Anda Mo 12e keer onder het zadel!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:43

Jolijn, wat is het toch bijzonder dat jouw topics zo..... groot worden :=

Mo is een bijzondere pony, Jolijn is al nét zo bijzonder, en ik weet dat zij er samen wel gaan komen, linksom of rechtsom, want er zijn natuurlijk vele wegen die naar Rome leiden (maar dat is weer een andere discussie) en iedereen zal adviseren uit positieve ervaringen die zijn opgedaan :)

Don_Zhivago

Re: Anda Mo 12e keer onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:21

Moderatoropmerking:
Even een opmerking, ik wil dit topic graag open houden maar alleen als het niet uit de hand gaat lopen.
Er zijn wat berichten aangepast omdat het wat persoonlijk ging worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:26

Dank je, mod!

Haha tries, weet je wat ik nou zo typisch vind...
Wat ze bij Mo willen zien liet Robijn precies zien en ook in haar topics werd ik afgemaakt.
Conclusie: je kan het gewoon niet goed doen...

Update: ben er net weer even opgestapt,komen straks foto's van dat we het zeker wel kunnen.
Heb voornamelijk gestapt en bezig geweest met lengtebuiging en tussen 2 benen en teugels blijven, vond ze duidelijk lastig maar ging zeker niet verkeerd.
Van de week neem ik een ander zadel mee om te kijken hoe dat ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:31

Jammer dat je er zo op reageert....als je mensen moet gaan volgen die alles fantastisch vinden, leer je niets.

En wat ik heb geleerd is dat ik nooit blind vaar op een instructeur.....want daar ben ik al een keer mee op de koffie gekomen...

Dan is de pessoa een trainingsteugel en geen hulpteugel, hij helpt/hulpt nergens in, hij traint een paard in de juiste looppositie en dat is lang-laag met achterbenen onder de massa...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:24

Ik ook, vandaar mijn onvoorwaardelijke keuze voor deze instructie ;)

Jammer dat je zo door blijft zagen, dit is namelijk RIJ-ITP en ook hier is herhalen niet toegestaan voor zover ik weet :D

Even wat plaatjes van vanmiddag!

Helaas wel maar 1 kant op maar fotograaf was er maar heeeel even!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:36

Onvoorwaardelijk vasthouden aan een principe past niet bij het omgaan met levende wezens. :)
Wat bij het ene dier/combinatie wel werkt is een ramp bij de ander.

Op deze foto's loopt ze mooi lager maar treedt ze nog totaal niet onder. de pessoa stimuleert een paar hier in. Om over de rug te lopen en te zakken ipv te gaan bestaan uit twee helften zeg maar. Zou haar goed doen.
Overigens over hoe lang je rijdt, dat zie je niet op een foto, je ziet wel in de eerste serie een zeiknat en heel moe paard. Als je dat bereikt in 10 minuten is er ook echt wat mis, dat is niet meer te schuiven op conditie in mijn ogen, dan had je andere tempokeuzes kunnen maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:39

Pauline, wij zijn al vaker overeen gekomen dat we een verschil van mening hebben :)

Dat is niet bereikt in 10 minuten nee, aangezien ik haar eerst even longeer om haar spieren een beetje op te warmen :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:42

De laatste foto's wordt ze wel lang, maar kukelt ze wel naar beneden.
Maar dat is op zich niet zo erg, als je les krijgt, gaat dat vanzelf beter.
Ik vind het heel goed van je, dat je zo bezig bent om zo goed mogelijk te gaan rijden.
Je houding is nog niet helemaal correct, jouw onderbenen raken bijna de voorbenen van je paard.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:44

Robijntjah schreef:
Pauline, wij zijn al vaker overeen gekomen dat we een verschil van mening hebben :)

Dat is niet bereikt in 10 minuten nee, aangezien ik haar eerst even longeer om haar spieren een beetje op te warmen :)

Persoonlijk worden is de beste manier om niet inhoudelijk te hoeven reageren. Jammer, want ik doe dat ook, doe daar ook moeite voor om inhoudelijk je wat mee te geven.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:46

wat een mooi dier zeg !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:48

mika11 schreef:
De laatste foto's wordt ze wel lang, maar kukelt ze wel naar beneden.
Maar dat is op zich niet zo erg, als je les krijgt, gaat dat vanzelf beter.
Ik vind het heel goed van je, dat je zo bezig bent om zo goed mogelijk te gaan rijden.
Je houding is nog niet helemaal correct, jouw onderbenen raken bijna de voorbenen van je paard.

