereden.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 10:23

Wat is het weer stil hier.
Ik heb gisteren limburgse kampioemschappen gehad met Ollie, en we hebben ons record laagste score wel dik gehaald :P ik had 54%, ik kwam de bak niet rond, heb geen enkele wissel kunnen rijden (die tellen dubbel en ik had daar dus 2'en) en zijgangen leken nergens meer op (meer vluchten voor wat achter/naast hem was. Al met al heb ik met veel moeite een beetje de proef uitgereden en maar besloten dat het buitenseizoen meer wat voor hem is (dan is hij veel minder bang).
Over 2 weken heeft mijn zusje kampioenschappen met Raspoetin in het L2, dus nu wordt het Raspoetin trainen! Mijn zusje wil wel graag een prijsje (ze heeft nog nooit een prijsje gehaald op een kampioenschap, en ik ben daarnaast al 5 keer kampioen geweest) maar ze oefend helaas niet zo veel (lees een keer op vrijdag erop en dan wedstrijd, rest van de week rij ik hem) hopelijk heeft ze deze 2 weken door dat ze om een prijs te halen wel moet oefenen (ze zou het makkelijk kunnen als ze wat vaker rijdt).

Is er bij jullie nog iets gebeurd? Of iets leuks gedaan?

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:11

Jaa, het is een beetje stil in het topic..
Maar opzich, het wordt vast een drukke + leuke week :j

Balen van je punten!
En zonde dat je zusje zo weinig rijd, lijkt me best zwaar om 2 pony's te trainen!

Ik ben er laatst achter gekomen dat Zafire in 2008-2009 al 9 winstpunten in de B heeft gehaald!
Grappig om daar zo achter te komen!
Ik ben nu in ieder geval hard aan het oefenen want ik wil binnenkort toch wel onze eerste wedstrijd plannen! Alleen had ik een prachtige locatie (15 minuten rijden) alleen blijkt dat onze club die dag sponsorspringen organiseert.
Jammer, maar ik ga natuurlijk wel voor de club rijden, dus maar even kijken voor welke wedstrijd ik me dan ga inschrijven :)
Ik kreeg gister wel nog weer een complimentje over de vooruitgang die te zien is, altijd leuk om te horen en dat geeft wat hoop voor onze eerste wedstrijd :+
Ik oefen nu ook als het kan gewoon elke keer in een andere bak (op de manege hebben ze er 4) en hij is nooit echt afgeleid door de omgeving, maar waarschijnlijk als ik zenuwachtig ben wel :o Maar dat zien we dan wel :P

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:36

haha druk wordt het daar zeker! ik ben zo slecht in namen en dan kennen mensen mijn naam al als ze me een keer gesproken hebben en ik ben weer helemaal vergeten wie ze waren...
ik heb er opzich geen probleem mee dat ik 2 pony's moet trainen (worden er bij een beetje warmer weer ook nog 3) :D maar wat ik wel jammer vind is dat ik dan niet naar de kampioenschappen mag (terwijl al zeg ik het zelf goed kan meerijden voor de eerste plek, en zeker in de prijzen kan zitten. heb tot nu toe steeds prijs gehad als ik tegen midden en noord rij en in zuid zit eigenlijk de enige sterke, ik ben ook van zuid overigens) maar zij dan gaat omdat het 'haar' pony is maar dan niet gaat oefenen.

haha wat leuk om daar dan idd achter te komen, en fijn dat ze die 'witte hekjes' toch al eens heeft gezien. Anders zou het helemaal nieuw voor haar zijn. maar 2008/2009 is niet zo lang geleden, hoelang heb je haar nu?
jammer dat je niet naar die wedstrijd kan gaan, wij hebben nooit zo iets als sponsoring. hoop dat we dit jaar nog clubkampioenschappen kunnen organiseren (vorig jaar over de hele dressuur dag maar 10 combinaties, waarvan mijn zusje en ik er 5 waren, en dus afgelast).
altijd leuk die complimentjes! pff baalde wel weer, kreeg vandaag reactie dat ik gewoon had moeten doorrijden op de kampioenschappen en niet zo lief had moeten zijn voor mijn pony (ik heb geprobeerd maar ik mag geen zweep en ga ook die als een gek lopen trappen voor een volle kantine op een kampioenschappen). maar ik ken mijn pony, niet erlangs gaan is een hele proef spanning en geen goede proef en in het Z zijn ze wel wat strenger dan in de B en in het L1 (meid is nooit verder gekomen dan het L dressuur). blegh hele dag verpest!
wow hebben jullie 4 bakken!!!!! das wel echt super! kun je elke dag een andere nemen! :P nou enige oplossing is dan niet zenuwachtig zijn, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:12

Haha, Zafire (zeg: Zafier) is een het-je, een ruintje, dus geen haar :+ Maar geeft niet!

