Rana (Reina) is weer thuis!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

korbakimmy8

Re: Rana (Reina) is weer thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:26

Mooi dat het goed gaat met Reintje!
Mis me knolletje wel hoor op stal, maar ik weet dat het beter voor haar is!
En heb er ook zeker geen spijt van dat ze naar jou is gegaan!!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:27

Ondanks ik haar niet in het echt ken, maar wel via Leandra, ben ik echt heel erg blij dat die pony weer goed terecht is, wat zal ze op gaan knappen! +:)+

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:16

Fijn zeg. Ik had het topic alweer een paar keer opgezocht om te vinden hoe het gaat. Ben erg benieuwd naar de foto's!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 18:42

Nou daar zijn de nieuwe foto's dan eindelijk :)

Rana moest zich vandaag even uitleven aan de longeerlijn want aan de overkant was een kinderfeestje gaande :-) Later werd ze gelukkig weer rustiger en ontspande ze zich kleine momentjes. Alleen had voor mij een ander paard los in de bak gerend dus die had de bak flink omgeploegd.

Rana naar mijn idee al wat afgevallen, en haar conditie wordt al iets beter. Volgens mij zijn we dus wel goed opweg. Eind van de maand wordt ze weer helemaal bekeken voor de DA en hopelijk krijgen we dan groen licht om wat meer te gaan doen. Al ben ik allang blij dat wel lekker kunnen longeren en wandelen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=vg-s36EXvMk&feature=youtu.be

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:05

Ziet er onwijs netjes uit en wat ziet ze er gelukkig uit, echt super!
Ik hoop dat jullie snel echt aan de slag kunnen gaan en nogmaals, super dat je dit doet!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 20:11

Dank je wel, Marit!

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:23

wauw wat gaaf! Was op zomaar op het topic van de verzorgers uitgekomen en heb dat ook even gevolgd en nu toevallig op dit topic.
maar wat goed dat je haar terug hebt, ze knapt lekker op!

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 21:54

Wat ziet ze er super uit zeg! Word er helemaal blij van als ik Reintje zo weer zie! Echt super! Ik kom snel een keertje kijken :o

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 18:43

We hebben vandaag weer heerlijk genoten van het fijne weer!

Eerst ging de 4-jarige dochter van onze staleigenaresse weer even gymen op Raan.
Afbeelding
Afbeelding

Toen wilde de verzorgster van mijn shetlanders ook wel even een rondje proberen.
Afbeelding

En tenslotte moest en zou het zoontje van de staleigenaresse ook nog even op.
Afbeelding

Zo fijn om te zien dat Raan en de kinderen genieten van elkaar. Raan is zo verschrikkelijk lief naar de kids toe, heel fijn!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:52

Wat heerlijk hoe dit dier opknapt!

Hopelijk gaat dit dier nu ook anders gereden worden, dus zonder strak elastiek met een pessoabit eraan.
Dat vond ik erg jammer om te zien in voorgaande topics...
Zo zonde....

Dit dier moet lekker opknappen(Wat al flink gebeurt, top!) en dan heerlijk op een normale manier gereden worden en haar ding doen.
Superwerk van je!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 19:14

Nou Jolliegirl, wees gerust. Elastiek en passoabit liggen hier niet in de kast. En voornamelijk zal ze gebruikt worden voor de kinderen dus zij rijden daar al helemaal niet mee! Als ik groen licht heb wil ik er zelf lekker met haar gaan lessen en wie weet in de toekomst een dressuurwedstrijdje rijden :) Maar nogmaals, voornamelijk gaan de kinderen lekker van haar leren zonder poespas. Dat is absoluut niet nodig :)

Edit: typo

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 19:19

Theeglas schreef:
Nou Jolliegirl, wees gerust. Elastiek en passoabit liggen hier niet in de kast. En voornamelijk zal ze gebruikt worden voor de kinderen dus zij rijden daar al helemaal niet mee! Als ik groen licht heb wil ik er zelf lekker met haar gaan lessen en wie weet in de toekomst een dressuurwedstrijdje rijden :) Maar nogmaals, voornamelijk gaan de kinderen lekker van haar leren zonder poespas. Dat is absoluut niet nodig :)

Edit: typo

Had ook niets anders verwacht!
Super! +:)+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 19:27

Ook ik had de andere topics gezien. Super hoe ze nu aan het veranderen is. Ze ziet er tevreden uit (voor zover je dat kunt zien van een foto natuurlijk). De kids gaan vast veel plezier met haar beleven.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 19:27

Dank jullie wel!

