Limburgse kampioenschappen M2!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

Re: Limburgse kampioenschappen M2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 09:10

Fijn dat je het op film ook hebt, geeft toch een beter beeld dan foto's :). Ik mis ook een stuk gedragenheid en verzameling, zeker een punt om aan te werken. Verder vind ik het echt een heel leuk en getalenteerd paard :). Had wel het idee dat je vrij kort zit, kunje niet iets langer :)?

Ik merk wel dat ik wat moeite heb om nog positief te reageren, door hoe je je hier opstelt en reageert. Typen zonder uitroepteken zou al kunnen helpen denk ik :).

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:15

janouke schreef:
Ja pap wilde naar de jury gaan, maar iedereen raadde hrm dat af want je hebt er toch niets meer een en je hebt er achteraf alleen jezelf mee!
Een jury mag me best lage punten geven, maar nietmet zo"n proef! Want op t schouderbinnenwaarts na was t vrijwel foutloos.
Hij mag zoals ik al zei nog wat opgerichter lopen! Maar ik heb veel liever een paard die er wat meer doorheen loopt dan een paard wat bovenin loopt maar niet door de rug!

Ik heb nu wel genoeg gehoord over oprichting enzo dus hier hoef ik geen reacties meer op! Iedereen heeft zo zijn eigen mening over,

Hoezo heb je jezelf ermee om naar du jury te stappen? Sja als je met zo'n houding die je nu hebt op een onredelijke manier gaat zeggen wat je van haar jurering vind, zet je jezelf wel te kakken. Als je daarintegen naar haar was gestapt en redelijk had gevraagd of ze je lage punten nader kan verklaren denk ik niet dat ze daarmee zou zitten. Ik heb het vaak dat er mensen naar mij komen om te vragen hoe mijn oordeel nu eigenlijk zat. Discussie moet je niet willen, maar je kan het beter vragen als achteraf lopen gissen naar antwoord, en op bokt vuil lopen spuien.
Daarbij kan jij zelf wel vinden dat je paard beter wat lager loopt ipv id oprichting met minder ruggenruik, maar op het moment dat jij de ring inrijd, is het de jury die daar zit om over jou te oordelen. En heeft die een ideaal beeld in zijn hoofd voor het betreffende niveau ;)
Verder vind ik, na het zien van je filmpje, de reacties van de meeste hier wel op zijn plaats. Ik moet ook heel eerlijk toegeven dat je filmpje nog niet echt een Z waardige indruk geeft. Paard doet de oefeningen, maar loopt over zijn tempo, waardoor hij idd gaat duwen van achter. Jammer want daardoor duikt hij en krijg je hem nooit lekker gedragen. Activiteit is nl iets anders dan over het tempo laten lopen. Verder maakt het dat je oefeningen er onafgewerkt en gehaast uitziet. Denk dat je met een beetje langzamer tempo al een heel eind komt binnen korte tijd. Succes met je prachtpaard :))

Django_24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:44

Proficiat met je 6de plaats. Voor een M2 proef mag hij idd een stuk terug in tempo en gaan zitten van achter, het komt op de foto's over alsof die zijn achterbeen er niet genoeg onder in zet. En op het filmpje loopt ie over tempo waardoor hij ook niet kan zitten van achter. Op deze wijze is hij ook nog niet Z waardig

Juryleden aanspreken op hun punten komt meestal erg gevoelig over en aangezien zij er veel zitten zou ik daar ook mee uitkijken.

Succes verder met je paard

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 13:27

Mag ik vragen wie je jury was Janou?

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:55

Damoiseaux2 schreef:
Mag ik vragen wie je jury was Janou?

Ben ik ook wel heel benieuwd naar. :)

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 00:26

Goed gedaan hoor Janou, volgende keer beter toch? :) jammer van de punten van de Jury :(:) iedereen denk er het zijne over, helaas natuurlijk. Het neusje mag er idd wat meer uit zoals sommige al zeggen en van mij zou hij ook wat lager mogen, niet teveel, maar vind hem nu net wat te hoog en niet genoeg buiging hebben :)
Ik zag je weleens rijden als ik met de auto voorbij jullie kwam :P
Veel plezier in het Z1, ik zie je wel weer eens :)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 03:28

Ok om eerlijk te zeggen ik vond die 194 te hoog gepunt :o (of vind jij zelf dat alleen die 173 niet correct was gepunt) :+ . Ik zie bijna alleen een paard wat over zijn eigen tempo heen loopt, niet gedragen en valt als het ware bijna uit elkaar ok die 173 is dan misschien iets te laag was wel winst waardig maar om eerlijk te zeggen die bijna 2 winstpunten had je bij mij ook niet gereden. Begin-mid 180 (zeg maar ergens tussen de 180-185).

