Geduld: de mooiste gave van allemaal.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:29

Mijn god ik zou toch eens een andere lesgever zoeken!!
´aan de teugel leren lopen´ ?????????
dat moet vanzelf gaan en niet met dat getrek in die mond wat jij doet! je lesgever moedigd je zelfs aan... wat een idioten!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:31

Ik begin erover te twijfelen of ze het op wil lossen want op mensen met echt tips reageert ze gewoon niet. Dus ik hou het voor gezien. ik hoop voor die merrie dat ze overweegt helemaal terug bij af te beginnen maar ik vrees het ergste met zo'n instructeur :x

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:35

dat sommige bokkers hier zich niet schamen voor hun reactie zeg, probeer je tips en commentaar toch eens positief te brengen, dat komt veel beter over op TS en zal ze het meer waarderen dan wat er nu allemaal gebeurt,

voor de ts;
als ik jou was zou ik gaan longeren, longeren is absoluut niet slecht zolang je het maar goed doet, en haal er dan iemand bij met verstand van zaken :) Eerst longeren met een halster/hoofdstel en als dat goed gaat, neusje over de grond, constant tempo, probeer dan eens bij te zetten, als ik jou was zou ik de galop eerst nog niet mee pakken, maar na 2 weekjes ofzo (ligteraan hoe snel het goed gaat enzo). Daarna zoals al gezegd de dubbele longe probereren, goed kijken naar je paard, daar leer je echt heel veel van.
1 voordeel heb je al, en dat is je geduld,!

Succes! en ik ben erg benieuwd naar je filmpje morgen :)

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:36

ik zou een aanbod van mindfields nooit afslaan.

ik ben benieuwd naar de filmpjes van morgen.
misschien zijn dit gewoon slechte momentopnames en gaat het nu ook echt beter,

toch ben ik benieuwd of je haar ooit door de da of osteopaat hebt laten checken?

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:37

laat het door een deskundige opnieuw zadelmak maken

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:37

om Steinbrecht even te quoten:

"Iedere onbedoelde verkorting van gangen duidt op verstijving van de beweging en dient met aandacht te worden opgemerkt en te worden voorkomen. Bewerk niet de mond van het paard maar de hurken."

JA Love, mijn woorden waren hard, maar ik ben enorm geschrokken van het filmpje en de laconieke houding van TS ten opzichte ervan.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:38

Ochjee... Ik word regelmatig moe van de betutteling van bokt, maar hier vind ik het terecht. Zowel ruiter als instructricehebben duidelijk geen idee waarmee ze bezig zijn. Ik begrijp ook niet dat stalgenoten dit kunnen aanzien, ik had je al lang van je paard getrokken... En dan heb ik het niet alleen over de ilmpjes (de slechte momenten volgens de ts), maar ook over de momentopnames in je profiel. Ik vermoed namelijk dat je denkt dat je paard daar goed loopt, aangezien je ze vol 'trots' in jeprofiel plaatst. Helaas zie ik daar ook geen 'happy athlete'... Triest...

Geef je instructrice per direct haar ontslag en ga op zoek naar iemand die wel verstand van zaken heeft. Ik geloof nog steeds niet dat dit geen uiting van pijn is, dus ik zou het paard goed laten onderzoeken. Ga vervolgens zelf flink de boeken in zodat je de theorie van het paardrijden in je hoofd hebt. Stel dan samen met je instructrice een trainingsprogramma op. Succes.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:40

@TS, jij hebt geen moeilijk paard. Jouw paard heeft een moeilijke ruiter.

Eigenlijk zou je opnieuw moeten leren rijden, en pas dan zul je inzien. Als je de kans hebt om dat bij Mindfields te doen; gaan!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:41

Ik ben best geschrokken van jouw fimpjes.
Wat ik eigenlijk nog veel erger vind is jouw instructie. Hoe kan die dat beest zo tussen de oren gaan meppen terwijl hij naar voren moet? Als ze dan zo nodig wil meppen sla 'm dan op z'n kont. Naar voren dat beest.

Ik neem aan dat jij in jouw ogen naar goede instructie op zoek bent maar ik denk dat je hierbij nu ,vooral erg slechte begeleiding krijgt.

Laat 'm eerst eens helemaal na kijken door een fysio. Pas als je zeker weet dat er echt niets aan de hand is, ga je verder met dit dier aan het werk. maar dan wel op een manier van vertrouwen en daar helpt dit niet echt aan.

