Het pest-kind is terug!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MargjeBella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:53

10 cm van de pony's manen afgeknipt? :oo Ik zou het er niet bij laten zitten, ze komen aan jou bezit, en dat is strafbaar! :n Zou als ze nog een keer aan de pony zit, en de stalhouder doet er niks aan echt de politie bellen! Dit is toch niet normaal meer, kan hier zo slecht tegen! :oo

eclair98

Re: Het pest-kind is terug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:54

misschien kan je stiekem een camera plaatsen in overleg met de staleigenaar?

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:55

Ik snap hier dus echt helemaal niks van... Ik kan er met mijn pet niet bij dat op jouw stal iedereen schijnbaar de vrijheid heeft om bij andermans paard in de stal te komen. Iedereen heeft van mijn eigendom af te blijven! Zou wat zijn als mijn buurman ongevraagd mijn auto mee zou nemen omdat hij vindt dat hij er beter mee rijdt dan ik :+
Misschien dat ik zelfs zover zou gaan om het diefstal te noemen zodra je pony met dat meisje ook maar 1 voet over de staldrempel zet...De staleigenaar heeft hier wel degelijk een verantwoordelijkheid hoor! Ik vind hem erg laks. Kan de stal nog zo goed zijn, als ik er niet op kan vertrouwen dat de staleigenaar zorgt dat "vreemden" van mijn eigendom afblijven, dan zou ik per direct vertrekken. Tot die tijd, de tip die al eerder gegeven is: op papier zetten dat je de staleigenaar en het meisje met ouders verantwoordelijk stelt voor elke mogelijke schade die geleden wordt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:56

Volgens mij kan je van het afknippen van die manen werk maken bij de politie.
Dat is beschadigen van andermans eigendom.
Dan moet je alleen zien te bewijzen dat zij het was, maar je vermoeden naar haar uiten en de politie er op af laten gaan maakt misschien indruk?

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:56

heb je berichten doorgelezen en ik zou ook aangifte doen bij de politie ondanks je een andere stal zoekt, dit kan echt niet.

maar helaas wat al eerder vermeld is een kind is het "product" van de opvoeding van de ouders.

sucses met het vinden van een andere stal

Ushilove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:06

Judith_ schreef:
Ik wil je wel even waarschuwen dat je toch op moet letten wat je schrijft en doet. Heel knullig dat je daar rekening mee moet houden. Maar sommige mensen kunnen het hoog gaan spelen en dan kan je afgestraft worden om wat je nu typt. Net als mootje ook schrijft: niet aan raken dat kind. Kan zo vreselijk verkeerd tegen je gebruikt worden.

Persoonlijk had ik mijn spullen gepakt. Dan mag het voor de buiten wereld misschien lijken dat je op geeft: dan hebben ze die indruk maar. Zo hou je de eer aan jezelf en hoef je geen stress op stal te blijven ervaren. Weet je tenminste ook zeker dat de pony veilig blijft. Je hebt de stalhouder een optie gegeven. Meisje mag blijkbaar blijven komen. Dan is het pech en pak je je spullen. Ik had het wel gedaan. :)

Helemaal mee eens!
En als de staleigenaar ervoor kiest die mensen te laten komen, terwijl ze zulk soort dingen doen.
Dan moet hij ook de consequenties aanzien, en beseffen dat hiij klanten gaat verliezen.
Want het paard is in jou bezit en je mag zelf weten waar je hem stalt, dan hbe je geen last meer van dat kind

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:31

rosalyvdb schreef:
Over de reactie van XiiaaoooNaa een aantal reacties terug over hoe het allemaal is gekomen,
het meisje vond blijkbaar dat mijn dochter niet goed reed, en vroeg aan mij of zij hem eens aan mocht pakken.
Mocht (natuurlijk!) niet en toen.. ja je begrijpt het wel.

Misselijkmakend deze mensen, jammergenoeg lopen er steeds meer van rond ....
Ik zou weg gaan inderdaad maar voordat je gaat een camera bij de box van je paard plaatsen (ongezien) en het even aankijken ...
Misschien krijg je nog mooi bewijs voor de politie om je verhaal kracht bij te zetten!!

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:32

Heb de vorige forums waar het door is gekomen ook gelezen en ik vind het echt niet kunnen!

