Hoe paardrijden nou écht moet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 23:34

Je kunt wel zeggen dat je perfect rijd, maar ik zou toch wel verwachten dat hij af en toe met z'n kin op z'n borst loopt, gedurende 10 minuten aangezien dat is toegestaan. :) Zo wordt hij daar nooit soepel natuurlijk. Ik bedoel wat belet je om dan toch weer even een slof erbij te pakken als hij de stang negeert? Die wondjes bij zn mond heb je speciale zalf voor he. ;)

Verder mis ik nog de sporen, juist die zorgen voor de buiging van het paard, hij lijkt compleet door je binnenbeen heen te vallen. :n

Dit is niet aanvallend bedoeld ts, maar ik hoop van harte dat je er wat mee doet en beter zelfbeeld krijgt :)

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 23:36

_/-\o_ _/-\o_ Haha heb me kapot gelachen. Niet alleen om jouw ontzettende leuk commentaar, maar ook om de heerlijke droog kloterige opmerkingen van andere bokkers.

Mijn gevaarlijke ex-HENGST moet ook nog getemt worden. Kan ik me bij jouw op de wachtlijst laten zetten. ALhoewel, iedereen weet dat je paardrijden ook uit een boekje kan leren, dus ik zal dit topic aan mn knollie laten zien zodat hij ook weet wat de bedoeling is en dan rijden we zo naar de Zz

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 23:41

knuffeldier schreef:
_/-\o_ _/-\o_ Haha heb me kapot gelachen. Niet alleen om jouw ontzettende leuk commentaar, maar ook om de heerlijke droog kloterige opmerkingen van andere bokkers.

Mijn gevaarlijke ex-HENGST moet ook nog getemt worden. Kan ik me bij jouw op de wachtlijst laten zetten. ALhoewel, iedereen weet dat je paardrijden ook uit een boekje kan leren, dus ik zal dit topic aan mn knollie laten zien zodat hij ook weet wat de bedoeling is en dan rijden we zo naar de Zz

Zet 'm maar eens achter de computer, en laat hem er niet achter vandaan voor hij het allemaal snapt!

Oh en natuurlijk heb ook jij het magische roze hoofdstel nodig :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 23:44

saskiakefie schreef:
Je kunt wel zeggen dat je perfect rijd, maar ik zou toch wel verwachten dat hij af en toe met z'n kin op z'n borst loopt, gedurende 10 minuten aangezien dat is toegestaan. :) Zo wordt hij daar nooit soepel natuurlijk. Ik bedoel wat belet je om dan toch weer even een slof erbij te pakken als hij de stang negeert? Die wondjes bij zn mond heb je speciale zalf voor he. ;)

Verder mis ik nog de sporen, juist die zorgen voor de buiging van het paard, hij lijkt compleet door je binnenbeen heen te vallen. :n

Dit is niet aanvallend bedoeld ts, maar ik hoop van harte dat je er wat mee doet en beter zelfbeeld krijgt :)

Sporen heb ik normaal ook, maar dat vond ik voor de foto's niet zo mooi. Het zijn namelijk van die sterretjes en dat reflecteert zo met de zon.. Hierdoor valt hij inderdaad heel erg naar binnen. Gelukkig heb ik mijn zweep nog! :D Dat zalfje staat hier inderdaad standaard in de kast. Elke keer na het rijden gebruik ik die even, ideaal!
knuffeldier schreef:

Lees je gewoon goed in in het topic en het komt helemaal goed! Eventueel kan je ook een filmpje maken zodat ik je goed kan beoordelen? Gewoon een goed bit erin hangen, kinkettinkje goed strak en eventueel de teugel achter je rug langs, zodat als je naar achter leunt het paard goede druk heeft in zijn mond.

Butterfly schreef:
Haha, ik ben er ook in getrapt :P

Trouwens TS...inrijden, doe je daar lang over? Wat voor bit gebruik je dan? Wel een beetje een bit toch?

