7700 km en 42 dagen later zag ik mijn paard weer in Canada

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sanapril

Re: 7700 km en 42 dagen later zag ik mijn paard weer in Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:12

Hey! Sandra
Fijn dat alles onderweg goed is gegaan.... Nu hopen dat ze snel op haar plekje is in de groep.
Ze ziet er wel super mooi uit moet ik zeggen!
Ga je dit topic bijhouden net als Ramona? Leuk om al je belevenissen te volgen :-)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:45

Geweldig leuk om te lezen hoe het allemaal gegaan is, en natuurlijk dat Kyra veilig op haar nieuwe stekkie staat! Wennen komt vast gauw goed, ze zal ook nog wel aardig ondersteboven zijn :)

Heel veel plezier en succes daar en blijf vooral spammen! :D

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:49

Super dat alles zo goed is gegaan.
Lijkt me later ook leuk , maar dan naar Amerika mijn geboorteplaats met mijn paardje, <3

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:48

Wat een belevenis voor jullie beide zeg!
Ze begint er wel weer beter uit te zien op de foto's.

Harstikke gaaf hoor! Héél veel plezier en succes in jullie nieuwe hometown!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:59

Wow. Even het hele topic doorgelezen, maar wat een avontuur! Je doet het gewoon! Verhuizen naar een ander land voor natuur en cultuur! Ik ben al blij als ik mijn man ooit kan overhalen richting de Veluwe te verhuizen. Laat staan Canada. Ik heb twee maanden stage gelopen in de buurt van Galgary (nou ja... in de buurt... we zaten tegen de Rocky's aan). Ik zou ook zo wel daar naar toe willen verhuizen, naar zo'n gebied met zoveel natuur.

En wat een onderneming om je paard mee te nemen. Ik zou het ook doen. Wil je toch niet missen? Leuke foto's ook!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:07

Super ts.

En geweldig natuur, geweldig onderneming van jullie.

boesalfa48

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:44

Wauw, echt mooi om te zien hoeveel jij voor je paard over hebt.. :D

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 06:53

sanapril schreef:
Hey! Sandra
Fijn dat alles onderweg goed is gegaan.... Nu hopen dat ze snel op haar plekje is in de groep.
Ze ziet er wel super mooi uit moet ik zeggen!
Ga je dit topic bijhouden net als Ramona? Leuk om al je belevenissen te volgen :-)

Wanneer er af en toe reacties bij blijven komen, blijf ik posten. Want om alleen dit topic hoog te houden is een beetje raar. ;)

Vientje schreef:
Geweldig leuk om te lezen hoe het allemaal gegaan is, en natuurlijk dat Kyra veilig op haar nieuwe stekkie staat! Wennen komt vast gauw goed, ze zal ook nog wel aardig ondersteboven zijn :)

Heel veel plezier en succes daar en blijf vooral spammen! :D

Het gaat met de dag beter met haar. Ze heeft vanaf vandaag met haar vriendinnetje Nicolina een eigen paddock gekregen waar ze dag en nacht in kunnen blijven, met schuilgelegenheid (ik hoop dat ze daar staat als de golfballen overvliegen). ;)

amyyy55 schreef:
Super dat alles zo goed is gegaan.
Lijkt me later ook leuk , maar dan naar Amerika mijn geboorteplaats met mijn paardje, <3

Waar in Amerika ben je geboren? USA is nogal groot (of bedoel je America (in Limburg) ;) )
Judje schreef:
Wat een belevenis voor jullie beide zeg!
Ze begint er wel weer beter uit te zien op de foto's.

Harstikke gaaf hoor! Héél veel plezier en succes in jullie nieuwe hometown!

Ja? Ziet ze er beter uit? Ik geloof dat je de vermoeidheid echt kunt zien op de foto's. Ze is ook in omgang al relaxter, en na vandaag zal dat echt veel beter worden. Nu ze met Nicolina een paddock deelt en dan staat ze nog meer onder 1 ipv onder 5. :P

Duke schreef:
Wow. Even het hele topic doorgelezen, maar wat een avontuur! Je doet het gewoon! Verhuizen naar een ander land voor natuur en cultuur! Ik ben al blij als ik mijn man ooit kan overhalen richting de Veluwe te verhuizen. Laat staan Canada. Ik heb twee maanden stage gelopen in de buurt van Galgary (nou ja... in de buurt... we zaten tegen de Rocky's aan). Ik zou ook zo wel daar naar toe willen verhuizen, naar zo'n gebied met zoveel natuur.

