De plus en minpunten van Horse Event 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 10:27

Marjoow schreef:
+ De Riddershow, enorm gaaf en had het nog nooit gezien!
+ De Working Equitation, ook erg leuk om te zien, en wist niet wat dit was!
+ De vele stands met gratis informatie en dergelijke, I luv free stuff!
+ Aanleg looproute zodat we niet meer over de weg hoeven te lopen
+ Het uitdelen van de boete aan de persoon die zijn/haar hond in de auto liet zitten!

- LaPlace. Ik zie liever een ander bedrijf hier, ik vind LaPlace duur en ze hadden niet eens appelsap!
- NHB promotie. Jammer dat er tegenwoordig les gegeven word met in de krul trekken...
- De omroepster bij de Bit Piste. Na 5x HE word je haar gewoon erg zat.

Ik vind haar juist fijn. Misschien beetje overenthousiast maar wel een prettige stem om naar te luisteren :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 10:40

Ladyloe schreef:
jesito schreef:
Dat hondengedeelte vind ik normaal best leuk om te zien, maar met die opnames dat schoot echt niet op.
Zondagmorgen kwam je binnen in die hal en keek je gewoon even langs de kant wat er te doen was.
Werd je aangesproken dat je vooraan op de tribune moest gaan zitten en mee moest doen met aplaus enzo.
Ziet er natuurlijk leuker uit op tv, ik vond het erg opdringerig.

Ben ik met je eens! Voelde ons net vee wat opgejaagd werd..

Ja en die opnames moeten ze gewoon niet meer doen, je zag ook aan sommige deelnemers dat ze het op een gegeven moment niet zo heel leuk meer vonden.
En het publiek wist helemaal niet wat ze ermee moesten.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 10:40

-ik vind het een minpunt dat de kaartjes zo duur zijn, zeker vind ik het aanbod niet zo geweldig gezien de prijs, tis leuk om erheen te gaan, maar vind het veel geld, kun je beter naar equitana gaan oid.

- ik houd van aanbiedingen en leuke kraampjes, ik vond het erg weinig.. Had voor mij wel meer mogen zijn..

- Indd via de inrijdpiste kon je zo horse event terrein op, werd niet gecontroleerd..
Misschien volgend jaar, voor de mensen die aan een clinic mee doen en 1 begeleider, polsbandjes te geven.. sneller te controleren.

- Ieder jaar is het terrein hetzelfde op gebouwd.. Vind het wel leuk om eens het heel anders te zien. Zo komt het over als of het ieder jaar hetzelfde is.

- ik moest me melden op het secretariaat ivm clinic, meisje reageerde erg onzeker en wist niet wat ze er mee moest, heb me dus aangemeld en even het terrein opgelopen, 10 min later werd ik gebeld dat ik me niet gemeld had.. En of ik er wel was..

- vond er weinig eettentjes, we wouden voor we vertrokken nog even wat eten, la place was duur, en voor de rest stond een enorme rij..

- ik begrijp dat mensen graag overal hun hond mee naar toe nemen, maar ik persoonlijk vind dat niks.. Het is ongeloofelijk druk, mensen struikelen over een hondje, of ze trappen per ongeluk op het pootje van de hond. Er worden clinics gehouden waardoor geklapt wordt en honden vaak onrustig worden of gaan blaffen.. Tis bloedje heet, als het zo'n weer is, moet jeje hond thuis laten en moet je het niet als organisatie aantrekkelijk maken om je hond mee te nemen.. En daarnaast honden toiletten ergens gezien??? Ik neem aan dat een hond geen 8 uur zijn plas en poep kan ophouden.. En je hebt altijd eigenaren die het niet opruimen.

- vond dat sommige standhouders werden weg geduuwd omdat je soms echt gericht er naar toe moest lopen. Veel mensen doen dat niet..

- nooduitgangen onduidelijk aan gegeven..

- uitgang en ingang op dezelfde plaats..

en zo kon kan ik nog wel vanalles verzinnen..

+ Pluspunt vind ik wel, dat je alle soorten van de paardensport kan zien. Dat mensen de gelegenheid krijgen om de sport uit te leggen en te presenteren. Voor ieder wat wils..

+ het aanbod aan clinics

+ de waterpunten voor de honden

+ de gratis wc, al was de toilet bij de trailers nou niet bepaald fris, je kon zo zien, wat iedereen had gedaan..

+ vriendelijke mensen die helpen op HE

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 10:44

Whisperke schreef:
-ik vind het een minpunt dat de kaartjes zo duur zijn, zeker vind ik het aanbod niet zo geweldig gezien de prijs, tis leuk om erheen te gaan, maar vind het veel geld, kun je beter naar equitana gaan oid.

