Reina weer op Bokt!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:43

Daydream27 schreef:
@ marit
Sorry, niet goed gelezen, vond het ook al zo vreemd.
Ik rijd gewoon met een trens, best grappig dat er meteen weer zo een halve aanval uit de hoek komt als ik schrijf dat ik Z rijd. Ik bedoel t ook helemaal niet aanvallend, ben gewoon benieuwd. Want nog steeds zie ik het probleem van een goedgebruikt elastiek niet. Het enige is dat je het niet te kort moet zetten (zoals jij beschrijft), dan kan het paard gewoon op de loodlijn ontspannen lopen, alleen niet helemaal erboven. Lijkt me prima, toch.

Bij mij op stal rijdt maar één iemand bitloos, dus heb er niet echt veel ervaring mee. Ik zou het ook wel een keer willen proberen, denk dat mn paard het ook wel redelijk op zal pakken, aangezien hij heel makkelijk en zacht is in de aanleuning. Dus misschien moet ik dat maar eens gaan doen in het nieuwe jaar. Maar dan nog heb ik het idee dat je wel enigzins een voorwaartse druk op het bit/neus moet hebben om je paard gedragen wil hebben.

Haha het was ook niet aanvallend bedoeld hoor := . Maar als je het elastiek los doet , doet je weer niks , dus kan je hem net zo goed niet om doen . Elastiek is letterlijk een bagger bijzet teugel , of je hebt er niks aan , of je maakt je paard er mee kapot . Bitloos is leuk voor de afwisseling . En ik rij niet bitloos omdat ik tegen het bit ben , maar omdat mijn paard op het bit niet te houden is, ze gaat in protest als ze ook maar een beetje druk voelt van het bit . dus dan maar zonder bit :=

HRE

Re: Reina weer op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:49

Vind het geen fijne plaatjes.. Jammer dat je er gelijk een elastiek aanknoopt én een pessoa bit. Terwijl je alleen gaat stappen op een buitenritje....

Daydream27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:51

Oke prima! Maar ik blijf erbij dat ik het elastiek juist de fijnste bijzetteugel vind (in mijn geval puur voor het werken aan de longe). Laten we maar zeggen dat smaken (en manieren van werken met je paard) verschillen. En ja natuurlijk staat een lekker onspannen en vrolijk paard altijd voorop. Mijn paard is misschien gewoon te makkelijk als het op bijzetten aan komt, ik hoef dat elastiek maar heeeeel losje om te doen (ik doe het trouwens wel op een heel andere manier om dan op de foto's gedaan werd) en hij loopt al lekker ontspannen naar beneden, moet eerder opletten dat ie niet te ontspannen is ;-)

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:52

Daydream27 schreef:
Oke prima! Maar ik blijf erbij dat ik het elastiek juist de fijnste bijzetteugel vind (in mijn geval puur voor het werken aan de longe). Laten we maar zeggen dat smaken (en manieren van werken met je paard) verschillen. En ja natuurlijk staat een lekker onspannen en vrolijk paard altijd voorop. Mijn paard is misschien gewoon te makkelijk als het op bijzetten aan komt, ik hoef dat elastiek maar heeeeel losje om te doen (ik doe het trouwens wel op een heel andere manier om dan op de foto's gedaan werd) en hij loopt al lekker ontspannen naar beneden, moet eerder opletten dat ie niet te ontspannen is ;-)

oke iedereen zijn eigen mening ;)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:57

Meid, je mag op sommige mensen best antwoorden, iemand bied je een les aan die in de buurt woont!

