Nieuwe ruiters in de les wat gezellig zeg! Ahum....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:21

wat kost een prive les bij jullie in de buurt als ik mag vragen?

Annika__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:23

vibabu schreef:
Omdat het een hele gevaarlijke pony is ;)

_O- _/-\o_

@ TS: Ik zou allereerst proberen om je taalgebruik dusdanig aan te passen dat het wat minder verwaand overkomt. ''Ik ben van hogere stand'' en meer van dat soort opmerkingen komen toch niet echt leuk over.
Maar ik kan me voorstellen dat je wat wil leren in je manegeles. Al kan ik me niet voorstellen dat de instructrice het niet voor elkaar krijgt om ruiter A te helpen met het aanspringen in galop, zich daarna om te draaien, en jou te helpen met bijvoorbeeld schouderbinnenwaarts. Of moeten jullie achter elkaar aan dezelfde oefening volgen? In dat geval zou ik kijken of er een les is die meer aansluit bij wat jij wil leren.

Wat betreft het lessen met je eigen pony: of je hier les mee wilt of niet moet je zelf weten. Maar het is niet onmogelijk hem te laten wennen aan vreemd terrein. Oké, het is een keer fout gegaan, maar dat wil niet zeggen dat je met een hoop trainen en geduld het niet voor elkaar kan krijgen hem mee te nemen naar de manege. Zou natuurlijk een prachtige uitdaging zijn.

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 23:25

Adamootje schreef:
vibabu schreef:
Omdat het een hele gevaarlijke pony is ;)

Ten eerste: wat moet ze met die pony dan? En ten tweede: Dan kan ze toch leren hoe ze die pony moet aanpakken m.b.v. een goede instructrice???

Gewoon blijven zoeken. Er zijn zat instructrices. Er zal er vast wel eentje bijzitten die je wel kan helpen.

is verkocht aan ons als kinderpony maar ben later achter ware geschiedenis gekomen
het is geen aanpakken je kunt doen wat je wilt maar ik wil niet dat ze gebroken word etc.
#nicky rilana: 20 min. en moet het van eigen gel betalen

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Nieuwe ruiters in de les wat gezellig zeg! Ahum....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:26

waar woon je ergens? want ik krijg nu les voor 20 euro van een gp ruiter

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 23:27

nicky_rilana schreef:
waar woon je ergens? want ik krijg nu les voor 20 euro van een gp ruiter

dedemsvaart hoezo?

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:28

Dat is vervelend zeg. Maar je kunt het ook anders bekijken, jij kan hun dan helpen en laten zien hoe het wel moet toch?

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:28

oow nee dat is ver van ons, anders wist ik nog wel mensen die goedkoper zijn

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 23:29

Pentax schreef:
Dat is vervelend zeg. Maar je kunt het ook anders bekijken, jij kan hun dan helpen en laten zien hoe het wel moet toch?

ja maar dat is het punt. ik betaal om te lessen en niet om les te geven.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:29

En wat als je de geschiedenis niet had geweten? :) Vind het een beetje een flauwe smoes. Als je echt een goede ruiter bent en je kan goed genoeg met paarden omgaan dan kan je er heel wat mee gedaan krijgen ongeacht de geschiedenis. Ik heb een springpaard gekocht wat niet over een hekje durfde te springen. Nu een paar jaar later kan ik een B parcours rondrijden. Ben ik zo'n goede ruiter? welnee, gewoon een kwestie van doorzetten!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:30

KLfan schreef:
Pentax schreef:

ja maar dat is het punt. ik betaal om te lessen en niet om les te geven.

Misschien moet je een sponsor zoeken.... Krijg je geld om je nog verder te ontwikkelen en mee te doen aan TTC's enzo :)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:32

maar om mee te doen aan de ttc en zo is echt heel duur, of teminsten dat is hier zo jebent dan 200 euro kwijt en je hebt 5 lessen of zo

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:32

Maar als je een sponsor heb... :)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:33

ja dat scheeld een hoop

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:33

Helmoni schreef:
@LEKKERGEK;Ehm je kunt altijd leren hoor van lessen. Ook als je een eigen pony hebt.

Ik ben vorig jaar begonnen met polocrossen. Had een eigen paard. Dan ga ik toch ook geen stick en bal kopen en gelijk meedraaien in wedstrijden? Moet ik toch ook eerst lessen krijgen?

Ehm, sorry, maar ik zeg nergens dat de TS nog niet is uigeleerd. Wat ik in die reactie bedoel is: dat ze beter in een les kan rijden met haar eigen pony als in een manege les op manege pony's waar ze het niet naar haar zin heeft ;)

Heb nu niet het hele topic doorgelezen maar wat ik nu begrijp is dat dat niet mogelijk is met haar pony, wat natuurlijk erg jammer is.
Laatst bijgewerkt door LEKKERGEK op 07-12-11 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 23:34

vibabu schreef:
En wat als je de geschiedenis niet had geweten? :) Vind het een beetje een flauwe smoes. Als je echt een goede ruiter bent en je kan goed genoeg met paarden omgaan dan kan je er heel wat mee gedaan krijgen ongeacht de geschiedenis. Ik heb een springpaard gekocht wat niet over een hekje durfde te springen. Nu een paar jaar later kan ik een B parcours rondrijden. Ben ik zo'n goede ruiter? welnee, gewoon een kwestie van doorzetten!

dan had het nog niet gemogen van mijn oudeers want zij hebben haar al een aantal keer bijna te koop gezet |( :(

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:36

Je komt een beetje naar over zo. Denk niet dat je zo echt veel uit dit topic kan halen sorry.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:39

KLfan schreef:
Adamootje schreef:

Ten eerste: wat moet ze met die pony dan? En ten tweede: Dan kan ze toch leren hoe ze die pony moet aanpakken m.b.v. een goede instructrice???

