Hoe zie jij het? Jureer mee op Bokt (3/3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:55

Ik kwam uit op 195, ben blijkbaar nogal streng in vergelijking tot de rest. :+ Ik heb het gevoel dat de combinatie niet over de AC-lijn binnenkwam, of zit ik er zo scheel voor? Denk het wel, want ik heb het hier in dit topic nergens nog zien staan. Ik had ook het idee dat de slangenvolte niet over X was, wellicht zelfde (afwijkende) kijkhoek.
In ieder geval chapeau voor de combinatie, nette proef!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:56

Dat is zo Malene.
Ik heb met Vip wel eens een B proef voorgereden en schrok van mezelf. Vip had echt zoiets, waneer komt er nu eindelijk iets wat ik moet doen want ik verveel me op die grote volte.
Niet goed eigenlijk want hij moet natuurlijk altijd op me wachten, al duurt die volte nog zo lang.

Jurroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:00

lovefi schreef:
als dit gewoontjes is dan zullen veel combinaties geen winst rijden.. Zou leuk zijn als we hier mee door kunnen gaan. Misschien willen 2 echte jury's met een boktaccount dan meedoen zodat wij weten wat het zou ''moeten'' zijn.

Lijkt me super! Meld me bij deze alvast aan :)

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:41

Leuk! Ik ga zo ook invullen

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:42

keurige proef! Ik kwam op 219 punten uit.

kristianneb

Re: Hoe zie jij het? Jureer mee op Bokt (3/3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 00:25

Ik kwam op 207 uit, super nette proef :). Middendraf kon nog net wat meer, en middenstap heel jammer dat die net de rug wat vast hield, ik heb nu een 7 gegeven maar kwa beweging echt een 8 of 9. halhouden voor het achterwaards net geen 8 omdat hij net iets strak word in de aanleunig en achterwaards ook geen 8 omdat hij net wat activer mag. Halsstrekken een 7 ik vond hem net wat acher de loodlijn lopen daar.

Punten hadden achteraf gezien, in vergelijking met de andere twee combinaties, nog wel hoger moggen zijn.

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 01:33

Ik kwam uit op 202 punten. Nette proef, weinig verbeterpunten. Ik mis in de middendraf nog de echte verruiming. De eerste keer was het voornamelijk versnellen, de tweede was veel beter. De middenstap vond ik erg goed, hiervoor een 8. Hetzelfde voor het wijken, ook hiervoor 8en. Voltes in galop iets te groot, maar verder wel netjes gereden. Hiervoor een 6. Halsstrekken mocht nog iets lager, hiervoor een 7. Achterwaarts een 7, vond het achterwaarts nog net niet helemaal mooi genoeg voor een 8. Laatste keer HH voor afgroeten staat het paard iets scheef, hiervoor een 6.

Voor de stap een 7, draf een 6, galop een 6. Impuls een 7, rechtgerichte in aanleuning gaande paard 7, houding en zit 7, effect van de hulpen en rijvaardigheid 7 en verzorging een 7.

Ik vind dat het paard in de draf en in de galop nog iets te veel voorzichtig loopt. Het is al vrij goed, maar het paard kan met nog meer ruggebruik lopen. In de stap zie ik dit wel, fijn ruggebruik, achterbeen komt er goed bij.

De voorgaande combi`s heb ik beordeeld met de 1e combi 182 punten, 2e combinatie 184 punten en deze dus 202 punten! Deze combi is gewoon de beste v/d 3, ziet er keurig uit +:)+ Maar er zijn gewoon nog wat kleine verbeterpuntjes genoemd in bovenstaande verhaal.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 03:07

Ik kwam op 207 punten. Ik vond het een erg mooi contant beeld geven. Amazone werkt het paard niet tegen met haar zit.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 03:46

Filmpje 1 kwam ik op 183, film 2 op 177 en nu filmpje 3 op 207 punten.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 07:23

223 punten krijgt deze combinatie van mij!
Heel fijn om naar te kijken! +:)+

Femke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 07:45

Ik kwam op 203 punten uit. Hele mooie proef, alleen de verruimingen zouden wat expresiever mogen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 07:50

Bijzonder fijne proef, ik kwam uit op 220 punten.
Bij de verruimingen mogen de overgangen nog wat duidelijker gemarkeerd worden, zowel het vertrekken als het terugkomen, voor een nog hoger cijfer.
Voltes 15m zijn aan de grote kant.

paard89 schreef:
Voltes in galop iets te groot, maar verder wel netjes gereden. Hiervoor een 6. Halsstrekken mocht nog iets lager, hiervoor een 7. Achterwaarts een 7, vond het achterwaarts nog net niet helemaal mooi genoeg voor een 8. Laatste keer HH voor afgroeten staat het paard iets scheef, hiervoor een 6.

Voor de stap een 7, draf een 6, galop een 6.

De voltes zijn inderdaad iets groot, maar de galop, de ontspanning en de aanleuning is van goede kwaliteit, met een 6 zit je hier echt te laag!
Halsstrekken zie je zelden op deze wijze, hier mag je rustig een 8 voor geven.
Halthouden iets scheef en een 6? Is ook te laag.
De filmer stond ook iets naast de AC-lijn.

Als je dit paard voor de gangen een 7/6/6 geeft, wat geef je een paard met normale gangen dan? Ik dit vind ik te laag.

Dit bedoel ik dus ook als ik zeg dat dit soort combinaties vaak te weinig punten krijgt...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:27

Ik kwam uit op 208.

