Hoe gaat het met Pacha? (Paard gered uit brand)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 13:08

Grote complimenten voor Pacha en zijn eigenaar _/-\o_ Ze hebben samen zo gevochten, en dan dit resultaat! Geweldig! Hij heeft er ook veel plezier in om te werken! Dit is niet iemand die het snel zou opgeven voor zijn paard. Iemand die ik ken heeft ook behoorlijke brandwonden (halve lichaam), en ook die doet weer alles wat hij voorheen ook deed. Het kost tijd, heel veel tijd, maar uiteindelijk heb je toch nog een heel leven voor je!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 13:11

Bij nader inzien steek ik hier geen energie meer in, :wave:
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 12-11-11 13:13, in het totaal 2 keer bewerkt

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 13:11

Er zijn verschillende manieren van liefde
Oa ook de manier dat je geen afscheid kan nemen

Neem bv de oudere dame die geen afscheid kan nemen van haar sok oude hondje wat gewoon op is, waar ze vervolgens alles op alles gaat zetten om het dier maar in leven te houden

Ik krijg een beetje dit idee bij dit verhaal
Aan de andere kant het dier is weer in zijn sas

Als ik in jullie schoenen had gestaan had ik waarschijnlijk het zelfde gedaan tegen beter weten in

suz_anne

Re: Hoe gaat het met Pacha? (Paard gered uit brand)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 13:16

Geweldig dat zo'n beestje er weer helemaal is en weer lekker wedstrijden springt.. :D
Paard is denk ik ook niet voor niks de brandende stallen uitgevlucht, beestje was nog niet klaar om te sterven, zo zie je maar weer hoe die nu is.. :D

MachoP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 13:18

chanel1985 schreef:
Bij nader inzien steek ik hier geen energie meer in, :wave:

Dat is jouw keuze! En die respecteert iedereen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 13:18

Dank u wel, Macho

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 13:25

Lekker off-topic.

Heb net de vorige topics doorgekeken, man man man wat een respect. Heel erg fijn om te zien dat Pacha er zo bovenop is gekomen (en weer lekker rondspringt op parcour, waar hij zichtbaar plezier in heeft!) +:)+

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 13:28

wauw!
goed om te zien dat het nu weer zo goed met pacha gaat!

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 13:44

wat een bijzonder verhaal!
Ik weet niet wat ik had gedaan als het mijn paard was, maar ik vind het super dat als hij wilskracht heeft, de eigenaren doorgezet hebben.

Ik vind dat het paard er goed uitziet! ik vind hem er ook niet lelijk door geworden! Ik had het erger verwacht.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 14:00

Bedankt.

B33z3r

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 14:08

WAUW,,
Wat is ze opgeknapt!

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 14:11

hier alleen maar diep respect voor julie. Wat ik zie is een paard die het leuk vind om te springen en geen tekenen van pijn geeft in de filmpjes. Een vechtertje die zn strijd wint. +:)+

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 14:30

Arabiertje* schreef:
Leuk dat je hem ook gezien hebt! Op welke wedstrijd was dat precies? Want volgens mij herken ik jou wel. :j

Uhm... :o
Ik start niet vaak in België, dus ik het zou zo 1,2,3 niet weten.
Maar zo'n paard kom je niet dagelijks tegen, dus daarom herinnerde ik het me :)

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 14:31

Knap dat jullie alles weer zo opgepakt hebben. Je krijgt veel commentaar over je heen, iedereen denkt er natuurlijk weer anders over. Ik zou ook totaal niet geweten hebben wat ik zou moeten doen als ik in jouw situatie had gezeten TS. Maar het is fijn om te zien dat Pacha zo opgeknapt is en dat ze weer plezier heeft. Ik ga er namelijk vanuit dat zo lang ze nog springt ze gewoon plezier heeft. Als ze veel pijn had omdat haar vel ''trekt'', had ze waarschijnlijk al lang aangegeven dat ze het niet meer wou en sprong ze hoogstwaarschijnlijk ook niet zo op dit niveau. Alle respect +:)+

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 14:38

Tja, ieder ander had een andere keuze gemaakt, maar daar valt nu niks meer aan te veranderen. Pacha ziet er goed en gezond uit, en als hij geen pijn meer heeft waarom is het dan niet super dat hij zo kan verder leven?