- ik houd van aanbiedingen en leuke kraampjes, ik vond het erg weinig.. Had voor mij wel meer mogen zijn..

- Indd via de inrijdpiste kon je zo horse event terrein op, werd niet gecontroleerd..
Misschien volgend jaar, voor de mensen die aan een clinic mee doen en 1 begeleider, polsbandjes te geven.. sneller te controleren.

- Ieder jaar is het terrein hetzelfde op gebouwd.. Vind het wel leuk om eens het heel anders te zien. Zo komt het over als of het ieder jaar hetzelfde is.

- ik moest me melden op het secretariaat ivm clinic, meisje reageerde erg onzeker en wist niet wat ze er mee moest, heb me dus aangemeld en even het terrein opgelopen, 10 min later werd ik gebeld dat ik me niet gemeld had.. En of ik er wel was..

- vond er weinig eettentjes, we wouden voor we vertrokken nog even wat eten, la place was duur, en voor de rest stond een enorme rij..

- ik begrijp dat mensen graag overal hun hond mee naar toe nemen, maar ik persoonlijk vind dat niks.. Het is ongeloofelijk druk, mensen struikelen over een hondje, of ze trappen per ongeluk op het pootje van de hond. Er worden clinics gehouden waardoor geklapt wordt en honden vaak onrustig worden of gaan blaffen.. Tis bloedje heet, als het zo'n weer is, moet jeje hond thuis laten en moet je het niet als organisatie aantrekkelijk maken om je hond mee te nemen.. En daarnaast honden toiletten ergens gezien??? Ik neem aan dat een hond geen 8 uur zijn plas en poep kan ophouden.. En je hebt altijd eigenaren die het niet opruimen.
- vond dat sommige standhouders werden weg geduuwd omdat je soms echt gericht er naar toe moest lopen. Veel mensen doen dat niet..

- nooduitgangen onduidelijk aan gegeven..

- uitgang en ingang op dezelfde plaats..

en zo kon kan ik nog wel vanalles verzinnen..

+ Pluspunt vind ik wel, dat je alle soorten van de paardensport kan zien. Dat mensen de gelegenheid krijgen om de sport uit te leggen en te presenteren. Voor ieder wat wils..

+ het aanbod aan clinics

+ de waterpunten voor de honden

+ de gratis wc, al was de toilet bij de trailers nou niet bepaald fris, je kon zo zien, wat iedereen had gedaan..

+ vriendelijke mensen die helpen op HE

Ik heb me ook wel gestoord aan de massa's mensen met honden, de beesten hebben er niks aan daarbij was het veel te warm.
Ook van die mensen met die karretjes achter zich vond ik hoogs irritant.
Er was een vrouw die reed gewoon over de voeten van iedereen, dat mens ben ik wel een paar keer tegen gekomen en ragde overal door met dat rotding.
Het is op sommige plekken soms al moeilijk zelf een plek te krijgen, laat staan met zo'n kar of hond.
Maar ik denk dat honden welkom zijn omdat er ook een onderdeel voor honden is.

timokyana

Re: De plus en minpunten van Horse Event 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 10:47

Ik vond het ook niet ideaal voor de honden om eerlijk te zijn,het was gewoon te warm.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 10:55

behalve dat mensen hun HOND mee namen op de tribune!! vond ik echt zielig.. niet op een uiteinde, maar echt in het midden van de tribune!.. als mensen gingen klappen begon de hond te janken, en hem nog straffen ook!!!... het was verdorie bloedheet!!...

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:34

Dan hier iemand die zijn hondje mee had..

Ik snap idd dat mensen zich ergeren aan honden die blaffe etc..
Sterker ik zag iemand waarvan de hond gewoon over de spulletjes heen stond te piesen die te koop waren! :(
Daar kan ik me dus enorm aan ergeren.

Maar soms is het niet mogelijk om je hond thuis te laten.. zo als er net gezegd werd 8 uur zijn poep en pies ophouden kan hij niet..
dus thuis ook niet.
wij vertrokken in de ochten om 8 uur van huis en was pas rond 7 uur weer terug..
heb mijn hondje mee genomen tijdens de clinic de trailer open gelaten zo dat hij daar in kon en er uit(aan een lijntje met een bakje water en voer in de trailer en zijn mandje)
Nu zal ik wel heel bokt over me heen krijgen dat zal dan.

