Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
saskiakefie schreef:Waarom heb je op mij getemd?
Dat minimaliseert het probleem niet, dat wil alleen zeggen dat je (onbewust?) ook anderen in gevaar ging brengen en je even bij jezelf moet kijken dat er toch iets niet klopt aan je beeld van bomproof paardje. Het is gebeurd en kan niet teruggedraaid worden, maar je kan er altijd uit leren.michelle933 schreef:funnyhorses schreef:Nou ze schreef toch zelf al dat ie in een doodlopend weggetje was gelopen,dus lijkt me dan niet meer als beleeft om even na te gaan of die vrouw nog kon lopen of fietsen?Het gebeurde immers een paar meter achter haar.
En zeg nou zelf,kan jij een op hol geslagen paard inhalen dan?
Wat kan mij die vrouw nou schelen.. Zij is zo dom om te vallen waardoor mijn pony ervandoor schoot. Waren genoeg andere mensen bij.. En anders had ze pech.
. Zou je dan ook zo reageren? Varekaj schreef:Ik heb geprobeerd om beschaafd te reageren dat ze haar pony ook niet onder controle had ivm die fries en dan krijg ik de reactie terug "er waren toch mensen bij?"
kan best zijn, maar daarom moet je je pony niet loslaten of laten razenDat minimaliseert het probleem niet, dat wil alleen zeggen dat je (onbewust?) ook anderen in gevaar ging brengen en je even bij jezelf moet kijken dat er toch iets niet klopt aan je beeld van bomproof paardje. Het is gebeurd en kan niet teruggedraaid worden, maar je kan er altijd uit leren.
Zo heb ik gisteren met mijn jonge hengst ook een aanvaring gehad met een ander paard, ik voel me daar nog steeds erg schuldig over. Er was gelukkig geen schade bij paard of ruiter maar dan nog, ik ben nu dan ook zeer goed aan het nakijken hoe ik dit kan voorkomen naar de toekomst toe, want ook al hou ik 'm altijd in de gaten (zelfs met lossere teugel), toch heeft hij me kunnen verrassen en nee dank je, liever geen 2e keer.
Ik kan ook reageren met "ach, er is niks, kan geen kwaad dan, toch?" maar dat is niet het geval. Kans is dan ook erg groot dat hij eind deze maand zijn ballen kwijt is.
Splinterz schreef:Typisch bokt. Iemand opent een topic over wat haar is over komen en vervolgens valt iedereen over haar taalgebruik of manier van handelen.
Ik had hetzelfde gedaan als TS, was ook achter het paard aan gegaan, zeker als er al mensen bij de vallende vrouw waren! Ok, had met iets minder stug uitgedrukt maar toch. Leven en laten leven, alsjeblieft zeg.
Angeliquee18 schreef:Wat kan die vrouw daar nou aan doen?
Jij loopt met dat paard, jij ben de begleider
Dus JIJ moet dat paard in de hand houden
Ongeacht de situatie dan ook.
Logisch dat je eerst je paard haalt.
Maar dan hoef je niet de vrouw de schuld te geven!
Varekaj schreef:God wat lees jij selectief. Heb hiervoor al gezegd dat niemand 600kg op hol slaand paard kan houden en dat ik dat ook perfect begrijp, maar ik heb geen begrip dat je het zo minimaliseert alsof het niks is.
Dame kan er niet aan doen dat ze valt, jij kan er niet aan doen dat je pony tilt gaat en losraakt maar het blijft dan jammer genoeg wel jouw verantwoordelijkheid als ie wat aanricht. Natuurlijk wordt daar niemand vrolijk van maar om die dame uit te maken voor dom is net wat te grof.
Jij kan niet asFaltskiën, wel die dame kon ook niet voorzien dat ze ging vallen. Maar jij zag die fries draven dus je had toch ergens wel kunnen bedenken dat je pony na dat voorval misschien toch wat pittiger zou reageren dan normaal?
Het is gewoon allemaal brute pech en een ongeluk maar je doet er zo luchtig over. Terwijl jij wel 2x op zeer korte tijd controle verliest over je pony. Kan gebeuren maar ga dan nadenken dat bomproof geen goede beschrijving is en dat het toch wel ergens aan jou ook moet liggen.
Hier treft niemand verwijt voor de oorzaken, alleen maar voor je manier van omgaan met alles. Alles wat gebeurde was een ongeval, heb ik ook al meermaals herhaald. Aan jou om eruit te leren, niet om te minimaliseren en anderen af te schrijven als dom. Want bij het 2e hadden die mensen met de fries geen fout, maar jij wel omdat je dit WEL had kunnen inschatten en toch ging het weer mis.
Ik herhaal, zo'n dingen gebeuren maar ga er alsjeblief met wat meer respect mee om en hou er rekening mee in de toekomst.
michelle933 schreef:Hallo
Na een leuk wandelingetje te hebben gemaakt met mijn vzpony, waren we op weg weer terug naar stal. Tot dat er 1 of andere vrouw paar meter achter mij van der fiets viel. Nou mats schrok zich helemaal dood!! Begon te trappelen en te trekken. Hij trok mij meeee over de weg naar de andere kant waar je een laandje heb, waar onze bak ook staat. Ik hield hem echt nieeeeet meer en ja hoooooorr daar ging die in volle galop, over de stenen met een slingerend touw achter hem aan.. K kon het nieeeeet aan zien! Ik wist dat het een doodlopend laandje was dus dat gaf mij wel wat vertrouwen. Ik zag hem niet meer en maakte me tog wel grote zorgen.. Dus ik die laan afgelopen.. En ja hoor meneer stond met zn dikke kont gewoon gras te eten alsof er niks aan de hand was.. Pffoee wat was ik blij zeg toen ik hem zag. Hem rustig gemaakt en weer terug gelopen. Heb hem zkr niet op zn kop gegeven want het blijfen vluchtdieren.. Eenmaal vlak bij stal was er een fries die moest draven op het erf omdat hij niet goed liep. NOU je had zijn hoofd moeten zien.. Grote neusgaten.. 1 en al hysterisch! En woep daar ging die weer er van door met mij erachter aan. Nu was ik het toch wel erg zat met hem, en heb hem mee gesleurd naar stal. Pffff ben egt erg geschrokken! Helaas hebben ze geen hengsten ketting..maar die ga ik denk toch wel zelf even aanschaffen.
Tuurlijk ga je er eentje die compleet los gaat niet mee tegenhouden maar bon, het kan soms wel net genoeg zijn om te verhinderen dat ze uit hun plaat gaan. Citaat:Knap dat je dat weet als je het niet gezien hebt en het achter je gebeurde. Ik denk dat je bomproof hebt onderschat en daar moet je wat op oefenen. Ondanks je erg onrespectvolle reactie (alweer) kan ik je anders wel wat tips geven om met je pony te werken als je daarvoor openstaat.
Je kan trouwens ook altijd je halstertouw over de neus doen als het even spannend wordt en je hebt geen hengstenketting bij jeTuurlijk ga je er eentje die compleet los gaat niet mee tegenhouden maar bon, het kan soms wel net genoeg zijn om te verhinderen dat ze uit hun plaat gaan.
Echwel schreef:Michelle ben effe je berichtengeschiedenis ingedoken en zie dat je vaak zo reageert, mijn advies, wordt eerst echt volwassen dat is een leerproces en kom daarna normaal het gesprek weer in, want zo ben je geen aanwinst voor de mensheid