Mijn grootste nachtmerrie!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:01

Goed idee of idd iemand van een dierentuin die hebben er ervaring mee ook als het hard of stevig waait
Die schieten niet zo snel mis hoor :n

Eilinora

ik zou niet direct iets neerhangen wat veel lawaai maakt,een paard of pony in blinde paniek rent echt overal doorheen en ziet werkelijk niks meer.

tita

Rider01 schreef:
eclair98 schreef:
Ik weet niet of het al is gezegd, maar waar is hij bang voor? Zet/hang dit bij de weg neer en dan durft hij daar niet meer naartoe?

Dat is ook een idee
Misschien glinsterende herriemakende kerst belletjes ofzo?
op schrikttraining vond hij niks eng maar ik denk wel dat dit kan werken, in ieder geval tot de nacht?

Zou zeker geen paniek opzoeken.

Sterkte maar want heb niet gevoel dat je echte stappen onderneemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:02

Is het niet een optie om in het weiland te gaan zitten em hem negeren. Meestal worden ze uiteindelijk nieuwschierig en willen ze dan wel naar je toe komen...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:02

Wat naar TS! Hopelijk komt ie vanavond mee met de koeien, of komt er een goede andere oplossing :(:)

Ik durf mijn pony's ook niet achter alleen draadjes te laten staan, vooral mn mini ontsnapt zo, brr. Pas nieuw hek geplaatst en extra met stroom 'beveiligd'...

Ik denk dat vangen dmv touwen de pony apart drijven de pony juist daarvan in paniek raakt en wie weet er dan wel echt vandoor gaat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:03

Rider01 schreef:
eclair98 schreef:
Ik weet niet of het al is gezegd, maar waar is hij bang voor? Zet/hang dit bij de weg neer en dan durft hij daar niet meer naartoe?

Dat is ook een idee
Misschien glinsterende herriemakende kerst belletjes ofzo?
op schrikttraining vond hij niks eng maar ik denk wel dat dit kan werken, in ieder geval tot de nacht?

Je kunt al heel simpel rood-wit afzet lint stukjes eraan hangen. Het waait hard en zo maakt dat wat herrie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:04

Prikpen gaan halen en lint en die hele kant langs de weg afbakenen.
Maar wat ik niet begrijp is hoe 'gevaarlijke koeien' in een wei kunnen staan met een draadje en greppel waar een shet over heen kunnen springen.
Gevaarlijke koeien, dan leen je een keuenprikker, of je neemt een stok mee.
Drijven, vraag iemand die te paard de koeien wil drijven.
Weet ik veel.
Als dit mijn paard betrof had ik allang die hele zijde aan de weg volgebouwd met linten, palen, hekken alles wat ik maar kon krijgen.
Onder constante bewaking, ja leuk maar ze kunnen niet de wei in en niet benaderen en drijven dus wat heb je dan aan die bewaking als ze toch niks kunnen doen als hij besluit te ontsnappen?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:05

Meid, wat zal jij geschrokken zijn !
't Hart klopt je in de keel in zo'n situatie ...

Maar hij zal niet vrijwillig de veiligheid van zijn nieuwe kudde opgeven, ik denk niet dat het logisch is dat hij zonder de koeien deze wei zal verlaten, dus laat 'm even genieten van zijn vrijheid, zich volvreten en kijk gewoon rustig over een uur of twee wat hij doet .

Niet opjagen, als je hem van de kudde zou afdrijven heb je meer kans dat hij de weg opvliegt dan nu !

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:05

Ik zou denk ik toch weer terug richting weiland gaan ipv thuis zitten.
Maar goed, ik ben dan ook een overbezorgde kip :+

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:06

oke raar idee, maar kan Annemarie van der Toorn (??) niet iets betekenen of tips geven?

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:06

De cowboy met een lasso is nog zo geen slecht idee, zitten er geen westernruiters met cattle drive ervaring in je buurt?
Da's veiliger dan te voet gaan drijven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:07

maximuss schreef:
De cowboy met een lasso is nog zo geen slecht idee, zitten er geen westernruiters met cattle drive ervaring in je buurt?
Da's veiliger dan te voet gaan drijven.

In een wei met wilde koeien en vlak bij een 80km weg????

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:07

Als hij niet met de koeien meeloopt zou je er dan niet een paard bij kunnen zetten die wel te pakken is? Misschien dat hij daar wel achteraan loopt. Staat hij normaal ook met een maatje in de wei? Kun je die er niet bij zetten en kijken of hij dan te pakken is.

Gaan de koeien straks naar de stal? Denk je dat hij gewoon mee loopt de stal in of is hij daar nog niet mak genoeg voor?

Snap je dilemma wel en vind ook wel dat je je verantwoordelijkheid durft te nemen maar hoop dat je hem op een andere manier te pakken kunt krijgen. Zou hem persoonlijk zelf niet met een groep mensen en draden proberen te vangen, kans dat hij dan helemaal door het lint gaat is groot. Zou het toch met rust proberen zover mogelijk.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:08

he gedverderrie, schrik wel even.

Hoop dat het goed komt.......