En ik ga het ook lastig krijgen met de namen, sommige namen onthoud ik meteen, en als ik dat niet heb ken ik hem aan het einde van de week waarschijnlijk nog niet :P

Maar ik vind persoonlijk dat je op kampioenschappen ook niet met de zweep moet gaan slaan en ook niet je pony moet trappen met je sporen, want dat komt ook erg onprofessioneel over. En als er spanning is krijg ik met slaan en schoppen het tegenovergestelde effect als een pony die er braaf en rustig langs loopt.
Dan zou ik zeggen, jammer maar helaas, volgende keer beter.
En als degene die dat zegt zelf B/L rijdt zou ik me er niet zoveel van aan trekken.
Ik zou het in ieder geval niet in mijn hoofd halen iemand de les te wijzen die in het Z rijdt maar waar het toevallig iets minder ging :+

En wij hebben trouwens geen 4 bakken maar de manege ligt praktisch naast onze stal en daar hebben ze wel 4 bakken dus dan af en toe ga ik er heen (maar is niet gratis), jammer genoeg :')

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 22:22

Oh sorry zoiets ga ik dus steeds fout doen als ik iets in mn hoofd heb :(

Ja is ook mijn mening dat ik zeker op een kampioenschap zoiets niet kan maken. Als het dan niet wil moet ik me er maar bij neerleggen dat ik er nog niet klaar voor was.
Tja zij doet dat soort dingen wel vaker maarja. Soms kan ik het langs me laten gaan maar soms zit ik in een dipje en dan grijpt me dat erg aan en dan zit ik daarmee, maar nu al niet meer gelukkig!

Ja jammer dat dat niet gratis is maar wel heel cool, op een terrein 4 bakken!

Ik heb ook wat minder nieuws, wrss wordt mijn pony verkocht en kan ik dus niet met hem mee. :( ik hoop dat ik dan eventueel met een paard zou mogen komen of ik misschien naar de MZ week kan met Raspoetin (zijn nu nog 2 plekken maar dan kan ik weer niet met jullie). En misschien is Ollie dan wel nog helemaal niet verkocht of wil/kan mijn zusje niet waardoor ik Raspoetin mag in week 7. Dus hoop erop dat ik gewoon mee kan, want instructieweek ik echt super weet ik nu na 2 jaar! :D

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:03

Ben vandaag heerlijk wezen uitrijden! <3 onze paddock is bevroren dus we kunnen helaas nog niet beginnen met het paard van mijn moeder te longeren (die heeft wat veel energie dus ik wil eerst een week iedere dag longeren en dan een keer aan de longeerlijn erop, hij is 1,75 en daar val ik toch liever niet vanaf).
Mijn zusje heeft dit weekend kampioenschappen en de week erna start ik voor het eerst Z1 met Raspoetin en mijn zusje voor het eerst M1, dus dat worden 2 spannende weekenden! Maar wel leuk denk ik, zowat onze hele ponyclub doet beide weekenden mee. En 17 maart gaan we ook nog naar de equitana in Essen! :D helemaal blij met dit vooruitzicht!

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:56

Ahhh, gelukkig dan toch nog een leuk vooruitzicht behalve dat jullie Ollie misschien gaan verkopen :(
En ik wil ook naar Equitana!!! Maar mijn geld is op, dus dat zou eigenlijk een beetje marteling zijn :')

En succes in het Z1, spannend! ;)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:58

Haha mijn geld is ook ongeveer op :P maar ik ga iets heel slechts doen, ik mag van mijzelf max 100 uitgeven en dan "vul ik dat weer aan" een maand later met hopelijk weer geld voor mijn verjaardag. Ik wil vanaf nu ook kleedgeld vragen, ben erachter gekomen dat ik dan meer kan kopen en meer zelf kiezen :P maar krijgen jullie kleedgeld en hoeveel per maand? Mijn moeder weet niet goed hoeveel, ik heb kinderen in mijn klas die 50 per maand krijgen en andere 200 per maand.

