En dat is geen belediging. Niet elke draver heeft zo'n bouw waar iedereen aan denkt als ze het woord draver horen. Juist niet! En vooral niet als de draver een goed bespierd rijpaard is. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Geryon schreef:Ik vind hem ook wel wat weg hebben van een draver hoor..En dat is geen belediging. Niet elke draver heeft zo'n bouw waar iedereen aan denkt als ze het woord draver horen. Juist niet! En vooral niet als de draver een goed bespierd rijpaard is.
mang schreef:Geryon schreef:Ik vind hem ook wel wat weg hebben van een draver hoor..En dat is geen belediging. Niet elke draver heeft zo'n bouw waar iedereen aan denkt als ze het woord draver horen. Juist niet! En vooral niet als de draver een goed bespierd rijpaard is.
Er zijn juist veel minder dravers zoals mensen denken dat ze eruit zien (lang, dunne lange hals, gigantische oren, geen kont, veel boeg)
Iedere draver die als rijpaard wordt gebruik ziet er eigenlijk gewoon uit als een 'normaal' paard.
Aranel schreef:Ik snap wel dat TS wat gepikeerd was over die opmerking hoor. Dravers zijn nou ook niet de meeste mooie paarden in mijn ogen, PRE's juist weer wel. Om over het prijsverschil nog maar te zwijgen..
terlygert schreef:Of is de reden van de keus voor een PRE voor sommigen dan ook ''kijk mij eens'' in plaats van ''dat ras spreekt me aan om het karakter (oid)'' ?
_xxanouk schreef:ik had een draver en toen vroegen ze aan mij of het een muildier was
Tja ze hebben soms wel ontwikkelde oren.
aangezien.
Met zo'n denigrerende opmerking in een opening van een topic vraag je om zo'n opmerking.Ik vond dat namelijk niet kunnen.

Ze is een palomino, maar daar is ook alles mee gezegd want ik heb nog nooit een Haf gezien in haar kleur...die hebben altijd lichtere plekken op de buik, binnenkant benen enzo, Rena is gewoon helemaal 1 kleur en heeft ook een hele andere bouw en kopje... Traber schreef:@ Lara-silver; ja ging best lekker.Met zo'n denigrerende opmerking in een opening van een topic vraag je om zo'n opmerking.Ik vond dat namelijk niet kunnen.
caj2008 schreef:maar om haar te vergelijken met een draver.
'
mang schreef:'Maar om haar te vergelijken met een draver'
Vind ik wél denigrerend. Namelijk 'dat ze niet voor PRE word aangezien, oke, maar voor draver dat is wel heel negatief'
Zal vast weer niet zo bedoeld zijn, maar formuleer het dan gewoon anders. Als je dit zelf leest snap je zelf ook wel dat dit niet bij iedereen even goed binnenkomt.
Dit topic (op + reacties) was zonder Trabers reactie ook al reden genoeg dat bokt minder leuk wordt
en er wordt maar over door gegaan terwijl TS allang heeft uitgelegd dat ze dravers prima paarden vindt.Lara_Silver schreef:mang schreef:'Maar om haar te vergelijken met een draver'
Vind ik wél denigrerend. Namelijk 'dat ze niet voor PRE word aangezien, oke, maar voor draver dat is wel heel negatief'
Zal vast weer niet zo bedoeld zijn, maar formuleer het dan gewoon anders. Als je dit zelf leest snap je zelf ook wel dat dit niet bij iedereen even goed binnenkomt.
Dit topic (op + reacties) was zonder Trabers reactie ook al reden genoeg dat bokt minder leuk wordt
Erg negatieve leeswijze heb je dan.. Ik snap best dat ze struikelt over de vergelijking met een draver, omdat het gewoon een heel ander ras is. Normaal gezien al een heel andere bouw; gebruik etc. etc. Het contrast tussen de twee rassen is groot. En wie weet vind ze haar paard juist helemaal niet er op lijken en snapt ze niet waarom anderen er wél een draver in zien.
Deze hele discussie is dus typisch bokt (/vrouw) eh, dingen zoeken achter woorden die er niet zijn.
ieder z'n meug... en dan nog, je had gewoon op de eerste pagina kunnen lezen wat TS ermee bedoelde, dus je reacties waren sowieso niet nodig geweest. Volgens mij zijn veel rasliefhebbers nogal snel op hun teentjes getrapt, zie het niet alleen bij de dravers hoor
Fiffill schreef:Ik hou van IJslanders daar lees je ook heel erg rare dingen overieder z'n meug... en dan nog, je had gewoon op de eerste pagina kunnen lezen wat TS ermee bedoelde, dus je reacties waren sowieso niet nodig geweest. Volgens mij zijn veel rasliefhebbers nogal snel op hun teentjes getrapt, zie het niet alleen bij de dravers hoor

mang schreef:Is ook niet zo gek dat mijn leeswijze over de draver negatiever is geworden. Als je hier op bokt op draver zoekt kom je niet anders als vooroordelen tegen. Het hele beeld rondom de draver is al zo negatief en dat maakt dit topic een stukkie erger dan als het over een kwpn zou gaan. Het is gewoon zo dat de draver altijd zo naar beneden wordt gehaald (VOORAL hier op bokt) Het is dus niet heel raar dat dravereigenaren/liefhebbers inmiddels sneller op hun teentjes getrapt zijn.