Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Arabesk schreef:1. Pony is te jong om ingereden te worden, de groeischijven in de rug zijn met 3 jr nog niet dicht
2. ruiter is te groot
3. zadel past niet
4. keelriem zit te strak
Sappos schreef:Ik vraag me dan af he. De mensen die zeggen 3 jaar is te jong. Zeg je dat alleen in dit topic of ga je elk topic met 3-jarige paarden langs om dit te melden. Ik heb bewust gekozen voor eerst ohz en daarna pas voor de wagen omdat ik m als net hengst af nog niet vertrouwde. Het is nogal een verschil of ie ohz gaat rennen of compleet met kar erachter. Ondanks dat ik een menner ben denk ik dat je erop meer te vertellen hebt dan erachter. Maar het is goed om te weten dat hij zo extreem braaf is
Lottie84 schreef:Meisje zal toch zeker geen 43 wegen met een lengte van 1.65?
Dan heeft ze volgens mij extreem ondergewicht als je haar BMI berekend?
dressagelady schreef:Lottie84 schreef:Meisje zal toch zeker geen 43 wegen met een lengte van 1.65?
Dan heeft ze volgens mij extreem ondergewicht als je haar BMI berekend?
Mijn eerste gedachteik denk dat die 4 een 5 moest zijn, als ze 43kg zou wegen zou ze echt veel dunner zijn.
Vind de foto met het kleinere meisje er ook beter uitzien.
aerdenhout1 schreef:Probleem hier is eigenlijk niet eens de grote van de amazone, maar het algehele plaatje klopt niet!
Heb je een te grote ruiter die het dier ook echt kan rijden.... dus nagevelijk, over de rug, enz... is het al een ander verhaal natuurlijk!
Hier zie ik een amazone die niet weet wat ze aan het doen is, en mede daardoor de pony verschrikkelijk in de weg zit omdat ze veel te groot is!
Met africhten heeft dit ook niet veel te maken, zadel mak maken , dus ruiter verdragen op de rug is wat hier gebeurd en dat is in mijn ogen niet africhten! En... denk in dit geval ook niet terecht tegen over de pony die nog niets begrijpt van wat voor hulpen dan ook. Deze amazone kan de juiste hulpen ook nooit aanleren ze is te lang!
aerdenhout1 schreef:Heb je een te grote ruiter die het dier ook echt kan rijden.... dus nagevelijk, over de rug, enz... is het al een ander verhaal natuurlijk!
Hier zie ik een amazone die niet weet wat ze aan het doen is, en mede daardoor de pony verschrikkelijk in de weg zit omdat ze veel te groot is!
Agossie schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen en zal dus wellicht in herhaling vallen.
Ik heb geen commentaar op de grootte van de ruiter, zij kan niets aan haar grootte doen. Ik heb wel commentaar op het feit dat zij op deze pony rijdt. Ik vind haar niet alleen "voor het plaatje" te groot, ik vind dit zo waanzinnig oneerlijk naar de pony. Die gaat hier heel veel last van krijgen. Erg jammer, het is namelijk een mooie pony.