Goed dan, jullie winnen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:54

_Esther_87_ schreef:
Lieve TS...Het lijkt wel alsof je alles alleen in zwart of wit ziet...Zoek de grijstinten daartussen eens op.

Zoek de mogelijkheden!

Ja, er is meermaals gezegd dat je slecht zit. Je geeft zelf aan dat je ook niet tevreden bent met je houding, geeft niets. Ik ben zelf ook niet tevreden met mijn houding, verre van. Maar in plaats van zeggen 'Ik stop ermee, ik kan het niet, ik doe toch niets goed' (zwart) zou je ook kunnen zeggen 'Blijkbaar kan mijn lesgever mij niet helpen, want ik ga niet vooruit. Ik ga op zoek naar iemand die mij wel kan helpen en dan ga ik proberen mijn houding te verbeteren' (grijs!)

Ik hoop dat je probeert wat ik wil zeggen....Het lijkt bij jou zo alles of niets te zijn, ofwel je lesgever is prima en jullie zijn enorm vooruitgegaan, ofwel je kan er helemaal niets van en het zal ook nooit iets worden....Nee meid! Daar zit nog hartstikke veel tussen in, en daar moet jij naar op zoek! Ga zoeken naar het goede, fijne gevoel dat paardrijden je kan geven....Maar dat kan je niet alleen. Je hoeft jezelf niet te leren rijden, je hoeft het niet in een keer te kunnen, je moet alleen een fijne, leuke, uitdagende weg zien te vinden in de juiste richting.

HET IS NIET JOUW SCHULD! dat het nu niet fijn gaat. Jij doet alleen maar wat je hebt geleerd of wat je is verteld!! Het wordt pas jouw schuld als je op deze manier doorgaat, zonder plezier blijft rijden, als je blijft vechten...Maar alsjeblieft ts....Je hoeft niet te blijven vechten, echt niet! Het kan echt, echt, echt waar ook op een andere manier...
Ik zou je zo graag komen laten zien hoe, maar ook voor mij is Antwerpen helaas heel ver weg. Ik zie zoveel frustratie en onbegrip...zo jammer! Durf te geloven dat het anders kan, gun jezelf die kans maar....Het gaat het waard zijn.

_/-\o_ *\o/*

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:58

Hoi meid,

dan maar even een iets leuker berichtje:

binnenkort komt de osteopaat naar stal, anders moet je Bai ook eens laten checken?
Kan nooit kwaad en dan weet je of er lichamelijk wat mankeert!

Als je VD wil gaan doen, ik heb een bangelijk goede lesgever, vraagt €15 per uur :j

Na 1 week (!!!) is mijn Zita gestopt met (intensief) steigeren en het tij is gewoon aan het keren.
Na 4 weken grondwerk heb ik van een paard dat ik dolgraag wilde verkopen, mijn beste vriendin gemaakt...

@al de rest: TS bedoelt het écht niet slecht met haar paard, er ontbreekt gewoon hier en daar kennis :j

Vina, als je hulp nodig hebt, je hebt heel wat mensen die je willen helpen! Neem de hulp aan en je zal zien, jullie gaan een heel andere combinatie zijn tegen het eind van de zomer!!!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:06

Ik moet eerlijk zijn, ik schrok echt van je vorige topic.
Maar ik vind dat je veel respect verdient voor het feit dat je nu beter naar je paard luistert (én een nieuw topic op Bokt zet :Y) ).

Ik heb niet alles gelezen, maar wil je puur dressuur gaan rijden of de western in gaan?

Ik zou er bij dit paard juist voor kiezen om western te gaan rijden. Kan het niet zijn dat ze in 'paniek' raakt door het 'strakke' van de dressuur? Bij western is alles losser en ontspannender. (Ook al zullen er vast ruiters zijn die ontspannen dressuur rijden & ruiters die toch 'gespannen' dressuur rijden, om dat even uit de wereld te helpen ;) ). En bij western word je, vind ik, meer één met je paard. Je leert je paard beter kennen en begrijpt de reacties van je paard.

Om helemaal contact te krijgen met je paard zou je met Barepackpad kunnen rijden, maar dat zou ik je bij je paard niet aanraden (tenzij je erg goed kan blijven zitten).

Ik zou toch, en daarin deel ik de mening van een aantal bokkers hier, een ostheopaat laten komen en eens goed naar de rug laten kijken. Past alles echt? Nergens drukkingen? Nergens pijn? Een paard bokt en steigert niet zomaar en zeker niet om je er doelbewust af te gooien. Paarden zijn spiegels, ze tonen je wat je zelf fout doet.

Ik wens je heel veel succes en succes bij het vinden van (goede) begeleiding :)

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 01:50

chipieke schreef:
Hoi meid,

binnenkort komt de osteopaat naar stal, anders moet je Bai ook eens laten checken?

Als je VD wil gaan doen, ik heb een bangelijk goede lesgever, vraagt €15 per uur :j

Na 1 week (!!!) is mijn Zita gestopt met (intensief) steigeren en het tij is gewoon aan het keren.
Na 4 weken grondwerk heb ik van een paard dat ik dolgraag wilde verkopen, mijn beste vriendin gemaakt...

