Mijn Lieve Paardje van 3,5 met me Dochterttje!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Mijn Lieve Paardje van 3,5 met me Dochterttje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:00

een paar feiten die deze foto anders maken; kind kan niet rijden, heeft geen beugels aan de voeten (en bijpassende veilige jodhpurs/laarzen) en paard staat op asfalt.
De leeftijd doet er voor mij niet toe, ken er zat die meteen met zadelmak maken al superbraaf zijn EN blijven. Ongeluk zit echter in een klein hoekje, dus waarom risico nemen als het ook anders kan? (met hulpje die het paard vasthoudt, op zachte ondergrond, passende spullen en passend formaat paard).

SinnaSkjona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:02

Ahw zo schattig ! <3

Echt zo schattig om te zien hoe die cap haar veel te groot is haha ! (:

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:03

super lief zeg !

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:42

Ma_ris_ka schreef:
sammy1 schreef:
ik heb gezien wat het doet even een foto maken met een driejarige,meisje was achtien en is dood gebleven was ook maar voor heel even een foto maken,vind het wel erg gevaarlijk,maar daarintegen heb je wel een super mooi dier.

Deze vat ik ook even niet?? Zijn er dan ook mensen die van het paard vallen, overlijden en dan niet dood blijven?
(Niet respectloos bedoeld uiteraard.. het is gruwelijk wanneer er zoiets gebeurd) Misschien kun je je post wat beter verklaren?

Dit is spreektaal wat gesproken wordt in het zuidelijke deel van nld.
Geen correct ABN, vandaar dat niet iedereen dit begrrijpt en het erg letterlijk leest.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 22:08

Nou wat een commentaar zeg :roll:
Iedereen die het zo onverantwoord vind, dan kan inderdaad niemand meer op een paard zitten, want jong of oud, ervaren of onervaren, jong paard oud paard er kan altijd wat gebeuren het blijven dieren.
Enja ik neem die risico ik weet hoe mijn paard is en ik weet hoe mijn dochtertje is, ze is misschien klein maar dit is niet de eerste x dat ze op een paard zit hoor :+ ze heeft op shetjes gereden en op grote paarden rondjes gestapt ( met mij ernaast) dus ik kan het wel het beste inschatten denk ik :j
En een klein paardje als betere optie, dat heeft ze al ze heeft een mini shetje, en die is zo klein perfecte maat voor haar.
Alleen daar kan ze niks mee omdat hij juist wel gemeen en onvoorspelbaar is.
En mijn paard daarin tegen is veeeeeel liever en kan ze er wel op :o

En nee ik ben geen overbezorgde moeder die overal gevaar inziet, ik geniet lekker met me kind en zij wilt altijd dolgraag mee naar de manege en dat gun ik haar!

En voor alle mensen die mij wel snappen en het wel leuk vinden dank je wel :D _/-\o_

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 22:19

Calanddra schreef:
Wat een schitterend dier en leuke foto :D komt ze toevallig bij bokker vrijepaarden vndaan? Ze lijkt heel erg op een paardje die ik in een profiel heb gezien, die kwam daar vandaan en heette dacht ik ook lente :)

Dank je wel :D enja ik heb haar daar vandaan jah! Had zelf die profiel nog niet gezien, maar net ff gekeken en idd ;)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:17

marianbv schreef:
je dochter van 10 kan al heel goed rijden want ze lest al zeker 4 jaar.
Ze zit op haar pony en die steigert omdat het schrikt meisje valt er af en leeft niet meer.
(voorbeeld dus)
KOm mensen dan zou je je kinderen nooit meer op een pony of paard kunnen zetten want dit kan altijd gebeuren ook als ze al jaren ervaring hebben.
Het kan de beste gebeuren lijkt mij.....
Dan zou ik zelf ook nooit meer op mijn brave paard kunnen stappen want stel je voor ik val er af en overleef het niet dan is het ook zielig voor mijn kinderen want dan hebben die geen mama meer.

Eén groot verschil, in 9 van de 10 situaties weten jij en die 10-jarige dochter met 4 jaar rijervaring al wat ze moeten doen. Een kind van 3 jaar weet dat niet. Poseren voor een foto kan best maar laat iemand haar dan vasthouden zou mijn devies zijn. Met fotoshoppen poets je die persoon zo weg et voilà...je hebt een leuke foto waarop het lijkt alsof ze helemaal alleen op een paard zit.