En wat een onderneming om je paard mee te nemen. Ik zou het ook doen. Wil je toch niet missen? Leuke foto's ook!

Waar heb je stage gelopen en voor welke opleiding? Ik heb zelf diermanagement gedaan en ik ben nu vrijwilliger bij WRA (Wildlife Resue Association). Eindelijk iets nuttigs met mijn studie doen (afstudeerrichting Wildlife management & Zoos). Het was inderdaad een onderneming om alles te regelen, maar gelukkig is mij veel uit handen genomen doordat ik overal professionals voor heb ingeschakeld. Ik ben zeer te spreken over de vervoersbedrijven in Belgie en Canada.

tita schreef:
Super ts.

En geweldig natuur, geweldig onderneming van jullie.

Thx

boesalfa48 schreef:
Wauw, echt mooi om te zien hoeveel jij voor je paard over hebt.. :D

Tja gelukkig kon het ook. Financieel gezien. ;)

Binnenkort meer foto's. Gisteren is onze zeecontainer met 30 kuub huisraad aangekomen. Ik heb mijn zoutliksteenhouder en cap al gevonden, maar mijn kaptoom is nog ergens in een doos, naast mijn hoevenkrabber en lange teugels. Dus komende week ben ik nog niet met haar aan het trainen. Nouja kan ze lekker nog even wennen aan weer 24/7 buiten zijn. Dat was ze in Hoogezand ook gewend maar in quarantaine natuurlijk niet.

De zoutlikstenen zijn hier trouwens KNALblauw. Echt even wennen om te zien. Nou is rood eigenlijk ook een vreemde kleur voor zout...

lisaxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:54

Wauw, geweldig dat je dit doet voor je paard, dit is pas egt liefde ! ♥

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:02

Wauw wat een avontuur zeg! Zo'n verhuizing, zo ver weg en dan ook nog je paardenkindje mee, fantastisch zeg! Ik wens jullie heel erg veel plezier daar!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:45

Zoals ik op die foto zag dat ze samen was leek ze rustiger, maarja, misschien willen we dat ook wel zien.
Oh oh, wat een gaaf avontuur zeg, echt super dat je dit gedaan hebt!
Fijn dat je nu ook wat om handen hebt en héél veel succes met alles uitpakken enz.

En hier nog een verzoek om ons een beetje op de hoogte te houden met je grote avontuur. :P

ellenimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:56

Hey Duke,
welkom op de Veluwe hoor.....ook een geweldige plek! :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:56

HippoLogic schreef:
Duke schreef:

Waar heb je stage gelopen en voor welke opleiding? Ik heb zelf diermanagement gedaan en ik ben nu vrijwilliger bij WRA (Wildlife Resue Association). Eindelijk iets nuttigs met mijn studie doen (afstudeerrichting Wildlife management & Zoos). Het was inderdaad een onderneming om alles te regelen, maar gelukkig is mij veel uit handen genomen doordat ik overal professionals voor heb ingeschakeld. Ik ben zeer te spreken over de vervoersbedrijven in Belgie en Canada.

HBO Dier/veehouderij. Heb bij een varkensbedrijf en melkveebedrijf in Alberta (ten westen van Calgary) stagegelopen.
Wat gaaf dat je voor WRA als vrijwilliger werkt! Zoiets zou ik ook gaan doen als ik die mogelijkheid had.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 13:37

Oja veehouders zijn er wel in Alberta. :j Ik heb echt grote farms gezien daar. Ik denk dat er in BC geen boeren zitten ofzo, als ik naar de melkprijs kijk. -O- Cola is echt veel goedkoper. Het komt natuurlijk omdat melk in NL natuurlijk sterk gesubsidieerd is en hier kennelijk niet (jammer). En andere zuivel is ook erg duur.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:03

