Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik had 54%, ik kwam de bak niet rond, heb geen enkele wissel kunnen rijden (die tellen dubbel en ik had daar dus 2'en) en zijgangen leken nergens meer op (meer vluchten voor wat achter/naast hem was. Al met al heb ik met veel moeite een beetje de proef uitgereden en maar besloten dat het buitenseizoen meer wat voor hem is (dan is hij veel minder bang). 

Maar dat zien we dan wel
maar wat ik wel jammer vind is dat ik dan niet naar de kampioenschappen mag (terwijl al zeg ik het zelf goed kan meerijden voor de eerste plek, en zeker in de prijzen kan zitten. heb tot nu toe steeds prijs gehad als ik tegen midden en noord rij en in zuid zit eigenlijk de enige sterke, ik ben ook van zuid overigens) maar zij dan gaat omdat het 'haar' pony is maar dan niet gaat oefenen.
nou enige oplossing is dan niet zenuwachtig zijn, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.
Maar geeft niet!

ik hoop dat ik dan eventueel met een paard zou mogen komen of ik misschien naar de MZ week kan met Raspoetin (zijn nu nog 2 plekken maar dan kan ik weer niet met jullie). En misschien is Ollie dan wel nog helemaal niet verkocht of wil/kan mijn zusje niet waardoor ik Raspoetin mag in week 7. Dus hoop erop dat ik gewoon mee kan, want instructieweek ik echt super weet ik nu na 2 jaar!
onze paddock is bevroren dus we kunnen helaas nog niet beginnen met het paard van mijn moeder te longeren (die heeft wat veel energie dus ik wil eerst een week iedere dag longeren en dan een keer aan de longeerlijn erop, hij is 1,75 en daar val ik toch liever niet vanaf).
helemaal blij met dit vooruitzicht! 
maar ik ga iets heel slechts doen, ik mag van mijzelf max 100 uitgeven en dan "vul ik dat weer aan" een maand later met hopelijk weer geld voor mijn verjaardag. Ik wil vanaf nu ook kleedgeld vragen, ben erachter gekomen dat ik dan meer kan kopen en meer zelf kiezen
maar krijgen jullie kleedgeld en hoeveel per maand? Mijn moeder weet niet goed hoeveel, ik heb kinderen in mijn klas die 50 per maand krijgen en andere 200 per maand. 

jammer, maar Ollie weer dekens terug gewisseld en een wortel gegeven en dan maar weer in de stal gezet. Hopelijk kan ik morgen nog even in de ponyclub les rijden. En dan na dit weekend hard trainen met Raspoetin vor het Z1, verwacht niet teveel maat heb er gewoon weer zin in om weer met hem op wedstrijd te gaan.

ponys waren wel braaf maar het was zo druk dat je niet echt fijn kon rijden.

Maar er zit dus een finale bij. Misschien omdat Flevoland niet zo groot is 
Ben ziek...