Ik ben elke 2 uur naar de losrij piste gelopen waar hij zijn behoefte deed en heb dat in een zakje in een emmer in mijn trailer gelegd en netjes thuis weggegooit.

Dus ik snap best dat een hond mee soms niet ideaal is maar ik vind het zeker verschillen per eigennaar!

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:12

ik vind dat ook niet erg als iemand zijn hond mee neemt,.. maar in het midden boven aan van de bit piste op de tribunes, en nee geen schoothondje, maar een gewoon normaal hond, iets van collie achtig!.. op de tribune, mensen moesten telkens langs en over de hond, :S.. ik heb echt verontwaardigt staan kijken, en als dus iedereen ging klappen begon de hond vet zielig te blaffen.. lijkt me niet echt fijn voor zn hond, zn hoop lawaai, aangezien een hond veeeel meer hoord dan een mens..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:22

ik vind een hond meenemen als je daar met je paard heen gaat en hem lekker bij de trailer laten iets heel anders dan een hond meeslepen over het terrein en meenemen de warme tribune op..

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:41

- hoge prijs voor broodjes en drinken
- programmaboekje voor 7,50
- wel een uitrijbon moeten kopen, maar zo het parkeerterrein af kunnen rijden
- moeten kiezen tussen bepaalde clinics terwijl je ze graag beide ziet

+ mooi weer
+ leuke sfeer (vrijdag)
+ diversiteit aan clinics
+ diversiteit standjes
+ leerzame clinics

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:44

Wij zijn zondag geweest en ik vond het weer helemaal leuk.

De riddershow met valkenier vond ik echt leuk en orgineel!

Prima dat er nu een looppad is naar de parking, zodat je niet meer over de weg hoeft, al zijn er helaas altijd mensen die dat toch doen, maar daar kan de organisatie niets aan doen.

La Place had lekker eten.

Ik vind de prijs heel redelijk, al had ik wel met korting, +- € 25,- Het was allemaal keurig verzorgd, voor ieder wat wils. Genoeg te zien.

Het enige wat ik fijn zou vinden, als er de volgende keer wat meer tribune plaatsen bij de BIT piste kunnen komen. Want als het slecht weer is, maar ook als het zonnig is, zoals afgelopen zondag, is het fijn om overdekt te zitten, in plaats achter elkaar te staan.

PS en ik heb liever een hond op de tribune, dan die idioten, die er ook dit jaar waren, die hun hond in de auto achterlieten! Wat ben je dan stom zeg!

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:05

Ik ben niet geweest, dus ik heb niet veel op te noemen.
Maar de reden waarom ik niet ben geweest is wel een minpunt wat ik even wil delen:
Ik ben westernruiter en er is vrijwel niks van de westernsport te zien!
Alleen op vrijdag kwam Rieky (met Allard), en die is natuurlijk geweldig _/-\o_ , maar een keer iets anders erbij zou wel leuk zijn..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:07

Dat looppad van de parkeerplaats wat gemaakt was is idd een geniaal idde.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:25

maaike2800 schreef:
-
- wel een uitrijbon moeten kopen, maar zo het parkeerterrein af kunnen rijden
-

^
Bewaar hem voor de volgende keer, het zijn elk jaar dezelfde.

Verder vind ik het juist goed dat de opbouw altijd hetzelfde is, ondertussen vind ik moeiteloos mijn weg en verlies ik amper tijd waardoor ik non stop clinics kan kijken.

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 15:26

+ parkeerplaats met duidelijke weg naar de ingang
+ gratis wc, die erg schoon waren
+ vele verschillende rassen en sporten
+ trailerladen met annemarie
+ auto's die gecontroleerd werden op honden en dat daar ook daadwerkelijk op gereageerd wordt
+ niet alleen een friettent maar ook gezonde snacks
+ wel leuke en varrieerdende stands met leuke aanbiedingen

- ik had kaarten met een actiecode maar vond het vrij prijzig
- ik had vrij weinig drinktenten gezien op het terrein waar je even simpel een fanta kon halen
- indeling van het terrein, vond sommige 'looppaden/weggetjes' er na toe toch erg lastig te vinden
- dat je niet 'u staat hier' op de grote kaarten had die op HE te vinden waren
- plattegrond die erg duur was en ik die daarom niet gekocht heb
- uitlopende clinics waardoor je andere niet/niet helemaal kunt zien
- prijzen van La Place waar niet eens een normale appelsap te koop was
- opdringerige verkoopmannetjes die persee wilde verkopen of zich aan het opdringen waren (maar dat ligt niet aan de organisatie want die weten van te voren ook niet hoe de personen zijn natuurlijk)
- grote en vele vlaggen langs de hoofdpiste waardoor je op sommige plekken geen foto kon nemen zonder vlag (als je op de tribune zat dan)

Verder wel een erg leuke dag gehad en er werden ook wel veel leuke demonstraties/clinics gegeven en vond vooral de eindshow in de Bit Piste erg mooi!