@al de rest: TS bedoelt het écht niet slecht met haar paard, er ontbreekt gewoon hier en daar kennis :j

Vina, als je hulp nodig hebt, je hebt heel wat mensen die je willen helpen! Neem de hulp aan en je zal zien, jullie gaan een heel andere combinatie zijn tegen het eind van de zomer!!!

Hey stalgenootje, ik heb eerder vandaag contact met haar opgenomen, 13 maart komt ze Bai' ook behandelen *\o/*
En die lesgever, die zie ik wel zitten!

Anoniem

Re: Goed dan, jullie winnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 10:28

Niemand geloofd dat ze het slecht met haar paard bedoelt, kennis ontbreekt was al duidelijk.

Misschien is die lesgeefster ook wel zo ver dat ze je met rijden kan helpen..

Hoe komt het toch dat al die ponies steigeren naar de baas? Daar is dan toch al heel wat aan vooraf gegaan? De eerste hier moet het nog maar gaan bedenken..

Grondwerken is misschien wel het begin, dan ga je leren hoe een paard reageert op jouw en dan herken je eigen fouten en opvoed fouten voor jouw naar je paard toe.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 13:43

Je gaat er zonder cap opzitten,terwijl je paard niks anders doet als steigeren en bokken?(ik heb het nu over het begin) Ja,dan ontbreekt zeker de kennis.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 14:06

JunkDeLuxe schreef:
chipieke schreef:
Hoi meid,

Hey stalgenootje, ik heb eerder vandaag contact met haar opgenomen, 13 maart komt ze Bai' ook behandelen *\o/*

Dames, dat is leuk om te lezen!!! Rijden is erg leuk, maar het is maar een onderdeel van het omgaan met paarden.
Onder het zadel is de klik er misschien nog niet, maar daar kun je aan bouwen.
Neem je tijd, en geniet van alle andere dingen die je doet met haar.
Er zijn perioden dat ik alleen wandel, of grondwerk, er gewoon weinig op zit..... heb echter net zoveel plezier!

Probeer te kijken of mensen je een beetje verder op weg kunnen helpen.... Ook betreffende je zadel.
Ik begrijp dat je erg verdrietig wordt van zoveel boze mensen....

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:03

JunkDeLuxe schreef:

Yes, goed om te lezen TS! *\o/*
En genieten van het rijden he!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:39

JunkDeLuxe schreef:

Super om te lezen dit! Ik heb jouw topics ook gevolgd, maar voelde niet de behoefte er iets op te zeggen. Het meeste was al gezegd, en ik kon alleen maar hopen dat jij hier je eigen conclusies uit zou trekken. Het feit dat jij dit al probeert, ervoor wil openstaan, heb ik respect voor!

Geniet van je paardje, luister naar hem, hoe moeilijk dat ook is. De osteopaat zal je vast een heel stuk verder kunnen helpen, misschien dat je met een 'simpele handeling of verandering' al heel veel verandering ziet. Dat zou heerlijk zijn toch?

Veel succes!

Melissaamlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 16:12

Hee meid,

Allereerst respect voor het openen van nog een topic en dat je les gaat nemen en grondwerk gaat beginnen!
Ook heb ik even in je profiel gespiekt (wat meer kunnen doen) en zie ik daar ook een andere kant van jullie twee. Ontspannen, nagevelijk, maar ook zonder zadel. Ga zo door en geniet van elkaar!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:47

TS: wellicht is het een leuk idee om voor jezelf een soort dag/werkboek bij te houden van wat je allemaal doet met je paardje? Gewoon kort opschrijven wat je gedaan hebt, en of het wel of niet goed ging. Misschien ontdek je nog een soort van patroon, en zowiezo is het later leerzaam om het terug te lezen.

Vooral met de nieuwe dingen nu, de osteopaat en de nieuwe instructrice kan dat vrij verhelderend werken om alles even kort op schrift te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 19:59

Het is nu allemaal ineens geweldig...hoop voor het paard ook...

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 20:17

wat wil je nou bereiken met je topics?

Want ik snap het echt niet, of doe je nu echt iets met de tips?

Edit : ik lees iets over een osteopaat, dat is zeker goed !

Een andere instructrise (!!!), een zadelcheck en dan kom je ook al een heel stuk verder
Laatst bijgewerkt door Tries_en_Faf op 25-02-12 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 20:18

Amaris schreef:
TS: wellicht is het een leuk idee om voor jezelf een soort dag/werkboek bij te houden van wat je allemaal doet met je paardje? Gewoon kort opschrijven wat je gedaan hebt, en of het wel of niet goed ging. Misschien ontdek je nog een soort van patroon, en zowiezo is het later leerzaam om het terug te lezen.

Vooral met de nieuwe dingen nu, de osteopaat en de nieuwe instructrice kan dat vrij verhelderend werken om alles even kort op schrift te zetten.

