Mijn pony (axiomas Dynamite) aangevallen door een hond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bontjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:00

Ik vind het erg laf van de eigenaar dat hij niet de verantwoordelijkheid neemt :(
Gelukkig heb je een getuige.
Heel veel sterkte !

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:02

Danij schreef:
Dezelfde donderdagavond ben ik langs het huis van de eigenaar van de hond geweest, meneer ontkend er ook maar iets mee te maken te hebben. Ookal herken ik de meneer en de hond duidelijk. Ook de politie zegt niks te kunnen doen voor mij. Mijn geld van de dierenartsrekening en de osteopaat kosten en een nieuw zadel ga ik dus nooit terug krijgen. ;( Mijn zadel is door de val en alles helemaal kapot. (een barefoot chayenne)

Mensen met goede tips, heel graag!
Ik hou elke dag contact met mijn dierenarts en osteopaat, en per dag kijken we hoe we het aanpakken.

Als eerste: wat een HUFTER!!! Echt niet te geloven!! Hoe asociaal kun je het krijgen? -:(-

Verder de beste tip die ik je geven kan: goed de wonden reinigen met groene biotex! Een beter middel is er niet!!
Onze merrie had ooit een hele lelijke wond op haar zij (6 hechtingen op ruime afstand, zodat de prut nog uit de wond zou kunnen) en die hebben we dagelijks goed gereinigd met groene biotex er zit nu een mooie streep en een kuil, waar echt een lelijk diep gat zat, en ze heeft er helemaal geen last meer van.

Heel veel sterkte en beterschap voor je paard!! Die kerel met zijn hond moeten zich echt doodschamen!!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:17

ach wat zielig
wij hebben schapen
het is al meer als 1 keer gebeurd dat er lammetjes zijn doodgebeten door een hond, |(
we hebben foto's maar die zijn zo schokkend dat ik ze hier niet op het topic zet,
eogenaren vand e hond(en) vertrekken gewoon laten een zwaar gewond of dood lammetje
gewoon liggen, en dan vinden honderenbezitters het gek als wij flippen als er weer
loslopende honden zijn, komen ze vaak weer met hun zinnetje
'' mijn hond doet dat niet '' kun je je hond nog zo goed getraint hebben het instinkt train je er niet uit,
schandalig zoiets..
sterkte met je paardje

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:27

wat verschrikkelijk erg voor je, dat je paardje zo'n pijn heeft en dat dit jullie is overkomen.
vind het niet kunnen dat die man gewoon ontkent, terwijl je paard zwaar gewond is, bovendien had jou ook wat kunnen over komen, wat als jij bij de eerste sprong er niet afgevallen was en hij met jou ondersteboven was gegaan, dan had jij er nog erger aan toe geweest dan je zadel, vind het dan ook schandalig dat de politie niks (kan) doen.

hopelijk kun je het wel via verzekering uitvechten, zoals velen hier aangeven, ben je verantwoordelijk voor schade die je hond aanricht en dit kun je verhalen via de verzekering.

wat betreft honden zelf, ik zie hier dat vele zeggen dat je een hond die aanvalt moet aanlijnen en nooit mag loslaten of als hij niet luistert enzo, maar honden blijven dieren, het gebeurt zo vaak dat een hond altijd luistert en nooit wat doet en dan ineens toch, maar vind het wel heel rot van je paardje :(

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:30

Chipsielover schreef:
ach wat zielig
wij hebben schapen
het is al meer als 1 keer gebeurd dat er lammetjes zijn doodgebeten door een hond, |(
we hebben foto's maar die zijn zo schokkend dat ik ze hier niet op het topic zet,
eogenaren vand e hond(en) vertrekken gewoon laten een zwaar gewond of dood lammetje
gewoon liggen, en dan vinden honderenbezitters het gek als wij flippen als er weer
loslopende honden zijn, komen ze vaak weer met hun zinnetje
'' mijn hond doet dat niet '' kun je je hond nog zo goed getraint hebben het instinkt train je er niet uit,
schandalig zoiets..
sterkte met je paardje

chipsielover, wat erg dat ze die lammetjes gewoon laten doodgaan of dode lammetjes niet melden, zou me echt kapot schamen als mijn hond zou losbreken en zoiets zou doen, net zoals deze eigenaar gewoon ontkent, ik begrijp het echt niet, ik begrijp dat je er zelf niet altijd wat aan kan doen, je gaat immers niet wandelen met het idee om schapen dood te bijten of paarden aan te vallen (lijkt mij tenminste) maar wanneer er dan toch wat gebeurt en je neemt dan de verantwoordelijkheid er niet voor nee dat begrijp ik echt niet.. :(

