Hoe zie jij het? Jureer mee op Bokt! (1/3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 12:28

Ik (Z-jury) kwam uit op 184.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 12:31

roxiie schreef:
sigrid1182 schreef:
sommige mensen zijn wel azijnpissers hier.....haha...

ik zelf kom op 182 pt uit, en dan heb ik ook 4en gegeven en 7ens.

Tsja, dat kun je ook over 'de Sinterklazen' zeggen. ;)
Ik en een hele hoop anderen vinden het niet wp-waardig, maar ook een hele hoop mensen wel.
Ik vind het eigenlijk best leuk om de verschillende 'opvattingen' en motivaties te bekijken :)

Even over Sinterklazen vs. Azijnpissers...

Ik reed een wedstrijd in de B, twee in mijn ogen gelijkwaardige proeven.
In de eerste proef had ik 167 en in de tweede proef 188.

De jury van de eerste proef had allerlei commentaar opgeschreven en de jury van de twee proef had enkel 6en en 7ens gegeven.
Ik was dan toch gelukkiger met de eerste proef, waar ik ook gewoon een 3 en een 4 kreeg met commentaar.

Verder vond ik de proef ook niet winstpuntwaardig, als je objectief probeert te kijken ga je gewoon elk onderdeel afzonderlijk punten en ga je niet na drie vieren denken: Ja, dit vind ik zielig, ik maak er vijven van, of ik ga nu achten geven.

boooo

Re: Hoe zie jij het? Jureer mee op Bokt! (1/3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 12:32

Ik kom als voormalig FNRS "wedstrijdruiter" uit op 187. :)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 13:03

ik kom uit op 171. Ik vind het een onrustige proef, die niet netjes wordt gereden. Onrustige beenhouding en het paard is niet aan het been.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 13:11

Ik heb nog niet eerder in dit topic gepost maar wil even zeggen dat ik het super vind dat jullie de proeven beoordelen! :)

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 13:12

Ik als leek in het jureren kwam uit op 176. Ik kon 7ens kwijt, maar ook een aantal 3en en 4en. De oefeningen worden redelijk netjes uitgevoerd. Ik stoor mij aan het het drijven/impuls, daarnaast vind ik ook de aanleuning/nageeflijkheid een punt wat echt beter zou moeten in de L2. Het niveau is wat mij betreft nog niet voldoende om door te kunnen stromen naar de M en dus ook nog niet winstpuntwaardig. Wel top van de amazone om je zo online te laten beoordelen!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 13:15

Iris82 schreef:
Ik zou het leuk vinden als hier een topic van zou komen ja. We kunnen zeker van elkaar leren!

dan zou iedere week iemand een filmpje moeten maken :j en niet iedere dag zeg maar
ik ben toch wel benieuwd wat voor punten er door echte jury leden uiteindelijk gegeven worde

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 13:17

Of een soort HAW, maar dan voor beoordeling van proeven middels video. Je kan dan per proef een topic openen. De proeven mogen dan bijv. niet ouder dan 3 weken zijn.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 13:21

Ik kom uit op 172 punten.

Met 4en voor het wijken omdat er te laat wordt afgewend, paard kanteld het hoofd en verliest impuls. Het halsstrekken heb ik ook een 4 voor gegeven, paard laat z'n hals niet vallen.
2e middendraf vond ik wel netjes, daar een 7 voor gegeven. Middengalop mag meer verschil getoond worden naar mijn idee. Het laatste lijntje was zonde dat hij op het laatst scheef ging en scheef halt, anders had dat bij mij een 8 geweest.

Dit is voor mij even een korte toelichting :)

Heb respect voor de combinatie dat ze zich zo durven laten beoordelen!

Grappig is wel het verschil in punten.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 13:24

ik kwam op 184 uit! vond het geheel niet echt harmonieus en vloeiend eruit zien

leuk om te doen :D

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 13:25

Ik kwam op 187 uit, maar vond dat achteraf iets aan de hoge kant, over het algemeen bekeken ;)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 13:28

Ik kwam op 174 punten uit. Punten van kritiek zijn hier al genoemd.

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 13:30

ik had 184, hier en daar een beetje slordig maar op zich geen slechte proef. nog wel veel ruimte voor verbetering :)

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 13:30

Ik vond het 179 punten waard.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 13:36

Hmmm, bij mij is het glas altijd half vol. Ook een beetje zo gepunt denk ik. Ik kom op 188 punten. Net als veel andere "jury's" viel ik ook een beetje over het kantelen. En dan met name op linkerhand. Dus ook het wijken naar rechts. Leuke combinatie. Nog wel onrustig aan de voorkant. Over het algemeen netjes gereden, maar erg braaf. Al met al toch wel de 188 punten waard.

(Wel grappig dat ik dit commentaar geef. Ik rijd een merrie die erg onrustig is aan de voorkant en ook te braaf de proeven loopt). 8)7

Edit: Ik wil nog wel even kwijt dat ik het super stoer vind dat deze amazone dit zomaar op Bokt aandurft. Petje af dame!

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 13:40

Ik ben op 196 gekomen, heb verder geen tips want ben zelf nog enkel gestart :')

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 13:55

Ik heb eerst gekeken en ingevuld alvorens de reacties hier te lezen.
Mijn punten vind ik wat hoog uitgevallen.
190.
Wel met een 4 voor het halsstrekken en een 5 voor het wijken.
Halsstrekken mocht meer, wijken kantelde het paard zijn hoofd.
Door een S van hand veranderen was ook een 5, ze kwam hier niet op de AC-lijn uit.

Het onderbeen stoorde soms wel. Maar ik vond het algehele beeld niet heel erg onrustig. De aanleuning was mooi contstant. Alleen kantelt het paard vaak bij de overgangen het hoofd.

