Hoe zie jij het? Jureer mee op Bokt (2/3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 22:34

Jij geeft deze combinatie 168.0 punten.

Redelijk laag, had zelf gedacht dat mijn eindtotaal hoger ging liggen.

Mijn eerste commentaar: Koop een groter zadel. Lijkt me niet fijn te zitten.
Veel tactfouten, veel te veel hulp, proef is veel te gehaast waardoor hij slordig is.

Edit: Net even gespiekt, combi is Z geklasseerd, maar zie dat mijn punten wel eens terug komen bij deze combi en zelfs lager.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 22:43

Ik heb 183 punten gegeven.
Waar ik me erg aan stoor zijn de benen. Die mogen van mij stiller. Verder vind ik, dat er erg netjes op de letter gereden word. In de galop mis ik sprong. Vind het te braafjes er mag meer power in.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 22:44

Nies_ schreef:
Is echt niet mijn bedoeling om iemand te kwetsen.
Nee, dat snap ik ook wel hoor. :) Maar de amazone weet zelf ook wel dat ze wiebelbenen heeft en dat probeert ze ongetwijfeld ook te verbeteren.
Maar een proef is meer dan alleen de wiebelende benen, dat mag je meenemen bij je punt voor de houding en zit, maar laat je er verder niet door afleiden.

Nies_

Re: Hoe zie jij het? Jureer mee op Bokt (2/3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 22:47

Heb ik ook niet gedaan uiteraard. :)

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 22:51

ik kwam uit op 186 punten. Miste vooral de stelling en buiging en de algehele souplesse.
Ben erg benieuwd wat de 'echte' juryleden voor punt hebben gegeven voor het achterwaarts gaan.. daar twijfelde ik over. Kon overigens aan deze proef niet afzien dat de combinatie al Z geklasseerd is. Zou dan ook graag een Z proef zien!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 22:54

Jasmijn1989 schreef:
Ben erg benieuwd wat de 'echte' juryleden voor punt hebben gegeven voor het achterwaarts gaan.. daar twijfelde ik over.

Ik een 7. :)
Vond het actief genoeg, en netjes diagonaal.
Maar hij dook wat in de aanleuning, en aandraven miste de impuls, dat zag je ook weer in de aanleuning terug.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 22:54

Strak 180 punten :)

Taktfouten in het begin, jammer. Halthouden en achterwaarts vond ik netjes!

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 23:01

ik kwam op 183 punten met als voornaamste opmerking ook dat het zadelaan de kleine kant is en wellicht haar zit ongemakkelijker maakt, en de proef te gehaast gereden. wel een hele mooie middendraf!

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 23:08

Het paard lijkt mij een ontzettend fijn dier. Doet wat van hem verwacht wordt.
De enige 'stoorzender' is de amazone. Doordat de amazone niet fijn zit komt de gehele proef gehaast over. Daardoor mis ik souplesse en ruimte in de bewegingen van het paard. Ook wordt het paard niet echt naar de hand gereden, amazone zit niet 'mee' met de beweging en ook het te kleine zadel doet geen goed. Het paard heeft moeite met het geschud van de amazone. Ook heeft zij haar handen niet mooi gesloten. Wat mij verder opvalt is dat het paard geen enkele lengtebuiging laat zien. Bij het tweede wijken voor de kuit gaat ook nog eens flink de achterhand voor. En alle overgangen zijn te weinig gereden.

Ik vind deze proef net niet winstpuntwaardig. 175 punten.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 23:23

Ik kwam uit op 188, alleen wedstrijdervaring

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 23:29

Jasmijn1989 schreef:
Ben erg benieuwd wat de 'echte' juryleden voor punt hebben gegeven voor het achterwaarts gaan.. daar twijfelde ik over.

Voor het achterwaarts gaan gaven beide juryleden een 7.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 23:45

190

Bij commentaar:
De overgangen terug mogen wat meer gesloten blijven en doorgereden worden. Bij onderdeel 10 een klein haperingetje. Verder over het geheel een nette proef. Middengalop mag iets minder vlak. Benen van de ruiter mogen wat rustiger, let erop dat je bij het wijken je buitenbeen niet teveel afsteekt! Leuke combi!

