Veulen springt het water in

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:45

>;) Tja en het wordje pijnstiller is maar een woord.
Koekoek :roll: mensen diertje is lekker pijnvrij dankzij pijnstillers.
En een veulen met pijn gaat echt niet tegen zijn zin iets doen :n
Kun je maar een szien hoeveel vertsand men van veulens hier heeft ;)
Ts heerlijke foto's.
Geniet van je diertje zolang het nog kan en heel veel strekte alvast :(:)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 13:47

Hij wordt niet zozeer ingeslapen omdat hij nu pijn heeft..

Maar omdat het nooit meer goed kan komen. En daar zijn we ook al vrij snel achter gekomen, omdat we heel snel naar de kliniek zijn gegaan toen hij af en toe onregelmatig liep (kwam ook deels door de stand die weer gecorrigeerd moest worden door de hoefsmid op de kliniek).

Citaat:
Zijn blessure valt op zich wel mee, maar we zijn er al heel snel mee naar de kliniek gegaan, want hij is ook geopereerd aan zijn x-beentjes. Daar had het dus niets mee te maken en dat was ook al helemaal goed hersteld. Het is vooral dat de kans dat het ooit nog goed komt er gewoon niet is in dit geval..

In de wei springt hij ook nog voortdurend in het rond, daar maak ik me eerder zorgen over. Ik denk dat dat nog schadelijker is, want de grond in de wei is momenteel echt kei en keihard. Of als hij weer eens over het erf aan het touw ineens begint te galopperen.

Als hij dat niet had gehad (die operatie) hadden we het sws nog wel een stuk langer gekeken. Hij speelt zoveel en ook samen met de andere paarden dat een kleine blessure makkelijk opgelopen is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Veulen springt het water in

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:49

Ik kan me de reacties van beide kanten heel goed voorstellen.
Hoe dan ook, TS, heel veel sterkte aankomende maandag. Dit soort beslissingen gaan je niet in de koude kleren zitten :(:)

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:51

Wat een mooi veulen, heel veel sterkte ! :(:)

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:53

Ik zie hier een blij veulen die met zijn oortjes naar voren het water in springt.
Ts zal haar veulen beter kennen dan wie dan ook hier op bokt.

Wie zijn wij (medebokkers) om haar te oordelen over dit beeld die je in een moment opname ziet.
Ik vind niet dat je het recht hebt om uitspraken te doen over iets waar je zelf niet bij bent geweest en niet niet weet of er van alle kanten plezier was.
Als het veulen ouder was geweest dan zou het wel goed zijn geweest om hem alvast dit soort dingen te leren onder het mom van "lol met je knol"?

Ts probeert het veulen een paar mooie laatste dagen te geven en ja misschien wilde ze dit zelf ook graag maar ik zie nergens in de foto's dat het veulen er geen plezier in heeft.

Ik vind het respect vol dat Ts er alles aan heeft gedaan om het veulen een paardwaardig bestaan te geven en helaas is dat niet mogelijk en laat ze in de laatste dagen het veulen de kans op een goede en veilige manier de leuke dingen nog te ervaren wat nu nog mogelijk is.

Ts heel veel sterkte en geniet van hem zolang hij er nog is.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:55

@ Skygirl: wat ontzettend jammer zeg.
Die laatste leuke momenten met je veulen en merrie zijn je van mij WEL gegund, hoor!
Heel veel sterkte alvast voor het aanstaande verlies. :(:)
Een dappere beslissing, maar 1 uit liefde met verstand.

En er zijn er hier een paar die een dermate lelijke reactie hebben geplaatst, dat ik echt hoop dat jullie heeeeeel hard je kleine teentje stoten.
Want volgens mij zitten jullie hersens daar.

dinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 14:06

Ik wil ts graag een hart onder de riem steken met dit moeilijke besluit. Fijn dat je nog zo een mooie laatste herinnering hebt mogen meemaken met je merrie en haar veulen. Heel bijzonder om te zien. Niemand neemt je dat meer af. Dank je voor het delen en ik wens je veel sterkte komende tijd.

