wat mijn paard echt van springen vind .........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 22:43

Chaos schreef:
edith2 schreef:
Paard wordt behoorlijk in z´n mond getrokken als hij eindelijk besluit over de hindernis te gaan. Dit komt mede door de martingaal waardoor je paard niet eens een behoorlijke springbeweging kan maken. Niet afhaken als je paard niet springt maar ander oplossingen zoeken en foto´s zijn zeker niet grappig. Denk als je het anders aanpakt je er een super springpaard aan hebt

En wat is jouw ervaring mbt springen? :P

Ik wou het niet vragen.. :')

Ander soort oplossingen zoeken? Zoals?
Anders aanpakken?

Misschien moet je je eens gaan verdiepen. In zo'n beetje alles :+

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 22:46

pff spookje beetje jammer dit van je
ik had je via PB al uitgelegt dat er weinig aan de hand was hiero
dit is een foto serie van 1 !! enkele hindernis eentje uit een half uur les ,
paard was ook 6 op het moment van deze foto's
deze foto's komen van 28 maart dit jaar,
het enigste wat we aan het doen waren was :

handen breed gezet met een stevig contact zodat hij niet zijwaarts weg kon rennen
en been eraan meer niet .....

een foto van dezelfde les 5 minuten later toe hij het snapte .....

Afbeelding

en meer ga ik er niet over zeggen
ik ga me niet de grond in laten stampen over 3 hele minuten uit een les van een half uur .

Chaos

Re: wat mijn paard echt van springen vind .........

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 22:47

Moet je ook niet doen.
De reactie zegt al genoeg over hoe en wat! ;)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 22:48

edith2 schreef:
Paard wordt behoorlijk in z´n mond getrokken als hij eindelijk besluit over de hindernis te gaan. Dit komt mede door de martingaal waardoor je paard niet eens een behoorlijke springbeweging kan maken. Niet afhaken als je paard niet springt maar ander oplossingen zoeken en foto´s zijn zeker niet grappig. Denk als je het anders aanpakt je er een super springpaard aan hebt

alstublieft een goed springpaard -O- [SPR-ITP] springtraining blindfaith hoogste is (1,20)!!!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 22:53

Moet je ook niet doen hoor TS. Vooral niet van mensen die amper ervaring hebben of waarvan je niet zeker weet of die veel ervaring hebben. En dan heb ik het over goede ervaring, en niet theorieervaring :+

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 22:59

:=
ach ja vind het een beetje jammer
blijkbaar ben ik de enigste die ooit een discussie met zijn paard heeft
beetje jammer dat ze zich in mijn andere topic allemaal niet laten zien
zullen ze zich wel te goed voor voelen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:01

Ik vind het paard n.a.v. de foto's niet zielig, zelfs wel grappig gemaakt, maar ik twijfel wel aan de capaciteiten van de amazone. Een hindernis van 1.20 springen op een (goed) springpaard is niet zo moeilijk, een foutloos parcours afleggen en je paard onder controle houden wel en dat ontbreekt volgens mij nog wel, waarschijnlijk door gebrek aan (spring) ervaring. Maar het is een leuk paard!!

edith2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:05

Nou, gelukkig maar dat dit dan een moment opname was en dat het nu een stuk beter gaat! Ervaring en een stuk gezond verstand gaan dus prima samen .... succes verder met je paard

Spookje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:18

Jammer dat je nou net weer een foto post waar je amper meegeeft en wederom in zijn mond zit. Mijn tip: handen naar voren, zeker over een hindernis.
Verder vindt ik wel dat je wat kritischer mag kijken naar je eigen fotos. De eerste paar ben ik met je eens dat je je handen wat breed houdt, waar niets mis mee is, zie ook geen buitensporige spanning. Alleen de fotos waarop je duidelijk zit dat jij hangt in zij mond, zij hoofd kan niet hoger door marginaal (werkt ook strenger in), zie ik gewoon onwijs veel spanning/kracht in jouw armen.
Ik wil je niet de grond in stampen, zeker niet mijn bedoeling. Maarje zulke fotos hebt, wees kritisch. Het is geen fijn beeld en.ook niet grappig.

Zoals iemand hier zei, paarden zijn niet van porselein, maar we vergeten soms dat ze onwijs gevoelige dieren zijn, hun mond al helemaal, en omdat ze niet van porselein zijn geeft in mijn ogen niemand een vrijwaring om grof te zijn (niet persoonlijk op jou gericht ts).

Nogmaals er zijn meerdere wegdie naar Rome leiden. In de toekomst probeer het met meer rust op te lossen en een vriendelijker hand. Wees gewoon bewust van wat je doet.
(via,mobiel verzonden, excuus voor fouten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:26

Afbeelding

Het is niet dat je paard bang is van de hindernis maar hij weet wel dat hem in de mond pijn wordt gedaan. En dat kan wel eens de echte reden zijn dat hij niet wil springen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:29

Hij weet dat hem pijn in de mond wodt gedaan? Hoe weet jij dat nou?

Dit was een moment opname.. TS kwam misschien niet goed mee omdat paard ineens wat versnelde of toch sprong terwijl zij het niet verwachtte.. Iedereen met springervaring (echte ;)) heeft dat vast wel eens gehad.