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 08:03

waarop het likt alsof ze er alleen op zit en dan krijg je dus weer van dit soort opmerkingen omdat niemand opde foto het paard vast houd :')
Het is misschien onverantwoord maar dat is de keuze van ts en niet die van jou lijkt mij.
Het is een mooie foto geworden en er is niets gebeurt dus wat is het probleem nou.
Ze weet nu echt wel hoe je er over denkt dat hoeft echt niet tich keer herhaald te worden.
Denk dat ts zich echt wel van de risico bewust is.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 08:46

Wat een mega schijnheilige opmerkingen hier weer. En niemand ervan en dan ook niemand van die opmerkingen doet iets wat absoluut niet mag. Die volgen het perfecte plaatje van hoe het allemaal moet. Dit weerhoudt mij er ook altijd van om dit soort topics te openen. Dat altijd beter weten, en wat jij nooit van je leven zou doen. Schei toch uit.
Er is hier een moeder die vol trots een foto plaats van paard en kind. En wat doet half bokt, die brand het af tot de grond. Stelletje.....................
Denken jullie werkelijk dat die moeder levensmoe is en hoopt dat d,r kind te pletter slaat.
Leven en laten leven
En ja er gebeuren genoeg ongelukken, ook door mensen die gewoon op de stoep lopen.
Zoek nu voor de verandering geen leeuwen en beren. Reageer dan gewoon niet. Maar dat is voor de meeste veelste moeilijk.
Jammer hoor, je zal zelf eens vol trots een foto laten zien en je word afgebrand, leuk voor je.

TS een leuke foto, en heel veel plezier met je paardje en dochter.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 08:57

Het is inderdaad de keuze van de TS geweest om dit plaatje te schieten van haar dochtertje op haar paard. Het enige dat wij zeggen is dat wij het geen verstandige keuze vinden en sommigen vinden het zelfs onverantwoord. Ja, NU is er niets gebeurd. Gelukkig. Ik had het anders gedaan, zoals ik opperde. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om mijn 3-jarige zoon zo op een paard te zetten zonder dat iemand hem vasthoudt.

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 09:45

Trennie schreef:
Dit is spreektaal wat gesproken wordt in het zuidelijke deel van nld.
Geen correct ABN, vandaar dat niet iedereen dit begrrijpt en het erg letterlijk leest.

Ahh, vandaar :) Bedankt voor de opheldering ;)

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:01

Jeetje, wat een drama weer... Ongeluk zit in een klein hoekje (en daar weet ik ondertussen alles wel van), maar je kan ook overdrijven... Mssn maar door het leven gaan in harnas en geen monsters, euh... paarden meer berijden? Maar zonder paard, geen moraalridders natuurlijk...

Ts: leuke foto en fijn dat je dochtertje ook al zo 'n interesse vertoont in paarden. :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:15

Esmeralda schreef:
En niemand ervan en dan ook niemand van die opmerkingen doet iets wat absoluut niet mag. Die volgen het perfecte plaatje van hoe het allemaal moet.

*knip*

Denken jullie werkelijk dat die moeder levensmoe is en hoopt dat d,r kind te pletter slaat.

Niemand beweert hier heilige pietje te zijn, ik vind het echter nogal en verschil om zelf bijvoorbeeld zonder cap te gaan springen, of om een niet helemaal verantwoorde keuze te maken voor je kind, die daar zelf geen inzicht/zeggenschap over heeft en je het dierbaarste is in je hele leven.