Ik vraag me alleen wel af hoe ze dat zomaar allemaal kan doen? Er lopen toch wel meer mensen op stal rond die weten dat het jouw pony is en dat zij er steeds rare dingen bij uithaalt, het lijkt mij dat zij er dan ook wel een beetje op letten?

Ik zou in ieder geval wel ook bij het politie bureau langs gaan en vragen wat zij daar mee kunnen. En van stal veranderen is inderdaad een goed plan, ik zou ook helemaal klaar zijn met de eigenaar van die stal eigenlijk. Heel veel succes/sterkte zolang je nog op die stal staat!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:33

Hele stille meelezer en nu ga ik toch reageren !

Wat een schokkend meisje dit. Zou ik mogen vragen wat haar leeftijd is ongeveer? Aangezien je in een van je post schreef dat je je dochter naar school bracht en je haar toen tegen kwam op de manege met 2 andere vriendinnen.

Ik vind dat je heel goed handelt aangezien slaan en dat soort dingen vrij verboden zijn :P Als idd jou stal eigenaar er niks aan wilt doen is het spullen pakken en wegwezen!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:36

Na dit akkefietje zou ik ook van stal veranderen....en iedereen op de hoogte stellen en lekker met al haar vriendinnetjes gaan roddelen.... zodat zij voor schut staat..... hahahha

Heb je niet een meid in de buurt van een jaar of 18 die de pony gaat verzorgen... dan gaat dat kind helemaal over de zeik want dan kunnen jullie het verhaal de wereld in sturen dat dat kind niet kon rijden en dat je nu een goede ruiter erop gaat zetten... al is het maar voor de time being dat je dit spelletje speelt.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:37

wat een verhaal! heb de vorige topics net ook vol verbazing zitten lezen. Ongelooflijk!
ik geloof dat ik ook van stal zou veranderen.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:53

jezus he!
dat dat kind het in haar hoofd haalt om er 10 cm af te knippen...

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:54

Jemig!!! Wat ongelofelijk rot voor jullie, dat zo'n snotneus het zo kan verpesten voor jou en je dochter! Je zou ze toch... _-:( Ik vind het ronduit belachelijk dat de stal eigenaar dat kind weer heeft toe gelaten op de stal. Wie weet wat ze daar nog meer uit spookt, straks denkt ze dat ze werkelijk alles kan maken.. Weg wezen daar, ik zou zo'n stal ook niet vertrouwen... Groot gelijk!!

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:58

Ja inderdaad, die staleigenaar is ook wel raar bezig ...
Je hebt toch het beste voor je klanten?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:02

walgelijk kind en moeder, zo ga je niet met je medemens om :n Ik heb ook wel eens gezegd dat een pony van mij was toen ik jong was, maar geen haar in mijn hoofd dat ik hem ook daadwerkelijk uit zijn stal zou halen laat staan alleen zou poetsen :') vond het alleen stoer om te zeggen "kijk mijn pony" *laat foto zien van paard waar ik 1 x op heb gereden in een les :') * Maar dit kind gaat gewoon te ver. Manen knippen is vernieling van andermans eigendom en is gewoon wettelijk strafbaar. Ik zou ook aangifte doen

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:04

Wat ze doet vind ik gewoon smaad. Daarnaast is de pony ook nog eens beschadigd(okee, haar groeit wel weer terug, maar dadelijk blijft het niet bij een schaar in de manen). Als de manegeeigenaar niks met deze informatie doet is het een slecht persoon voor zijn pensionklanten. Hij kan de veiligheid van de pony niet garanderen door dit kind. Ik zou hem echt voor de keuze zetten dat kind of jullie. Ga desnoods bij andere pensionklanten te rade of ze daar ook nog dingen bij geflikt heb. Met meer sta je sterker. Maak desnoods de andere pensionklanten een beetje bang(vies spelletje I know), want wie weet is wel 1 van hun paarden het volgende slachttoffer van dit mormel.

Helaas mag je niet voor eigen rechter spelen en is dat vastpakken helaas absoluut fout. Maar ik weet dat ik nooit zo rustig zou kunnen blijven.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:09

Misschien een beetje overdreven maar kan je niet een cijferslot op de deur hangen? S nachts eraf voor calamiteiten en overdag als zij er is erop?