PS klagen over de jury het wereldje ook op bokt is veel en veel kleiner dan dat jij denkt ;) _O-

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 09:08

janouke schreef:
mijn handen mogen soms idd wat lager, hier vergeet ik af en toe nog wel eens aan te denken!

Achter mag hij inderdaad wat sterker worden, hij moet zich nu gaan verzamelen dus dat zal vanzelf wel gaan komen!

En wat te zeggen over de jury: het is echt niet normaal dat ik zo weinig punten had, nog geen winstpunt (dat heb ik nog nooooit gehad) en dan nog 20 punten verschil met de andere jury! Dan ben je voor mij en veel andere een slechte jury!

Een Jury is nooit een slechte jury, maar je hebt gewoon niet laten zien wat die Jury wilde zien. Dat is toch gewoon logisch, die jury vond het niet goed. Nouja, dat kan toch eens gebeuren. Het is ook niet altijd goed om 200 punten te rijden, wat jij volgens mij altijd doet aan je reacties te lezen. Want zodra iemand alleen maar 200 punten blijft rijden ga je ontzettend hard door je rubrieken heen, en op een gegeven moment krijg je dan dat je lekker zo blijft doorrijden [Wat logisch is als je telkens 200 punten rijd] en doordat je zo blijft doorrijden verbeterd er vaak maar weinig.

En misschien was de Jury die je die hoge punten gaf wel een slechte jury. Ik weet het niet, ik was er niet bij. Maar ik vind dat je niet zo over jury's mag praten, dat is echt asociaal en egoïstisch.

En iedereen die commentaar geeft bedoeld het alleenmaar aardig zodat je dan wel aan die 200 punten komt die je ditkeer niet kreeg, dat is juist alleen maar aardig.

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 09:20

Ik vind die galopfoto's wel mooi, de draffoto's vind ik wat minder omdat ze net op een verkeerd moment genomen zijn. Overal is de horizon scheef dus persoonlijk zou ik daar zelf geen een foto van kopen.

Over het rijden: ik heb daar weinig verstand van. (van het M dan...) ik ben daar wel aanwezig geweest en het viel mij inderdaad op dat er zeer grote verschillen in punten zaten tussen de jury's, dus dit kan ik wel bevestigen.

Succes verder :j

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 09:21

Kel2004 schreef:
Goed paardrijden is incasseren en zelfkennis.

Ik ga er altijd vanuit dat iets in eerste instantie aan mezelf ligt (dat is 9 van de 10 keer ook zo)
Daarna kijk ik naar het trainingsniveau van mn paard, voor mij kan mijn paard nog zo verbeterd zijn en kan ik zo trots zijn op de proef die ik heb neer gezet, maar de jury heeft jouw weggetje niet bewandeld en bekijkt je op DAT moment, zonder achterliggende informatie.

Ik weet dat bepaalde kritieken soms hard aankomen, want mensen kraken voor je gevoel je beste bezit af. Maar denk eraan, mensen kraken je niet af, mensen proberen je tot inzicht te laten komen. En dit doen ze om je beste bezit nog beter te maken.

Jouw manier van reageren en opnemen van 'kritiek' stoort mij enorm. Zelfs de beste moeten nog elke dag leren, krijgen elke dag kritiek voor hun kiezen. Daar worden ze aan het einde van de rit weer beter van!

Goed paardrijden begint bij zelfkennis!

Ga aan de slag met het gegeven en je zal zien dat je een paard hebt wat fenomenaal kan gaan bewegen ipv goed bewegen :j Het zit erin, het is een indrukwekkende verschijning.

RESPECT! Zie mijn post al op de eerste pagina.

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:32

janouke schreef:
Normaal als een jury me iets minder punten zou geven vindt ik dit ook niet zo erg, maar dan moet het wel terecht zijn! En dat was het deze keer zeker niet! Die van mij liep juist nog al een van de minderen een beetje opgericht!

En die jury heeft ook niets van oprichten ofzo erop gezet!
Keertwending een 4: terwijl deze helemaal goed waren. Bij de andere jury een 7
schouderbinnenwaart: 2 was idd wel beetje weinig maar nier voor een 2. andere jury 6
en zo nog een aantal dingen! Maar we hebben het doorgegeven aan iemand van de knhs

Vaak kun je zelf een heel ander gevoel hebben als hoe het daadwerkelijk uitziet.
de jury's zitten op verschillende plekken, dus verschil is wel normaal.

Denk wel dat je een beetje aan je persoonlijkheid kunt werken.
Ook in eerder topics is mij opgevallen dat je geen tips (commentaar) wenst.
Plaats dan geen foto's.
(ik doe het ook niet, heb geen zin in penny praat ;-) )

Overigens vind ik dat je een heel leuk paard hebt,
maar mis idd ook de gedragenheid en het komt er gehaast (niet gereden) over.
Ook je zit mag aan gewerkt worden, af en toe hang je een beetje.

Veel succes