PASSIE 18 + hahahaha!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:15

Dat mag je in mijn profiel bekijken Sees. :)

En vroeger bestonden er eunuchen en castraten. Men had de voorkeur voor eunuchen omdat dan het hele zaakje afgehakt werd, zodat ze hem niet alsnog in de concubines van de keizer konden steken zonder gevolgen. ;)
Daarom werden eunuchen zo vertrouwd - ze waren dus ook vaak adviseurs etc. en hadden veel politieke invloed.

Dus blijkbaar hadden castraten wel nog zin!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:16

Sees schreef:
Welke man laat zich in vredesnaam vrijwillig castreren dan :P ?

Vast wel mannen, die gevolgen loos er op los willen *** bv mijn buurman van 70+, vraag me niet hoe ik het weet.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 20-06-12 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Nummus

Re: PASSIE 18 + hahahaha!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:17

Weet je ook waarom?

SJDC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:18

@ Sees - het bestaat wel dat mannen een knoopje laten leggen in hun zaadleider zodat ze hun vrouw nietmeer zwanger kunnen maken. Weet niet of dit ook onder castratie valt?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:19

Nemurin schreef:
Weet je ook waarom?

om zorgeloos te kunnen "leven"
maar ander onderwerp, buurman is eind 70 dus krijg foute beelden. _O-

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:21

SJDC: Dat is sterilisatie, er wordt namelijk niets weggehaald. Libido blijft zeker weten in dat geval.

In ieder geval, voor de nieuwsgierigen, ik ben eens op onderzoek uit gegaan en volgens mij is het zo dat het afhangt van de leeftijd waarop het dier is gecastreerd (of de mens) wat betreft het libido. Was het dier al seksueel volwassen en werd hij toen pas gecastreerd, dan kan ie zeker nog zin hebben! Hoewel verwacht wordt dat dit wel afneemt in de loop der jaren.
Wordt ie gecastreerd voor ie seksueel volwassen is of nooit de kans heeft gekregen met merries om te gaan voor die tijd, dan denk ik dat het minder is.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:26

Haha die Mulan. :') Heeft hij goed geregeld zeg!

Over castreren: bij castratie worden de teelballen (of de eierstokken bij vrouwen) verwijderd. Er is ook chemische castratie dmv medicijnen. Het heeft effect op de hormoonhuishouding, het libido gaat omlaag als gevolg van een lager testosteron gehalte. Testosteron wordt namelijk bij mannen (deels) aangemaakt in de teelballen.
Haal je deze weg voordat de geslachtshormonen hun werk zijn gaan doen (dus voor de puberteit) krijg je dus de bekende castraten met hoge stem en een jongensachtig lichaam. Kan het me dan ook goed voorstellen dat als je een paard later castreert, hij misschien meer hengstengedrag zal blijven vertonen dan een paard dat op jongere leeftijd is gecastreerd.

Een man zal dan zich dan ook niet zo snel vrijwillig laten castreren :+
Wat ze wel doen bij mensen is steriliseren, dan worden de zaadleiders onderbroken maar worden de ballen behouden :Y)

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:29

Bom chicka wow wow Mulan <<) Tap that ass ~~}>

_O- _O- _O- Geniale foto's ahah!
Die van mij is echt een kneus die maakt ze ook helemaal het hof en kriebelt en hapt maar hij snapt nooit hoe hij dat sprongetje moet maken om erop te komen :') en dat terwijl de merries zowat door de knieen gaan voor hem hahahah _O-

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:29

Ik zou hier toch niet blij van worden als eigenaar. Mijn merrie werd ook fanatiek gedekt in het land en heeft een heftige baarmoederontsteking gekregen omdat er wat vuil mee naar binnen kwam. Gevolg, littekenweefsel in de baarmoeder en een onvruchtbare merrie. En bedankt he.....

Paard van een stalgenootje is helemaal uitgescheurd door een iets te enthousiaste ruin en heeft weken met een kapotte vagina rondgelopen.

Het zal in 90% van de gevallen wel goed gaan maar realiseer je dat de merrie bij pech ook flink beschadigd kan raken. Bij fokken neem je dat risico maar in deze situatie zou ik dit niet leuk vinden.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:33

snap niet zo goed waarom meerdere bokkers hier aangeven dat ze het fijn vinden dat de paarden hier nog paard kunnen zijn. Alsof ze dat op een goede stalling -die tegemoetkomt aan de natuurlijke behoeften van een paard-, maar zonder dit soort avances, niet zouden zijn? Zijn de andere merries of ruinen op deze stalling, die dit gedrag niet vertonen, dan niet meer lekker paard?

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:34

een paard is een paard zo is de natuur gewoon

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:37

Zo'n opmerking heb ik alvast niet gemaakt. :+
Maar het kan geen kwaad, al heb je natuurlijk inderdaad ergens de kans op een baarmoederontsteking (heb je bij alle natuurlijke dekkingen) of een SOA.

Wanneer de hengst of ruin erg agressief is kun je ook bijtwonden verwachten in de nek natuurlijk. (Daar houden ze vast.)
Een ruin doet dat denk ik niet zo gauw omdat ze al minder agressief zijn door het castreren.

Maar de keerzijde is dat voor zo'n hengst of ruin ook een risico bestaat dat ie te dichtbij komt en de merrie wil niet. Dan deelt ze een trap uit en kan ze hem ook behoorlijk beschadigen, zeker op zijn edele delen!

