Daar is mn 2e wedstrijdpaardje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:24

blubdevis schreef:
Mensen.. ik heb een instructeur die we allemaal kennen.. en geloof mij, die weet waar ze het over heeft..

Al zou het Edward/Anky zelf zijn dan nog had ik deze fotos niet geplaatst zou me kapot schamen en zeker als je denkt dat je goed bezig bent.

x_tico

Re: Daar is mn 2e wedstrijdpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 00:12

Hij zegt toch nergens dat hij zz-z rijd?!?!

1e keer op een ander paard is altijd wennen dus wat Joolien zegt, over een paar weken nog eens foto's :) !!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 00:14

wat een leuk paard :)
waar in nijmegen les je
op st frans ?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 00:25

In het begin is het altijd wennen aan elkaar, dat is nou eenmaal zo.

Maar ik vind je niet zo'n vriendelijke ruiter met je handen TS.
Zoals hier als tig keer gezegt is, ga voorwaarts neerwaarts rijden, blijf naar vóren denken en niet terug zoals je nu met je handen rijdt.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 00:31

als jullie zijn berichten terug lezen kun je al zien dat het geen "zz-zwaar ruiter" is. Gezien hij in okt 11 nog een beginner was lijkt het me sterk dat hij nu al zz-zwaar rijd.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 00:44

x_tico schreef:

1e keer op een ander paard is altijd wennen dus wat Joolien zegt, over een paar weken nog eens foto's :) !!

Helemaal mee eens. Paard kan ontzettend vereden zijn door de vorige ruiter en knap als je dat in een keer oplost. Even aftasten, wennen aan elkaar en als je goed les krijgt komt het vanzelf wel goed!

Geniet ervan en ben benieuwd hoe het er over een paar maandjes uit ziet. Leuk project!

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 05:22

JorisDy schreef:
x_tico schreef:

Helemaal mee eens. Paard kan ontzettend vereden zijn door de vorige ruiter en knap als je dat in een keer oplost. Even aftasten, wennen aan elkaar en als je goed les krijgt komt het vanzelf wel goed!

Geniet ervan en ben benieuwd hoe het er over een paar maandjes uit ziet. Leuk project!

dat zegt hij dus wel.. in een pb, nadat iemand zei dat de instructie waarschijnlijk ZZ zwaar zou zijn kwam deze reactie:

Cayenne schreef:
Nee, de TS zelf. Dat vertelde hij in pb.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 06:58

Het hele verhaal rammelt gewoon aan alle kanten. In oktober was hij nog een beginner? :?
Maar goed, waarom liegen? Daar bereik je uiteindelijk niets mee en help je bovendien jezelf en je paard niet mee. Het advies blijft hetzelfde: neem les en ga flink aan je rijstijl, houding en zelfbeeld werken :)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 07:42

Als je echt nog maar 1 jaar rijd TS, dan heb je wel talent! En dat meen ik echt.
Jammer dat je deze foto's laat zien, want nu krijg je zoals verwacht veel negatief commentaar.
Ook van mij het advies om toch eens naar een andere instructeur te zoeken, er valt aan je houding nog een en ander te sleutelen. Een onafhankelijke zit is heel belangrijk om een paard goed te kunnen rijden.
Ik vraag me af, is het soms een tuiger en welk niveau rij je dan??

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 08:08

Ontzettend leuk paardje. Inderdaad jammer dat ie zich zo opkrult. Bij mijn eigen paard had ik in het begin ook dit probleem. Toen ben ik zelf helemaal terug gegaan naar de basis. Vw nw vindt hij erg lastig. Pas gaande weg gaat ie dit beter doen zonder onder mij weg te lopen. In stap was het geen probleem, in draf speelde hij zoef de haas. Ook heb ik hem een paar keer laten behandelen door een goede paardenmasseur. Dit werkte zeer goed. Ik denk dat jouw paard daar ook zeker goed bij is gebaat. Zeker als hij altijd met slof en op kracht is gereden. Voor ik dit commentaar ging schrijven, heb ik eerst even in je profiel gekeken. Daar kreeg ik een heel ander beeld. Natuurlijk ook daar niet perfect, maar daarvoor hebben we instructeurs en kunnen we ons altijd verbeteren. Voor nu zeg ik, zoek voor zover mogelijk lekker de ontspanning op en doe hem eens wat vaker aan de longeerlijn evt met passoa en dan heb je binnen een paar weken een heel ander paard. Desnoods tijdelijk elke keer voor het rijden even, wordt vast wat losser zonder gestoord te worden door de ruiter. Ik ben benieuwd naar je rijfoto's dan. Veel succes en natuurlijk ook plezier.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 09:01

Wat een leuk paard, aansprekend hoofdje heeft die!
Op de foto's ziet het er idd uit dat je wat streng met je handen bent, maar het is zowel voor jou en voor het paard wennen aan elkaar!