Denk dat BC zich ook niet echt leent. Ik weet niet precies hoe het er daar uitziet, maar Alberta heeft een mooi vlak landschap, waardoor de grond goed te bewerken is voor de veevoederproductie. Dacht dat BC wat bergachtiger is?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:28

Wat een leuk verslag het is niet niks die afstand. Ik vond emigreren met paarden naar het zuiden van Oostenrijk al ver.
Overigens hebben die ook veel gereisd. Mijn ruin is in de buik van zijn moeder vanuit de US naar NL gevlogen en eind 2010 mijn merrie van de US naar NL.

Ik vind het leuk om jullie avonturen te blijven volgen.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:39

Ik ga hier meevolgen :P
Ik zou het zelf moeilijk vinden om paard in vreemde handen te geven maar achterlaten zou ik helemaal niet kunnen :P

Vanaf nu wordt het cola bij de cornflakes dus :')

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 22:37

Wat gaaf dat je je paard niet wegdoet maar gewoon meeneemt, ik snap dat hoor, het is een leuk dier.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 22:51

GaelleS schreef:
Ik ga hier meevolgen :P
Ik zou het zelf moeilijk vinden om paard in vreemde handen te geven maar achterlaten zou ik helemaal niet kunnen :P

Vanaf nu wordt het cola bij de cornflakes dus :')

Ik had natuurlijk geen keuze dan haar uit handen te geven: of aan de vervoerder & quarantaine personeel of aan een andere eigenaar... Nou dan maar aan de eerste. Ik denk dat het ook wel goed voor een paard is eens in andere handen te komen. Niet dat het leuk voor ze is (ze was nogal eenkennig) maa rhet is wel goed voor de ervaring.

Jep cola en flakes, mmm :')

@Radollcat: thx
@Crazycat: Oostenrijk is ook ver. Ik vond van IJsselstein naar Groningen al ver voor mijn toenmalige pony. :)

@Duke: ja het is hier erg bergachtig (rotsen zijn doorgaans niet zo vruchtbaar)

Afgelopen maandag is onze container met spullen gearriveerd. Vandaag heb ik mijn tuig gevonden in een doos! Als de omstandigheden zich lenen kan ik weer waty gaan trainen met Kyra. Ik houd jullie op de hoogte.

Zal weer een fotootje maken.

sanapril

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:09

En heb je de spulletjes al een beetje op z'n plek? Alles heel gebleven?
En heb je al wat kunnen doen met Kyra?
Wat voor huis hebben jullie eigenlijk? En ik ben ook erg benieuwd naar de omgeving :-)

Prettywomann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:28

wauww! wat een verhaal zeg!... en wat is je paardje mooie geworden, heb je profiel even bekeken!!... geniet maar lekker van de prachtige omgeving daar!:)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:52

wat een leuk paardje zeg! En wat een leuk verhaal. Ben benieuwd naar meer foto's en verhalen!

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:46

Nou, ik krijg steeds meer respect voor jou!
13 juli komt mijn paard van Canada naar Belgie en ik krijg dat amper geregeld! En niemand die inzicht kan geven in de invoerkosten en te betalen BTW :(
Dus geen idee hoe je je hele leven zo kan verhuizen! :P

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 02:05

Op Schiphol was ik voor het invoeren en BTW ongeveer 600 kwijt vanuit de US. Weet niet wat de kosten in Belgie zullen zijn.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 02:23

RavenIris schreef:
Nou, ik krijg steeds meer respect voor jou!
13 juli komt mijn paard van Canada naar Belgie en ik krijg dat amper geregeld! En niemand die inzicht kan geven in de invoerkosten en te betalen BTW :(
Dus geen idee hoe je je hele leven zo kan verhuizen! :P

Je zou het dieren hotel op schiphol kunnen bellen er worden daar bijna dagelijks paarden ingevoerd en uitgevoerd door de klm. Zij kunnen je denk ik wel meer informatie over kosten verschaffen. Klm vervoerd jaarlijks zo'n 5 a 6 duizend paarden door de lucht.