Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
CleovG schreef:Ik zal nu heel bokt wel over me heen krijgen maar dat is dan maar zo.
Ik vind je paard heel fijn, maar ik vind je toch eigenlijk echt te zwaar om een paard op deze manier te belasten. In de draf is het duidelijk dat je nog redelijk veel in je zadel "stuitert" waardoor de belasting nou niet bepaald minder wordt.
Vudress schreef:Ook ik heb door de jaren heen je topics wel wat gevolgd en ik vind het knap wat jullie van dit paard hebben weten te maken. Het is volgens mij geen ideaal dressuurpaard en het probleem van te diep gaan lijkt toch heel goed opgelost.CleovG schreef:Ik zal nu heel bokt wel over me heen krijgen maar dat is dan maar zo.
Ik vind je paard heel fijn, maar ik vind je toch eigenlijk echt te zwaar om een paard op deze manier te belasten. In de draf is het duidelijk dat je nog redelijk veel in je zadel "stuitert" waardoor de belasting nou niet bepaald minder wordt.
Niet iedereen heeft anorexia of een andere eetstoornis...... Ongelooflijk trouwens dat er commentaar op het figuur van deze amazone wordt gegeven. Ik vind dat ver voorbij alle fatsoensnormen.
Mindfields schreef:Heb je er wel eens aan gedacht om aan de hand te werken aan de piaffe? Ik denk dat je hem dan veel meer van achteruit kunt laten piafferen en dat hij op die manier ook beter zijn balans zou kunnen behouden en kan rijzen in de voorhand vanuit de gedragenheid achter. Verder vind ik het er netjes uit zien, hij is erg goed aan je hulpen zo te zien! Maar de piaffe komt niet van achteruit, hij blijft heel erg onderstandig met de voorhand en ook al is hij snel van achter, hij draagt alles met de voorhand. Ik zie ze dan liever eerst vanuit werken aan de hand echt van achter beginnen met de neus er meer uit, dan zo.
Edit: of vanuit het achterwaarts(onder het zadel), door het achterwaarts zet je al het gewicht op de achterhand en vandaaruit dan steeds kleine stukjes aanpiafferen. Wel zorgen dat hij dan aan en liefst voor de loodlijn is in het achterwaarts en hem zijn eigen balans laten vinden zonder hem te ondersteunen met de hand.
CleovG schreef:Ik zal nu heel bokt wel over me heen krijgen maar dat is dan maar zo.
Janine1990 schreef:Het wordt écht steeds beter en beter...
Maar, hoge bomen vangen veel wind, dat zie je ook hier in dit topic maar weer... De reactie van Cleo kan ik me in principe in vinden, maar niet in het idee van te veel belasten.
Daffodil, als ik me niet vergis heeft Cleo ook bij Young Riders gereden??? Of Junioren???
Wat eerder ook al gezegd werd, is dat wanneer je op een bepaald niveau komt, je ook aan jezelf moet gaan werken. En hoewel je je paard misschien niet in de weg zit, ben ik van mening dat je nog véél beter kan worden als je afvalt, simpelweg omdat je dan meer gevoel krijgt in wat onder je gebeurd. Ik merk dit zelf ook gigantisch als ik weer eens een paar kilo te zwaar ben, het wil dan gewoon niet meer, ik krijg dan niet meer voor elkaar wat eerder zo gemakkelijk was. Je zult beter in je zadel komen te zitten, vanwege o.a. je bovenbenen.
En ondanks dat ik alleen maar kan dromen van dit niveau, ben ik toch van mening dat ik dit 'moet' zeggen. Hoe vaak het ook al is gezegd. Naast dat overgewicht jou in de weg gaat zitten, is het ook gewoon ongezond. Je bent nu nog jong, je kan er nu nog iets aan veranderen. Hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het wordt...
Ik hoop in ieder geval dat ik nog vele filmpjes, foto's etc. etc. van je ga zien hier op bokt! En wie weet, 2016????
Citaat:Melanie: heb je ook al ingeschreven voor internationale wedstrijden?
tita schreef:Citaat:Melanie: heb je ook al ingeschreven voor internationale wedstrijden?
Wat wil je hiermee suggereren Cleo?
Jij interntionaal jawel ik heb zelf ook in het buitenland gestart maar dat maakt je nog geen international.
Ik zou maar eens stoppen met zo hoog van de toren te blazen want de meesten mensen op bokt kennen je niet en ik wel.
Zou niet zo leuk zijn als ik precies ging vertellen hoe je het allemaal NET NIET heb gehaald.nee ik ben niet jaloers.. echt niet