Hoofdstelloze buitenrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fellponyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:34

Ik vind dit echt gewoon onzin :( ! dat meisje moet zelf weten wat ze doet met haar paard als ze een ongeluk krijgt nja... dat kan gewoon gebeuren! ik vind dat je het gewoon goed doet meid :j

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 17:36

Ik wil jullie vragen om de discussie in het eerder genoemde topic voor te zetten en ga daar zelf denk ik ook maar eens mee lezen.
Reageren mag uiteraard hier maar het is al gebeurd en wat ik al een paar keer heb gezegd, ik weet wanneer dit wel en niet kan.
Dit weggetje heeft ie al honderden keren gezien, op een nieuw terrein zou ik het niet zo snel doen.

Maar goed bedankt voor de reacties! :)

Stravero

Re: Hoofdstelloze buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:07

Ziet er superleuk en ontspannen uit!

En wat betrefd die mensen met commentaar, laat ze maar lekker. Ik rijd met mijn haf ook weleens zo buiten, alleen dan met n touwtje om zn hals, zonder zadel, zonder hoofdstel. Wel met cap maar dat is eigen verantwoording! Je kent je eigen paard het beste.

Succes jullie zijn n leuk stel :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:10

Ik vind het knap hoor gewoon zo door gaan op het bekende paadje.

Horsesfriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:15

WhySoWhite schreef:
Erg knap maar dit kan je beter voor in de bak bewaren geen cap geen hoofdstel geen noodrem helemaal niets, er hoeft maar een eend op te vliegen en je paard kan opzij springen voor die auto die langs komt..En ja, met hoofdstel heb je dan meer veiligheid. Zonder Ben jij dan verzekerd? Waarschijnlijk niet ;) Dat je jezelf zo in gevaar wilt kunnen brengen dat is tot daar aan toe.. Maar om daar mede weg gebruikers mee in gevaar te brengen daar de kans groter is op een ongeval vind ik érg slecht.
Nogmaals hardstikke knap, maar denk na en bewaar dit soort fratsen alsjeblieft voor in het land of in de bak.. Maar zeker niet op de openbare weg ;)

Er staat onder dat daar geen discussies over hoeven te zijn.
Het ligt ook aan je paard, met een mak paard kan dat makkelijk.

Horsesfriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:16

Knap!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:20

Heeeerlijk zeg, was het énige wat ik dacht! :D
Ik doe dit nog niet met mijn paard, omdat ik nog niet genoeg controle over hem heb, en jij hebt dat wel met jou paard,
ik neem aan dat jij dat het beste weet en ik zie het zelfs.

Jaja er hoeft maar één eend op te vliegen en dan kan je er een heel werktuig aan hebben, heb je op dat moment heeeelemaal niks aan.
HOE moeilijk is het om gewoon je mond te houden als ze zegt geen discussies? :)

Wat jij op dat filmpje doet is voor mij een streve!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:28

De reactie van mijn dochter van 11: Cool!
Heb d'r gelijk verteld dat als ik haar ooit zo langs de weg zou zien rijden die pony dezelfde dag nog te koop staat.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:31

Anne_GTI schreef:
Heb d'r gelijk verteld dat als ik haar ooit zo langs de weg zou zien rijden die pony dezelfde dag nog te koop staat.

En wat heeft TS aan zo'n nutteloze reactie := denk niet veel.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:38

Anne_GTI schreef:

Vond ze vast leuk :')
Ik geloof dat dit meisje hier geen 11 is en voor zichzelf kan bepalen.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:41

Meid wat ziet dat er heerlijk ontspannen uit, wat een band met je paard heb je dan, dat je dat zo durft.

Dat wat jij doet durf ik alleen maar in de bak en niet de weg uit.

Yvonne1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:59

Dit is pas een voorbeeld van vertrouwen van ruiter in haar paard en paard in de ruiter.
Echt helemaal te gek.
En als mensen dit al onverantwoordelijk vinden dan kan ik nog wel een paar pagina's schrijven met andere zaken die pas echt onverantwoordelijk zijn.

Top hoor, zo hoort je relatie met je paard te zijn: VERTROUWEN!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:01

Anne_GTI schreef:

_O- _/-\o_

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:26

Die oortjes van je paard ook: ruiter ruiter berm ruiter berm berm ruiter ruiter ruiter...