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 15:43

Ik vond eigenlijk dat die honden op het horse-event horen. Die horen op animal-event, snap niet waarom er op een paardenevenement een hondengedeelte was?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:25

Is appelspa zo populair in NL toch??? In BE vind je het haast nergens, tenzij in de supermarkt.

patricia6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 17:49

Ik neem met he altijd zelf mijn brood en drinken mee.
Dat scheelt een hoop geld.
Ook met het weer van afgelopen zondag is dat goed te doen hoor.
Dan kan je s'middags nog 1 flesje kopen en dat scheelt toch.
Heb ik altijd al gedaan. Heb gewoon geen zin om in de rij voor iets te staan.

Iemand zei dat er geen aanbiedingen waren, dat is echt niet waar.
Er was heel veel te scoren wat goedkoper was dan in de winkel.

Heb ik dan ruiters met een beperking gemist, want ik heb er niks van gezien.
Ik ben benieuwd wat volgend jaar dan gaat brengen.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:34

patricia6 schreef:
Heb ik dan ruiters met een beperking gemist, want ik heb er niks van gezien.
Ik ben benieuwd wat volgend jaar dan gaat brengen.

Zoals te lezen in dit topic,waren er die er dit jaar ook niet :list: ;)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:24

+ Gratis toiletten en erg schoon
+ Aardig personeel
+ Snelle service bij parkeren en ingang
+ Genoeg ruimte met parkeren
+ Boete voor hond in de auto
+ Leuke stands
+ Veel variatie

- Ik vond de LaPlace prijzen behoorlijk hoog, vooral het drinken.. Gezien de temperatuur en dan een flesje water voor €2.80....
- Uitlopende hondenshow (agility) maarliefst een half uur! (die ik ook niet thuis vond horen op HE)
- Weinig drink kraampjes
- Programma boekje vond ik erg duur..
- Wel een parkeerkaart gekocht voor €5,- terwijl die vervolgens niet gecontroleerd word, zonde van het geld dus.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:36

€ 21.- voor 4 zakjes snoep voor de kinderen, en 3 flesjes water voor € 8,25 vond ik ronduit schandalig!!!!
Catering is dus nog een hoop aan te verbeteren, verder vond ik alles leuk!!
Alleen jammer dat de Sulky;s moesten stoppen terwijl wij lange tijd met 4 kids in de zon stonden te wachten, maargoed hier konden zijzelf niets aan doen, de organistatie wel!!

patricia6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:17

Obelix ik reageerd op andere bokkers, die hadden neergezet dat er voorgaande jaren wel mensen met een beperking waren.
Die heb ik dus duidelijk gemist, aangezien ik elk jaar ga.
Dus niet dit jaar maar voorgaande jaren.
Ik was niet helemaal duidelijk denk ik hahahaha

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 05:41

YouthReiner schreef:
Maar de reden waarom ik niet ben geweest is wel een minpunt wat ik even wil delen:
Alleen op vrijdag kwam Rieky (met Allard), en die is natuurlijk geweldig _/-\o_ , maar een keer iets anders erbij zou wel leuk zijn..

Op zondag was er nog Trail te zien door Paulette Zorn en Angela van Duyvenbode, en verder heb ik ook de nodige westernarabieren gezien in de rassenpiste.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 08:36

LindyH schreef:
YouthReiner schreef:

Op zondag was er nog Trail te zien door Paulette Zorn en Angela van Duyvenbode, en verder heb ik ook de nodige westernarabieren gezien in de rassenpiste.

Weet ik, maar ik ga geen 30 euro betalen voor iets dat ik ook op een wran wedstrijd kan zien haha..

tamo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 09:27

Er was inderdaad erg weinig western te zien, maar meer dan genoemd wordt en waar helaas ook nauwelijks foto's van te vinden zijn. Namelijke elke dag een demonstratie van Alice Zijlstra-Hijmering en Krista Sterrenburg in de NHB piste. Zeer de moeite waard!!! Erg jammer dat hier in vooraankondigingen en ook bij "nieuw in 2012" geen aandacht aan besteed is, tevens niet vermeld bij clinicgevers, dus geen informatie, waardoor veel mensen het denk ik "gemist" hebben. Ik ben blij dat ik het wel gezien heb!