Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarijeR schreef:Bedankt weer voor alle leuke reacties!
Zal m'n best doen om alle vragen te beantwoorden. Het is niet zo'n heel bekend ras dus vraag gerust meertroi schreef:Ik zat een aantal fotos te bekijken via jouw linken en het viel me op dat bij bijna alle ofotos op de site van de fokkers de horizon scheef is, is dit omdat veel mini's overbouwd zijn of is hier een andere reden voor? Mij zou dat overigens niet zo bijster veel uitmaken, ben nogal quarter fan en daar komt het erg veel voor dus ben het gewend.
Het is niet zo zeer dat ze overbouwd zijn maar een beetje de mode om zo te fotograferen. Zo lijken ze nog meer hals en oprichting in de hals te hebben.
Alles voor het mooie plaatje
Ninus, wat dacht je van SNEL?
Katja, ze vliegen in een standaard paardencontainer maar er passen er wel meer in.
Al zijn er ook transporteurs die ze in een kratje vervoeren. Vind ik persoonlijk helemaal niets maar het schijnt goedkoper te zijn. Maar dan zijn ze echt vracht en geen verzorging onderweg.
Verder volgen ze ook dezelfde quarantaine als grote paarden.
Volbloedfan, de prijzen zitten zo tussen de $25,- en $50.000,- met nog uitschieters naar meer dan een ton...
Hoef er bij Deputy niet geheimzinnig over te doen, zijn vraagprijs stond gewoon op internet en die was $25.000. Heb dat er niet voor betaald maar dat is zo'n beetje de prijsklasse...
Darwin, zo ben ik ook van de welsh cobs overgestapt op deze mini's. Heb destijds wel heel wat cobs verkocht en 2 drachtige merries gekocht.
Maar ook deze fokken gestaag aan en het aantal zit inmiddels al weer op 15.
Scheelt wel dat deze bij elkaar nog geen kruiwagen vol poepen per dag! Moet zeggen dat ik geen dag spijt heb gehad van de overstap, met een eigen lijf dat niet 100% meer wil is dit een stuk beter en wat heb ik er weer plezier in om zelf alles te showen en klaar te maken.
Na de aankoop is hij eerst naar Texas gegaan voor de quarantaine. Hij had een directe reis van 2 dagen met de vrachtwagen. Daar heeft hij een quarantaine periode van 30 dagen gehad nadat de groep voor A'dam compleet was. Al met al komt hij zo'n 6 weken na aankoop echt aan.
Valt me nog erg mee, als ik fokmerries koop laat ik ze meestal een aantal maanden in Amerika staan tot ze een maand of 5 drachtig zijn.
Mensen die een keertje zouden willen komen kijken, dat kan uiteraard. Maar bedenk wel, op deze tijd van het jaar zitten ook deze kleintjes dik in het winterhaar (ze moeten tenslotte ook in noord Amerika met -30 kunnen overleven) en dan lijkt het hier meer een kleurige shetten verzameling dan minipaarden
Vanaf april veranderen ze weer in minipaarden. Tenzij geschoren uiteraard maar hier hebben ook de showpaarden altijd lekker vakantie op de wei en mogen ze hun winterjas houden tot de voorbereidingen voor het showseizoen weer beginnen.
Monnikenburg, ik weet niet of ik hem in Europa nog ga showen, hij heeft al zoveel behaald dat het niet echt nodig is en hij gaat het hier ook druk krijgen met dekken.
Volgend jaar ga ik wel zijn dochter showen. Tenslotte gaat het straks om zijn nakomelingen
suikermeisje, het is voor de paardjes een erg zware periode van reizen en quarantaine en sommige paardjes vallen daar veel van af. En het ligt ook aan het quarantaine station, er is er eentje bekend die uhm, de prijzen laag hield door niet te voeren...
Mijn ervaring is dat paardjes die geshowd zijn en dus al veel gereisd hebben het beter doen dan fokmerries of jonge dieren die nooit het erf van de fokker af zijn geweest.