Nee hoor. Men neme een paard, gooit er een zadel op en een flinke stang in de mond (kan ook gewoon een ijzeren buis zijn of een strotouwtje) en een slof er goed strak aan. Dan ga je gewoon zitten en trek je de slof zo strak mogelijk, waardoor het paard geen kant op kan. Hij zal dan snel leren wie de baas is en perfect naar je luisteren!

suvan schreef:
Bij de eerste paar regels dacht ik nog : waar gaat dit over? Totdat ik door ging lezen. Geweldige foto's. Zeer vermakelijk. Ik vind je zelfspot mbt je gewicht ook zo heerlijk. :j Wat ben jij een vrolijke meid!

Dankjewel, leuk om te horen!

Lies09

Re: Hoe paardrijden nou écht moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 23:50

Geniaal dit! Moest eerst even de eerste regels lezen en dacht, wat is dit nou weer?? Toen de foto's kwamen had ik het door haha _/-\o_
Er leuk gedaan! En de teksten zijn ook top B-)

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 23:54

Ik was me vandaag toch chagerijnig, maar dit heeft mn dag echt goedgemaakt!

Ik denk dat ik die rotbok van mij maar eens op straf-trainingskamp naar jou stuur in een envelop. Flink aanstampen dan krijg ik die wel dicht.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 23:54

Hee,
als je het zat bent om z'n nek met je eigen spierkracht omlaag te duwen, kun je hem ook leren te reageren op de commando's 'los' en 'laag'. Aangezien je een erg ervaren ruiter bent neem ik aan dat je weet, dat je dat met behulp van de zweep in notime voor mekaar hebt.
Hoef jij vervolgens ook niet meer zo hard te werken, want dat is eigenlijk niet eerlijk toch. Paard heeft veeeel meer spieren, dus ik vind 't niet meer dan logisch dat ie ook harder werkt dan jij!

PS er was serieus iemand op de manege die zulke dingen tijdens het rijden tegen z'n paard riep... Alsof 't hond was _O-

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 23:55

Citaat:
Butterfly schreef:
Haha, ik ben er ook in getrapt :P

Trouwens TS...inrijden, doe je daar lang over? Wat voor bit gebruik je dan? Wel een beetje een bit toch?

Nee hoor. Men neme een paard, gooit er een zadel op en een flinke stang in de mond (kan ook gewoon een ijzeren buis zijn of een strotouwtje) en een slof er goed strak aan. Dan ga je gewoon zitten en trek je de slof zo strak mogelijk, waardoor het paard geen kant op kan. Hij zal dan snel leren wie de baas is en perfect naar je luisteren!

Stang en strotouwtje lijkt me dan ook wel een goed idee, mocht het paard dan in verzet komen geef je even een ruk aan het touwtje

@Klijntje: gewoon met de zweep op zn hoofd meppen, dan doet hij hem vanzelf wel naar beneden
:')

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 23:57

Klijntje schreef:
Hee,
als je het zat bent om z'n nek met je eigen spierkracht omlaag te duwen, kun je hem ook leren te reageren op de commando's 'los' en 'laag'. Aangezien je een erg ervaren ruiter bent neem ik aan dat je weet, dat je dat met behulp van de zweep in notime voor mekaar hebt.
Hoef jij vervolgens ook niet meer zo hard te werken, want dat is eigenlijk niet eerlijk toch. Paard heeft veeeel meer spieren, dus ik vind 't niet meer dan logisch dat ie ook harder werkt dan jij!