Miirtheex_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 14:08

Wat een geweldige foto's, mooie herinneringen.
En heel veel sterkte, het is een prachtig veulen!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 14:26

Skygirl schreef:
Miracle_ schreef:
Nou sorry maar die plezier die zie ik niet. Ik zie meer onwetendheid.
Is een reactie meteen weer raar omdat het veuelentje er niet meer is na een weekend? Dat vind ik zo krom altijd. Omdat het zielig is, mag er niks vervelends gezegd worden.

Maar waarom zou je dat willen zeggen? wat wil je ermee bereiken? we gaan dit sowieso geen tweede keer meer doen hoor.

Nee, die tweede keer komt er inderdaad niet, want dan is hij er niet meer.
En eerlijk gezegd snap ik de bedoeling ook niet, paard staat op de pijnstillers en maakt hier een enorme ongecontroleerde sprong het water in, waarbij hij zich behoorlijk kan bezeren.
Was het trouwens wel een gezond veulen geweest, vind ik deze aktie best gevaarlijk! Je houd hem aan een lijn vast, voor hetzelfde geld komt hij in de knoop met de lijn, struikeld met alle gevolgen van dien.
Maar ik wens je natuurlijk sterkte maandag met inslapen, hopelijk gaat het vredig.

mirtje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 14:27

bokt is weer lekker bezig.. waar een mens om kan zeuren als het even niet in hun straatje ligt.

wat de 1 zou doen .. zou de ander niet doen. ben blij dat dat zo is want als iedereen het zelfde was/deed.. nou dan word het een zooitje.
als de TS dit leuk vond is dat haar ding. hoeft nog niet te betekenen dat je het zelf leuk hoeft te vinden maar respecteer elkaar en ga er niet zo'n discusie topic van maken.

TS ik vind het heel erg knap dat je zo'n beslissing kan nemen voor nog wel een veulentje(bedoel het inslapen) en heb daar echt respect voor.. geniet nog even extra van het veulentje... heel veel sterkte.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 14:33

Bah bah bah, wat staan er een walgelijke reacties tussen.
Echt een gebrek aan inlevingsvermogen voor TS. Wat zal dit ontzettend zwaar voor haar zijn.
Daarbij zegt ze zelf dat het veulen ook lekker heeft kunnen pootje baden, maar dat hij er met het er in gaan even een sprongetje nam.

Onwijs triest om nu de betweter te spelen, en dan al helemaal op zo'n toon :n

ts, heel veel sterkte!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 14:53

sorry TS maar ik ben het voledig met miracle eens,

je veulen heeft al pijn, kan hij pijnstillers hebben, maar met zijn groeischijf hem zulke sprongen laten maken terwijl dat wel pijn moet doen daar kan ik met me hoofd echt niet bij,

vind dit echt zo overkomen van ach hij heeft al pijn dus dit kan hij ook nog wel aan.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 14:56

hanny_jelke schreef:

je veulen heeft al pijn, kan hij pijnstillers hebben, maar met zijn groeischijf hem zulke sprongen laten maken terwijl dat wel pijn moet doen daar kan ik met me hoofd echt niet bij,

vind dit echt zo overkomen van ach hij heeft al pijn dus dit kan hij ook nog wel aan.

Ik vind dit echt zo overkomen als iemand die per sé haar mening nog even wil doordouwen terwijl al HONDERDEN keren is gezegd dat TS er niet meer op in wil gaan. Het boeit de mensen niet wat jij van deze actie vind. ;) Het is TS haar veulen, TS haar keuze.
Wat wil je hier nou in godesnaam mee bereiken?

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:03

Het is een vrije forum, en ik vind dat iemand 1000 keer gezegt mag worden dat ze stom bezig is,
Haar lol gaat toch niet voor de pijn van het dier? Zo iwmand verdient geen dieren

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:05

hanny_jelke schreef:
Het is een vrije forum, en ik vind dat iemand 1000 keer gezegt mag worden dat ze stom bezig is,
Haar lol gaat toch niet voor de pijn van het dier? Zo iwmand verdient geen dieren

