Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
roxiie schreef:sigrid1182 schreef:sommige mensen zijn wel azijnpissers hier.....haha...
ik zelf kom op 182 pt uit, en dan heb ik ook 4en gegeven en 7ens.
Tsja, dat kun je ook over 'de Sinterklazen' zeggen.
Ik en een hele hoop anderen vinden het niet wp-waardig, maar ook een hele hoop mensen wel.
Ik vind het eigenlijk best leuk om de verschillende 'opvattingen' en motivaties te bekijken

Kom op 178 punten uit ben het daar wel mee eens. Vind vooral het vele gebruik van de beenhulpen erg storend en is ook niet nodig. Denk ook dat daarom het paard wat ongevoelig is geworden, dat daarom bepaalde onderdelen niet goed uit de verf komen. Zoals de middengalop is tweemaal niet getoond ik zag totaal geen verschil tussen de arbeids en de middengalop en heb daar dan ook twee keer een 1 voor gegeven. Heb vooral veel vijfjes en zesjes en een paar zevens en achten + ook wat negens voor de zeer nette overgangen naar de galop en terug naar draf. De 15 meter volte in galop vond ik te groot het paard kwam bijna bij de hoefslag die hadden kleiner gemogen. Het halsstrekken mag zeker meer ontspannen, die volte was wel mooi voorwaarts gereden. Met het wijken zag ik het paard zeker 1 keer over de schouder weglopen dat is jammer. Het algehele beeld kan ook zeker nog verbeteringen gebruiken, het paard kwam een paar keer in verzet voornamelijk met de overgangen door zijn hoofd omhoog te gooien en/of het bit niet aan te nemen, de achterhand was niet actief genoeg en mag meer eronder gereden worden. De amazone zou niet zoveel moeten 'prikken' je merkt duidelijk bij de gangen die verruimd moeten worden dat er geen reactie komt, beter 1 keer drijven en reactie eisen dan elke pas drijven en niks verwachten van het paard. Daarentegen zag ik ook een mooie stille hand en een rechte nette houding. Ook dapper om iedereen jou rijden te laten beoordelen, en vind het leerzaam om te zien wat anderen voor punten geven.
The_Stig schreef:Ik als leek in het jureren kwam uit op 176. Ik kon 7ens kwijt, maar ook een aantal 3en en 4en. De oefeningen worden redelijk netjes uitgevoerd. Ik stoor mij aan het het drijven/impuls, daarnaast vind ik ook de aanleuning/nageeflijkheid een punt wat echt beter zou moeten in de L2. Het niveau is wat mij betreft nog niet voldoende om door te kunnen stromen naar de M en dus ook nog niet winstpuntwaardig. Wel top van de amazone om je zo online te laten beoordelen!
! Maar ik gaf 163 punten
!ShauniBef schreef:Oef. Ik denk dat ik heel Bokt over mij heen ga krijgen! Maar ik gaf 163 punten
!
hele hoge punten, maar ook hele lage.. Ik vind het zo op het eerste opzicht niet L2 waardig, impuls is ver te zoeken, houding en zit van de amazone is niet alles. Paard mag hier en daar een stuk actiever.
Wel top van de amazone dat ze dit op Bokt wil hebben!