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 23:07

200 is echt veel, 50 is redelijk weinig.
Ik heb ook een poosje om kleedgeld gezeurd en mijn ouders dachten dat rond de 70 wel mooi zou zijn.
Maar uiteindelijk kwam het er toch niet van dus ik krijg geen kleedgeld.
Maar ik werk nu bij de Albert Heijn dus ik verdien elke maand best wel een leuk bedrag alleen ik moest een deel van mijn startpas betalen en ik heb een nieuwe (superleuke!) winterdeken gekocht :D
En verder koop ik allerlei dingen, die misschien wel onnodig zijn en ik koop ook kleding als mijn ouders vinden dat ik nu wel genoeg heb dus dan gaat het al snel best hard :o

En ik zeg ook altijd, ah, ik heb mijn geld voor dit maar dat hoef ik pas over 2 maanden uit te geven dus ik kan het nu wel uitgeven en dan later weer aanvullen want dan heb ik weer opnieuw salaris :')
Hele slechte gewoonte :P

teske2225

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:23

hoihoi,

@welshfan97
oh ik hoop wel dat je in week 7 kan komen... en veel succes in het Z1!!

ik krijg geen kleedgeld:( haha eigenlijk ook nog nooit om gevraagt.. maar 200 euro is best veel haha.
Vandaag is bij divoza 20% korting omdat het valentijnsdag is :D
ik ga zo even op de site kijken.. maar ik wil ook graag een nieuwe telefoon.. waar moet ik mijn geld nou aan uitgeven?!?!?!?

Met mijn pony gaat het alweer wat beter, zondag hebben we een onderlinge dressuur wedstrijd van de rijvereniging, gewoon als oefening. De 22e hebben we de groningerkampioenschappen(springen), daar verwacht ik niet veel van, omdat we de laatste tijd niet veel getraind(kunnen) hebben. Ik wou vandaag ook nog rijden. Maar papa is pas om kwart over 4 thuis van zijn werk, en om 3uur gaat het sneeuwen... en vanavond naar de manege rijden ziet hij daarom ook niet zitten.. grrrr. maarja morgenavond heb ik weer les. Dus dan maar even goed trainen. :)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 16:24

Ja ik hoopte ook al op zoiets van 70. Ik zou het liefst ook gaan werken maar weet niet wanneer ik dat dan moet doen, ben 4 dagen in de week om 17.20 thuis en moet daarna nog huiswerk maken en meestal ook nog rijden (sowieso al 3 keer in de week naar de ponyclub + een keer in de week prive les). En die slechte gewoonte ken ik ook, ben sowieso al niet super met geld omgaan :S

Veel succes zondag! Is altijd leuk een onderlinge op de club, wordt bij ons helaas niet meer gedaan omdat we te weinig leden nog maar hebben.
Op de kampioenschappen idd gewoon zien hoe het gaat, met dit weer kan bijna niemand goed trainen.

Ik stond daar straks helemaal klaar voor de rabotalenten les, krijg ik een telefoontje: les gaat niet door... :( jammer, maar Ollie weer dekens terug gewisseld en een wortel gegeven en dan maar weer in de stal gezet. Hopelijk kan ik morgen nog even in de ponyclub les rijden. En dan na dit weekend hard trainen met Raspoetin vor het Z1, verwacht niet teveel maat heb er gewoon weer zin in om weer met hem op wedstrijd te gaan. :)

teske2225

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 17:13

o ja... dan zit werken er niet in.. of je zoekt een vakantie baantje ? :)

Dankjewel! Jaa ik zie wel hoe het gaat..Helaas gaat springen zondag niet door want daar is te weinig deelname voor :(

Ohh dat is echt balen, ik vind ollie echt een leuke naam hihi:D

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 20:25

Ja vakantie baantje kan inderdaad nog! Goed idee :D

Jammer van je wedstrijd, maar dat is bij ons ook een probleem dat vaker voor komt.

Ja was wel balen, maar krijg sowieso 9 lessen, dus dan gaan we gewoon een week langer door.
Hij heet eigenlijk Anjershof All in one, maar dat vond ik niet leuk voor thuis. Ik weet eigenlijk niet hoe ik nu aan Ollie kwam. Ben er wel een paar jaar later achter gekomen dat hij bij zijn fokker Appie werd genoemd, is ook wel leuk maar voor mij bleef hij Ollie :)

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 19:45

Haha, ik werk zaterdagochtend en zondagochtend, want doordeweeks heb ik daar ook geen tijd voor :P
En dan heb ik in de middag nog tijd om paard te rijden en in de avond tijd om gezellig iets te doen (maar niet elke week!) En dan in de vakantie haal ik alle slaap weer even in :')

Teske, succes op je wedstrijd!