Vindt het jammer dat de middengangen niet voldoende gemarkeerd worden.
En de galop is niet het paard zijn sterkste gang. Hij mag meer sprong maken.
Maar wat heerlijk om naar te kijken!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:32

227. Kregen we zulke combinaties maar in het L2. Heb volgens mij geen 6 gegeven.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:42

Ik kwam uit op 202. Net gereden proef. Middengangen iets meer maar thats it. Nette gangen, voor de draf een 8 gegeven. Galop dan wel weer een 6je vanwege te weinig sprong.

Ruiter zit netjes. En ja wiebelt ook iets met de benen maar stoort mij niet. Grappig dat nu daar niemand iets over zegt en bij de vorige 2 ze overladen werden met dat soort reactie's!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:43

jury schreef:
ik kon bij deze combi vrijdag een paar 9-ens kwijt. Als je dat bij deze niet doet dan kun je het nergens meer kwijt.

Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd waar je al die 6-en hebt gezet? Want als je op 208 uitkomt zit je onder de 7 gemiddeld en moet je best een aantal 6-en genoteerd hebben om die 9-ens en ik neem aan ook 8-en weg te strepen? Bijv. tegenover 2x een 9 moet al 6x een 6 staan om terug op 208 te komen als je voor de rest 7-ens hebt? Want ik neem aan dat er geen 5-en op het protocol staan :Y)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:48

Ik ben ook wel benieuwd waar 6en voor gegeven zijn..

Ik denk dat er iets te kritisch naar deze combinatie gekeken wordt. Dit ziet er velen malen beter uit dan de vorige 2 combinaties, maar dat zie je in de punten niet écht terug..

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:10

Puissance schreef:
Ik kwam uit op 195, ben blijkbaar nogal streng in vergelijking tot de rest. :+ Ik heb het gevoel dat de combinatie niet over de AC-lijn binnenkwam, of zit ik er zo scheel voor? Denk het wel, want ik heb het hier in dit topic nergens nog zien staan. Ik had ook het idee dat de slangenvolte niet over X was, wellicht zelfde (afwijkende) kijkhoek.
In ieder geval chapeau voor de combinatie, nette proef!

Er zit niet eens een slangenvolte in ;-)

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:11

Hoipiepeloii schreef:
227. Kregen we zulke combinaties maar in het L2. Heb volgens mij geen 6 gegeven.

Nou inderdaad!

Ik kwam op 219 uit. Keurige proef, fijn gereden paard, amazone met zeer veel gevoel. Heerlijk om naar te kijken!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:19

Ik zou nou echt nergens een zes kwijt kunnen, sterker nog ik zit gemiddeld zelfs op een acht.....ik vind dat zelf niets te hoog want als je toch werkelijk zulke combi's in het L2 zou krijgen, zou je elke week juichend gaan jureren!

Paard is zo bevestigd, zo constant dat het azijnpisserij is om hier naar fouten te gaan zoeken. Ik lees hier over de voltes 15 meter die te groot zouden zijn, nou dat valt wel heel erg mee en daarnaast als een volte zó gereden wordt, maakt die extra meter echt geen moer uit!

Ik kom overigens op 229 punten en ja die zou ik ook gegeven hebben als deze combi voor me in de ring zou rijden! Snap niet dat er mensen tussen zitten die onder de 200 punten uitkomen, dan kàn gewoonweg niet.....dan heb ik op voorhand al medelijden met een amazone met een simpel bewegend dier, wat m "gewoon" netjes de proef doorstuurt, die zou dan namelijk zeker 30 punten (maar ik denk nog meer) lager moeten zitten dan deze combi.

Lesly1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:29

Ik kwam ook op 219 uit, hele fijne proef!

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:36

Ik kwam uit op 215. Super netjes gereden! :)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:39

Remember schreef:
jury schreef:
ik kon bij deze combi vrijdag een paar 9-ens kwijt. Als je dat bij deze niet doet dan kun je het nergens meer kwijt.

Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd waar je al die 6-en hebt gezet? Want als je op 208 uitkomt zit je onder de 7 gemiddeld en moet je best een aantal 6-en genoteerd hebben om die 9-ens en ik neem aan ook 8-en weg te strepen? Bijv. tegenover 2x een 9 moet al 6x een 6 staan om terug op 208 te komen als je voor de rest 7-ens hebt? Want ik neem aan dat er geen 5-en op het protocol staan :Y)

ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat niet meer weet. Maar als het goed is wordt de uitslag nog gepubliceerd.
weet wel dat ik de kwaliteit wist te waarderen de negens gegevens heb voor het wijken (hoe vaak kom je deze tegen in het echt). Ik had iets in de hele proef wat me weerhield om makkelijk naar die acht te gaan. Ga nog eens even kijken of ik dat vandaag weer herken :)
Laatst bijgewerkt door EllyC op 10-09-12 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:40

ik kom op 226, vind het een heerlijke proef om naar te kijken! Geen enkele 6 van mijn kant en ook 2 9ens!

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:43

15m is gewoon 15m vind ik. Als het dan groter is vind ik dat daar best aftrek voor gegeven mag worden. Dus als iemand wel een nette overgang van draf naar stap maakt, maar niet tussen de letters waar het moet dan geef je nog steeds een 7 of hoger? Had ze het wel die voltes 15m gemaakt had ze zeker een 8 gehad. :j

Voor het halsstrekken had het paard net wat constanter lager gemoeten. Of er dan maar weinig van die combinaties zijn die zo halsstrekken doet er niet toe. Je bekijkt de proef los van andere proeven.

Ik zeg in mijn vorige post ook dat ik het paard nog wat voorzichtig/terughoudend vind in de draf en galop. Vandaar de 6en voor de draf en de galop. De verruimingen vind ik ook nog te zuinig.

Ik heb 202 punten gegeven en vind dat een nette score :j

We beoordelen het allemaal anders.
Dat geeft wel aan hoe moeilijk jureren eigenlijk is, want iedereen heeft een verschillende kijk erop :)