PS er was serieus iemand op de manege die zulke dingen tijdens het rijden tegen z'n paard riep... Alsof 't hond was _O-

Dan heb ik een hond XD. Mijne doet met "down" zn hoofd ook omlaag als ik bitloos of zonder hoofdstel rijd XD
Met bit vind ze het te moeilijk....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 00:03

Nog makkelijker vind ik gewoon een hele strakke bijzet eraan. Dan doe ik 2 stangen in zijn mond, eentje aan mijn teugels vast en eentje met een strakke bijzet aan het zadel. Maar ik vind het fijn om zelf zijn houding te bepalen, dan kan ik m beter oprichten.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 00:05

Echt te geniaal voor woorden. En thanks voor het prachtige commentaar Arno!

Maar alleen peesbeschermers? Ik zou toch echt gaan voor optimale bescherming, dus bandages, peesjes daaroverheen (gewoon een grotere maat nemen, past best) en natuurlijk ook springschoenen.

Wel jammer dat je geen bontje over de neus van het paard doet. Als je er zo eentje neemt van een cm of 5 hoog, dan zien ze minder, en dat komt het rijden altijd erg ten goede!

Voor de volgende keer zou je ook 2 zwepen kunnen overwegen, dat is makkelijker voor jezelf, nu moet je af en toe de zweep van hand veranderen, en waarom moeilijk doen als het ook gemakkelijk kan?

Een bijzet? de slof is veel handiger, die kun je gewoon zo strak trekken als nodig is!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 00:07

Waarom eigenlijk geen oogkleppen? Paard kan niet veel zien dus moet wel meer op jouw concentreren. :)

Desire__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 00:07

Echt TS, ik heb me kapot gelachen! M'n vriend en moeder vroegen zich helemaal af wat er zOgrappig was. Ik kon het na 10 minuten pas vertellen, omdat ik tranen had van het lachen. GEWELDIG!!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 00:16

Ik zit hier ook steeds te lachen en moet ik aan vriendje die 0,0 verstand van paarden heeft steeds uit gaan leggen wat er nu zo grappig is :\

Zandkorrel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 00:17

Ik zou bij foto twee toch ook wel de keelriem eraan hangen, of kies je daar bewust voor? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 00:19

Die was geknapt, om een of andere rare reden...

xElinexStone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 00:29

Wow respect voor de persoon die de foto's heeft gemaakt (dankumensendankudanku) dat ze niet steil achterover viel van zoveel prachtige rijmanieren. Echt mensen ik kan jullie vertellen niks beters dan dit te zien! Zoveel waard! Ons paard is indd vrij wild maar die manier van temmen! En dat zagen echt heerlijk!!

Blondie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 00:53

:') haha dat commentaar, geweldig _/-\o_

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 01:27

Aha, nu begrijp ik eindelijk waarom het bij mij nooit lukt om hem in de houding te krijgen. Ik ga het morgen meteen proberen!
Ik snap al dat ik je niet meer hoef te vertellen hoe je hem de passage aan moet leren, want dat kan hij ongetwijfeld al. Nou, dan gaan we hier nog even verder met de gewichten om zijn kogels, want die dubbele peesbeschermers zijn gewoon niet zwaar genoeg.
Laatst bijgewerkt door DonCamillo op 23-07-12 01:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 01:29

Gewoon iets puntigs in zn straal duwen en dan rijden, werkt ook goed!

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 01:31

Nee, dat zit al in zijn achterste, anders is hij niet voorwaarts genoeg.
Ik snap ook niet waarom hij zo dik is. Hij krijgt na elke keer rijden maar twee kilo brok extra! Hij zal vast insulineresistent zijn, want aan zijn dieet kan het natuurlijk niet liggen.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 02:33

Ik heb ook veel bewondering voor je onafhankelijke zit, vooral goed te zien op de laatste foto, en dat op zo'n gevaarlijke wilde hengst!
Heb je trouwens nog tips voor een goede piaffe? Het kost me namelijk steeds meer moeite om telkens vier man te vinden die die benen op willen tillen.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 06:43

Dit moeten vast charmante foto's zijn zonder dat hoofdstel :')

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 09:00

Hij is leuk :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 09:06

:') oh prachtig dit _/-\o_