Cassia

Re: Mijn pony (axiomas Dynamite) aangevallen door een hond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:37

Goh wat zielig! Heel veel beterschap gewenst aan je paardje en wat een roteigenaar van die hond dat ie zijn verantwoordelijkheid niet neemt...
Wat ik wel vreemd vind, is dat die hond effectief beet... Ben al vaak in hond-paard situaties geweest (en we hebben zelf 2honden) waar ik op het paard zat en de (illigaal) loslopende honden komen wel eens blaffen of wat opjagen (en daar trekt mijn Haflinger zich geen snars van aan) maar als ze dan nog is effectief echt aanvallen, dat lijkt me toch geen normaal gedrag...

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:37

verschikkelijk snap zulke mensen niet neem gewoon je verantwoordelijkheid het had ook veel erger kunnen aflopen.
die man moet zich zijn ogen uit zijn kop schamen.
hoop dat alles gauw goed gaat met je paardje.
ps: vraag me wel eens waarom we trouwens politie in nederland hebben ze kunnen je nooit ergens bij helpen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:42

bel eens naar 144 misschien kunnen die je adviseren

Danij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 22:06

Ik reed met mijn paardje op het ruiterpad, achter de randhoeven. :) Volledig toegestaan dus.
De eigenaar was honderde meters verder dan wij en de hond.

Morgen ga ik de politie en mijn verzerkering bellen, ik hou jullie op de hoogte.
Tips zijn nog steeds welkom!

Met shiloh gaat het weer een klein stukje beter. Zijn LVbeen is nog onwijs dik, maar het word elke dag ietsje minder.
De wond ziet er netjes uit, er zit alleen nog wel superveel vocht omheen.

vrijdag:
http://www.youtube.com/watch?v=OvgMr54d ... re=mh_lolz

Zaterdag: voor het afspuiten
http://www.youtube.com/watch?v=xrtXUIznOAY

na het afspuiten
http://www.youtube.com/watch?v=sq_lpRifj0E

Zondag:
http://www.youtube.com/watch?v=I1cwIuIVv2w

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:10

Kun je het niet opgeven bij je verzekering? en daarbij duidelijk aangeven wie de schuldige is, dus van wie de hond is. zij halen het geld dan terug bij zijn verzekering

MarZZJaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:11

ahh germ! Heel veel sterkte met je mooie paardje.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:13

Jeetje zeg wat een verhaal! Vreselijk dat de eigenaar niet wilt toegeven!
Heel veel sterkte met je paard!

Danij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 22:17

en zijn wond gisteren

Afbeelding

En om toch nog een beetje positief te blijven! Shiloh mijn nummer 1 toppertje <3 !!
Afbeelding

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:20

het ziet er gelukkig mooi uit zo op de foto te zien :j

honden beten zijn vuile beten,veel bacterien is mij ooit verteld.

maar :(:) lopen gaat nog erg moeizaam :(:)

thyra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:20

Heel veel sterkte met je mooie paardje!

Ik heb zelf twee honden, maar die van mij blijven ALTIJD uit de buurt van paarden, heb ze dat gewoon aangeleerd.
Ik kan me echt dood irriteren aan die honden die achter je paard aan gaan, of nog erger, het zelfs aanvallen! Die honden die een paard aanvallen mogen ze van mij echt een spuitje geven :?

Noordzeenl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:51

Wat een mooie combinatie maken jullie zeg, heel leuk.
Helaas snappen veel hondeneigenaren echt niets van paarden en honden. Als ik aan het rijden ben en ik zie een hond (blaffend) op ons afkomen, draai ik direct mijn paard naar de hond en ga op de hond af. Lekker opjagen, koekje van eigen deeg geven. Tot nu toe (hoeft niet vaak hoor, de meeste honden zijn braaf) rennen alle honden met de staart tussen de benen terug naar de baas. Dat zijn ze niet gewend.
Mijn paard vindt het helemaal prachtig en ik ook, leuke afwisseling op een rit.