Ik ga maandag mijn eerste officiele B wedstrijd rijden, ben benieuwd, nu al zenuwachtig :):)
Hahaha

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:09

Ja in het weekend werken, maar wij gaan best veel op wedstrijd en zeker ald ik deze zomer ponys en paarden ga starten denk ik.

Jij dan ook succes maandag, maar op een maandag? Wel leuk dat je dan ook officieel bent gestart! Haha ik snap je zenuwen wel, ben ook al zenuwachtig voor mijn zusje zondag! Echt erg!

We zijn vandaag wezen baam verkennen, ik had Ollie maar meegenomen want anders kon ik weer niet rijden, en niemand heeft iets ervan gezegd :P ponys waren wel braaf maar het was zo druk dat je niet echt fijn kon rijden.

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:17

Ja, wij hebben vakantie vanaf vandaag *\o/*

En het zijn kampioenschappen, dus maandag tot donderdag zijn wedstrijden en dan vrijdag finale!
Maar ze nemen van elke klasse 1 (de beste) die door mag, en er zijn er voor de pony's B 25 die meedoen, dusja, ik hoef vrijdag niet terug te komen :+
Maar er is vrijdagavond wel een interessante clinic dus misschien ga ik er wel alsnog heen maar dan zonder pont :j

Ik ga waarschijnlijk toch niet meer dan 2x per maand wedstrijden rijden dus dan vraag ik voor die 2 keer gewoon vrij en verder werk ik dan gewoon ;)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:30

Jaloers! Mijn vakantie is net voor bij :(

Zijn het dan de regio kampioenschappen of gewoon een wedstrijd met finale erbij? Eerste op je eerste wedstrijd is denk ik ook niet wat je moet verwachten, maar proberen kan je altijd! Een clinic is altijd wel leuk idd.

Ja wij gaan dit jaar wrss ook niet zo super veel meer dit jaar, maar zeker al 6 wedstrijden + almelose ruiterdagen (hopelijk) en ik denk dat er nog wel wat bij komen. En als ik paarden en pony ga starten is dat zaterdag EN zondag meestal.

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:51

Hahaha, superdruk heb jij het joh!

Maar volgens mij zijn het geen regio kampioenschappen, maar er staat wel bij dat het kampioenschappen zijn :P Maar er zit dus een finale bij. Misschien omdat Flevoland niet zo groot is :')
Maar ik ga absoluut niet voor de finale plaats, ik ga voor een winstpunt maar ook daar verwacht ik al niet veel van omdat ik zelf zo zenuwachtig ben :+

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:24

Ja, maar het is wel leuk! Helaas is de bezine zo duur, anders ging ik nog wel vaker denk ik (echt een paardengezin).

Wow in flevoland dan Toch nog 25 B combinaties! Dat krijgen ze hier op het "vasteland" in limburg niet voor elkaar! Voor dat winstpunt moet je gaan, zou super zijn voor je eerste wedstrijd! Film je het ook? Lijkt me wel leuk om je proef te zien. En die zenuwen die blijven toch, hopen dat je desondanks nog hetzelfde kan blijven rijden als thuis (ik wordt heel rommelig dan jammer genoeg). Wat ook helpt zijn van die nervoviet pilletjes of van die bach druppeltjes, ik gebruik die pilletjes ook nog wel eens op wedstrijd en eet ze zowat als smarties op school (ben een vreselijke stresskip wat dat betreft voor toetsen).

teske2225

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 10:48

Titineee,
Jij ook heel veel succes maandag, en gewoon voor een winstpunt gaan:)
Als je de figuren netjes rijd kom je al een heel eind..

Morgen ga ik niet naar die onderlinge wedstrijd :( Ben ziek...
Ik was liever onder schooltijd ziek dan nu, want heb vakantie!

Claaaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 12:53

Heel veel succes alvast titine, komt vast wel goed.

En ik ben nu onderweg naar de Overijsselse voor mijn nichtje, maar goed dat ik niet meedoe. Dat zou al helemaal een ramp worden. Zens en ik bevinden zich momenteel in een diepe dip. Ik heb deze week getwijfeld of het niet beter is om haar te verkopen, maar we gaan het toch nog proberen. De komende tijd geen wedstrijden meer, misschien wat oefenparcoursjes maar meer even

Ik heb eventueel nog het filmpje van het bb. Ik heb hier hele fijne reacties op gekregen, ze dachten dat we nog wel ver zouden kunnen komen. Dus gaan we ons de komende tijd meer richten op het springen en zien we wel.