Hhahaha, soms is het ook wel erg grappig. dat van die bobsleeer vond ik trouwens verschrikkelijk om te zien, het was net een lappenpop die weggeslingerd werd.
ik las net dat teun de nooijer gelukkig al zeker is van een plek in de ploeg in londen!! (ondanks blesureleed van al 2 maanden......) nog 8 spelers zijn onzeker. gun hem echt nog een mooi afscheid!!
Ik hoop dat het een goed olympisch jaar owrd, na de tegenvallende EK
SplashIsLief
Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-12 12:42
Cijfers van de OS:
De wedstrijden: - 10.500 atleten afkomstig van 205 nationale Olympische comités - 26 sporten; 29 disciplines - 34 sport locaties - 302 evenementen waarop medailles zijn te winnen - 8.8 miljoen tickets - 21.000 media en televisiezenders
De Olympische fakkel: - 8.000 fakkeldragers - 12.785 kilometer route van de Olympische fakkel - 300 meter is de gemiddelde afstand die elke fakkeldrager aflegt - 95% van de Britse bevolking bevindt zich binnen 16 kilometer van de fakkel
De bezoekers: - 1 miljard bezoekers op de website london2012.com - 14 miljoen maaltijden worden geserveerd op de Spelen - 70.000 vrijwilligers - 28 ‘Olympische live sites’ waar de wedstrijden gekeken kunnen worden vanaf grote televisieschermen - 203.000 koffers zullen vanaf Heathrow de dag na de Spelen vertrekken.
Het materiaal: - 1 miljoen stuks in totaal - 600 basketballen - 541 zwemvesten (kanovaren, openwater zwemmen, roeien, zeilen en triathlon) - 510 horden voor atletiek - 356 paar bokshandschoenen - 99 poppen om te trainen voor worstelen en judo - 53 sets ‘scheidingslijnen’ voor zwembaden
Het Olympische dorp: - 45.000 maaltijden per dag - 165.000 handdoeken - 22.000 hoofdkussens
De beveiliging: - 12.000 politieagenten op drukste dagen - 23.700 man aan beveiliging, politie niet meegerekend
Hahaha nee was t maar zo! Heb zelf wel gehockeyd maar t is toch echt alleen een naamgenootje. Wel heeeeel toevallig hoor! Ze is ook ongeveer even oud namelijk.
Ik vind naast de paardensport ook het turnen leuk om te zien!
SplashIsLief
Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-12 13:22
Wielerselectie OS rond
Wielerbondscoach Leo van Vliet heeft naast Niki Terpstra en Lieuwe Westra ook Robert Gesink, Sebastian Langeveld en Lars Boom voor de Olympische Spelen in Londen geselecteerd.
Gesink was aanvankelijk niet van plan deel te nemen, omdat hij dacht dat het parcours te vlak was. Nu veel kenners stellen dat de koers. met negen keer de klim naar Box Hill, wel selectief is, is de Raborenner van gedachten veranderd.
Westra (Vacansoleil-DCM) en Terpstra (Omega Pharma-Quick Step) komen uit in zowel de wegwedstrijd als de tijdrit. De wegwedstrijd wordt op zaterdag 28 juli verreden. De tijdrit vindt plaats op woensdag 1 augustus.
Boom zou sowieso de weg wedstrijd rijden, maar Niki en Lieuwe zouden de tijdrit rijden. Ik gok dat het te maken heeft met de zware valpartij van Niki in de ronde van Polen. Ik hoop dat hij wel kan knallen op de weg!