Oproep: Belgisch paard aan komen lopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:10

hutch84 schreef:
fijn dat ze weer terug is bij haar baasje,
JAMMER is alleen dat er dan gelijk weer mensen gaan zeuren van zielig dat dit paard alleen staat,
sommige paarden doen het beter alleen als met een vriendje /vriendinnetje

Dat blijkt dus hier niet het geval te zijn ...;)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:12

wat een superschattig verhaal :D
ik zie nu een oud meneertje met een enorm boers accent voor mij.

we weten de achtergrond niet, misschien komt er wel een maatje bij of is deze eventjes weg ivm het vorige veulen.
we weten het niet, dus laten we er ook niet over gaan speculeren.

dit is toch een topverhaal :)

UMayDream

Re: Oproep: Belgisch paard aan komen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 15:19

Super dat ze weer terug bij haar baasje is! :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 17:06

minikatje schreef:
wat een superschattig verhaal :D
ik zie nu een oud meneertje met een enorm boers accent voor mij.

we weten de achtergrond niet, misschien komt er wel een maatje bij of is deze eventjes weg ivm het vorige veulen.
we weten het niet, dus laten we er ook niet over gaan speculeren.

dit is toch een topverhaal :)

Het was inderdaad een oud meneertje met een accent waar ik grote moeite voor moest doen om hem te kunnen volgen :D
Paard staat nu in een wei van waaruit ik haar kan zien en ze staat al de hele dag deze kant op te staren, zou me niets verbazen als ze nog eens uitbreekt. Toen ze net terug was ging ze enorm tekeer dus ik denk ook wel dat ze een maatje mist. Eerst stond er een heel groot veld met mais tussen haar en ons in maar nu heeft ze vrij zicht.

Ik kan zo'n oude baas moeilijk iets gaan voorschrijven. Hij heeft het beste met het paard voor, het was duidelijk dat hij heel erg dol op haar is maar twee paarden is natuurlijk dubbel werk en zo te zien kan hij zelf niet meer zoveel. Ik snap ook niet helemaal waarom ze naar ons gekomen is, zijn buren hebben ook paarden maar misschien is ze aangetrokken tot onze 1,5 jarige. Zal de oude baas eens opperen om er een Shet bij te zetten als ik hem zie.

Ik kan moeilijk gaan aanbieden om haar hier te zetten, ze is reusachtig groot, schatte haar bijna 1.80m. en als ik zie wat haar voetjes hebben aangericht op de naast gelegen akker moet ik er niet aan denken hoe haar wei er uitziet. Ik heb simpelweg geen plek voor haar en ik denk dat hij haar ook naast zijn huis zal willen houden.
Ik heb trouwens een foto gemaakt, zal straks mijn dochter vragen die te uploaden.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:31

Wat goed dat ze weer terecht is :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 19:24

Wat een verhaal zeg!! maar gelukkig is de eigenaar weer terug!

Fijn dat jij hem hebt opgevangen :D

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 19:39

Shirley schreef:
hutch84 schreef:
fijn dat ze weer terug is bij haar baasje,
JAMMER is alleen dat er dan gelijk weer mensen gaan zeuren van zielig dat dit paard alleen staat,
sommige paarden doen het beter alleen als met een vriendje /vriendinnetje

Dat blijkt dus hier niet het geval te zijn ...;)

heeft de ts ze dan samen met haar paard in een wei gehad( ik heb daar overheen gelezen ) er worden heel veel paarden in afzondering gehouden met heel veel menselijk contact waarom omdat het financieel niet meer kan om 2 of meer paarden te houden het is crisis ook bij ons paardenmensen

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 19:43

Oke een vraag: hoe kan een mannetje in een scootmobiel een Belgisch paard mee krijgen :')

EDIT: shirley, ik heb het topic bij gelezen maar ik kan er over heen gelezen hebben natuurlijk ;)
Laatst bijgewerkt door eclair98 op 16-11-12 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 19:46

Misschien als je de moeite wilt nemen om het gehele topic te lezen, zul je hier en daar toch aanwijzigingen vinden voor de vermeende reden van weglopen van deze merrie :j

Vind echter een financieel probleem geen reden om een dier de benodigde zorg ( waaronder ook juiste huisvesting ! ) te ontzeggen ... er is altijd wel een oplossing voor te zoeken, wellicht een andere paardenhouder die misschien met hetzelfde probleem zit ?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 19:46

eclair98 schreef:
Oke een vraag: hoe kan een mannetje in een scootmobiel een Belgisch paard mee krijgen :')