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:05

Ik wil even iets zeggen.....
ik ben het absoluut met jullie eens dat dit geen fijne beelden zijn!!! laat ik dat voorop stellen..... en de houding en manier waarop op de TS reageerd is ook niet allerbest.... maar, heeft iemand er aan gedacht dat misschien (ik zeg misschien, er is een optie) dit meisje (want met 16 ben je nog JONG) geen keuze heeft in de optoming omdat de eigenaar(en) van het paardje dat (om wat voor reden dan ook, en zeker onbegrijpelijk) absoluut op deze manier willen!?
Ik denk dat ik het in zo'n situatie ook moeilijk zou vinden....praat het niet goed zeker niet...... maar we weten ook niet hoe streng die mensen zijn en of zij als 16 jarige puber(bedoel dit absoluut niet neerbuigend) daar weer stand tegen kan bieden!
Zijn er andere opties 100% maar we zijn allemaal puber geweest weerstand en opstand hoort daarbij!

En nogmaals ik er is een kans dat de situatie zo iets dergelijks is! zo niet heb ik helemaal niks gezegt! en ik zeg het nog maar een keer: IK BEN HET MET JULLIE EENS DAT DIT NIET DE MANIER IS!!!!!!

p.s.
Lees net iemand les heeft aageboden zou ik ook zeker op in gaan! kan alleen maar in je voordeel werken!

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:06

doebidon schreef:
ik ben het absoluut met jullie eens dat dit geen fijne beelden zijn!!! laat ik dat voorop stellen..... en de houding en manier waarop op de TS reageerd is ook niet allerbest.... maar, heeft iemand er aan gedacht dat misschien (ik zeg misschien, er is een optie) dit meisje (want met 16 ben je nog JONG) geen keuze heeft in de optoming omdat de eigenaar(en) van het paardje dat (om wat voor reden dan ook, en zeker onbegrijpelijk) absoluut op deze manier willen!?
Ik denk dat ik het in zo'n situatie ook moeilijk zou vinden....praat het niet goed zeker niet...... maar we weten ook niet hoe streng die mensen zijn en of zij als 16 jarige puber(bedoel dit absoluut niet neerbuigend) daar weer stand tegen kan bieden!
Zijn er andere opties 100% maar we zijn allemaal puber geweest weerstand en opstand hoort daarbij!

En nogmaals ik er is een kans dat de situatie zo iets dergelijks is! zo niet heb ik helemaal niks gezegt! en ik zeg het nog maar een keer: IK BEN HET MET JULLIE EENS DAT DIT NIET DE MANIER IS!!!!!!

Had ik allang al gezegd tot ziens ik ga dit paard niet pijnigen :=

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:10

doebidon schreef:

Goedenmiddag, hier meldt zich een 16 jarige puber. :D
Okee, nu even serieus.
Met 16 jaar ben je oud en wijs genoeg om punt één te luisteren naar anderen hun kritiek en daar op zn minst normaal op te reageren, ookal ben je het er niet mee eens.
En punt twee: Het lijkt mij dat je op je 16e toch wel een 'redelijk' beeld hebt over wat een elastiek en een pessoa bit doen. En nee, waarschijnlijk heeft zij niet de keuze in de optoming.
Maar als je in haar profiel kijkt, heeft ze behoorlijk wat paardenspullen, die ze ongetwijfeld ook voor deze paardjes gebruikt. Daarom begrijp ik niet waarom ze niet met een ander bit kan rijden en zonder elastiek.
En al zou ze geen keuze hebben in de optoming, zou ze verstandig genoeg moeten zijn om te weigeren ermee te rijden, aangezien er naar mijn idee totaal geen reden voor is.

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:31

Liesje1611 :D
Dat ze gewoon antwoord kan en zou moeten geven ben ik zeker met je eens. Misschien kent zij het effect van een pessoa bit niet, we weten niet of ze dat geleerd heeft even als een elastiek.
ik had vroeger ook een pessoa bit vond ik heel stoer en ik vond het er erg mooi uitzien.... gelukkig heb ik nooit de kans gehad en of genomen om het bit te gebruiken omdat (wist dat het scherp was maar meer ook niet) ik dat niet nodig vond ging prima zonder. maar dat terzijde