Ik vind het prachtig :j

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:48

Ik ga mijn mening even uiten in dat andere topic. Het enige wat ik wil zeggen is dat ik een beetje tussen de twee meningen in zit. Wat ik jammer vind is dat de voorstanders het meteen hebben over gezeik en er overheen vallen en typisch bokt.. Terwijl in dit geval vind ik het helemaal geen gezeik. Iets dat met veiligheid te maken heeft is toch geen gezeik?? Het kan toch gewoon zijn dat mensen dit gevaarlijk vinden? Of is dat onredelijk gezeik? Ik zie hier niemand die de TS persee aanvalt, meer beargumenteerde meningen. Dat wilde ik even kwijt. En ook dat het natuurlijk super tof is dat je het kan :) (Alleen denk ik dat ik het ook liever in de bak zie, maar dat maakt het niet minder knap :) )

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:59

Fellponyy schreef:
Ik vind dit echt gewoon onzin :( ! dat meisje moet zelf weten wat ze doet met haar paard als ze een ongeluk krijgt nja... dat kan gewoon gebeuren! ik vind dat je het gewoon goed doet meid :j

laatste post van mij :)

Maar dit bovenstaande vind ik toch zo onnozel.
Als ze een ongeluk krijgt kan gebeuren? Ja en wat nou als ze daar een vreemde in meeneemt? Mischien wel voor het leven getekend door en groot hoefijzer op zijn wang ? (weet jij veel) of precies op de knieschijf getrapt (kost je gewoon je knie..)

Nogmaals heel gaaf dat je het kan! en zie ook in je profiel dat je ook met VD etc en veel vrij rijden bezig bent ,maar alsjeblieft denk ook aan je medemens :)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:21

Elin_ schreef:
Fellponyy schreef:

laatste post van mij :)

Maar dit bovenstaande vind ik toch zo onnozel.
Als ze een ongeluk krijgt kan gebeuren? Ja en wat nou als ze daar een vreemde in meeneemt? Mischien wel voor het leven getekend door en groot hoefijzer op zijn wang ? (weet jij veel) of precies op de knieschijf getrapt (kost je gewoon je knie..)

Nogmaals heel gaaf dat je het kan! en zie ook in je profiel dat je ook met VD etc en veel vrij rijden bezig bent ,maar alsjeblieft denk ook aan je medemens :)

Antw 1: een ongeluk kan altijd gebeuren en als paard verkeerd wilt en je hebt er een martingaal, slof en de andere helft vh ruiterhuis aanhangen hou je m nog niet.

Antw 2: Zie antw een

Antw 3: zie antw een

Het is dus onzin. Een ongeluk kan altijd gebeuren. En je rijd niet zo over de weg als je zeker weet dat het mis gaat, en daarbij heeft TS ècht wel controle over het paard.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:22

Ik vind het heel gaaf en heel knap! Helaas duikt mijn verzorgpony met hoofdstel om al het gras in, dus zonder hoofdstel zou het nooit wat worden :D Volgens mij kennen jij en je paardje elkaar heeeeeel goed en vertrouwen jullie elkaar! Echt een gaaf filmpje :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:25

Zo hard kan een paard niet meer als je met de slof zijn neus op zijn borst trekt :=

Hoo, verkeerd topic, sorry!
Laatst bijgewerkt door Marjo op 07-04-12 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:26

Ik vind het knap van de TS dat zij dit kan met haar paard. Zij kent haar paard goed. Ik vind dit er veel fijner uit zien dan een paard vol gehangen met hulpteugels, en die overal van schikt. Die paarden zijn veel gevaarlijker langs de weg. :o

Ingela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:29

Je ziet gelijk dat jullie een super team zijn en dat je paard goed weet hoe hard ie daar mag, als ik daar met mn maffe paard ga rijden ziet het er wel anders uit. :')

Ziet er goed uit, rijd je altijd bitloos? (ik wel) misschien iets minder scherp sturen ;)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:33

MadelonSunny schreef:
IndianLady schreef:
Aan een andere bokker die bang is om in de mond van het paard te zitten. Als mijn paard er vandoor gaat dan kan het mij echt niet schelen of dat bit tot achter zn oren getrokken wordt (even overdreven gezegd) maar stoppen zal hij.

Gelukkig is niet iedereen zoals jij ;) Zou toch wat zijn als iedereen op die manier wat over zo'n paard te vertellen wil hebben. Okee, ik zou ook niet zoals TS over de weg gaan maar toch heb ik respect voor haar. Meer respect voor haar dan mensen die een paard een bit in hangen en er vervolgens keihard aan gaan zitten trekken alsof het niks is. Werk dan eerst aan de band met je paard en voedt je paard respectvol op..

Trust me aan die band mankeert niks :')
Maar ALS hij er vandoor gaat en mijn veiligheid is in het gedrang dan kan het me niet schelen tot waar ik dat bit trek.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:37

Als je paard er vandoor gaat kun je met hoofdstel nog zijn hoofd omtrekken. En pech voor paard, maar zijn lichaam moet op een gegeven moment z'n neus wel achterna. Daarom is met hoofdstel veiliger dan zonder.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:44

Wauw wat gaaf! En wat een gezeur weer hier :roll: Typisch bokt. Heb jullie gezien en ik weet dat jij écht wel weet hoe ver je kan gaan met Flame. Dat zij nu eenmaal bit en alles nodig hebben om te rijden, betekent niet dat ze anderen dan maar meteen moeten gaan afzeiken als het niet volgens hun manier gaat. Ga zo door, volgens mij kan Flame zich geen beter leven wensen!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:49

Typisch bokt houdt ook wel van natural horsemanship en vrijheidsdressuur hoor, alleen niet in het verkeer.