Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LePapillon

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:03

Ons doel is lekker ervaring opdoen en zou leuk zijn als we daar wat winstpuntjes bij pakken.
Mijn grootste doel is denk ik wel leren spanning los te laten, want mijn paard is een grote spiegel!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:14

Ik wil niet te hard gaan met mijn dame..... daarom rij ik haar vrij weinig (nu 3x keer per week)

Ga voornamelijk voor ervaring... zolang er paarden zijn is er niks aan de hand maar zodra ze ponies, schapen, koeien, varkens ziet gaat ze compleet door het lint.

Doel nou echhh 27 winstpunten in de B en volgend jaar winter L-starten.
Wil wel graag mee doen met kringkampioenschap maar ik rij voor provincie Utrecht weet niet waar ze gehouden worden en de site van Knhs doet het niet bij mij.

Paard wordt uitgebracht in de provincies Zuid-Holland, Brabant, Utrecht, en Gelderland ik woon precies overal op de rand :D

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:22

Afhankelijk hoe het gaat, wil ik in 2013 ook ons debuut maken! Mijn jonkie is niet meer zo jong, wordt in het voorjaar 6 maar is nog maar net zadelmak. Staat nu in training om doorgereden te worden. :)

@Marinke: wat is Disco gaaaaf geworden!! <3 :j

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 11:25

[/quote]Ga voornamelijk voor ervaring... zolang er paarden zijn is er niks aan de hand maar zodra ze ponies, schapen, koeien, varkens ziet gaat ze compleet door het lint.[/quote]

Ik weet niet wat ze allemaal bij jullie op het wedstrijdterrein hebben maar wij hebben da geloof ik niet muwhahaa :D

Nee snapt het wel hoor maar we hebben nog zeker 10 mnd voor de indoor begint en zijn ja nog niet een geweest en dan dromen we al van de L1 lijkt me ook wel verstandig om eens eerst te kijken hoe dat schip vaart en waar we stranden om het maar zo te zeggen

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:24

Heey Monica!! :wave: kom jou ook echt overal weer tegen en dankje! Ben zelf zo benieuwd hoe die eruit gaat zien als 6 a 8 jarige... :j

Tja mijn doel? Ergens in februari denk ik ons debuut. En wil voornamelijk eerst ervaring op doen, maar hoop toch wel met indoor 2013/2014, L1 te mogen starten. :j

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:52

Jaaaa ik ga ook de B in in 2013 :)
Tot dan allemaal!

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:19

Momenteel twee drie jarige paarden in training, waarvan ik volgend jaar hoogst waarschijnlijk 1 ga starten.
De andere misschien ook, maar dat ligt eraan of ze verkocht wordt. :)

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:28

Olrike schreef:
Klopt dat is Easy! Grappig dat je hem herkent :o

Van veulentje in de havens advertentie:
[ Afbeelding ]

Opgegroeid tot een stoer sneeuwpaard :D
[ Afbeelding ]

Haha leuk. :D Mooi paard is het geworden.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:32

Zo net eindelijk weer na 2.5 week kunnen rijden, wat een bommetje :+
Ben blij dat ik me startkaart nog niet aangevraagd had :=

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:33

ik oooook!! wanneer weet ik nog niet, de galop is nog niet helemaal lekker bevestigd.
ben ook niet echt heel erg wedstrijd gericht, maar als het goed gaat vind ik het wel leuk om dan ook te starten, talent heeft ze in iedergeval!

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:34

Vrijdag zijn bij 'mijn' driejarige de wolfskiesjes getrokken en nog wat onderhoud van het gebit. Ik ben alleen vergeten te vragen hoe lang het herstel duurt, stom van me! Ik lees perioden van 3 dagen tot 2 weken dat ze geen bit in mag. Heeft iemand hier ervaring mee?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:35

Toevallig is mijn paard 2 weken geleden bij de tandarts geweest, en zijn haar wolftandjes getrokken en wat onderhoud :)
Tandarts raden me aan om van 5-7 dagen geen bitje te gebruiken, liefst 7 dagen :j

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:44

Bij gebit-behandeling standaard dus veilen meestal 3 dagen en bij trekken meestal 7 dagen.

Heb weer puntje bij maar ging niet zo goed. Merrie sloot zich mega af... Waardoor impuls verlies.
Uiteraard weer bokken in galop minder dan vorige week maar toch voldoende voor vette onvoldoendes

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 14:00

tita schreef:
Bij gebit-behandeling standaard dus veilen meestal 3 dagen en bij trekken meestal 7 dagen.

Heb weer puntje bij maar ging niet zo goed. Merrie sloot zich mega af... Waardoor impuls verlies.
Uiteraard weer bokken in galop minder dan vorige week maar toch voldoende voor vette onvoldoendes

Balen maar gaat helemaal goedkomen. Geen stress in de winter is da altijd wel wat moeilijker.