Hey,

dat was ik van plan. Een tijdje geleden heeft een bokker me een trainingslogboek gestuurd, dan ben ik nu van plan te gebruiken.
Gisteren heb ik haar gewoon laten los lopen, in de buitenpiste, was alweer even geleden (de omheining was stuk, maar die heb ik dan maar gemaakt. Vond ze heerlijk. Vandaag hebben we een beetje VD gedaan: de pas aanleren. Was vandaag pas de eerste poging, maar als ik nu 'voet' zeg, tilt ze haar been al wel netjes op. Slim dier :D En lang leve de koekjes..

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 20:18

Tries_en_Faf schreef:
wat wil je nou in hemelsnaam bereiken met je topics?

Als het je niet interesseert, kan je ook gewoon weg gaan hoor.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 20:21

JunkDeLuxe schreef:
Tries_en_Faf schreef:
wat wil je nou in hemelsnaam bereiken met je topics?

Als het je niet interesseert, kan je ook gewoon weg gaan hoor.

Heb het al iets aangepast, maar vorige topic was ook ik weet niet hoeveel dezelfde reacties, en alles negatief, dus ik snap niet dat je dan nog een keer zo'n soort topic wil openen, maar goed. Ik hoop oprecht dat je er verder mee komt

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 20:21

Ik vind dat je goed bezig bent zo,ga zo door :j

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 20:36

ten eerste wat een leuk paardje heb je, en dan het zadel wat niet goed ligt (of niet goed past), maar dat heb je nu wel genoeg gehoord denk ik. Wat fijn dat er een osteopaat komt , en met de lessen enzo gaan jullie er gewoon wel komen. Ik kan me voorstellen dat het voor een paardje wat western en bitloos gereden is een shock is om in ene anders gereden te worden, ik heb western gereden en het is echt niet zo dat alles "los hangt" ( dat is later ) de basis is ook dressuur maar je hulpen zijn gewoon anders. Je moet bij mijn paard ook geen bit er in doen denk ik en dan been geven , ai dan komt ze vast ook omhoog haha. Jullie moeten elkaar gewoon beter leren kennen, en dat gaat helemaal goed komen denk ik. Veel plezier alvast

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:07

Beste TS,

In je vorige topic heb ik ook zitten lezen. En nu zie ik pas in dat we niet veel van elkaar verschillen wat paarden betreft. Ik vocht ook lang met mijn pony, ze deed het niet zoals het "hoorde" ze wilde niet naar mijn luisteren. Ik deed dus wat mij verteld was, ik ging mijn zin door drukken en boos zijn. Tot ik links en rechts begon te horen dat ik alleen maar zat te mopperen op mijn pony, op dat moment vond ik dat dat maar eens afgelopen moest zijn. Ik heb nooit een pony gekocht om aan wedstrijden mee te doen, ik wilde gewoon plezier hebben. Waarom was ik dan zo bezig met mijn pony te laten lopen zoals het "hoorde" en op het moment dat ik dat inzag ben ik gestopt met vechten.
Een paard is een spiegel die je word voor gehouden, toen ik stopte met vechten en accepteerde dat ze dingen zoals op de rechterhand de stelling gewoon lastig vond, stopte zij ook met vechten. En nu doet ze haar best en dat kan ik ook aan haar merken.

Het heeft geen zin om boos te worden, hier word je alleen maar onduidelijker van waar je paard gefrustreerd van raakt. Zoek het probleem eens bij jezelf, als je paard niet wil galopperen, moet je eens bedenken of je wel de goede hulpen geeft. En als je paard echt western is opgeleid dan kijk eens hoe je een western paard in galop krijgt, als hij hier ook niet op reageerd, zijn er dus gewoon leugens aan je verteld.

Wel neemt dit alles niet weg dat je paard niet in orde kan zijn, hij vecht te hevig naar mijn idee en ik zal er toch echt eens naar laten kijken als ik jou was. Maar het is jou paard en op Bokt is het gewoon niet goed, dat zul je altijd blijven zien, Bokt heeft nu eenmaal een zicht ontwikkeld dat helemaal onrealistisch is gezien de paardenwereld in het echt.

Trek je er niks van aan, vecht niet tegen je paard, maar vecht met je paard! :)

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:07

heeeey! leuk dat je weer een topic hebt geopend,
en wat super dat de osteopaat komt! :D

Heb echt respect voor jou en bai, en je houdt me op de hoogte via PB he! :o
Als je t even zat bent, breng je bai maar een tijdje naar mij haha <3

liefss,xx

Eleanne16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:49

Best TS

Veel respect voor jou dat je nu naar je paard luistert en weer een topic durft te open.
Ik heb een beetje het zelfde dat ik telkens boos van mijn paard afkomen elke keer weer.
Ik ben hier zelf nu ook mee bezich met lol maken.
Ga zo door :D

Groetjes

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:09

Geen cap op hebben heeft met wel of geen kennis natuurlijk niks te maken.Ts heeft het hier allemaal opgeschreven, dus het begin is er.Ik hoop dat je iets hebt aan de tips die hier voor bij komen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:10

Moderatoropmerking:
Ik heb enkele offtopic, onaardige berichten tussen enkele gebruikers verwijderd. Graag weer ontopic verder gaan.