Waar lees jij in godsnaam dat hiet dier hier pijn aan heeft gehad?
Prima als je het er niet mee eens bent, da's ieders recht, maar open hier dan een discussietopic over en ga niet dit topic verzieken met je walgelijke opmerkingen en reacties.
Lekker snel oordelen, 'zo iemand verdient geen dieren.'
Zo iemand als jij zou niet op bokt mogen zitten. ;)

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:07

leuke foto's :)
wat zonde van zo'n prachtig veulentje zeg.. heel veel sterkte :(:)

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:08

Liesje1611 schreef:
hanny_jelke schreef:

Ik vind dit echt zo overkomen als iemand die per sé haar mening nog even wil doordouwen terwijl al HONDERDEN keren is gezegd dat TS er niet meer op in wil gaan. Het boeit de mensen niet wat jij van deze actie vind. ;) Het is TS haar veulen, TS haar keuze.
Wat wil je hier nou in godesnaam mee bereiken?

Nee dit noemen ze napraten en bij mekaar omhoog kruipen ;)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:12

hanny_jelke schreef:

Pardon? Wat ontzettend lomp om te zeggen dat zo iemand geen dieren verdient. Walgelijk!
Meisje is gelijk met haar veulen naar de kliniek geweest om hem te laten nakijken en kiest nu voor haar paard ipv voor haar zelf en laat hem inslapen.

Zo hypocriet.. Als ze nu professionele foto's had geplaatst van het veulentje die rustig in het water stond was er niks aan de hand, maar ze laat nu ook net de foto's zien waarbij het veulentje het water in springt omdat hij het nog niet helemaal snapt. Maar hij heeft ook gewoon even kunnen pootjebaden, staat onder in de openingspost.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:15

Sorry hoor maaar elke mongool snapt dat die aprongen pijn moeten doen bij dat arme dier, heel vervelend voor ts dat hij ingeslapen moet worden, maar dat is geen rede om dan maar voor je eigen lol het beestje nog meer pijn te doen

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:16

Ik ga me hier niet meer mee bemoeien, voor ik straks een ban aan mn broek heb hangen.

Stelletje hypocrieten hier. >.<

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:20

hanny_jelke schreef:
Sorry hoor maaar elke mongool snapt dat die aprongen pijn moeten doen bij dat arme dier, heel vervelend voor ts dat hij ingeslapen moet worden, maar dat is geen rede om dan maar voor je eigen lol het beestje nog meer pijn te doen

Ja je bent echt het toonbeeld van intelligentie :x

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:21

Zulle we dan ook maar eens hebben over al die beesten die in de mond geramt worden, met een slecht zadel lopen, alleen 23 uur op een stalletje staan. Mensen, hou toch op, vaak zijn mensen roomser dan de paus en ozo braaf. Als dit veulen slecht had gelopen dan had hij met mama in de wei gestaan, nu neemt hij een sprong in het water en lijkt het leuk te vinden. Paard en veulen zijn van ts en ook al zou iedereen het anders gedaan hebben, zij doet het zo, is haar beslissing en na maandag ook haar verdriet dus shut up en toon iig een beetje respect ipv zo aan te vallen. Je kunt pas over een situatie een goed oordeel vellen als je hem zelf hebt meegemaakt.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:22

hanny_jelke schreef:

Zal ik dan ook maar even kort door de bocht gaan als we dan toch bezig zijn? Verdient iemand wel paarden wanneer ze verkocht worden terwijl niet bekend is waar naartoe? Wat vind jij?

TS, ik vind het heerlijke foto's en ik wens je ontzettend veel sterkte morgen. Ik hoop dat alles rustig zal verlopen. :(:)

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:22

hanny_jelke schreef:

Wat een walgelijke reactie. :r

TS, heel veel sterkte! Fijn dat je nog even hebt kunnen zwemmen met je veulen. :(:)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:23

Wat erg dat je afscheid moet nemen van je veulen en knap dat je deze moeilijke knoop hebt doorgehakt.

Bij een veulen nog een paar mooie dagen geven zie ik persoonlijk veulen en moeder lekker op de wei zonder iets te moeten.
Maar het is niet mijn veulen en het is toch niet terug te draaien, dus ik wil je vooral heel veel sterkte wensen maandag.
Overigens gaan sommige reacties echt te ver ook al deel ik jullie mening, schelden is nergens voor nodig .