Hoe zit dat eigenlijk bij jullie hebben jullie ook het pech dat jullie op een stukje van 25 x 25 m2 moeten losrijden. Bij mij gebeurt dat dus helaas wel en ben daar een beetje huiverig voor. Die van mij is dus niet gewent om met 20 paarden in een bak rond te rennen. Bij 2 a 3 houdt het echt al op. Ook omdat waar ik ze heb staan gewoon niet veel mensen zijn . Tevens als strax thuis alles klaar is ben ik altijd alleen aant hobbelen. Wordt nog spannend.

Ow voor ik het vergeet de truk met het lange zandpad en middendraf oefen ging helemaal TOPPIE merkte het gisteren meteen al tijdens het rijden dat ie ietsje meer ruimte maakte *\o/*
Laatst bijgewerkt door Ernie061111 op 10-12-12 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:03

Ik ga vanaf januari ook starten met mijn 4 jarige haflinger :)

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:10

Ook ik ben van plan om in 2013 mijn debuut te maken in de wedstrijdring met mijn nu nog 3-jarige merri v. Dutch Dormello x Amulet. Ze is in september zadelmak gemaakt en staat nu voor 2 maandjes op een trainingsstal om haar door te laten rijden. Ik ben van plan om een paar x indoor te starten voor de ervaring maar pas in het outdoorseizoen voor het echte werk.

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 14:12

Linni_ schreef:
Ook ik ben van plan om in 2013 mijn debuut te maken in de wedstrijdring met mijn nu nog 3-jarige merri v. Dutch Dormello x Amulet. Ze is in september zadelmak gemaakt en staat nu voor 2 maandjes op een trainingsstal om haar door te laten rijden. Ik ben van plan om een paar x indoor te starten voor de ervaring maar pas in het outdoorseizoen voor het echte werk.

Ja dat was hier dus ook de bedoeling

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:12

Ik wil in het nieuwe jaar ook gaan starten met mijn jonkie.
Het is een springer (zacharov x quattro) maar wil proberen eerst een paar keer naar dressuur wedstrijd
en in April proberen BB te gaan springen.

Maar is nog ff wachten want lig er al een maand uit vanwege een hoefzweer die er nu eindelijk bij de hoefbal uitkomt.

Komen wel al mooie paarden voorbij zeg!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:35

Mijne word denk ook lastig met wedstrijden.
Sta op privestal, en rijd gewoon 9 van de 10x alleen in de bak. Laatst reed er iemand bij me in de bak en ze was van slag, durfde niet langs de ander enz.

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:35

Worden bij jullie in de buurt ook wel eens oefen-dressuurwedstrijden gehouden? Een vereniging hier vlakbij heeft elke maand een keer oefendressuur (kun je starten zonder startkaart, proef wordt wel gewoon beoordeeld door jury). Denk dat ik daar begin volgend jaar eerst een keer of 2 naar toe ga, mooie oefening!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:38

Dit is mijn pony :) verwacht geen problemen ze is al vaak meegeweest op ander terrein enzo en vorige maand nog 1e geworden in de kur op muziek klasse L (van de club)

Afbeelding
(Hier hadden we ook ons show pakje aan vandaar de slipjas en hoedje :P )

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:51

Linni_ schreef:
Worden bij jullie in de buurt ook wel eens oefen-dressuurwedstrijden gehouden? Een vereniging hier vlakbij heeft elke maand een keer oefendressuur (kun je starten zonder startkaart, proef wordt wel gewoon beoordeeld door jury). Denk dat ik daar begin volgend jaar eerst een keer of 2 naar toe ga, mooie oefening!

Nee helaas is het meeste hier allemaal met startkaart :(
Ik dacht zelf om misschien eerst 3 clinics of dergelijk te rijden voor ik op wedstrijd ga, dan is ze in iedergeval al 3x op vreemd terrein geweest.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:53

Ik ben ook van plan om eerst een paar keer op vreemd te gaan lessen :) Momenteel ben ik rustig in het rond aan het kijken voor een eigen trailer :D

Van andere paarden in de bak heeft Esta gelukkig helemaal niets, dat is wel makkelijk :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:55

Scheelt! Ik wil inderdaad ook een paar keer lessen op vreemd terrein, desnoods bij een andere instructrice als me huidige om gewoon gebruik te kunnen maken van de accomodatie

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 14:55

Wij hebben wel van die oefenwedstrijden maar dat kun je niet vergelijken met de echte wedstrijden. Niks tegen maneges hoor maar hoe wil je die paarden met die van ons vergelijken. Ze lopen braaf hun rondje en de ruiters zitten erop en dat is het dus nee dat lijkt me niet zo een goed plan. Tevens ben ik er geen fan van om daar heen tegaan ivm ziektes momenteel 1 stal heeft influenca momenteel en de andere na laten we het zo zeggen ga ikliever ook niet heen. Dus die optie valt bij mij dus af en daar is niks neerbuigends of wat dan ook mee bedoeld maar ik kan mijn spook niet vergelijken met zo'n bomproof paard dat gaat gewoon niet.

Wij hebben gelukkig wel de luxe van een sportaccommodatie waar je kunt oefenen en waar wat hekjes en hokjes staan dus dat denk ik wel te gaan doen ja.
Laatst bijgewerkt door Ernie061111 op 10-12-12 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt