Afgekeurd paard voor zoveelste x op marktplaats aangeboden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wilma12

Re: Afgekeurd paard voor zoveelste x op marktplaats aangeboden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 14:27

Ze was onder voorbehoud van goedkeuring verkocht aan Duitsers.
Helaas aanbetaling weer terug moeten betalen ivm afkeur.
Alles wat ik verkocht heb is zon beetje eigen fok van mij en mijn schoonvader mijn vriend sprong altijd zeer fanatiek en is onlangs helaas gestopt met rijden en ik kon het niet allemaal aan. Tja dan moet je wat he

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:33

Nuage schreef:
Nou ik wil wel graag weten wie er allemaal bereid zijn een groot bedrag te betalen voor een paard waarmee iets mis is, en als ze daar dan achter komen dit paard niet terugbrengen maar laten inslapen of mee gaan dokteren. Want dan voorzie ik een gouden handel :+

Laten we niet roomser zijn dan de paus hoor. Als ik een paard koop wat een verborgen gebrek heeft gaat het ook terug. Kun je koud of zakelijk noemen, maar ik ben Sinterklaas niet.

Ik begon al te denken dat ik gek was of zo. De handelaar is fout, hij biedt een paard aan wat niet goed is, en als het dan terugebracht word dan biedt hij het zo weer aan een ander aan. Wie is hier nou schandelijk bezig, de handelaar of the TS?
Als ik iets terugbreng naar de winkel omdat het stuk is en de winkel legt het weer in de winkel is dat dan ook mijn schuld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:35

Wilma, je doet zelf handelen....nu ben je een keer in het schip gegaan, jij verhandelt zelf goedkope paarden...en deze keer had je pech....nu wil jij iemands handel kapot maken....maar worden al jouw paarden gekeurd? Klinisch en röntgenologisch? Vast niet allemaal...want daar zijn ze te goedkoop voor...en dan kunnen er ook weer mensen zijn die een topic gaan starten...vergeet dat niet...

Jij doet je nl voor alsof jij amper dit geld bij elkaar hebt gespaard om een leuk paard voor jezelf te kopen, maar jij hebt kennelijk de mogelijkheid om steeds weer paarden te kopen en te verkopen...maar dit paard heb je gekocht om snel weer door te handelen voor wat extra geld.

Geen probleem, ook jij mag dat...maar je geeft een sfeer alsof je als particulier gedupeerd bent met je zuur bij elkaar gespaarde zakcentjes...en dat is niet waar...

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:37

Cookies schreef:
Nuage schreef:
Nou ik wil wel graag weten wie er allemaal bereid zijn een groot bedrag te betalen voor een paard waarmee iets mis is, en als ze daar dan achter komen dit paard niet terugbrengen maar laten inslapen of mee gaan dokteren. Want dan voorzie ik een gouden handel :+

Laten we niet roomser zijn dan de paus hoor. Als ik een paard koop wat een verborgen gebrek heeft gaat het ook terug. Kun je koud of zakelijk noemen, maar ik ben Sinterklaas niet.

Ik begon al te denken dat ik gek was of zo. De handelaar is fout, hij biedt een paard aan wat niet goed is, en als het dan terugebracht word dan biedt hij het zo weer aan een ander aan. Wie is hier nou schandelijk bezig, de handelaar of the TS?
Als ik iets terugbreng naar de winkel omdat het stuk is en de winkel legt het weer in de winkel is dat dan ook mijn schuld?

Ja, alleen dan heb je het over een vaas o.i.d. en niet over een dier!!! Nogal een verschil!!!!
En inderdaad : de handelaar is fout , maar als je vervolgens zelf mee gaat doen aan het spelletje verdien je ook niet echt een lintje!!! Ik denk vandaar ook de vele boze reactie's : het komt nogal schijnheilig over ,zo achteraf iedereen waarschuwen!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:41

russel schreef:
Wilma, je doet zelf handelen....nu ben je een keer in het schip gegaan, jij verhandelt zelf goedkope paarden...en deze keer had je pech....nu wil jij iemands handel kapot maken....maar worden al jouw paarden gekeurd? Klinisch en röntgenologisch? Vast niet allemaal...want daar zijn ze te goedkoop voor...en dan kunnen er ook weer mensen zijn die een topic gaan starten...vergeet dat niet...

Jij doet je nl voor alsof jij amper dit geld bij elkaar hebt gespaard om een leuk paard voor jezelf te kopen, maar jij hebt kennelijk de mogelijkheid om steeds weer paarden te kopen en te verkopen...maar dit paard heb je gekocht om snel weer door te handelen voor wat extra geld.

Geen probleem, ook jij mag dat...maar je geeft een sfeer alsof je als particulier gedupeerd bent met je zuur bij elkaar gespaarde zakcentjes...en dat is niet waar...

_/-\o_ AMEN!

Je schuift het op een ander af terwijl je zelf net zo hard meegedaan hebt.
En dan kan je het 1000 x anders uitleggen en omdraaien ,maar als je het op een rij zet is het gewoon zo.
Want niet iedereen doet het op die manier.

Ik heb nog liever geldverlies en dat paard naar goed iemand gaat eventueel bij zeer geestelijk/lichamelijk letsel ''mag gaan'' dan dat ik het paard verkoop en gewoon keihard schuldig ben aan dit soort handel .. bah

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 14:52

Blijkbaar weet iedereen hier hoe mijn situatie in elkaar zit dat vind ik altijd zo melancholiek aan bokt.
Geen van allen kent mij hier maar denkt mij te kennen haha.

Ik ga op die insinuaties hierboven niet in dat is niet waardig genoeg en bovendien nogal off-topic.
Ik weet alleen zelf wat ik heb gedaan, of zoals jullie het noemen verhandeld heb. Deze paarden zijn bij verkoop idd gekeurd alle 4, of moeten jullie daarvan ook de papieren zien.

Ik wil iedereen vragen om on-topic te blijven.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:23

wilma12 schreef:
Blijkbaar weet iedereen hier hoe mijn situatie in elkaar zit dat vind ik altijd zo melancholiek aan bokt.
Geen van allen kent mij hier maar denkt mij te kennen haha.

Ik ga op die insinuaties hierboven niet in dat is niet waardig genoeg en bovendien nogal off-topic.
Ik weet alleen zelf wat ik heb gedaan, of zoals jullie het noemen verhandeld heb. Deze paarden zijn bij verkoop idd gekeurd alle 4, of moeten jullie daarvan ook de papieren zien.

Ik wil iedereen vragen om on-topic te blijven.

wat is jouw reden geweest om deze merrie niet te keuren wilma aangezien al je andere paarden dat wel zijn..

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 15:25

Omdat er een recent keurinsrapport bij zat, van 1,5 week voor aankoop.
Russell ga je in iemand anders verdiepen ik heb jou bemoeizucht continu off-topic niet nodig

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:30

[EA-GZ-PP] Recreatiepaard

ff door scrollen, ziet er slecht uit wilma

[EA-GZ-PP] brave ruin.
2e post ander paard binnen enkel dagen hebben we het over een ander paard

wilma12 @ [EA-GZ-PP] allround paardje gezocht 4 tot 8 jaar
laatste post

wilma12 @ [EA-TK-PP] L'Esprit X Silverstone 4 jr ruin 1950,-!!

[EA-TK-PP] Aangeboden mooie merrie!

wilma12 @ [EA-GZ-PP] Veelzijdig paard gezocht
laatste post

@ russel ik geloof je gelijk

@ Wilma ik denk dat je zelf ook niet zo betrouwbaar bent in jouw prijsklasse, ik trek me terug uit dit topic getver

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:33

Elin_ schreef:
Je schuift het op een ander af terwijl je zelf net zo hard meegedaan hebt.
En dan kan je het 1000 x anders uitleggen en omdraaien ,maar als je het op een rij zet is het gewoon zo.

Dit is absoluut waar! Mede mogelijk gemaakt door TS.... ;(
TS, als jij het paard niet had teruggebracht naar de handelaar had het beestje nu niet weer op allerlei verkoopsites gestaan. Besef je dat dan wel? Dat je er zelf wel degelijk schuld aan hebt? De handelaar is fout met de blijkbaar misleidende advertentie, maar als ik jouw omschrijving over het paard lees en dan vervolgens je eigen advertentie over hetzelfde paard komt het totaal niet overeen. Ik vind je geen haar beter dan de handelaar hier.

liekiej20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:34

als je al weet dat een paard zo vaak word doorverkocht, dan houd je het beest toch zelf of zoek je de best mogelijke oplossing voor zo'n dier?>(dat zou ik dan doen tenminste..) steeds doorverkopen is toch ook geen doen dat beest weet ook niet meer waar die het zoeken moet :(

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:36

oke mensen die roepen ik had het anders gedaan,
jullie weten nu dat dit paard niet gelukkig is etc etc. en dat jullie het hadden laten afmaken

nou wat weerhoud jullie nu dan om dit paard te kopen en weg te brengen, jullie met je grote monden, sorry hoor maar om te zeggen allemaal ik had het anders gedaan, ik niet ik had precies hetzelfde gedaan als de ts.
en de meeste hier en zo niet zeik niet koop dat paard en maak het af.........!!!!!!!!!!!!!!!!!

liekiej20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:38

ik zou zo het paard kopen alleen al wat voor bazen deze heeft gehad,en die het misschien nog wel krijgen gaat! en ook jij(diegene die dit geplaatst heeft) het is te triest om een beest weg te doen terwijl je weet (nu) wat de achtergronden zijn.. een beetje respect voor een dier is niks mis mee!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:38

en nog iets jullie moeten GOED lezen de verkoopadvertentie van de TS was VOOR de keuring van dit paard dus ts heeft een goede advertentie gemaakt niks misleidend,

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:39

We kunnen nu wel met z'n alle TS de grond in trappen maar daar schiet niemand iets mee op! Dus stop daar dan ook gewoon mee ;) TS advertentie was VOOR KEURING.. Ook ik had een paard dat ''niet goed'' is terug gebracht.. Maar het daarna ook met rust gelaten.. Het is niet jou paard meer wat er nu mee gedaan word is niet meer aan jou. 8 op de 10 handels paarden in gemiddelde tot lage prijsklassen is niet zuiver.. Jammer, maar helaas. De meeste paarden staan er niet voor niets. Jammer voor het paard dat het nu in de handel staat, maar ook ik had het 150% zeker retour gebracht. Paarden zijn al duur genoeg.. En elke € voor zo'n bok is gewoon té veel.,

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:01

Ik vind het toch ook niet kunnen dat een verkoper de gebreken verzwijgt. Tuurlijk wilt die van zijn paard af, maar om daarvoor mensen te gaan bedriegen...
TS wou een gezond rijpaard waar deze niet aan voldoet, wat moest ze doen, het geld laten en het paard bijhouden om het ellende te besparen ? Moet ze dan haar sport opgeven om een niet correct paard te onderhouden ?
Ja er word genoeg gewaarschuwd dat je een paard moet keuren voor aankoop, maar dit wil toch niet zeggen dat een handelaar met leugens en bedrog zijn paarden aan de man mag brengen ?
Het gaat er niet om dat dit paard te koop word aangeboden, maar dat ze deze verkoopt als gezond paard terwijl dit niet zo is.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:10

angell81 schreef:
Fijne wending hier in het topic. Wij maar denken dat Wilma een domme aankoop had gedaan door niet te keuren. Schijnt dat wij bokkers nog dommer zijn

Was dat maar zo Wilma is gewoon een handelaar die dacht van dit paard "rijk" te worden met een keuringsrapport van paar weken terug.
Helaas voor haar gingen die duitsers het paard keuren, wilma zat met een "kapot" paard aangezien wilma handelt moet dat paard weg.

Snel en kosteloos dus hup naar een collega... die hem ook weer verkoopt.

Ja maar dat mag dus niet...wilma maakt "collega" zwart op bokt want stel je voor dat collega er wel geld voor vangt.

Alles onder het mom zielig voor het paard

Nou tante wilma een goede handelsstal calculeer zoiets in, verlies noem men dat en worden de paarden alsnog afgemaakt. (krijg je geld voor ole) of er wordt een passend tehuis gezocht met verhaal erbij.

Dit is zo triest om via bokt iemand zijn handel zwart te maken ongeacht of die persoon zelf ook niet zuiver was.
Had je verlies genomen en je mond gehouden denk ik dan

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:32

Ik blijf het vreemd vinden dat je als "net zo slecht als de handelaar" wordt gezien als je een paard wat niet goed is terugbrengt naar de verkoper. Die gaat er bij mij echt niet in. Want het paard is toch terug gegaan naar de verkoper???

Hoeveel paarden TS in haar leven verder verkocht heeft heeft er imo niks mee te maken.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:32

Tja, ik ben daar heel nuchter in. Waarschijnlijk heb je dit paard voor een "habbekrats" gekocht omdat het een mooi dier, interessant papier oid was. Nu blijkt dat het paard niet goed is, kun je twee dingen doen. Of terugbrengen, geld terugkrijgen en het verhaal afsluiten voor jezelf. Of je verlies nemen, kiezen voor het dier en het dier laten afmaken. Maar wat je nu doet, is niet reeel. Jij brengt het paard terug, jij bent geen eigenaar en hebt er dus niets meer over te zeggen. Dat het dier weer opnieuw aangeboden wordt is logisch in die zin. En ja, zolang dit soort paarden niet door hun eigenaren afgemaakt worden wanneer ze ongeschikt zijn, blijf je dit tegenkomen.

Andere kopers hebben zelf hun verantwoordelijkheid en dragen dus zelf zorg voor correcte keuringen etc. En ja, doen ze dat niet... dan gaat het dier weer terug en blijft het maar heen en weer gaan. Tot dat er een iemand is die voor het dier kiest.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:36

Voor mijn gevoel komen de reacties ook omdat men de 'geschiedenis' van TS weten??
Anders vind ik echt niets raar aan de waarschuwing!? Als iemand een paard koopt dat niet in orde blijkt te zijn, is het toch heel logisch dat deze terug gaat naar verkopende partij!? En ik zou dan ook ontzettend raar op kijken als dan ineens dat paard weer wordt aangeboden op marktplaats als zijnde een prima paard!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:41

Goh, jouw omschrijving kwam me bekend voor. En nu weet ik ook wie deze dame is, vriendin heeft haar paard daar ook op stal staan.
Kun je niet een negatieve vermelding maken bij de MP advertentie?

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:53

Ik kan me heeel goed voorstellen dat TS het paard terug naar de verkoopster heeft gedaan ipv. af te laten maken. Verkoopster heeft toch een flink bedrag neergelegd voor dit paard en niet gekeurd omdat het bij een handelsstal was waar ze vaker paarden vandaan haalde (En waar ze het ook weer terug naartoe heeft willen brengen als zijnde goed? ) Als TS dan nietsvermoedend dit paard ook voor een flink bedrag gekocht heeft ga je zo'n paard toch niet naar de slacht brengen waarmee je duizenden euro's verlies maakt en niks meer hebt, maar breng je het terug naar de verkoopster en laat je het haar lekker uitzoeken?
Zo zou ik het iig doen. En ik denk dat er hier vele moraalridders zijn die het stiekem toch ook zo zouden doen.
Niemand gaat vrijwillig duizenden euro's het schip in, of wel? ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:57

Ik praat dat ook niet goed, maar dat heeft toch niets met de waarschuwing te maken??
Ze waarschuwt dat aangeboden paard niet in orde is, het is geen waarschuwing naar de verkoopster toe?!

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:03

Ik ken TS niet dus ik wil daarom ook alleen reageren op wat er gebeurd is, zelf hebben wij ook niet super veel geld dus ik kan begrijpen dat je met het paard terug bent gegaan naar de handelaar (zou ik zelf ook hebben gedaan) misschien een beetje offtopic maar dit hebben wij gehad met een hond die is bij ons binnen een week overleden dus ook gedonder gehad met de handelaar (broodfokker) volgens mij hebben mijn ouders de dierenbescherming erbij gehad en toen nog een deel van het bedrag teruggekregen).

Ik vindt het goed dat je waarschuwd.

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:06

Wat een onzin om te zeggen dat TS het paard zelf maar weg had moeten brengen, voor het welzijn van het paard en bescherming van de paardenhandel bla bla. Ik begrijp heel goed dat wanneer je een paard koopt bij een bedrijf wat niet aan de eissen voldoet dat je de koop ontbind en niet zelf een paar duizend euro's verlies gaat lijden voor de rommel die andere aan je probeerden te verkopen. Als je nou een paar miljoen op de bank hebt OK maar als ik van mezelf uitga heb ik moeten sparen om een paard te kunnen kopen en als je dan op zo'n manier bedonderd word kun je het je niet veroorloven om je verlies te pakken. Dan duurt het weer een hele lange tijd om een nieuw paard te kunnen kopen. En dan maar hopen dat deze geen gebrek heeft want anders kun je weer een jaar of langer gaan sparen.....

Als je een tv koopt en die blijkt na 2 weken niet goed te funtioneren dan gooi je die toch ook niet bij het grof vuil en gaat een nieuwe halen. Nee dan ga je terug naar de verkoper!

Ik heb dit soort onzin antwoorden al in zoveel topics voorbij zien komen. Belachelijk. TS zou niet de verantwoordelijkheid moeten nemen maar degene die het paard verkoopt wel!