Een heeeeeeeeeel groot mandje voorop ? :D

trekpaard15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 19:47

Misschien een foto plaatsen?
Dat mensen haar herkennen

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 19:48

Beestje is al lang en breed thuis , trekpaard15 :+

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 20:02

Haha, zo beleef je nog eens wat! :+

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 20:33

Zo kwam ik vorige week het huis uit lopen richting mijn paardjes en dacht dat ze de staldeur open hadden gekregen.
Ik zag namelijk een zwart achterwerk en heb zelf ook een zwarte merrie. Echter deze billen waren wel erg rond.

Kwam om de hoek stond er een Noriker merrie met haar veulen bij mijn paardjes te buurten. Nou wist ik waar ze vandaan kwam en dat was toch nog wel een paar km hiervandaan en over een weg heen. Snelwegen hebben we hier niet in de bergen, maar die boeren hier rijden ook gewoon 130 over een bergweg.
De boer was druk zoekende toen ik aan kwam lopen met zijn paarden en kreeg spontaan natte ogen dat ze er weer veilig waren.
Hij was geloof ik erg blij, maar als Nederlandse boertjes al niet te verstaan zijn dan heb je een hele grote kluif aan een Tirols boertje. :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 20:33

Shirley schreef:
eclair98 schreef:

:+

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 20:41

Shirley schreef:
eclair98 schreef:

Proest hahaha.

Hier een mooi voorbeeld van paard met mens in scootmobiel.

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:09

Oeh, Hoogstraten, dat is dichtbij :)
Moet wel een vreemd zicht geweest zijn zo'n vreemd paard dat 's nachts op bezoek kwam :P
Ik ben blij dat de eigenaar terug verenigd is met zijn merrie.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:34

Een shetje erbij is wel een leuk idee, veel paardenhouders hebben wel 1 of 2 van die dingen staan waar ze niks mee doen, mischien kan hij er een in bruikleen nemen? Da's toch niet zo definitief als kopen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 11:06

hutch84 schreef:
heeft de ts ze dan samen met haar paard in een wei gehad( ik heb daar overheen gelezen ) er worden heel veel paarden in afzondering gehouden met heel veel menselijk contact waarom omdat het financieel niet meer kan om 2 of meer paarden te houden het is crisis ook bij ons paardenmensen

Oh...nou, dan is het goed hoor. Als het financieel niet meer uitkan, dan kan je zo'n dier gerust alleen laten staan :x
Maar gelukkig dat de Belgische dame weer met d'r baasje herenigd is. Hopelijk wil hij er een Shetje bij zetten.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 11:35

eclair98 schreef:

EDIT: shirley, ik heb het topic bij gelezen maar ik kan er over heen gelezen hebben natuurlijk ;)

Liefje, dat was niet voor jou, maar voor de dame boven je !

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 17:27

Shirley schreef:
eclair98 schreef:

_/-\o_ De meneer had een jongere versie meneer mee die nog wel goed ter been was en die heeft het paard meegenomen terwijl de andere er in zijn scootmobiel achter aan ging :D Ik weet niet of het zijn zoon was maar hij had die man meteen gebeld toen zijn paard verdwenen bleek.

Ik heb de merrie niet bij mijn pony's gezet, dat risico durfde ik niet te nemen, zeker niet midden in de nacht maar ik heb mijn weide in twee stukken verdeeld, ik heb haar op het lege stuk wei gezet naast mijn pony's en dat beviel haar heel erg goed.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 17:58

Hier foto's van het paard:
Afbeelding
Afbeelding

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:59

Mooi dier !
Prachtig ook zo met die staart ...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 18:05

Dat is dus de jongere versie meneer ;)

Net ging hier de deurbel en stond de dorpsbloemist voor de deur met een hele mooie grote orchidee met een bedank kaartje er aan. Dat kwam van de eigenaar van Nicole, echt superlief :)

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:11

Wauw! Machtig en prachtig! Die kan je inderdaad niet zo 1, 2, 3 kwijt.
Hoop dat je met meneer een maat(je) voor madame kan regelen. :)

Wat superlief dat ze een bloemetje geregeld hebben! Kan mij ook voorstellen dat het voor mensen op leeftijd echt een hele schok is als hun geliefde dier opeens weg is.