Gewoon blijven zoeken. Er zijn zat instructrices. Er zal er vast wel eentje bijzitten die je wel kan helpen.

is verkocht aan ons als kinderpony maar ben later achter ware geschiedenis gekomen
het is geen aanpakken je kunt doen wat je wilt maar ik wil niet dat ze gebroken word etc.

Ik vind dat je haar niet wilt breken echt onzin!!!! Als je in haar geschiedenis blijft hangen, dan blijft je pony daar ook hangen. Je moet vooruit kijken en niet als je bezig bent met je pony je bezighouden met de geschiedenis en wat ze allemaal wel niet mee heeft gemaakt. Het is misschien erg balen en kl*te wat ze heeft meegemaakt, maar zet je hier overheen en doe gewoon zoals je bij elke pony doet. Als je dat niet doet dan krijg je dit soort dingen, een 'gevaarlijke' pony. Je moet je pony gewoon kunnen ''temmen'' en niet doen wat je wilt en dan geen vooruitgang krijgen. Als ik die pony zou krijgen en geen weet zou hebben van geschiedenis (en ik denk dat dit ook voor andere bokkers geld) dan zou de pony heel anders zijn, gewoon omdat je hem/haar normaal behandeld en geen special treatment geeft. Sta je mannetje en tem dat beest

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 23:41

xxMaxx schreef:
KLfan schreef:

Ik vind dat je haar niet wilt breken echt onzin!!!! Als je in haar geschiedenis blijft hangen, dan blijft je pony daar ook hangen. Je moet vooruit kijken en niet als je bezig bent met je pony je bezighouden met de geschiedenis en wat ze allemaal wel niet mee heeft gemaakt. Het is misschien erg balen en kl*te wat ze heeft meegemaakt, maar zet je hier overheen en doe gewoon zoals je bij elke pony doet. Als je dat niet doet dan krijg je dit soort dingen, een 'gevaarlijke' pony. Je moet je pony gewoon kunnen ''temmen'' en niet doen wat je wilt en dan geen vooruitgang krijgen. Als ik die pony zou krijgen en geen weet zou hebben van geschiedenis (en ik denk dat dit ook voor andere bokkers geld) dan zou de pony heel anders zijn, gewoon omdat je hem/haar normaal behandeld en geen special treatment geeft. Sta je mannetje en tem dat beest

ik behandel haar normaal maar mag sommige dingen niet met haar. heb wel degelijk vooruitgang geboekt want er zit nu een nette basis en sprong in.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:42

KLfan schreef:
vibabu schreef:

dan had het nog niet gemogen van mijn oudeers want zij hebben haar al een aantal keer bijna te koop gezet |( :(

Ah, en toen heb jij ze overtuigd dat je wel wat met die pony kon? :) Sorry, maar ik kan het echt niet laten om even op een rijtje te zetten.
- je bent heel goed in de les waarin je zit en kan heel netjes rond springen en dressuur rijden
- je werkt daar op die stal en wordt daarom is het normaal dat je voorgetrokken wordt
- je vind de les niet leuk omdat er geen uitdaging in zit

Je bent dus imo heel goed met paarden en je zoekt een uitdaging (omdat die niet geboden word in de les), je ouders zien dit alleen niet? en zien je pony als een gevaarlijk object en willen hem daarom te koop zetten. Is het dan niet als eerste uitdaging om ouders te overtuigen dat het geen gevaarlijke pony is en je er je studieobject van wil maken?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:44

KLfan schreef:
xxMaxx schreef:

ik behandel haar normaal maar mag sommige dingen niet met haar. heb wel degelijk vooruitgang geboekt want er zit nu een nette basis en sprong in.

Je zegt dat je haar niet wilt breken, dus je behandelt haar degelijk wel anders.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:44

Citaat:

Citaat:

Citaat:

~~}>

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:46

@Vibabu: ja ik vind het echt gemekker!! Kom op zeg je wilt je paard niet breken, het is geen mens. Net alsof het nu een emotioneel wrak is door haar geschiedenis.

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 23:47

xxMaxx schreef:
KLfan schreef:

Je zegt dat je haar niet wilt breken, dus je behandelt haar degelijk wel anders.

nee maar je hoort een paard niet te breken!
# vibabu je bent wel erg kinderachtig en armzalig vind jij ook niet?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:48

KLfan: wat versta jij onder je paard breken dan?

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 23:49

xxMaxx schreef:
KLfan: wat versta jij onder je paard breken dan?

een paard zo emotioneel en fysiek breken dat het bijna als een slaaf onder je komt te staan.