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 14:44

Respect! Wat is ie opgeknapt zeg! En wat fijn dat ie weer lekker zijn dingen kan doen.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 14:46

Is Pacha gesloten geworden na alles wat hij doorstaan heeft? Want zijn blik komt op mij erg afgesloten over, maar dat kan natuurlijk zijn gewone blik zijn. Heftig hoor allemaal. Ik het het topic destijds een beetje gevolgd, wat een ellende heeft dat dier moeten doormaken. Voor een mens al bijna ondraaglijk voor een dier natuurlijk net zo goed.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 14:55

Nee gesloten is hij niet, toch niet tegen de eigenaren in ieder geval. Ik denk wel dat hij weet wie hem zo geholpen heeft, misschien dat het wat lijkt op de foto's. Je ziet ook wel zijn verhaal in zijn ogen vind ik persoonlijk... Je ziet wel dat het paard iets heeft meegemaakt, maar hij is zeker wel gelukkig.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 15:11

Ik ken het verhaal van Pacha uit de vorige topics en hij ziet er stukken beter uit zeg!
Ik had dezelfde keuze gemaakt als zijn eigenaar hoor,niet omdat je van het dier houd maar omdat je ziet dat hij wél verder wilde en geen einde aan zijn leven wilde.
Als je toch ziet hoe een paard vecht en de wil heeft om te leven,dan ga je toch geen spuitje geven omdat je het zo zielig vind dat hij verbrand is?

Ik had een pony laten inslapen omdat ze pijn had volgens de veearts [koliek] maar ik zag aan de pony dat ze wilde blijven leven [allerlei kenmerken waren er].En toch heb ik toen haar laten inslapen,terwijl ik zelf heel erg twijfelde.En ik heb tot op de dag van vandaag grote spijt dat ik haar heb laten inslapen.

Respect voor dit paard en zijn eigenaren!

rabin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 15:20

Ik zie een paard wat echt wel wil leven. :j Oortjes staan er goed op en hij eet goed wat wil je nog meer?
Respect voor de eigenaars. _/-\o_

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 15:43

Misschien een hele vervelende/rare vraag: Maar wordt dat vel ooit nog helemaal 'goed'?

En nogmaals :o : Welke klasse springt ze nu?

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 15:47

@ Moelly: Pacha springt momenteel 1M35, in september moest hij beginnen met grote prijs 1M40 te springen maar de hoefsmid heeft zijn voeten te kort gesneden en daardoor is hij anderhalve maand out geweest. Hij springt volgende week de internationale wedstrijd csi 1* in wieze en daar springt hij dus indoor 1M30 - 1M35.

Je zal altijd wel blijven zien dat het verbrand geweest is, Pacha heeft al terug vel. we weten niet of er ooit nog haar gaat over komen, maar het kan enkel maar beter worden. Het zal wel heel lang duren, op zijn hoofd krijgt hij ook terug wat '' haar '' of vel dat ongeveer dezelfde kleur heeft als zijn eigen kleur. De brandwondes op zijn lichaam zijn natuurlijk veel groter als die op zijn hoofd, daar heeft hij ook het meeste deel van de brandende isolatie op hem gekregen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 15:51

Jeetje wat leuk dit toppic, ik heb toen het schokkende verhaal gelezen.
Wat mooi dat hij het zo super goed doet, erg mooi.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:01

Mijn mening is na je vorige topics niet veranderd.
Liefde is loslaten. Vasthouden is egoisme.

Hier hadden we ook en paard dat sprong dat raar deed, die had 3 ruggenwervels bloot liggen en deed alles nog.
Dat ie alles doet betekend juist dat de eigenaar hem had moeten beschermen.
Eerder zei je al; zo'n duur dier geef je niet zo maar op. Het ging dus wel om de waarde en het vermogen van het paard. Liefde zou losgelaten hebben.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:02

Wat geweldig om dat paard weer zo levendig te zien, super!

Ts, trek je alsjeblieft niets van het commentaar van FriesWytske aan. Ze gilt maar wat op afstand en nu er meer mensen de discussie met haar aangaan reageert ze ineens niet meer.