Hebben hier ook een ontsnapper staan, pony stond tot anderhalf jaar terug nog wild in portugal. Maar goed, die kan een 30 km zone weg op......dat is al erg genoeg. Ga zo ook draden repareren, zal duimen dat het voor jullie goed komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:09

Cayenne schreef:
Ik zou denk ik toch weer terug richting weiland gaan ipv thuis zitten.
Maar goed, ik ben dan ook een overbezorgde kip :+

Mijn idee ;) Ik was alleen naar de praxis/boerenbond dinge gerend en het land afgezet.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 17:10

elcair, ik heb een instructrice/coach van haar die regelmatig komt dus zo raar is je idee niet.
Zal haar ook even bellen zo

cayenne, ik ben naar huis gestuurd :+ stalhoudster vond het geen goed idee dat ik zeiknat in de harde wind bleef staan.
Ik zal er zometeen toch weer even heen gaan, ik moet IETS doen voor het donker

joolien, dat afzetlint is ook een goed idee :j

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:12

Weet niet of het al is gezegd: maar een sterke verdoving pijl met zo'n pistooltje schieten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:13

Dus jij luistert naar je stalhouder? Regenpak heb je niet? Gaat je stalhouder dit nu oplossen? Heb je ondertussen de klpd al gebeld?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:13

Jeetje, wat erg voor je.
Ik hoop dat je wat aan de tips hebt in dit topic. :(:)
Heel veel sterkte.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:14

Wat een nachtmerrie. Het gaat om 'maar' 2 hectare. Ik denk als de sodemieter hoge prikpalen en stroomdraad gaan halen, om het weiland verder af te bakenen. Dan kan hij in ieder geval de weg niet op. Nu hij lekker in het gras staat zal hij zolang hij met rust gelaten word waarschijnlijk toch geen actie gaan ondernemen om de weg op te gaan. Mocht hij dan vannacht niet met de koeien naar het andere weiland gaan, dan kan je morgen altijd nog gaan bedenken hoe je dit op gaat lossen.

Ik vind het een dappere keuze dat je hem af wil laten schieten mocht hij een gevaar worden voor anderen als hij de 80 km op zou rennen, daar heb ik respect voor. Maar dat is in dit stadium nog niet nodig. Dus ipv op bokt te zitten als een sodemieter palen, draad en mensen die kunnen helpen gaan regelen. Je bent oud genoeg om niet klakkeloos naar een stalhouder te hoeven luisteren.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:16

TS heel veel sterkte :(:)

de rust behouden is waarschijnlijk het verstandigste
als ze rustig tussen de koeien blijft staan, genoeg te eten heeft, dan zou ik even niks ondernemen
wacht tot de koeien terug lopen naar de juiste wei
verder heb je kans dat ze morgen best weer intresse heeft in je, als het vrijheidsgevoel weer wat gezakt is

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:17

@cayenne: heb dat hier al meegemaakt ja, je kunt altijd naar politie bellen om de weg af te zetten tijdens het drijven en als de drijvers weten wat ze doen kan het lukken.

Turbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:18

Jeetje, wat vreselijk..
Annemarie van de Toorn bellen is een goede optie, zij heeft ook de eigenaresse van m'n exverzorgpaard gered toen er een probleempje was..
Duimen dat het goed komt!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:21

Wat een situatie.
Ik denk niet dat elke veearts goed kan schieten op afstand, dus daar even achteraan gaan bellen wie dat wel kan. Politie, dierenbescherming, dierentuin zouden dat kunnen weten.

Verder zou ik proberen de hele groep koeien naar een stal lokken of met hekken in een sluis en hopen dat hij mee komt. Als hij ingesloten is beginnen met een touw om zijn hals als in een lasso idee is niet zo gek, dan heb je iig al wat. Wel wat sterke mannen heb je nodig dan.........

Ik zou ook niet met Jan en Alleman de wei in gaan, als de koeien onrustig worden heb je zelf een probleem en je pony wordt er ook waarschijnlijk onrustig van met alle gevolgen van dien.

Heb altijd in Almere gewoon en in Zeewolde gestaan. Geen idee naast welke weg je staat? Ik had me iig niet naar huis laten sturen. Jij hebt een band opgebouwd en had toch moeten proberen om die pony weer te pakken te krijgen. Je hebt vaak niet veel kansen. Als ze doorhebben dat je ze wil ''vangen'' en het gaat een paar keer mis, wordt het steeds moeilijker. Het moet echt in 1x op de juiste manier. Ik zou een sterke man aan het einde van een lang touw zetten, dat mocht het halster om komen, hij geen kant meer op kan. Maar doe er een lang touw aan dat je die iig kan pakken als hij weer gaat rennen.

Succes. Ik zou het zelf vreselijk vinden om een pony aan te rijden, dus daar zit ook niemand op te wachten denk ik. Naast jouw verdriet etc etc

Gambler21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:22

Ik snap dat dit heel vervelend is en dat je geschrokken bent en misschien niet zo goed weet wat te doen op dit moment, maar ik vind het persoonlijk wel vreemd dat je nu gewoon thuis zit en er nog geen verdere stappen ondernomen zijn. Over een paar uur is het donker en word het alleen maar lastiger om hem te pakken te krijgen of te zorgen dat hij voor de nacht veilig staat. En waarom kan hij niet verdooft worden door middel van schieten? Je geeft zelf aan dat hij anders vanavond maar doodgeschoten moet worden ivm de veiligheid, dus dan moet verdoven toch ook kunnen? Kom op meid, probeer jezelf bij elkaar te rapen en ga iets ondernemen, het lijkt me nu niet het juiste moment om af te wachten.

Succes en sterkte.