Dat gebeurt nu eenmaal.
Als je echt bang bent voor zo'n kansje, moet je je paard sowieso niet op de wei zetten denk ik, want ook zonder dit gedrag kan het dier een trap krijgen. Alleen in de meeste gevallen gaat het gewoon goed en je moet wel het genot voor het paard afwegen tegen die kansen.

Nogmaals, als je dan echt bang bent en het paard zijn weidegang niet gunt om die reden, zet 'm dan 24/7 op stal.
Kan ie natuurlijk wel zichzelf bezeren door onhandigheid ivm boxwanden...

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:40

:')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:41

Nemurin schreef:
En vroeger bestonden er eunuchen en castraten. Men had de voorkeur voor eunuchen omdat dan het hele zaakje afgehakt werd, zodat ze hem niet alsnog in de concubines van de keizer konden steken zonder gevolgen. ;)
Daarom werden eunuchen zo vertrouwd - ze waren dus ook vaak adviseurs etc. en hadden veel politieke invloed.

Dus blijkbaar hadden castraten wel nog zin!

Dit is niet het verschil tussen een eunuch en een castraat. Er waren nl. ook eunuchen die nog wel een penis hadden, maar er werd idd vaak voorkeur gegeven aan die zonder. Een castraat is een jongen die gecastreerd is om zo een hoge zangstem te behouden (als artiest dus), een eunuch is meer algemeen en had een bepaalde taak in het hof.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:42

Fief ik had laatst (omdat er een vraag kwam in ons huiskamertopic) juist opgezocht over eunuchen. Mannen die na die tijd gecastreerd werden maar hun penis mochten behouden, werden ook castrati genoemd. :j

Maar in Europa waren het vooral de jochies die om hun zangstem gecastreerd werden ja.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:42

je kunt ook, als je weet dat je paard dit gedrag vertoont, je paard in een andere kudde zetten :)*

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:45

Gaat ie dat net zo goed doen toch?
En alsnog, dat kun je doen. Als iemand het erg vindt dat ie dit doet. Maar in dit geval vinden de eigenaren van de paarden het niet erg. Anders kunnen ze dit aangeven - de ruin zal dit niet alleen maar eenmalig doen denk ik.

Dat jij het niet prettig vindt betekent niet dat iedereen dat vindt.
Leven en laten leven zou ik zeggen!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:47

in een andere kudde zitten wellicht minder merries, of merries die niet zo hitsig zijn.

Prima dat het paard van TS het doet, ik geef alleen maar aan dat als de eigenaar van de merrie het niet fijn vindt -wat ik logisch zou vinden- er vast wel andere opties zijn.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:48

Nogmaals, de eigenaar van de merrie weet dit vast, en anders kan het doorgegeven/aangegeven worden.

En ook nogmaals: dat jij het niet prettig vindt hoeft niet te betekenen dat iedereen die mening deelt.

Geniet (of niet) nou maar gewoon van de foto's, je hebt inmiddels op een duidelijke en nette manier je mening gegeven dus het is vast wel duidelijk. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:50

Nemurin schreef:
Fief ik had laatst (omdat er een vraag kwam in ons huiskamertopic) juist opgezocht over eunuchen. Mannen die na die tijd gecastreerd werden maar hun penis mochten behouden, werden ook castrati genoemd. :j

Maar in Europa waren het vooral de jochies die om hun zangstem gecastreerd werden ja.

Dan ga ik het ook nog eens opzoeken ;) het verschil is nl. niet wel/geen penis. Castrato was gewoon een naam voor de gecastreerde zangers.
http://en.wikipedia.org/wiki/Eunuch#Castrato_singers en http://en.wikipedia.org/wiki/Castrato
"Castrati were rarely referred to as such: in the 18th century, the euphemism musico (pl musici) was much more generally used, although it usually carried derogatory implications;[2] another synonym was evirato (literally meaning "emasculated"). Eunuch is a more general term, since historically many eunuchs were castrated after puberty, castration thus having no effect on their voices."

Misschien heb jij alleen bij China gekeken dan (aangezien je het daarover had)
"Een eunuch is niet per definitie impotent. Zeer gezocht waren daarom de "lidloze" eunuchen.Van deze jongemannen waren testikels én penis verwijderd. De lidloze eunuch was kostbaar omdat slechts een klein deel van de slachtoffers de "operatie" overleefde."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eunuch
"However, it was not uncommon for wives to have sex with partially castrated eunuchs (those whose testicles were removed or rendered inactive only) whose sexual competence persisted for some time after the castration, hence the bitter epigram: "Do you ask, Panychus, why your Caelia only consorts with eunuchs? Caelia wants the flowers of marriage – not the fruit." [7]"
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eunuch

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:51

Ik had het ook over China ja. :j Dacht dat ik dat gezegd had. Woeps!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:53

Ah nee, je sprak over "vroeger", niet over een land in het speciaal vandaar dat ik dat dacht :P

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:54

Eeeeh... Oeps. 8)7

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:55

_O- geeft niet, ik dacht alleen word ik nou gek of niet :Y)

Ik ken trouwens wel meer ruinen die dit doen, heb nog nooit van problemen gehoord bij hen (of de merries)...

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:58

Bij niet-gecastreerde dieren is de penis ook vaak gewoon smeriger hoor, door allerlei smegma en ander spul dat ruinen (en andere castraatjes) niet meer produceren omdat ze geen testosteronproductie meer hebben.

Zo worden honden wel eens om medische redenen gecastreerd: die krijgen dan ontstekingen bij de voorhuid die steeds terugkomen. Na castratie verminderen de problemen behoorlijk!