Bedankt allemaal
Ik wéet dat veel paarden (en andere dieren) vroeger zo ook gevoerd werden; 't is dan dus ook niet mijn bedoeling (geweest) om te 'claimen' dat dit een geweldige, nieuwe 'uitvinding' is of iets hoor; zie beginpost: 'vroeger deden ze dit ook wel'

@ LecyTinker: Dan heb jij wel echt een sloop-paard zeg
@ Miranda06: Daar ken ik het idd ook van. Met van die jute haverzakken
Jemawi schreef:Echt briljant dit. Het is bij die van mij ook constant gedonder en hebben de grootste ruzie. Ik ga het ook proberen.
Heb je er ook weleens slobber in? Ik denk dat dat blijft plakken aan de zijkanten of niet?
Eens ze het gewend zijn, komt er vaak toch een stuk meer rust in de groep. Dat is tenminste wel mijn ervaring. Het verloopt nu gewoon een heel stuk rustiger; voor zowel m'n poowns als voor mij. Slobber voer ik eigenlijk nooit, dus daar kan ik niet over mee praten. Wat ik wél af en toe doe, is een oud bruin biertje over 't voer heen. Dat laat ik ook even weken, dus dan krijg je ook een beetje een soort van 'drap'. Daar hebben ze hier geen moeite mee; ze zetten de emmer dan gewoon op de grond en kunnen alsnog de zijkanten aflikken. Mochten er nog restjes overblijven dan haal ik de emmer van het hoofd, schraap alles beetje bij elkaar en dan laat ik ze zonder emmer om het hoofd het nog even opeten.
@ postvanpe: Maar als ik er een gat in maak, gaat al het voer er ook weer uit. Daarnaast blijf ik altijd in de buurt als ze de emmers om hebben; ik loop hoogstens eventjes vlug naar de mesthoop, maar dan heb ik ze nog steeds in 't zicht en dat is niet ver. Ik zou ze nóóit zo laten staan als ik even weg moet oid. Puur 'voor het geval dat'.
@ Eliine: Als ze hier morsen vind ik het idd ook vervelend ivm. zandkoliek.
@ Maartje1990: Fijn dat je het hebt uitgeprobeerd en dat het zo goed bevalt! Ze hebben snel genoeg in de gaten dat ze de emmer idd gewoon op de grond kunnen zetten en zo 'normaal' verder kunnen eten. Al vind mijn Welsh het dus best grappig om onder het eten wat rond te lopen en scharrelen, omdat haar voerbak toch mee gaat. En dat proberen te jatten, gaat ook vanzelf over; hebben ze vanzelf wel in de gaten dat dat niet meer kan 
@ Bassenqua: Dat is idd ook erg handig! Hier hadden ze vroeger op de manege in de stands wel voerbakken, maar er zijn er idd genoeg die dat niet hadden.
@ kvika:
Ben me er van bewust dat ik niet de enige ben die op deze manier voert. Toch zijn er een hoop mensen die het echt heel raar/vreemd vinden.