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:00

wat ziet ze er goed uit, echt een leuke pony!

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:02

Ahhh wat ziet dat er geweldig uit zeg!! En wat is ze lief met die kleine kindertjes! Ben benieuwd hoe ze er straks zonder dr wintervacht uit zal zien :D

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 23:31

Jaa ik ook, ik poets me iedere dag suf want ze verhaart enorm! Maar ik kan inderdaad niet wachten tot ze weer strak in dr vachtje zit!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 11:34

capopjekop schreef:
Ook ik had de andere topics gezien. Super hoe ze nu aan het veranderen is. Ze ziet er tevreden uit (voor zover je dat kunt zien van een foto natuurlijk). De kids gaan vast veel plezier met haar beleven.

Ja echt he? Als je deze foto's met de andere topics vergelijkt zie je nu een paardje wat een stuk gelukkiger kijkt, heel fijn om te zien en ik ben benieuwd naar alle updates! :)

Annepanne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 00:23

Pff...vond haar zo zielig toen ik destijds dat topic zag over dat heerlijk ontspannen buitenritje...
Mooi dat jullie elkaar weer gevonden hebben en dat je haar gered hebt! :)

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 10:06

:-) bedankt, en mooi dat ze zich zo goed gedraagt. We hebben veel plezier aan haar!

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:11

Alle mensen die het zo zielig vonden dat ze zo gereden werd, Dat bit en elastieken, Heb ik al verteld waarom en dan zal je het begrijpen. En dat bit, hebben we 1 keer mee gereden en daarna in de kast gelegt. Eerder heb ik hier al gereageerd met de reden waarom ik dat deed (met elastieken rijden). Nouja, niet alleen ik. Moet wel eerst de hele topic lezen. Want het komt zo hard over.

Theeglas: Reintje ziet er super uit!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:20

korbakimmy8 schreef:
Alle mensen die het zo zielig vonden dat ze zo gereden werd, Dat bit en elastieken, Heb ik al verteld waarom en dan zal je het begrijpen. En dat bit, hebben we 1 keer mee gereden en daarna in de kast gelegt. Eerder heb ik hier al gereageerd met de reden waarom ik dat deed (met elastieken rijden). Nouja, niet alleen ik. Moet wel eerst de hele topic lezen. Want het komt zo hard over.

nou als ik dat longeer filmpje zie wordt ik ook niet blij.....hoe krijg je zo snel mogenlijk last van kissing spines?
Ik heb nog nooit een paard zo hoog met zijn hoofd zien lopen,.Dit is echt funest voor de rug.
En ik verbaas mij dat niemand dat ziet :7
Die zou lichtjes bijgezet moeten worden,en niet de hele longeersessie maar enkele minuten,om de rug spieren te trainen.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:45

geerke schreef:
korbakimmy8 schreef:

nou als ik dat longeer filmpje zie wordt ik ook niet blij.....hoe krijg je zo snel mogenlijk last van kissing spines?
Ik heb nog nooit een paard zo hoog met zijn hoofd zien lopen,.Dit is echt funest voor de rug.
En ik verbaas mij dat niemand dat ziet :7
Die zou lichtjes bijgezet moeten worden,en niet de hele longeersessie maar enkele minuten,om de rug spieren te trainen.

Na dat ze zo de lucht in was gegaan heb ik de bijzets los gedaan. Toen deed ze het nog steeds. En de dag er na ook zonder bijzets, deed ze het ook nog. Heeft dus niks met die bijzets te maken.

Verto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:24

@ De mensen die menen nog steeds terug te moeten vallen op de oude topics van korbakimmy8: Waarom houden jullie daar niet eens over op? korbakimmy8 snapt volgens mij nu wel wat iedereen bedoelt, het paardje is weer terug bij de oude eigenaar en het gaat hartstikke goed met haar.

En dit is een topic om Rana in het zonnetje te zetten, niet om constant oude koeien uit de sloot te halen!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:27

Er mag toch best gezegd worden dat het dier nu gelukkiger oogt. Dat ligt heus niet enkel aan korbakimmy dat rana er eerder minder gelukkig uitzag. Speelde de vorige eigenaar ook een grote rol in uiteraard. Maar het is toch een compliment voor Theeglas dat het dier nu al een stuk gelukkiger oogt dankzij haar.