En ja, TS had beter haar handen naar voren kunnen steken. Heb ik ook al als tip gegeven. Maar dat heeft weer als nadeel dat je het paard 'in de steek laat'. Maar daar heb je een snelle reflex voor nodig die je jezelf moet aanleren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:30

Geryon schreef:

Dat zie ik Geryon.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 23:34

lieve mensen willen jullie nou gewoon een keer naar het topic kijken die ik nu al 100 keer heb gelinkt hiero?
of gaan we doorzeiken over een paar oude foto's ?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:36

burl schreef:
[ Afbeelding ]

Het is niet dat je paard bang is van de hindernis maar hij weet wel dat hem in de mond pijn wordt gedaan. En dat kan wel eens de echte reden zijn dat hij niet wil springen.

Dus jij wil zeggen dat je nooit je paard pijn doet? Jij geeft netjes mee als je paard onverwachts tóch springt? Jij bonkt nooit een keer in je zadel als je paard eens struikeld of opzij springt? Jij hangt niet aan zijn mond als je er bijna af ligt?

Ts, niks van aantrekken die klets! ik denk dat je niet aan nog geen 10 fotos kan zien of je paard altijd weigerd of niet springt omdat je in zijn mond zit of what ever :=

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:38

burl schreef:
Geryon schreef:

Dat zie ik Geryon.

Je ziet bij deze foto dat hij pijn in zijn mond had op dat moment. Zegt dat dat hij van te voren wist dat hij pijn zou krijgen? NEE. Kan je dan zo'n uitspraak doen dat dat (misschien) de reden is dat hij niet wilde springen? NEE.
Logisch nadenken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:41

Geryon, ja, dat het mis zou gaan kon ik al zien aan de manier waarop de amazone de hindernis aan reed.

Jammer dat je niet open staat voor opbouwende kritiek van meer ervaren ruiters.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 23:42

ik zal jullie even helpen anders want blijkbaar is het een heeeeeele grote moeite om even naar een recent topic te kijken en oude foto's te vergeten .......

27 mei

Afbeelding

Afbeelding

23 augustus

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

afgelopen zondag

Afbeelding

en dit is dus recent

en dan wil ik dat jullie mij heel eerlijk vertellen dat ik hem nu nog te veel tegen houd nee denk het niet he
reageer hier maar eens op ipv oude foto's

want dat is wat jullie doen ik heb al 100 keer een link geplaatst naar het nieuwe topic maar niemand wil hem zien blijkbaar jullie willen allen zeiken over oude foto's

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 23:43

burl schreef:
Geryon, ja, dat het mis zou gaan kon ik al zien aan de manier waarop de amazone de hindernis aan reed.

Jammer dat je niet open staat voor opbouwende kritiek van meer ervaren ruiters.

hoezo niet open staat voor kritiek !
kijk nou verdorie eens die andere filmpjes en kom dan terug met je andwoord
ik heb alles samen met mijn paard moeten leren
alles wat mij paard kan heb ik hem geleerd en niemand anders

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 23:43

nou kun je zelf zien wat ik allemaal met jullie krietiek heb gedaan

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:45

Omdat ie op het moment van de eerste foto inderdaad al wilde weigeren, elke leek ziet dat. Heeft niets te maken met hoe de amazone erop af reed, was een reactie van het paard.

Ik snap je gedachtegang dat een paard niet wil springen als het weet pijn in de mond te gaan krijgen. Maar ik vind het echt bullshit om vanaf een paar foto's van HETZELFDE moment te gaan zeggen dat dit paard weet dat het pijn krijgt.

Knap hoor dat jij dat kan weten zonder dat je weet hoe het paard is 'behandelt' voor dit momentopname.. Kan je soms met dieren praten via een foto? Hou op zeg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:46

Op bovenstaande foto's is duidelijk te zien dat je geen meegaande hand hebt en dat er nog wat meer te verbeteren valt w.b. je houding.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 23:49

mijn god kijk nou eens in dat andere topic en kijk eens naar de filmpjes
ik weet dat er meer valt te verbeteren aan mijn houding duhh
als je het andere topic had bekeken plus de filmpjes praat je wel anders
ik zeg toch ook niet dat alles goed is maar jij kan alleen maar zeiken
op een foto is de teugel los de rest heb ik prima contact zonder te trekken
komt er ooit iets goeds uit jouw mond?????

heb je de filmpjes wel gekeken ?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:53

Als je de teugels los hebt betekend nog niet dat je echt mee geeft, het valt me op dat je je handen op de meeste foto's op de hals vast zet. Dit is denk ik ook waar burl op doelt.

lucienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 00:01

Wow dit is echt enorm zielig zeg. Laatst was ik bij een clinic van Jeroen Dubbeldam en zijn paard wilde ook niet de eerste keer. Hij is dus wel afgestapt en heeft zijn paard dus over de hindernis gelokt met een handje brokjes...

TS gaaf paard heb je! Jullie zijn lekker bezig.

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 00:24

Je moet eens in het SGW gedeelte van Bokt gaan kijken.
Hoeveel ruiters geven mee over een crosshindernis?
Maar daar zeuren we niet over, want met zo'n snelheid lukt dat niet.
Het paard van TS is van vrij ongecontroleerd naar keurig op snelheid gegaan.
Ik vind niet dat ze te weinig meegeeft, het is nog altijd een beetje controle en veiligheid bij een sprintje.
Ik zie een hele verbetering.
Doe zo voort, TS, en trek het je alsjeblieft niet aan... Jullie zijn in mijn ogen een goed team.