Succes met het herstel van je paard!

natje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:00

je rechtsbijstand opbellen/de rechtswinkel inlopen (vrijblijvend advies is altijd gratis)/ik weet niet of er zoiets is als een waarborgfonds (net zoals bij autoschade zonder dader)/je zorgverzekering...verder heel veel sterkte toegewenst!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 01:34

Ik vind het wel heel apart dat de hond aanviel terwijl jullie stil stonden. Waren jullie aan het draven en liep de hond op een stuk los waar hij ook los mag, dan kan het gebeuren dat de hond er achteraan wil. Maar dit vind ik wel erg raar gedrag. Ook nalatig dat de eigenaar niet op de hond let, deze blijft nog steeds zijn verantwoording en hij had hem zeker moeten proberen hem terug te roepen.
Ik hoop dat het met de wonden goed komt, ze zitten zo te zien vrij hoog op de benen en dan lijkt het me wel dat het een goede kans op genezing geeft.
Gordon Setters zie je inderdaad niet vaak, daarbij had je een getuige. Inderdaad rechtsbijstand inschakelen om de schade van iig de dierenartskosten te regelen. Je kan ook een aangetekende brief sturen waarin je de persoon aansprakelijk stelt voor de schade, geloof dat dat wel binnen een bepaalde tijd moet gebeuren. Dan kan je daarin ook zetten dat je bij geen reactie de rechtsbijstand in wilt schakelen. Probeer het wel netjes te houden, met boze woorden bereik je vaak ook niks.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 01:49

wat een rot plek war die gebeten heeft, en wat een hufter van een eigenaar misschien istie bamng dat ze zn hond in beslag nemen omdat het eerder gebeurd is. en dat tie dan als gevaarlijk word gezien met ieder gevolg. maar zijn wa vergoed dat gewoon. en je kan ook 144 bellen wat je moet doen.

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 08:48

verschikkelijk dit zeg
en onbegrijpelijk dat zo'n man er ongestraft van af kan komen
weet niet of je een rechtsbijstand verzekering hebt anders zou ik die is bellen als ik jou was

heel veel sterkte met je pony

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 09:14

natje86 schreef:
je rechtsbijstand opbellen/de rechtswinkel inlopen (vrijblijvend advies is altijd gratis)/ik weet niet of er zoiets is als een waarborgfonds (net zoals bij autoschade zonder dader)/je zorgverzekering...verder heel veel sterkte toegewenst!

Voor het waarborgfonds heb je twee getuigen nodig. Ik heb daar gelukkig al 2x gebruik van kunnen maken met mijn auto. Politie moet dan ook langskomen. De laatste keer hadden we een getuige te weinig en daar deden ze bij de politie dus helemaal niet moeilijk over.

Persoonlijk zou ik het er ook niet bij laten zitten en het hogerop gaan zoeken. De volgende keer pakt de hond misschien weer een paard (of ander dier/mens).

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:39

Als ik zeker zou weten dat ik in mijn recht sta, en dat weet je zelf het beste, dan zou ik het volgende doen:
Nog 1 keer naar de eigenaar van de hond gaan. Hem vragen of hij een aansprakelijkheidsverzekering heeft zodat hij de schade die zijn hond heeft veroorzaakt door deze verzekering kan laten betalen.
Heeft hij die niet, hem vertellen dat je hem toch aansprakelijk acht en dat je een getuige hebt. Hem voorstellen er op een normale manier uit te komen wat inhoud dat hij al jouw kosten betaalt.
Wil hij dit niet, hem zeggen dat je dan helaas op een andere manier je recht gaat halen via de kantonrechter (zaken onder de 5000,- kun je namelijk zelf zonder advocaat aanhangig maken bij het kantongerecht.) en dat dit begint met het sturen van een aangetekende brief waarin je hem aansprakelijk stelt voor de door jouw geleden schade. Deze brief dan ook meteen opstellen, zorgen dat er in goed, duidelijk nederlands staat wat je wil zeggen en meteen aangetekend naar hem versturen.
Zet een termijn in je brief waarbinnen hij moet reageren. Bijvoorbeeld 2 weken. Doet hij dit niet dan stuur je je tweede aangetekende brief.
Dit is je voorwerk. Als je dit gedaan hebt en meneer komt niet over de brug dan kun je naar de kantonrechter gaan. En ik zou dat in dit geval zeker doen!
Mocht je hulp nodig hebben dan PB je me maar.
In ieder geval heel veel succes met je mooie stippenpaardje!
Laatst bijgewerkt door Coloured op 21-11-11 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:45

Jakkes, wat een ellende zeg
Ik hoop dat de eigenaar van de hond getraceerd kan worden :( :(
Sterkte voor Shiloh

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:49

jeetje zeg verschrikkelijk!!!
ik hoop dat shiloh er heel snel weer bovenop komt!!!!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:55

Ik wens je heel veel sterkte, hoop at ej paardje snel weer een beetje de oude is.