Je geeft zelf aan dat je trots bent op hoever je bent gekomen. Ik zou er eerder heel hard om huilen dat je op deze manier denkt vooruitgang te boeken. Zoek goede begeleiding dan zul je ook merken dat het kleine sprongetje vooruit dat je nu in jouw ogen hebt geboekt. Mega sprongen kunnen worden mits je vanuit vertrouwen gaat werken.

wees concquent en eerlijk tegenover je dier.
Streng maar rechtvaardig. En dat zie ik nu in dit soort filmpjes niet terug.

Dapper om slechte momenten hier op bokt te zetten. Iedereen heeft slechte momenten maar het is het belangrijkste hoe je het oplost.

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:45

Oeh TS, dat aanbod van Noor (Mindfields) moet je echt aannemen! Geeft super fijn les en het paard wordt er erg happy van! Paard happy is jij happy toch :D

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:46

Zagen, zagen, wiedewiedewagen! #)

Jeetje zeg, meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 22:50

Afbeelding
Ondertussen hebben we dus een ander, PASSEND zadel.

Afbeelding
Ook hier met het vorige zadel (ondertussen ook ander hoofstel en zachter bit)

De rest (nieuwe filmpjes) volgt morgen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:50

Kijk. Dát hebben ze dus ook met mijn paard gedaan toen hij veulen was en nu is hij verdorie bijna 16 jaar en mag ik nog steeds niet aan zijn oren zitten. Heeft je lesgeefster wel enig benul wat dit kan doen met zo'n paard?!

Over de andere dingen ben ik ook niet te spreken, maar daar houd ik m'n mond maar over omdat de rest het hier waarschijnlijk beter weet dan ik. Maar ik weet in ieder geval dat je eens met je handjes van die teugels af moet blijven en hem eens wat meer los moet laten van voren en hem van achter eens onder controle moet houden. Zo leer je een paard toch niet aan de teugel lopen als je zo loopt de plukken?!
Doe zelf eens een ijzeren staaf in je mond en probeer eens relaxed en ontspannen te lopen als iemand er continu aan trekt en loopt te zagen.
Ik begrijp dat jij dit paard beter kent dan ons. Maar waar in hemelsnaam ben je mee bezig als je dit zo van je zelf ziet?!

En als je paard stijgerd, waarom dan in vredesnaam op z'n hoofd?! Hij moet toch naar voren als hij omhoog komt?! Ik neem aan dat jou lesgeefster dit ook moet begrijpen en verdorie jaag 'm dan naar voren ipv terug dmv op het hoofd slaan!

Ik weet even geen woorden meer en heb er ook niets goeds over te zeggen.

Iljavdm

Re: Geduld: de mooiste gave van allemaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:52

Ik zie een doodsbangpaard die doodsbang is voor vooral je hand, sorry dat ik het zo moet zeggen maar kijk eens in zijn ogen, misschien juist omdat hij western beleerd is en nooit een harde hand heeft gehad.
Sorry maar vind het nog geen fijn beeld,

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:52

Ik dacht, zie ik dit nou goed, maar wordt het hoofd van dat paard nou echt heen en weer getrokken?
Dus ik ben zo vrij geweest je filmpje even op te slaan en in slow motion te zetten, en het is dus inderdaad zo. Gaat om het filmpje van de draf.
Dat vind ik aardig shocking. Dat ten eerste, en dan ten tweede het commentaar van je instructrice schokt me nog erger...
Ik hoop van harte dat je het aanbod van MindFields aanneemt, en dat hoop ik vooral voor het paard. Ik geloof echt wel dat je de goede bedoelingen hebt met het paard, maar op deze manier verpest je je paard mentaal en fysiek..
Mijn advies zou zijn, ga op zoek naar een écht goede instructrice, gun dit paard tijd en begin weer bij nul.. Jullie kunnen vast een heel mooi stel worden, harmonieus en met respect....

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:53

OMG! Waar gaat dit over? Dit is echt vragen om gedoe op Bokt.

De titel van dit topic doet heel andere dingen vermoeden. Begin ik het verhaal te lezen, stuit ik meteen op het stukje dat je trots bent dat je niet meer kwaad wordt. Arme merrie! Beestje snapt er de ballen van. Ik schrok behoorlijk van het stukje film dat er op haar hoofd geslagen wordt. Bah! En het stukje daarna dat ze achteruit blijft lopen een beetje het beeld uit. Dat oog! ANGST!

Geduld: de mooiste gave van allemaal???? Inzien wanneer dingen echt niet kunnen: dat is pas een gave!

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:56

Caira schreef:
Ik vind weinig dingen belangrijker dan opkomen voor het welzijn van dieren...

Amen!

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:57

Caira schreef:
Je paard moet gewoon echt fysiek nagekeken worden, ze heeft een fysieke beperking die duidelijk naar voren komt in het eerste filmpje bij het aanspringen in galop.