Als dit de enige manier is dat ze uberhaupt kan rijden, zich niet realiseerd met wat voor middelen ze rijd zou je dan opgeven wat je zo dierbaar is??? ja nu misschien omdat ze hier te horen krijgt hoe het zit met die dingen! Les nemen is een must maar blijkbaar is dat niet mogelijk.

ik in deze situatie had iid net als jij gewoon met een ander bit gereden en zonder elastiek (misschien wel een andere hulpteugel)

Oh en nog 1 ding..... niet iedereen is "even oud" met 16 jaar (als je snapt wat ik bedoel)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:38

doebidon schreef:
Liesje1611 :D
Dat ze gewoon antwoord kan en zou moeten geven ben ik zeker met je eens. Misschien kent zij het effect van een pessoa bit niet, we weten niet of ze dat geleerd heeft even als een elastiek.
ik had vroeger ook een pessoa bit vond ik heel stoer en ik vond het er erg mooi uitzien.... gelukkig heb ik nooit de kans gehad en of genomen om het bit te gebruiken omdat (wist dat het scherp was maar meer ook niet) ik dat niet nodig vond ging prima zonder. maar dat terzijde

Als dit de enige manier is dat ze uberhaupt kan rijden, zich niet realiseerd met wat voor middelen ze rijd zou je dan opgeven wat je zo dierbaar is??? ja nu misschien omdat ze hier te horen krijgt hoe het zit met die dingen! Les nemen is een must maar blijkbaar is dat niet mogelijk.

ik in deze situatie had iid net als jij gewoon met een ander bit gereden en zonder elastiek (misschien wel een andere hulpteugel)

Oh en nog 1 ding..... niet iedereen is "even oud" met 16 jaar (als je snapt wat ik bedoel)

(overal) Mee eens.
Maar even heel simpel gezegd..
Het gaat er bij mij gewoon níét in dat je met spullen gaat rijden terwijl je geen idee hebt waar ze eigenlijk voor bedoeld zijn en hoe je ze moet gebruiken. Internet en Google is echt niet zo moeilijk te gebruiken.
en 'zelfs' een 16jarige zou de tegenwoordigheid van geest (moeten!) hebben om simpelweg even wat research te doen op internet, of het na te vragen bij iemand die er wel verstand van heeft.
Goed, blijkbaar heeft ze dit dus niet gedaan. Dit denk ik omdat ze dus met deze 'hulp'middelen rijdt op een rustig stapbuitenritje. Dus in dat geval zou ze rijden met pessoabit en elastiek uit onwetendheid. Oké, prima, kan ik me nog íéts bij voorstellen (als ik hard mn best doe :P).
Maar vervolgens reageert ze op een manier die voor een kind van 12 nog niet normaal is, 'gaat ze er toch niks aan veranderen' en weigert ze in te zien dat ze zo haar paardje compleet naar de ***** rijdt.
En ja, dan heb je me kwaad.

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:51

helemaal mee eens!!!!! en zeker als je geen les hebt!
Jeetje Liesje1611 wat zijn we eensgezind +:)+

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:53

doebidon schreef:
helemaal mee eens!!!!! en zeker als je geen les hebt!
Jeetje Liesje1611 wat zijn we eensgezind +:)+

*highfive!* *\o/*

Nu nog een reactie van TS,
en het liefste een uitgebreid stappenplan 'hoe ga ik zorgen dat ik mijn paard vriendelijker ga rijden en probeer te voorkomen dat hij blessures krijgt'.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:56

ik heb ook nog geen reactie gehad op mijn aanbod om haar te helpen..erg jammer!

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:57

AdnerB schreef:
ik heb ook nog geen reactie gehad op mijn aanbod om haar te helpen..erg jammer!

Ja dat vind ik wel heel apart , had het meteen met beide handen aangepakt!!