Vind het trouwens echt niet kunnen wat ze doet en ook niet dat ze de ruimte krijgt van ouders en staleigenaar!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:11

MarjanB schreef:
Misschien een beetje overdreven maar kan je niet een cijferslot op de deur hangen? S nachts eraf voor calamiteiten en overdag als zij er is erop?

Vind het trouwens echt niet kunnen wat ze doet en ook niet dat ze de ruimte krijgt van ouders en staleigenaar!

op de staldeur? dat is wel erg gevaarlijk als er brand uitbreekt...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:13

Ja dat snap ik maar nu kunnen er ook allerlei dingen gebeuren. Kind kan ook vd pony vallen en ts wordt er aansprakelijk voor gesteld.

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:18

Per wanneer ga je er weg? Heb je al iets anders? Moeten we nog even meedenken over een leuke nieuwe stal? Welke omgeving?

Ik zou echt even aangifte doen hoor. Ook om jezelf in te dekken als moeder en pest-kind nog meer voor je in petto hebben. En echt hoor, hoe zeer ik het ook begrijp. Als je dat kind hebt beet gepakt (ook al was het niet hard sta je echt niet sterk. Haar vriendinnen hebben het gezien. Als ze echt kwaad willen veroorzaken ze zelf wel even een blauwe plek en dan zit jij mooi in de nesten...

Ik kan er trouwens echt niet over uit dat er verder niemand voor je opkomt op stal. Niet alleen van je stalbaas maar ook van je stalgenoten zou je meer mogen verwachten.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:24

melody7 schreef:
MarjanB schreef:

op de staldeur? dat is wel erg gevaarlijk als er brand uitbreekt...

Ik weet zeker dat het risico van brand veel lager is dan het rare gedrag van het kind.
Trouwens, de brandweer heeft een normaal slot zo open met een betonschaar of koevoet.

Maar jouw kind naar school en er staan 4 kinderen te lummelen in de stalgang.
Of heeft dat te maken met de vakantie spreiding ??
Geloof het niet, afgelopen vrijdag met de sneeuw was er geen school vakantie.
Kind naar school, dan ben je om 9 uur op de manege.

Er klopt iets niet in het verhaal.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:29

@ Ariebren, sommige scholen hadden sneeuwvrij en er bestaat ook nog zoiets als margedagen, spijbelen etc :)

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:30

Verschillende scholen hadden sneeuwvrij gegeven.. In noord-Limburg.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:30

Ik zei ook al iets van een slot, wat met brand heel gevaarlijk is... Maar mijn pony had dankzij "de volwassen versie" bijna een oog minder.... (hechtingen nog geen cm onder zijn oog... omdat ie met zijn hoofd door een kapot raam is gegaan...) Dus vandaar dat ik een beetje panisch ben voor dit soort mensen... Je hebt mensen die elkaar zo weinig gunnen en het in hun ogen, wat ze ook doen, goed blijven doen.. (want ze vond nog steeds niet dat ze iets had fout gedaan, zelfde als het meisje en der moeder in dit geval...) Ik weet niet wat ze aandrijft om dingen te doen waarvan je duidelijk een aantal keren hebt gezegd NIET doen.

Het idee dat iemand iets jouw pony aan kan doen... Ik liet mijn moeder 3x per dag er naar toe gaan, als mijn zusje vrij was, ging die ook nog op andere tijden, ik nam zelfs vrij om gewoon te controleren... Dat houd je niet lang vol :') Het is gewoon het idee dat....

En over dat sneeuwvrij, echt niet overal hadden de kids sneeuwvrij ;) Niet alle scholen doen eraan.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:32

Ik snap de stalhouder niet.. Wat voor "macht" hebben die mensen dat hij ze terug laat komen. De veiligheid en welzijn van de paarden die daar staan zouden bij de stalhouder op de eerste plaats moeten staan. Ipv een meisje die graag paard wilt rijden. Daarbij als stalhouder moet je ook aan je boterham denken dan zal je toch denken dat hij aan jou/ jullie meer kan verdienen dan aan een grietje wat geen eigen paard/ pony daar heeft staan.
Als je geen aangifte wilt doen bij de politie zou ik in ieder geval daar wel een melding hiervan gaan doen. Voor hetzelfde geld is het meisje daar al bekend en heeft ze meer op haar kerfstok. En gaat de jeugdagent wel even met het meisje en ouders praten.