Hier ben ik het ook helemaal mee eens

Dat was mijn eerste gedachte toen ik het filmpje zag

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:58

... Junkdeluxe...:

Ik hoop echt heel erg dat je het aanbod van mindfields aanneemt.
De laatste foto's die je plaatst maken het beeld echt niet veel beter voor mij. Wel fijn dat er aan fijner tuig word gedacht en waarschijnlijk heb je ook echt wel het beste voor met je paardje.
Maar ik hoop wel dat je ogen worden geopend, want dit is nu een typisch voorbeeld van 2 individuen die elkaar totaal niet begrijpen.
Ik hoop eigenlijk ook te zien dat je reageert op de goede tips die hier gegeven worden.
En het meeste hoop ik nog dat je ingaat op het aanbod van mindfields of zelf zoekt naar een betere oplossing en een andere instructrice.
Het paard slaan op zijn hoofd is al enorm raar en onbegrijpelijk. Daarbij gebruikt ze ook nog eens een verkeerde timing dus het heeft 0,0 effect dan behalve een dikke - punt in de relatie paard-mens.
Het aan de teugel lopen moet nog niet eens ter sprake komen op dit moment.
Rust en vooral wat je zelf aangeeft, GEDULD! Kom op... je bent al een stuk verbeterd, de rest kan je ook!
Ik hoop alleen dat je het inziet en dat je er iets aan gaat doen op een andere manier dan hoe jullie nu bezig zijn.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:08

Jouw instructrice zal vast niet blij zijn dat jij deze filmpjes gepost heb, ik neem aan dat zij hier niets vanaf weet?
Kan mij niet voorstellen dat zij haar papieren heeft, tenminste dat mag ik hopen van niet.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:12

Op het derde filmpje rijd je op het verkeerde been licht. Hoe kan het dat jouw instructrice dat niet zag en dat jullie allebei verwachten dat het paard wel in de juiste houding loopt, terwijl jij dit niet eens hebt gevoeld?

Ik zou terug gaan naar de basis van de basis, voor jou en voor het paard. Dit is echt niet de manier...Er is je een heel mooi aanbod gedaan. Denk er in ieder geval over na.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:15

Oei... ik zou direct een andere instructrice zoeken. "Binnenteugel, binnentuigel, niet lossen hè" #) arm dier.
Het ziet er ook uit alsof ze niet bokt uit schrik, maar alsof ze ergens pijn/angst heeft of jou gewoon helemaal niet begrijpt. Uit je verhaal maak ik op dat je erg veel van haar houdt, als dat zo is hoop ik dat je wat doet met het commentaar hier :j en ik zou het aanbod van Mindfields zeker aannemen.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:16

Wat een hysterie hier, Caira. Dat is ook weer niet nodig.

TS is eerlijk en vraagt zich werkelijk af wat ze kan doen.
In ieder geval niet op dezelfde weg doorgaan.
Het paardje was een heel ander leven gewend en moet nu dingen doen die ze niet kan. En als iets niet lukt krijgt ze slaag.

TS zegt al meer geduld te hebben. Dat mogen we hopen voor het paard. Die komt anders iedere keer met angst en beven uit haar stal.
Het is belangrijk dat zowel TS als haar paard plezier beleven aan met elkaar bezig zijn. Een lesgeefmens met rust en kwaliteiten helpt dan ook. Een lekkere massage voor je paard (kun je zelf geven) werkt ook ontspannend en kan de onderlinge band versterken. Even niks vragen maar geven.

Ik weet niet hoe je mogelijkheden zijn, TS, maar kun je niet samen gaan wandelen in een ontspannen sfeer. Lekker in het bos, zonder zadel, zonder bit.
Lekker afwisselen en vertrouwen geven.

In België heb je zat goeie lesgevers. En anders vlak over de grens ook wel.
Ik wens je veel succes.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:17

Ten eerste een paard leert niet aan de teugel lopen, maar doet dit vanuit ontspanning..

Het enige wat ik zie als ik naar het paard kijk is pure angst en pijn..

Ik het paard eerst van binnen naar buiten keren en vervolgens als het niks mankeert vanaf de basis opnieuw beginnen..

Het aanbod van minfielfds _/-\o_ Ik had het wel geweten TS! Gelijk aannemen, ze wilt je alleen maar helpen daar moet je op inhaken!
En dan kan je over een tijdje een topic openen waarin iedereen vol trots reageerd wat je met je paard hebt bereikt!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:19

TS komt uit Belgie, dus zal niet zo snel gebeuren dat ze naar Mindfields toe kan. Misschien andersom. ;)