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:16

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:16

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:17

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:19

:+

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:24

Volgens mij heeft TS heel goed in de gaten dat dit NIET de manier is want ze zegt zelf in de OP al van let niet op het bit ;)
Het gaat wel degelijk om een blesure van het pard zelf als ik goed lees.
En ze zegt mijn spullen, dus ga ervanuit dat dit niet eens spullen zijn die bij de pony horen dan? Dan heb je dus de keuze welk bit je koopt, en er zijn ook foto's mt een ander bit dus keuze is er wel, maar de wil om ht te gebruiken schijnbar niet

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:27

matasja schreef:
Volgens mij heeft TS heel goed in de gaten dat dit NIET de manier is want ze zegt zelf in de OP al van let niet op het bit ;)
Het gaat wel degelijk om een blesure van het pard zelf als ik goed lees.
En ze zegt mijn spullen, dus ga ervanuit dat dit niet eens spullen zijn die bij de pony horen dan? Dan heb je dus de keuze welk bit je koopt, en er zijn ook foto's mt een ander bit dus keuze is er wel, maar de wil om ht te gebruiken schijnbar niet

Ik weet ook bijna zeker dat het gaat om de blessure van het paard.
Maar dit zullen we wel nooit te weten komen, omdat:
TS niet wil toegeven dat dit, hoogstwaarschijnlijk, een blessure is die veroorzaakt is door haar manier van rijden.

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:35

Matasja

het zal idd wel niet in dit geval gezien haar reactie maar, (ja ja daar is ie weer 'de maar') een bit zit natuurlijk niet vast aan een hoofdstel en kan je wisselen.

oh en Liesje1611 ik ga meelezen!!! +:)+

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:38

Voor een stap buitenrit snap ik niet waarom je al die toebehoren eraan hebt geknupt.
Het is een leuk paardje hoor, maar snap dat niet zo

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:40

Lieve jonge meid , ik hoop dat je nog even in dit topic leest ... maar neem alle feedback aan van deze medebokkers en ga er iets mee doen !!! Dit is geen houden van je pony, ik denk dat je het diep in je hart misschien wel weet .... je kan hier van leren om het anders te gaan doen !

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:57

Leuke pony ;)

En ts er staan echt goede adviezen tussen, en dat er zelfs iemand een les aanbied!
Misschien kun je het topic eens aan de eigenaar van de pony laten lezen ;).

Jammer dat er meteen weer 3 pagina's verwijten staan. En aan reactie's zoals "sielugh voor de pony" of "ik rijd bitloos" heeft de ts niet zoveel aan.

Een blik in het profiel van de ts en je kan zien dat dit niet haar pony is....

Ik zeg niet dat het goed is maar weet je hoeveel mensen ik irl met een bit/slof/elastiek zie rijden waarvan ik denk is dat nodig?

Ben benieuwd of je er dan ook wat van zegt? En vooral op die manier {:)-:( Nee de beste stuurlui staan aan wal dat blijkt maar weer...

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:08

de laatste foto is leuk om te zien.
op de andere foto"s staat idd een blij meisje en een droevig paard , ik heb even in je profiel gekeken , en ook gekeken naar andere berichten van je , en op foto"s waar de pony een ander hoofdstel omheeft met ander bit , kijkt hij beduidend blijer.....
ook heb ik de indruk dat het bij jou is ; hoe meer hoe beter....
terwijl irl het juist net andersom is , in sommige topics geef je aan niet veel geld uit te willen geven omdat het "maar een verzorgpony is" , maar aan de andere kant koop je je scheel aan onnodige spullen voor de pony.
je vraagt adviezen over bitten en zegt er geen verstand van te hebben, en vervolgens hang je er een pessoabit in....

ik zou de adviezen die je hier hebt gekregen maar ter harte nemen, en je niet zo blind staren op alles wat er op de markt te koop is.

verder zie je eruit als een leuke meid, en heb je een leuke pony onder je kont , en ik hoop dan ook van harte om hier nog een keer een foto topic van je tegen te komen, waar ieder positief op kan reageren.
veel succes!