Klopt, maar ik verwacht van een paardje dat nogmaals 12 keer onder het zadel is niet dat ze meteen de perfecte hoofd/hals houding aan kan nemen :+

Klopt dat ik mijn onderbenen te ver naar voren heb. Hoop dat het andere zadel van de week beter ligt, dan zit ik zelf ook weer een stuk fijner :')
Al zijn mijn benen altijd wel een puntje van aandacht!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:50

Robijntjah, dat hoeft ook helemaal niet, dat bedoelde ik ook niet, hoor.
Je hebt nu een bepaald uitgangspunt, en vanuit daar zal het w.s. alleen maar beter worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:50

Pauline schreef:
Robijntjah schreef:

Persoonlijk worden is de beste manier om niet inhoudelijk te hoeven reageren. Jammer, want ik doe dat ook, doe daar ook moeite voor om inhoudelijk je wat mee te geven.

Sorry maar ik zie echt niet wat hier persoonlijk aan is?
We verschillen gewoon van mening, punt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:51

mika11 schreef:
Robijntjah, dat hoeft ook helemaal niet, dat bedoelde ik ook niet, hoor.
Je hebt nu een bepaald uitgangspunt, en vanuit daar zal het w.s. alleen maar beter worden.

Ah ok, misverstandje :)

Ik hoop het wel ja, de tijd zit er toch aan te komen dat we wat minder aan de gang kunnen, al is dat waarschijnlijk ook niet slecht voor haar!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:15

Ik wordt in ieder geval blij van de nieuwe foto's ten opzichte van die in de openingspost. Dit is natuurlijk nog lang niet waar je wilt zijn, maar dat kun je met 13 keer onder het zadel ook niet verwachten. Zo te zien ga je de goede weg in, het zal (net als bij ieder paard) een lange zijn, maar jullie hebben nu in ieder geval de goede afslag :j

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 01:37

Ik spot nieuwe foto's, met een bekend vest haha ;) De bak is wel echt een modderpoel geworden zeg, jammer.. Of is het minder erg dan het lijkt?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 07:29

Op deze fotos loopt ze qua hoofd hals houding veel beter..Ik zie nu nog even wat aan het zadel,het zadel is veel te klein voor jou,zal wel absoluut niet fijn zitten..Misschien een zadel nemen die je benen iets meer ruimte geven voor een goede ligging..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 09:39

Die weg was ik met de OP al ingeslagen ;)

Bak is minder erg dan het lijkt Lente, het had in 1 bui zo hard geregend dat het water niet meteen weg trok.
Vandaag is ie dan weer goed!

Zadel is idd niet geweldig voor mij :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 10:01

Ontzettend zonde dat je zo fel reageert jolijn...
Ik denk dat je even heel kritisch naar je houding moet gaan kijken, dat beïnvloedt imo je paard erg negatief. Je zit te ver achterin het zadel, je knieën gaan over je wrongen heen, je schouders vallen naar voren... Als je er zo op zit kan je je paard niets op de goede manier aanleren.
Ik hoop dat je heel veel plezier van haar gaat hebben, dat de zadelmaker snel een oplossing voor jullie vindt & dat je snel weer rijfotos plaatst:)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:25

Wat fijn dat het met Mo zo goed gaat de laatste tijd Jolijn! Echt super dat je zo kunt genieten van haar.

Het lijkt me een erg betrouwbare merrie!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:28

die foto's geven een heel ander beeld en zien er echt goed uit tegenover die van de OP :)
vooral er bewust mee bezig zijn helpt al een heel eind.
Ben reuze benieuwd naar nieuwe foto's over een tijdje ook als je een ander wel passend zadel erop hebt liggen, Doe rustig aan met dit ras ze kunnen snel te veel krijgen ervan en dan niks meer opnemen/open staan ervoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:32

Kritisch op mijn houding ben en blijf ik altijd. Dat mijn lijf niet altijd doet wat ik wil is weer wat anders :')
Oefenen tot in den treuren denk ik!

Betrouwbaar zeer zeker, wel lekker eigenzinnig maar dat ben ik ook Haha!

Foto's blijven er zeer zeker komen!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:36

Zou het dan niet verstandiger zijn om of écht naar een oplossing te gaan zoeken om recht te zitten, of haar door iemand anders te beleren? Op deze manier kan je haar toch de basis niet bijbrengen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:36

Die oplossing is er, namelijk mijn eigen zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:03

Ik zie geen verschil, buiten dat het dit keer stap foto's zijn...

Misschien kan je je beugels een gaatje langer maken, dan zit je wellicht wat minder in de stoelzit. Ook een puntje voor je instruktrice om je uit je stoelzit te halen..