Jammer. Ik heb hier en daar wat hoog gepunt. Rond de 182 punten vond ik het wel waard.

Ik rijd zelf B in de wedstrijden, misschien ben ik daardoor iets mild.

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 13:57

Leuk om te doen. :) Kom op 178 punten uit ben het daar wel mee eens. Vind vooral het vele gebruik van de beenhulpen erg storend en is ook niet nodig. Denk ook dat daarom het paard wat ongevoelig is geworden, dat daarom bepaalde onderdelen niet goed uit de verf komen. Zoals de middengalop is tweemaal niet getoond ik zag totaal geen verschil tussen de arbeids en de middengalop en heb daar dan ook twee keer een 1 voor gegeven. Heb vooral veel vijfjes en zesjes en een paar zevens en achten + ook wat negens voor de zeer nette overgangen naar de galop en terug naar draf. De 15 meter volte in galop vond ik te groot het paard kwam bijna bij de hoefslag die hadden kleiner gemogen. Het halsstrekken mag zeker meer ontspannen, die volte was wel mooi voorwaarts gereden. Met het wijken zag ik het paard zeker 1 keer over de schouder weglopen dat is jammer. Het algehele beeld kan ook zeker nog verbeteringen gebruiken, het paard kwam een paar keer in verzet voornamelijk met de overgangen door zijn hoofd omhoog te gooien en/of het bit niet aan te nemen, de achterhand was niet actief genoeg en mag meer eronder gereden worden. De amazone zou niet zoveel moeten 'prikken' je merkt duidelijk bij de gangen die verruimd moeten worden dat er geen reactie komt, beter 1 keer drijven en reactie eisen dan elke pas drijven en niks verwachten van het paard. Daarentegen zag ik ook een mooie stille hand en een rechte nette houding. Ook dapper om iedereen jou rijden te laten beoordelen, en vind het leerzaam om te zien wat anderen voor punten geven. :)

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 14:03

cp112 schreef:
Ik rijd zelf B in de wedstrijden, misschien ben ik daardoor iets mild.

Zelfde hier. Daardoor denk ik ook dat ik wat mild gepunt heb. Sluit me bij je aan...

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 14:11

Ik vind het echt super hoe jullie het ook beargumenteren. En bij het totaal aantal punten ff checken of dit nu eigenlijk wel klopt met je gevoel. Mijn complimenten!

RM, wat zag je nog wel van die middengalop?
Hij zat in de (goede) galop? Hoe was aanleuning? Werd de lijn gereden die er gereden moest worden? etc.
Kortom er ging ook nog wel wat goed. Bij een 1 mag je bijna niets meer van de oefening herkennen.

Hieronder de omschrijving van de punten zoals deze omschreven worden.
10 uitmuntend, absolute perfectie
9 zeer goed, exact op de juiste wijze en juiste lijn, scala bijna perfect
8 goed, precies en op juiste lijn, scala goed
7 tamelijk goed, tamelijk precies en op juiste lijn, scala tamelijk goed
6 bevredigend, of exact en precies uitgevoerd maar basis zwakheden, of scala goed maar uitvoering weinig precies en exact.
5 voldoende, tamelijk exact en precies maar duidelijke zwakheden in scala, of ernstige fouten maar scala tamelijk bevredigend
4 onvoldoende, tamelijk exact maar zwak scala, of tamelijk goed scala maar duidelijk fouten
3 tamelijk slecht, weinig precies uitgevoerd, serieuze problemen in scala
2 slecht, weinig precies , zeer ernstige problemen scala
1 heel slecht, nauwelijks meer te herkennen, verzet, stormt weg etc
0 niet getoond, geen enkel fragment uitgevoerd

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 14:13

Jij geeft deze combinatie 189.0 punten.
achteraf vind ik t niet waard, ik vind dat mijn punten ook wel vrij hoog zijn uitgevallen...

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 14:16

The_Stig schreef:
Ik als leek in het jureren kwam uit op 176. Ik kon 7ens kwijt, maar ook een aantal 3en en 4en. De oefeningen worden redelijk netjes uitgevoerd. Ik stoor mij aan het het drijven/impuls, daarnaast vind ik ook de aanleuning/nageeflijkheid een punt wat echt beter zou moeten in de L2. Het niveau is wat mij betreft nog niet voldoende om door te kunnen stromen naar de M en dus ook nog niet winstpuntwaardig. Wel top van de amazone om je zo online te laten beoordelen!

Voor mijn idem dito. Bij bij was het 175.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 14:24

Oef. Ik denk dat ik heel Bokt over mij heen ga krijgen := ! Maar ik gaf 163 punten := !

hele hoge punten, maar ook hele lage.. Ik vind het zo op het eerste opzicht niet L2 waardig, impuls is ver te zoeken, houding en zit van de amazone is niet alles. Paard mag hier en daar een stuk actiever.

Wel top van de amazone dat ze dit op Bokt wil hebben!

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 14:26

ShauniBef schreef:
Oef. Ik denk dat ik heel Bokt over mij heen ga krijgen := ! Maar ik gaf 163 punten := !

hele hoge punten, maar ook hele lage.. Ik vind het zo op het eerste opzicht niet L2 waardig, impuls is ver te zoeken, houding en zit van de amazone is niet alles. Paard mag hier en daar een stuk actiever.

Wel top van de amazone dat ze dit op Bokt wil hebben!

Klopt, maar dit mag je niet op elk onderdeel afstraffen. Daarom staat eronderaan de proef een aparte regel voor Impuls, houding en Zit, ontspannen etc.

Volgens mij is het ook nog een jong paard, corrigeer me als ik dit mis heb..

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 14:28

Heb ik ook niet gedaan hoor Ramzi, dat zeg ik toch nergens?