Als je gewoon verder gaat lessen, en over een tijd weer foto's plaatst denk ik dat het al een heel stuk beter uitziet! Je rijd hem hier ook de 1e keer pas op stal, spannend natuurlijk voor het paard, nieuwe omgeving etc.

Succes nog! en ik ben benieuwd naar de volgende foto's..

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 10:24

TS, je hebt een hartstikke leuk paard met een geweldige kop onder je kont :D
Lekker kilometers maken samen, aan elkaar wennen en lekker aan het trainen me goede instructie en dan over een paar maand nog eens foto's, wedden dat niemand em meer terug kent? <<)

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 10:47

Hey TS, Jeetje je krijgt een hoop commentaar maar ik vind het niet geheel onterecht. Ik reageer niet zo vaak op topics maar als ik het woord 'wedstrijdpaard' zie maakt mij dat nieuwsgierig en ben ik toch benieuwd. Dit had ik niet verwacht. Ik vind het eerlijk gezegd geen mooi dressuurpaard en hij komt op mij over als een gelderse tuiger (niet dat die niet mooi zijn, maar het is geen wedstrijdpaard voor de dressuur). Ik zou hem eigenlijk nog het liefst voor de kar zien! En dan idd wel wat meer ruimte geven. Maar daar heb je hem niet voor gekocht begrijp ik. Ik ben zelf absoluut geen sterruiter en maak ook een heleboel fouten maar ik heb dan ook geen wedstrijdpaard en rij geen wedstrijden en ben lekker recreatief bezig. Het is niet verkeerd bedoeld maar misschien is dat ook iets waar jij je eerst op zou moeten richten. En mijn motto is: Het ligt nooit aan mijn paard! Leg de schuld eens bij jezelf. Op dit moment zit jij op het paard en niemand anders. Het is jouw taak om hem te laten ontspannen, als dat niet lukt ben je niet kundig genoeg (zeg niet dat ik het wel kan), maar geef niet het paard de schuld of de vorige ruiters. En eerlijk gezegd was ik selectiever geweest in de aanschaf als je echt graag voor de wedstrijden wilt gaan want ik denk dat hij daar niet zo geschikt voor is. Tot op een bepaald niveau is elk paar dat natuurlijk, zelfs de mijne zou het best goed kunnen doen in de L, maar daar is hij niet voor gemaakt en verlang ik niet van hem. Bij een wedstrijdpaard denk ik toch minstens aan Z en ik weet niet of dat eerlijk is om te vragen van je paard. Hij ziet er wel heeeel erg lief uit trouwens! Ik zou lekker gezellig met hem gaan rijden en niet te fanatiek zijn. Geef het de tijd en geniet ervan.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 12:25

Wat is de achtergrond van dit paard? (leeftijd, klassering enz) Van wie heb je les en wat zegt zij ervan?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 12:36

Het ziet er nog wat onwennig uit allemaal, maar zeker een mooi paardje.
Wel is het zadel te klein voor jou, je zit te ver achterop de lepel.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 12:38

Vind het wel een beetje apart dat een 'super bekende ruiter' zoveel tijd steekt in iemand die pas 1 jaartje rijdt

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 12:38

als je maar betaald esmee_98 ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 12:39

Esmee_98 schreef:
Vind het wel een beetje apart dat een 'super bekende ruiter' zoveel tijd steekt in iemand die pas 1 jaartje rijdt

Idd, als je geld hebt kun je van iedereen les krijgen ;)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 13:01

Wat een banketstaaf opmerking. Iemand neemt les om te leren en het is als instructeur toch ook leuk als je iemand vanaf nul tot op niveau kunt opleiden?

En hoeveel tijd wordt er dan in gestoken? Ik geloof namelijk niet dat ik dat ergens gelezen heb.

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 13:08

Beste TS,

Een hoop commentaar en kritiek maar helaas wel terrecht.