Moeder zal heus niet willen dat het kind iets gebeurd ;)
Maar reacties als deze lijken me beter dan dat er een keer nieuwsbericht staat over een ongeluk en iedereen vervolgens een 'zie je wel' reactie kan plaatsen.
We willen dat namelijk allemaal voorkomen, vandaar de vele reacties hierop.
Is dus ook echt niet persoonlijk tegen TS bedoeld, maar uit goedbedoeldheid.
En persoonlijk kan ik er niet bij als iemand na zoveel adviezen over de veiligheid (iemand vast laten houden, op zachte ondergrond, goed passend harnachement en schoeisel) iemand dit niet ter harte zou nemen, dan is het geen onnadenkendheid meer te noemen maar instemmen met het risico dat je neemt.
Ik hoop dan ook dat TS wel wat doet met de adviezen, aangezien zij het beste voorheeft met haar kind :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:20

Wat ben je dan trots op allebei he! :D
Je kent zelf je paard het allerbeste, mij lijkt dat je als moeder niet zomaar je dochtertje op een paard zet als je het niet vertrouwt.

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:22

Wildgirl schreef:
''Me dochtertje'' ?
Hoop dat dochterlief later wél correct Nederlands leert schrijven ;-)

Mee eens, en 'me dochtertje' is niet de enige spelfout. :D

Ik vind het ook erg onverantwoord wat je doet. Het is natuurlijk je eigen keuze maar mensen mogen je hier best op wijzen. Bokt is een forum waarop iedereen zijn/haar mening mag geven. Als je dat niet aan staat moet je geen topic openen.

Je hebt wel een erg mooi paard trouwens. ;)

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:25

Jij kan alvast voor 2012 een startkaart aanvragen, hihi *\o/*

Dit is toch grullo kleur? :9

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:31

leuke foto met je dochtertje zo :D
En de reacties het is jouw verantwoording, en wat al eerder is genoemd leeftijd van het paard doet er niet toe.

Mijn kids zaten eerder te paard dan ze konden lopen
Het is 1x fout gegaan in het bos,
Niet door mij of door de pony nee door een stel onverantwoordelijke theemutsen die moesten en zouden in halen kreeg geeneens tijd aan de kant te gaan paard draait zich om mept mijn kind letterlijk van de pony af.

Gevolg net geen open fractuur, en deze ruiters lieten mij daar staan, reden gewoon door

IS gelukkig goed afgelopen hij was toen ook 3,5 jaar oud had hem vast , maar al was hij 6 of 8 geweest was zijn arm nog gebroken geweest

Dan zou geen kind meer mogen rijden dan zijn de ouders ook onverantwoordelijk, nee ik kijk er anders tegen aan.
mijn zoon is nu 5,5 en weet donders goed wat een paard gevaarlijk maakt maar hij vertrouwt het wel
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DMWRQRJH.jpg

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:42

In het bos is iets anders dan op de stenen zonder fatsoenlijke helm. En het paard kan nog zo braaf zijn, als ze schrikken omdat iemand anders iets doms doet, en ze stuiteren eraf, heb je ze liever op het ruiterpad liggen dan op het asfalt. Maar goed, ze moet het lekker zelf weten, TS staat niet bij mij op stal, dus ik hoef de narigheid niet te zien.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:47

Prachtig! :D

En wat betreft de reacties, tsjonge jonge wat een lastige paarden hebben de meeste Bokkers als ik het zo hoor ... Ik heb 2 2,5 jarige hengsten, ze blijven paard en ze blijven hengst maar ik kan ze voor 100% vertrouwen. Ze hebben samen met mij al zoveel gedaan qua schriktrainingen e.d.. Wie weet wat de TS allemaal al heeft gedaan met haar paard?

Even minder snel een (negatief) oordeel geven misschien?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:48

_Lot schreef:
Wat maakt het uit hoe oud het paard is? Een oud paard kan net zo goed schrikken. Als dit paard al drie jaar op de huidige locatie staat met deze eigenaresse is het heus niet minder verantwoord dan met een paard van drie jaar ouder....

TS, onwijs schattig, en een prachtig paardje!

_/-\o_
Mee eens. Kinderen van 9 zitten ook op mijn 4 jarige, ik ken het paard en bokt niet!

érg schattig! <3

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:49

Wow, Ik zie een klein kind met een te grote cap (er wordt zelfs hier boven ergens een lachende opmerking over gemaakt. Een te grote cap is echter levensgevaarlijk! kan afvliegen waardoor hoofd niet meer beschermd wordt, kan zakken waardoor om de nek hangt met alle gevaar van dien), weinig beschermende schoentjes en blote beentjes, voeten in stijgbeugelriemen (als dat erdoor schuift heb je echt een probleem).

