Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
TeckTonie schreef:Liesje1611 schreef:Dit is niet MIJN manier van rijden, dit is wat ik van de eigenaar moet doen! En aangezien ik Prince liever niet kwijtgeraak, LUISTER ik naar haar.
Dus JOUW plezier en wat JIJ wilt gaat maar ten koste van ZIJN gezondheid?
Iejoorr schreef:Heb je zelf in het begin les op Prince gehad?
Toch een beetje apart anders..
Waarom zeg je dat je je eigen pony laat staan terwijl ik je profiel staat dat je geen eigen hebt, en je zegt dat je op een manege rijd![]()
TeckTonie schreef:Faline schreef:Arm paard. Gered van de regen in de drup.![]()
Ik geef helemaal niet snel negatief commentaar op foto's... maar ik krijg hier echt de kriebels van.
T meeste is hier wel gezegd; in de mond om sjorren, galopperen op het asfalt, rijden zonder degelijke optoming..
Het beestje loopt beslist niet rond, heeft een verkeerde knik in de hals en komt erg in verzet op de meeste foto's. Dan zou er toch een belletje moeten gaan rinkelen.
Deze foto's geven alles behalve een fijn beeld. Sorry.
Longeren lijkt me ook geen goed plan... als je daar geen kaas van gegeten hebt. Vraag liever iemand met verstand van zaken om hulp bij het rijden of longeren.
Ga gewoon lekker met een los teugeltje buiten in het bos oid rijden. Niks vragen, gewoon lekker lang, ontspannen en rechtuit laten lopen.
Ik heb niet getrokken, kijk het filmpje, http://www.youtube.com/watch?v=UVfsd-Mu ... e=youtu.be
Ook heb ik niet gegalopeerd, en ik rijd hem zonder zadel omdat hij dan meer ontspannen loopt. Ik wil ook wel eens foto's nemen van hem onder het zadel, maar dan zie je pas dat hij er echt pijn van heeft.
Ik ben de 2de verzorgster, de eerste heeft hem heel erg aangepakt in de mond, en zijn tanden moeten worden gecontroleerd, daarom dat hij in verzet gaat.
Bossen heb je nu eenmaal niet zo veel in Antwerpen, en met een losse teugel vant hij zo de struiken in.
Elin_ schreef:Helaas zit TS niet dicht bij mij in de buurt ,maar ik kijk even wat ik voor haar en vooral het paardje kan doen![]()
(qua rijstijl ed.. )
irisenjinthe schreef:Als je je paard wilt rechtrichten neem er dan les in. Er zijn mensen die dit doen en er voor geleerd hebben.
en doe het niet zo want dit is echt slecht voor hem..Zoals iedereen al zegt.. ga niet met een paard op een bevroren betonnen onder grond rijden. Had hem een dagje laten staan of met hem gaan wandelen. Dat werkt waarschijnlijk wel ontspannen.
TeckTonie schreef:X_Linz_X schreef:rijd je ook in een rijbak?
Met Prince niet, op zondag heb ik les op een manege, en daar rijd ik wel in een bak.
xCaitlin schreef:[/quote]Dit ziet er niet zo best uit.. ik zie ook aardig wat getrek op het filmpje, misschien moet je toch eens proberen om los te laten, dan kan hij ook normaal stappen. En je spreekt jezelf behoorlijk tegen, want in je vorige topic zei je dit:TeckTonie schreef:
rijd je ook in een rijbak?
Met Prince niet, op zondag heb ik les op een manege, en daar rijd ik wel in een bak.
TeckTonie schreef:Vealosz schreef:Als eerste zou ik dit paard gewoon eerst even goed en stevig in stap, draf, en galop proberen te krijgen.
Als eerste zou ik dit paard gewoon RECHT willen laten lopen voor ik als een zot op het gras begin te draven en galloperen.
Vealosz schreef:Heeheehee, dat mag ook wel even wat minder. Ik probeer je op een nette manier wat tips over te brengen! En wie heeft het over "als een zot over het gras draven en galoperen"? Nou ik niet hoor.
TeckTonie schreef:Vealosz schreef:Heeheehee, dat mag ook wel even wat minder. Ik probeer je op een nette manier wat tips over te brengen! En wie heeft het over "als een zot over het gras draven en galoperen"? Nou ik niet hoor.
Jij hebt het over draven & galloperen, nou, ik wil niet terug met een scheef paard op de grond knallen omdat hij niet deftig kan lopen!
TeckTonie schreef:Vealosz schreef:Heeheehee, dat mag ook wel even wat minder. Ik probeer je op een nette manier wat tips over te brengen! En wie heeft het over "als een zot over het gras draven en galoperen"? Nou ik niet hoor.
Jij hebt het over draven & galloperen, nou, ik wil niet terug met een scheef paard op de grond knallen omdat hij niet deftig kan lopen!
Verto schreef:Elin_ schreef:Helaas zit TS niet dicht bij mij in de buurt ,maar ik kijk even wat ik voor haar en vooral het paardje kan doen![]()
(qua rijstijl ed.. )
Goed bezig Elin!
Ik ben geen moderator, maar stoor me wel een beetje aan de toon van veel reacties. Ik snap de frustratie van de bokkers, want dit ziet er echt niet goed uit, maar kan dat niet op een wat vriendelijkere en constructievere manier duidelijk gemaakt worden aan TS?
Door duidelijk uit te leggen wat je ziet en je kritiek goed te onderbouwen? Een beetje vriendelijkheid misstaat niemand(en grote kans dat jouw boodschap ook nog eens beter begrepen wordt)
Elin_ schreef:Verto schreef:Goed bezig Elin!
Ik ben geen moderator, maar stoor me wel een beetje aan de toon van veel reacties. Ik snap de frustratie van de bokkers, want dit ziet er echt niet goed uit, maar kan dat niet op een wat vriendelijkere en constructievere manier duidelijk gemaakt worden aan TS?
Door duidelijk uit te leggen wat je ziet en je kritiek goed te onderbouwen? Een beetje vriendelijkheid misstaat niemand(en grote kans dat jouw boodschap ook nog eens beter begrepen wordt)
BedanktWe hebben contact via pb en ik heb al een nuttige tip imo gegeven
Zal het opnieuw even in het kort hier schrijven:
-Niet rijden , en moet het wel dan zonder teugels aan de hand laten stappen met iemand die ernaast loopt.
En dan bijv. als je naar rechts wilt alle goede beenhulpen geven en gewicht verplaatsen (NIET aan teugels zitten) en dan de gene naast het paard naar rechts laten gaan.
Dat belonen.
Zo leert ie beenhulpen en waar ze voor dienen![]()
@De rest,
Ik snap de frustratie ,maar als je normaal reageert wilt TS echt wel kritiek aannemen,ik zou ook vijandig reageren als iemand je voor alles en erger uitmaken ,terwijl je zelf je fout niet zo goed ziet.