Leuk dit!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 23:47

Ik kwam op 178 uit. Had eigenlijk een kleine winstpunt verwacht.
taktfouten en onvoldoende afgewerkte onderdelen drukten behoorlijk op de punten.

Fryskehynder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 00:07

Doma_clasica schreef:
Het paard lijkt mij een ontzettend fijn dier. Doet wat van hem verwacht wordt.
De enige 'stoorzender' is de amazone. Doordat de amazone niet fijn zit komt de gehele proef gehaast over. Daardoor mis ik souplesse en ruimte in de bewegingen van het paard. Ook wordt het paard niet echt naar de hand gereden, amazone zit niet 'mee' met de beweging en ook het te kleine zadel doet geen goed. Het paard heeft moeite met het geschud van de amazone. Ook heeft zij haar handen niet mooi gesloten. Wat mij verder opvalt is dat het paard geen enkele lengtebuiging laat zien. Bij het tweede wijken voor de kuit gaat ook nog eens flink de achterhand voor. En alle overgangen zijn te weinig gereden. .

Precies hier kan ik me bij aansluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 00:07

Ik kwam uit op 164, had een paar 8en,verder veel 5en en 6jes. Had het eigenlijk wel een stukje hoger verwacht..
Vond het een wat slordige en gehaaste proef,amazone mag veel meer rust nemen. Ik vond sommige onderdelen erg netjes,maar die werden dan wat 'afgeraffeld' waardoor ik er toch wat punten minder voor heb gegeven. Overgang galop naar middengalop had wat duidelijker gemogen,draf naar middendraf vond ik wel netjes. Wat ik wel erg storend vond was de zit van de amazone,ik vond haar benen te bewegelijk en met doorzitten 'stuiterde' het nogal,misschien dat dat ook komt doordat het zadel wat te klein oogt voor de amazone? Wederom weer een pluim de amzone voor het gebruik van dit filmpje,vind het echt stoer dat je jezelf door zovelen laat beoordelen!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 00:34

1 6
2 6
3 6
4 6 te vroeg weg
5 7
6 7
7 6
8 7
9 5 Te vroeg weg, iets te laat terug gereden.
10 8 netjes gereden!
11 6
12 7
13 7
14 6 Iets later teruggaan geeft meer zekerheid
15 6
16 6 nagevelijkheid mist.
17 6
18 7
19 8 Goede reactie!
20 7
21 6
22 6
23 6
24 6
25 6
26 6
27 6
28 6
29 8

Mijn score was 193

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 00:46

Echt leuk om te doen ik kwam uit op 183 punten

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 00:50

Van mij mag er iedere week wel een combinatie voorrijden. Erg leerzaam.

Ik kwam uit op 185 punten. Jammer van de taktfouten in het begin. Benen, ja, storend.... weet dat 't heel moeilijk af te leren is :o
Verder mooi tempo, netjes gereden.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 08:26

Focussed schreef:
Houding van de ruiter was netjes maar veel te onrustige benen. Heb daar dan ook een 4 voor gegeven

Serieus :o ?! Heb de proef bekeken maar niet gepunt (dat moet ik vanmiddag nog doen als één vd beoordelende juryleden), maar een 4 is echt niet op z'n plek in dit geval en je kunt het cijfer ook niet rijmen met je commentaar (houding netjes maar onrustige benen dus een 4). Ga dan van de 7 naar de 6 want ook een 5 vind ik in dit geval echt te zwaar bestraft. Naast dat je cijfers moet geven moet je als jury ook een klassement opmaken en dien je dus spreiding in je punten aan te brengen. Geef je hier een 4 loopt dat helemaal in de soep :j