Ik heb helaas hetzelfde gehad met mijn pony toen ik haar 4 jaar geleden kocht en herken veel van de foto's als mn eigen, mijn pony liep ook ontzettend opgekropt was ontzettend heet en drukte alleen maar haar rug weg en helaas bij haar vorige eigenaar ook niet echt fair gereden ( heb ik achteraf gehoord)

Ik was een B ruiter en mijn pony M2, ik dacht hier wel even zo mee weg te rijden.......... totaal niet dus. Ik wilde teveel in 1x waardoor we elkaar totaal niet meer begrepen. Pony reageerde nergens meer op en liep in haar éigen' aangeleerde houden. Ik wist me geen raadt met mn handen dus plante ik deze maar op mijn bovenbenen.

Het heeft me 2 jaar gekost maar na 2 jaar dat ik haar had ging het stukken beter:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-P874HZ7F.jpg

Wat ik je hiermee wil zeggen:
Je geeft zelf aan dat het paard altijd strak gereden is met slof. Het beestje moet weer VERTROUWEN krijgen in het 'los' rijden en de enige manier om dit voor elkaar te krijgen is niet teveel willen in 1x. Mijn pony durfde geeneens met haar hoofd naar beneden en hiervoor het je echt goede begeleiding nodig en heeeeeeeeeeeeeel veel geduld.

Het is je wedstrijd paard en tuurlijk wil je hem dan zo snel mogenlijk in de ring laten verschijnen maar denk niet dat dat verstandig is om snel te doen. Neem je tijd met het paard, bouw een band op en laat vooral LOS! Gooi die teugels lekker los en longeer hem veel. Jij moet het paard gaan vertrouwen en het paard jou dan komt het helemaal goed want het is een TOPPAARD om te zien.

Heel veel succes met z'n 2en maar dat zal helemaal goed komen

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 13:20

Leuk paard. Beetje meer ontspannen zou gewenst zijn, van achter naar voren rijden ;). Maar voor een eerste keer vind ik het dan nog wel gaan. En als ik sommige fotos in je profiel zie heb ik er nog wel vertrouwen in. Post anders over een tijdje weer wat foto's dan denk ik dat jullie al veel meer vooruit zijn gegaan.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 13:21

Nou, ik zie hier iemand die leuk bezig is maar nog niet alles heeft begrepen van dressuur. Geeft niks jongen; we hebben het allemaal moeten leren en we hebben allemaal ook fouten gemaakt.
Goed les nemen, niet het paard in de krul trekken, maar denken aan tempo wisselingen en proberen of je paard in ontspanning richting het halsstrekken kan rijden, zodat hij zijn rug gaat gebruiken (om mee te beginnen).
Heel veel succes samen. ;)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 13:21

Wat jammer dat er weer zo gereageerd wordt op een foto topic.
De ts wil gewoon laten zien waar hij trots op is:een leuk nieuw paard om er bij te rijden!
En hij heeft les dus kan hij daar werken aan de halslengte en aanleuning.

Zo verpest bokt het voor zichzelf en plaatst strax niemand meer foto's.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 13:25

Drunksheep schreef:
Hmm ik ben het met de rest eens. En als je zo'n bekende instructeur hebt, mag die wel eens wat d'r voor gaan doen dan :)

geloof mij, soms zijn ruiters gewoon zelf niet getalenteerd genoeg en daar kan geen instructeur wat aan doen ;)

kruimeltje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 13:30

ambre schreef:
Wat jammer dat er weer zo gereageerd wordt op een foto topic.
De ts wil gewoon laten zien waar hij trots op is:een leuk nieuw paard om er bij te rijden!
En hij heeft les dus kan hij daar werken aan de halslengte en aanleuning.

Zo verpest bokt het voor zichzelf en plaatst strax niemand meer foto's.

Hier Ben ik het volledig mee eens.
Leuk paard, je heb zeker een doel en er is veel werk aan de winkel. Met de juiste instructie komt het vast goed. Meeste vergeten dat er minimaal een jaar voor nodig is wil je een goede combinatie kunnen zijn. Ik wil de eerste ruiter nog tegenkomen de voor de eerste keer een vreemd paard perfect rijd. Denk dat rijtechnische info niet de intentie van je topic was maar vooral omdat je trots bent op je nieuwe paardje. Zou het commentaar wel meenemen blijf altijd kritisch naar jezelf daar word je beter van. Succes met je paardje!