En dan stap ik even over het feit heen dat paard nog jong is, net onder het zadel is en op beton staat en los staat.
En dat ELK paard een vluchtdier is, hoe jong oud lief of stout het ook is.

TS: Ik ben OOK moeder en ik heb ook mijn kids op mijn paard gezet. En nee ik ben absoluut ook geen overbeschermende moeder. Maar als moeders onder elkaar wil ik toch even zeggen dat je het gevaar ook niet op hoeft te zoeken. Ik hoop dat het 100% goed gaat, maar wil jij echt op je geweten hebben als het wel mis gaat? Dat je dan denkt: had ik maar? Ik zelf leef elke dag met die vraag omdat ik een ongeluk heb gehad toen ik hoogzwanger was en mijn zoon hierdoor een hersenbeschadiging heeft opgelopen. Terwijl ik aan DAT ongeluk niks kon doen. Ik had overberschermend kunnen worden, maar laat mijn kinderen gewoon van alles doen. Maar dan wel met de nodige voorbereidingen om evt risico zo klein mogelijk te maken.

Als je dochter dan zoooo graag te paard wil, doe het dan verantwoord. ZO kan het nml ook:

Afbeelding

van boven naar beneden:
* passende cap
* Rijbroek
* rijlaarzen
* voltigesingel emt 2 beugels om goed vast te kunnen houden
* geen beugels (dus ook geen vastzit-gevaar)
* paard aan longe (superbraaf, daar 6 jaar jong en dochter is hier 4)
* in longeerbak (zachte ondergrond)

En ja... ook hier zitten diverse risico's aan vast. En zal ook door een gedeelte van de Bokkers niet gedaan worden (heb genoeg commentaar gehad over deze combinatie in galop door de bak heen aan de longe :+ )

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:12

Maar waarom als liefhebbende ouder deze risico's opzoeken met zulke kleintjes die nog zo onvast zitten en voor hun veiligheid van de ouder afhankelijk zijn?
Doe je dat dan voor jezelf? Om anderen de mooie foto's te kunnen laten zien? Waarom niet bij het kind blijven, een arm erom heen, zodat je kunt ingrijpen mocht het paard een stap verkeerd zetten of erger?

Feit blijft, schrikt het paard, dan kunnen de gevolgen voor het kindje heel naar zijn. Ik denk dat we het daar wel over eens kunnen zijn. Ook over het feit dat ieder paard kan schrikken. Het paard zal nooit schrikken is geen realistische uitspraak van iemand die veel met paarden omgaat.
Het leven is vol risico's, ja dat klopt. Maar is dat dan een reden om zo'n klein kindje in een mogelijk gevaarlijke situatie te brengen waar het nog niet aan toe is? En als er een ongeluk gebeurd, gaat die gedachte het leven is vol risico's dan je schuldgevoel en verdriet wegnemen? Nee, dan zullen de gedachten "had ik maar niet" en "hoe had ik zo dom kunnen zijn" niet meer uit het hoofd te krijgen zijn voor een hele lange periode of voor de rest van je leven.

Stel dat iemand zo'n ongeluk met haar kleintje zou melden op bokt, dan zouden veel van de mensen die nu zeggen dat anderen niet zo moeten zeuren over het risico zich van de ts afkeren en er schande van spreken. Maar er moet altijd eerst iets naar gebeuren, zo gaat dat nu eenmaal.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:14

Wat een onwijs leuke foto en wat een snoezige dochter heb je! En dat gemekker over wat wel en niet kan... Je weet het zelf het beste!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:16

Hoezo dan? Wat weet ts zelf het beste?
Dat het paard nooit zal schrikken? Dat het kindje er dan niet afvalt? Dat het kindje al zit als een huis op 3,5 jarige leeftijd. Dat is juist het punt, ts weet dat niet.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:21

Wat een onwijs leuke foto!
Waar bemoeit iedereen zich hier mee? Kom op zeg, TS is volwassen en mag haar eigen dingen doen. Het is niet aan ons om het vingertje te wijzen :n
Maar zoals bij Zilfstar op de foto, zo zou ik jouw meisje ook wel willen zien!