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 08:53

Ik was een van de juryleden die gister op HE deze proef heeft beoordeeld.
Wij hadden de eer om als toeschouwer een GP jurylid te hebben. Hij heeft na afloop met de ander jurylid onze uitslag besproken.
Ik sluit me aan bij de woorden van Remember een 4 voor houding en zit is niet op zijn plaats.
Er zijn wel wat op- en aanmerkingen op de houding en zit, maar daarom is het ook geen 7 of een 8.
Ik ben uitgekomen op 181.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 09:30

Ik kwam uit op 186 punten.
Het paard had zo nu en dan inderdaad wat tactfouten en het halsstrekken was bij mij onvoldoende. Paard volgt mooi de hand naar voren, maar moet veel meer dalen in de hals.
Het wijken zou ik het paard eerst netjes recht op de lijn willen zien voordat ze het wijken inzet.
Het geheel leek wat gehaast, maar was verder een nette proef.
Het halthouden heb ik een 8 voor gegeven en achterwaarts een 7.
Ik ben wel benieuwd hoe de juryleden de draf onderaan de protocol hebben beoordeelt, ikzelf heb een 5 gegeven ivm de tactfouten.

Ik ben trouwens gewoon een wedstrijdruiter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 09:41

Heb nog geen reacties gelezen.
Vind het paard onregelmatig. Dat zie je niet elke keer terug. Door een S van hand veranderen eerste deel goed maar onregelmatig, 2e deel weinig buiging en souplesse. Galop redelijk maar weinig souplesse en swung.
Overgang naar stap heel netjes van achteruit gereden, middenstap mag veel meer. Zo ook halsstrekken.
Halthouden en achterwaarts daarintegen netjes. Helaas scheef halt gehouden bij het groeten.

Wat me opviel is dus dat t paard wat onregelmatig is, voornamelijk in de eerste middendraf. De stap is goed, draf is te stug en mist souplesse en impuls. Galop is netjes maar ook daar mist souplesse.
Impuls mag veel meer, meer geslotenheid. Al zijn de overgangen netjes.
Ruiter zit paard in de weg en kan niet goed zitten. Benen stiller en beter meegaan in de beweging. Paard staat goed aan hulpen maar alles mag meer.

Ik kom uit op 178 punten, ik had minder verwacht.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 09:53

Ik heb een 6 voor de draf gegeven, er waren inderdaad wel wat tactfouten, maar vond de tactfouten niet zo ernstig en zo vaak terugkomen (het was af en toe een paar passen) om daar naar een vijf te gaan. Ik heb het met name aangerekend in de impuls. Aangezien het met name naar voren kwam op het moment van te weinig impuls. Het paard zou meer ritme moeten houden.
Ik ben van mening dat dit paard opzich geen slechte draf heeft, maar dit beter tot zijn recht zou komen als hij met meer impuls gereden zou worden. En amazone wat meer onafhankelijk zou zitten.
Het paard doet braaf wat hem gevraagd wordt, maar het zou allemaal niet iets meer mogen, meer impuls, meer losgelaten door het lijf, meer hand volgen.
Halthouden en achterwaarts is wel netjes en natuurlijk is er altijd wat te vinden, maar dit waren wel 2 onderdelen als je dan omhoog kan, het ook moet doen.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:03

ik ben op 179 punten uitgekomen. Vond de amazone echt te onrustig zitten en die benen gingen ook iets te veel heen en weer.
Ze had hier en daar wat takt fouten, middendraf, middengalop en het halsstrekken mag ze nog veel meer verschil laten zien.

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:07

Het is eigenlijk best wel sneu voor de amazone. Ik begrijp dat zij in werkelijk in de Z rijdt. De beelden die getoond zijn laten heel wat anders zien en ik denk dan ook dat de amazone zich nu pas realiseert wat de gevolgen van zo'n openbaar optreden zijn. Ik vraag mij dan ook altijd af wat de ruiters denken wat zo'n optreden voor hen toevoegt want de eeuwige roem ga je er niet mee krijgen. Wel aandacht maar vaak is het met een negatieve ondertoon en dat zal niet echt de bedoeling zijn geweest.